PDA

View Full Version : Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας!!!!!


riko46
17-01-2009, 19:26
Προτού βγούμε στον πηγαιμό για την Ιθάκη (αγορά μεταχειρισμένης μηχανής) πρέπει να γνωρίζουμε πως θα είναι μακρύς ο δρόμος.

Από τότε που η μοτοσικλέτα καταναλωτικοποιήθηκε και πέρασε στις μάζες, που από το παπί πέρασαν εύκολα σε μηχανή 600 και άνω κυβικών δεν γνωρίζεις τι αγοράζεις.

Επίσης είναι πλέον πολύ δύσκολο να βρεις και μηχανικό και να τον κουβαλάς μαζί σου για να ελέγχετε μηχανές.

Παρακάτω υπάρχουν κάποιες απλές κινήσεις που θα βοηθήσουν αυτούς που δεν γνωρίζουν αρκετά για μοτοσικλέτες να διακρίνουν αν πρόκειται για ευκαιρία ή ……..:p



ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ / ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ

Πρώτα κοιτάζουμε συνολικά την εξωτερική εμφάνιση της μοτοσικλέτας.

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι για σημάδια πτώσης. Αν διαπιστώσουμε ότι τα σημεία που βρίσκουν πρώτα σε πτώση είναι γρατσουνισμένα ή αλλαγμένα κάτι δεν πάει καλά. Σημεία που προδίδουν πτώση είναι:

-Φλας
-Γκριπ
-Μανέτες
-Μαρσπιέδες
-Λεβιες ταχυτήτων /ποδόφρενο
-Καπάκια

Σε περίπτωση που ο πωλητής μας πει ότι άλλαξε τα παραπάνω με aftermarket για αισθητικούς λόγους αξιολογούμε την μηχανή σε συνάρτηση και με τα παρακάτω, και προχωρούμε με επιφύλαξη.

Επίσης αυτοκόλλητα σε περίεργα μέρη ή γενικά αυτοκόλλητα……ή ακόμα και η έλλειψη των αυτοκόλλητων του μοντέλου δεν είναι ότι καλύτερο.Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν κοντύτερα στην αρχική της μορφή.Οποιαδήποτε αλλαγή μας βάζει σε υποψίες.


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ


Είναι ίσως το πιο δύσκολο σημείο αξιολόγησης, αλλά και το πιο σημαντικό.
Κανείς δεν θέλει να μείνει με τον κινητήρα στο χέρι και κατά την γνώμη μου είναι και το σημείο που χαλάνε πολλές δουλειές στην αγοροπωλησία μεταχειρισμένων.

Η καχυποψία και μόνο ότι τα χιλιόμετρα δεν είναι πραγματικά και ότι ο πωλητής θέλει να μας κοροϊδέψει ,κάνει εμάς τους αγοραστές να παραβλέπουμε σημαντικότερα προβλήματα σε περίπτωση που θεωρήσουμε ότι βρήκαμε ένα καλό μοτέρ.

Από εμπειρία σας λέω ότι ένας κινητήρας με 100.000 χιλιόμετρα ο οποίος είναι καλοσυντηρημένος είναι λιγότερο επικίνδυνος από ένα στραβό πλαίσιο από πτώση….

…ξεκινάμε λέγοντας τον πωλητή να βάλει μπρος τον κινητήρα.

Περιμένουμε να ζεσταθεί καλά και τραβάμε δυο –τρεις καλές γκαζιές βάζοντας το χέρι στην εξάτμιση. Αν αρχίσουν να φεύγουν διάφορα μαύρα πραγματάκια από την εξάτμιση….φεύγουμε και εμείς.

Επίσης αν δούμε καπνό(ότι χρώμα και αν είναι)…..αλεβουζάν. Δεν πρέπει να συγχέουμε τον καπνό με τους υδρατμούς γι’ αυτό την αφήνουμε να ζεσταθεί καλά

Καλό είναι να ξέρουμε και τον ήχο που κάνει το συγκεκριμένο μοντέλο(από φίλους που το έχουν) για να συγκρίνουμε με αυτό που ακούμε. Μην αδικήσουμε κανα Ducati

Αν ακούσουμε περίεργους(μεταλλικούς) θορύβους ή διαπιστώσουμε αρρυθμία στο ρελαντί…..τα σώψυχα του κινητήρα είναι…. :Απορία:

Παίρνουμε το μηχανάκι για βόλτα….(αν όλα τα παραπάνω είναι εντάξει)

Ελέγχουμε:

-Σασμάν αν οι ταχύτητες κουμπώνουν καλά
-Τιμόνι (αν είναι ίσιο, και αν τραβάει η μηχανή πουθενά)
-Τροχούς/ Αναρτήσεις (αν κουνάει, και αν δεν έχει σωστή επαναφορά η ανάρτηση π.χ απότομη)
-Φρένα (προφανώς αν πιάνουν καλά!)

μετά που επιστρέφουμε στο κατάστημα επαναλαμβάνουμε τους αρχικούς ελέγχους που κάναμε στον κινητήρα. Πολλά προβλήματα φαίνονται όταν η μηχανή αναπτύξει μεγάλη θερμοκρασία.



ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΒΟΛΤΑ………



-Βγάζουμε την τάπα του λαδιού και την σκουπίζουμε με το δάκτυλο.

Εδώ γίνεται το μεγάλο πανηγύρι…….
Εδώ δεν έχει σημασία τι λέει το κοντέρ, γιατί κρατάς αποδείξεις αλά CSI.

Κοιτάμε για τρία πράγματα

-Ρευστότητα λαδιού(αν είναι παχύτερο από το προτεινόμενο, είναι για να κρύψει προβλήματα!)

-Αν μέσα στο λάδι δούμε να λαμπυρίζουν ρινίσματα…..ευχαριστούμε το άνθρωπο για τον χρόνο του και την κάνουμε…..και τσάμπα να την δώσει ακριβή είναι. Ας φορτώσει αλλού την καλή του!

-Τσεκάρουμε τον κινητήρα για διαρροές λαδιού (είπαμε μετά το ζέσταμα φαίνονται όλα τα καλά…)



ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ / ΤΙΜΟΝΙ και λοιπά συστήματα διεύθυνσης



-Ελέγχουμε το πιρούνι για διαρροές λαδιού

-Σηκώνουμε την μηχανή στο διπλό στάντ και γυρίζουμε τους τροχούς με το χέρι (τίποτα διαφορετικό από αυτό που κάναμε με τα ποδήλατά μας για αν δούμε αν έχουμε στραβές ζάντες)

-Ενώ η μοτοσικλέτα είναι στο κεντρικό σταντ κουνάμε το τιμόνι αριστερά / δεξιά .αν στο σημείο της ευθείας νιώσουμε να σκαλώνει πάει να πει ότι θέλει ρουλεμάν. Ρουλεμάν είναι μια φυσιολογική φθορά για μια μότο 5-6 ετίας με 60.000 χλμ αλλά όχι για μια 2 ετιας με 10.000 χλμ.

-Κατά τον έλεγχο των συστημάτων διεύθυνσης εάν διαπιστώσουμε περίεργα πράγματα, ξαναελέγχουμε διεξοδικότερα το πλαίσιο της μηχανής.


ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ


-Δισκόπλακες / τακάκια(η δισκόπλακα πρέπει να μην έχει πολλές χαρακιές και τα τακάκια να μην είναι φλούδες γιατί η αντικατάσταση τους σημαίνει λεφτάκια) .Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε και τα χιλιόμετρα της μηχανής.

-Αλυσογράναζα.(εδώ μπορούμε να διαπιστώσουμε και το πόσο επιμελής ήταν ο προηγούμενος κάτοχος. Πάντως και εδώ η αντικατάσταση σημαίνει χρήματα)

-Λάστιχα. Κατά 90 % θα είναι άχρηστα(είτε λόγο γόμας, είτε λόγο ημερομηνίας θα έχουν ξεραθεί) Υπολογίστε τα εξαρχής σαν έξοδο και αν ο πωλητής τα έχει φρεσκοαλλαγμένα το θεωρούμε το bonus.:)

-Ηλεκτρικά . Ένας απλός έλεγχος για το αν δουλεύουν τα φώτα, τα φλας, διακόπτες, λυχνίες κλπ κρίνεται επιβεβλημένος . Αν κάτι δεν δουλεύει καλά μπορεί να σημαίνει από μια απλή αλλαγή λάμπας …..έως…… :hmmm:

-Εξάτμιση. Σκουριές ή/ και μαυρίλες στην απόληξη …….στην καλύτερη αλλαγή εξάτμισης….στην χειρότερη…. Νεύρα



Τα παραπάνω αποτελούν μια επισκόπηση της όσο το δυνατόν μελετημένης αγοράς ενός μεταχειρισμένου. Δεν αποτελούν πανάκεια. Γνωρίζω άτομα που ψώνισαν από φωτογραφία και τους βγήκε ΟΚ και άτομα που έκαναν τα παραπάνω (και πολλά παραπάνω) και πάλι κάτι τους ξέφυγε(μεταξύ τους και εγώ).

Υ.Γ τα χιλιόμετρα δεν αποτέλεσαν ποτέ για εμένα προσωπικά λόγο αγοράς. Θεωρώ ότι το 90% των καταστημάτων τα γυρνάνε και δεν με νοιάζει. Κάνοντας τους παραπάνω ελέγχους ακόμη και ο ποιο άσχετος μπορεί να καταλάβει τα χιλιόμετρα της μηχανής που τον ενδιαφέρει .Αν δει κάθε πότε αλλάζονται τα αναλώσιμα της μηχανής του και διαπιστώσει ότι κάτι που ήταν να αλλαχτεί στις 50000 χιλιόμετρα έχει ήδη αλλαχτεί και το κοντέρ γράφει 17000 χιλιόμετρα………δεν χρειάζεται να είναι Αϊνστάιν.

skippybi
17-01-2009, 19:54
Σωστότατος!!!!:)

Adrian
17-01-2009, 21:06
.
.
.
.
Αν δει κάθε πότε αλλάζονται τα αναλώσιμα της μηχανής του και διαπιστώσει ότι κάτι που ήταν να αλλαχτεί στις 50000 χιλιόμετρα έχει ήδη αλλαχτεί και το κοντέρ γράφει 17000 χιλιόμετρα………δεν χρειάζεται να είναι Αϊνστάιν.






Σωστόοοοοοος:Γελάω:

Bmwnek
18-01-2009, 01:33
Άψογος!!!

Arkas
18-01-2009, 04:15
Σωστότατος ο Μιχάλης, τον οποίο και ευχαριστούμε για το post.

Όλα τα παραπάνω είναι ένας πλήρης και κατατοπιστικός οδηγός αγοράς μετ/νου.
Προσοχή όμως! Αυτά μπορούν να μας αποβούν χρησιμότατα και στην περίπτωση πωλήσεως της καλής μας. Εάν επιμεληθούμε τις παραπάνω λεπτομέρειες και πιο εύκολα θα πουλήσουμε και πιο καλά λεφτά θα εισπράξουμε. ;)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
18-01-2009, 15:41
Ευχαριστούμε Μιχάλη !!!!

Συμβουλές μεεε ..... νόημα ...:D