PDA

View Full Version : Εγγυήσεις, εξουσιοδοτημένα συνεργεία και αντιπρόσωποι (τί ισχύει)


riko46
17-01-2009, 19:44
Από τον Αύγουστο 2002 υπάρχει κοινοτική οδηγία (στην Ελλάδα ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία αρκετά αργότερα) που δεν σε υποχρεώνει να πας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, αρκεί οι εργασίες συντήρησης να πραγματοποιούνται σε συνεργεία τα οποία λειτουργούν καθόλα νόμιμα (και είναι εγγεγραμμένα) και από επαγγελματίες μηχανικούς, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή ως προς την εργασία και τα ανταλλακτικά (δηλ. τα ανταλλακτικά που θα χρησιμοποιηθούν να είναι είτε γνήσια είτε άλλου εγκεκριμένου/προτεινόμενου κατασκευαστή ίδιων ή καλύτερων προδιαγραφών). Τα βιβλιαράκια εγγύησης/συντήρησης σφραγίζονται κανονικά με τη σφραγίδα του καταστήματος/συνεργείου.

Η οδηγία λέγεται "Block Exemption Regulations", Κανονισμός Νο 1400/2002 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και έχει δημοσιευθεί στην επίσημη εφημερίδα (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:l:2002:203:0030:0041:en:PDF) των Ευρωπαικών Κοινοτήτων την 1/8/2002. (Ιδιαίτερη προσοχή στα Άρθρα 15,19,21, όπως επίσης και στα 23,24,26,28!)

Εξαίρεση αποτελούν οι έξτρα πρόσθετες εγγυήσεις που δίνουν μερικές αντιπροσωπείες/συνεργεία κλπ, πχ. όταν ο ΧΨ dealer δίνει 7 χρόνια εγγύηση αλλά τα πρώτα 3 είναι πραγματική εργοστασιακή εγγύηση και τα υπόλοιπα 4 (εφεύρεση) του τοπικού αντιπροσώπου (την οποία και ενσωματώνουν εξ αρχής στην τιμή πώλησης του οχήματος)

Κατωτέρω παρατίθεται (από την ΕΕ) μια σειρά επεξηγηματικών ερωτήσεων-απαντήσεων (FAQ) για το θέμα της εγγύησης, εξυπηρέτησης και επισκευής οχημάτων (οι αρ. των ερωτήσεων που λείπουν αφορούν άλλα θέματα, πχ. διανομή οχημάτων, προμηθευτές κλπ).


ΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ



Ο καταναλωτής που έχει αγοράσει το αυτοκίνητό του σε άλλο κράτος µέλος

οφείλει να αναµένει πριν να µπορεί να προβεί σε επισκευές σύµφωνα µε την

εγγύηση στη χώρα του ή οπουδήποτε αλλού στην ΕΕ;








Όχι. Σύµφωνα µε τον κανονισµό, οι εγγυήσεις του κατασκευαστή που εκδίδονται σε

κάποιο κράτος µέλος πρέπει να ισχύουν υπό τις ίδιες προϋποθέσεις σε όλα τα κράτη

µέλη. Οι κατασκευαστές είναι ελεύθεροι να εφαρµόσουν αυτή την αξίωση κατά
διαφόρους τρόπους, και µπορούν για παράδειγµα να έχουν µία ενιαία ευρωπαϊκή
βάση δεδοµένων για τις εγγυήσεις ή χωριστή βάση δεδοµένων για κάθε κράτος µέλος.
Όταν ο κατασκευαστής επιλέγει να έχει χωριστές εθνικές βάσεις δεδοµένων, ένας
καταναλωτής µε φυλλάδιο εγγύησης το οποίο έχει συµπληρωθεί από έµπορο σε άλλο
κράτος µέλος δεν οφείλει να αναµένει για να τηρηθεί αυτή η εγγύηση στη χώρα του.
Ούτε ο αντιπρόσωπος ή ο εξουσιοδοτηµένος επισκευαστής στον οποίο ο
καταναλωτής φέρνει το αυτοκίνητό του µπορεί να επιβάλλει έξοδα ή να απαιτήσει
συµπληρωµατικά έγγραφα για να καταχωρίσει την εγγύηση στην εθνική βάση
δεδοµένων για τις εγγυήσεις.








Εάν ο καταναλωτής αγοράσει το αυτοκίνητό του από µεσάζοντα (υπεύθυνο

αγορών), πότε αρχίζει και πότε λήγει η ισχύς της εγγύησης;





Στα επιλεκτικά ή αποκλειστικά συστήµατα διανοµής, όπως αυτά τα οποία συνήθως

χρησιµοποιούνται στον τοµέα των αυτοκινήτων οχηµάτων, η εγγύηση συνήθως

αρχίζει να ισχύει από την ηµεροµηνία κατά την οποία το όχηµα εγκαταλείπει το
εξουσιοδοτηµένο δίκτυο. Όταν ο καταναλωτής χρησιµοποιεί ένα µεσάζοντα
(υπεύθυνο αγορών) για να αγοράσει ένα όχηµα εξ ονόµατος του, η εγγύηση θα
αρχίσει κανονικά να ισχύει από τη στιγµή που ο εξουσιοδοτηµένος αντιπρόσωπος
παραδίδει το όχηµα στον µεσάζοντα. Αυτό µπορεί να σηµαίνει ότι όταν ο
καταναλωτής παραλαµβάνει το όχηµα έχει ήδη παρέλθει ορισµένο διάστηµα της
εγγύησης.
Ο κανονισµός δεν προβλέπει εντούτοις πότε λήγει η εγγύηση του κατασκευαστή.
Επαφίεται στους προµηθευτές να υιοθετούν ευνοϊκότερη πολιτική σύµφωνα µε την
οποία, για παράδειγµα, µία «διετής» εγγύηση σε ένα εισαγόµενο όχηµα δεν λήγει
µέχρις ότου συµπληρωθούν δύο πλήρη έτη από τη στιγµή που οι πληροφορίες
σχετικά µε το όχηµα καταχωρηθούν στη βάση δεδοµένων του εξουσιοδοτηµένου
δικτύου στο κράτος µέλος στο οποίο εισήχθη το όχηµα,







Υ.γ Η συνέχεια στο επόμενο ποστάρισμα....:cool2:

skippybi
17-01-2009, 19:49
χρήσιμο!!!!;)

riko46
17-01-2009, 19:57
Ποιες προδιαγραφές µπορεί να αξιώνει ο προµηθευτής από τους
εξουσιοδοτηµένους επισκευαστές;

Οι περισσότεροι προµηθευτές θα καθιερώσουν ποιοτικά συστήµατα επιλεκτικής
διανοµής όσον αφορά τη συντήρηση και επισκευή, δεδοµένου ότι το µερίδιο αγοράς
του δικτύου τους όσον αφορά την επισκευή και συντήρηση οχηµάτων του σήµατός
τους θα είναι υψηλότερο από 30%. Σε ένα τέτοιο σύστηµα, ο προµηθευτής είναι
ελεύθερος να προσδιορίσει τα κριτήρια ποιότητας που οφείλουν να πληρούν οι
υποψήφιοι για να καταστούν µέλη του εξουσιοδοτηµένου από αυτόν δικτύου
επισκευής.
Ενώ είναι προφανές ότι πολλά ποιοτικά κριτήρια θα περιορίζουν έµµεσα τον αριθµό
των υποψηφίων που είναι σε θέση να τα εκπληρώσουν, τα πραγµατικά κριτήρια
ποιότητας δεν πρέπει να περιορίζουν απευθείας τον αριθµό των εξουσιοδοτηµένων
επισκευαστών και δεν πρέπει να υπερβαίνουν αυτό που απαιτείται από τη φύση των
υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης που είναι το αντικείµενο της σύµβασης µεταξύ
του προµηθευτή και του επισκευαστή.
Οι προµηθευτές µπορούν νόµιµα να απαιτούν από τους εξουσιοδοτηµένους
επισκευαστές να είναι σε θέση να παρέχουν υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης
ορισµένης ποιότητας και εντός ορισµένων χρονικών ορίων. Εντούτοις, εάν ένας
προµηθευτής επιβάλλει αξιώσεις οι οποίες δεν παρέχουν στον αντιπρόσωπο κάποια
ευελιξία ως προς το πώς µπορεί να επιτευχθεί ένα συγκεκριµένο αποτέλεσµα, αυτό θα
αποτελεί κριτήριο ποιοτικής επιλογής που δεν καλύπτεται από την κατά κατηγορίες
απαλλαγή, ιδιαίτερα εάν αυξάνει αδικαιολόγητα το κόστος της παροχής υπηρεσίας..

Μπορεί ένας προµηθευτής να αρνηθεί να χορηγήσει εξουσιοδότηση σε
επισκευαστή ο οποίος πραγµατοποιεί αποκλειστικά επισκευές αµαξωµάτων
(συνεργείο αµαξωµάτων) και όχι επισκευές άλλου είδους, όπως µηχανικές
εργασίες;

Η απάντηση εξαρτάται από το κατά πόσον ο προµηθευτής έχει ποσοτικό ή αµιγώς
ποιοτικό επιλεκτικό σύστηµα για τον διορισµό εξουσιοδοτηµένων επισκευαστών. (Ο
προµηθευτής ο οποίος χρησιµοποιεί ένα ποσοτικό σύστηµα µπορεί µόνο να
επωφεληθεί από τον κανονισµό εάν τα µερίδια του αγοράς όσον αφορά την επισκευή
και συντήρηση του εν λόγω συστήµατος είναι κάτω του 30%).
Μία απαίτηση που αφορά το φάσµα υπηρεσιών το οποίο µία επιχείρηση πρέπει να
προσφέρει θεωρείται γενικά ως έγκυρο ποιοτικό κριτήριο και γίνεται ως εκ τούτου
δεκτή στο πλαίσιο ενός αµιγώς ποιοτικού συστήµατος επιλογής. Ως εκ τούτου, σε
τικά
γενικούς όρους, ο προµηθευτής που εφαρµόζει σύστηµα ποιοτικής επιλογής µπορεί
να αρνηθεί να εξουσιοδοτήσει συνεργεία που ασχολούνται αποκλειστικά µε την
επισκευή αµαξωµάτων. Εντούτοις, ένα από τα χαρακτηριστικά ενός αµιγώς ποιοτικού
συστήµατος είναι το γεγονός ότι οι προµηθευτές δεν µπορούν να επιβάλουν
διακρίσεις µεταξύ των µελών αυτού του συστήµατος. Ως εκ τούτου, εάν ο
προµηθευτής έχει ήδη άλλους επισκευαστές αποκλεισαµαξωµάτων στο πλαίσιο
του εξουσιοδοτηµένου δικτύου του, δεν µπορεί να αρνηθεί να διορίσει περαιτέρω
επισκευαστές αποκλειστικά αµαξωµάτων εκτός εάν αυτοί δεν πληρούν τα ποιοτικά
κριτήρια για τέτοιου είδους συνεργεία.
Από την άλλη πλευρά, ο προµηθευτής που χρησιµοποιεί ένα ποσοτικό σύστηµα
µπορεί πάντα να αρνείται να διορίσει ένα συγκεκριµένο επισκευαστή που ασχολείται
αποκλειστικά µε την επισκευή αµαξωµάτων, ακόµα και εάν έχει ήδη διορίσει άλλα
συνεργεία για την αποκλειστική επισκευή αµαξωµάτων και ο νέος υποψήφιος πληροί
τα ποιοτικά κριτήρια.
Οι ίδιες αρχές ισχύουν για υποψήφιους εξουσιοδοτηµένους επισκευαστές οι οποίοι
επιθυµούν να παρέχουν άλλο περιορισµένο φάσµα υπηρεσιών στο εσωτερικό του
δικτύου, όπως τα συνεργεία «ταχυεπισκευών» που επικεντρώνονται στην
αντικατάσταση εξατµίσεων, ελαστικών, φρένων και προφυλακτήρων.............:cool2:

.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
17-01-2009, 20:51
Και τα 2 ποστ χρησιμότατα ...

Ευχαριστούμε Μιχάλη !!!

Bmwnek
18-01-2009, 02:01
Πολύ καλή ενημέρωση,...ευχαριστούμε!!!

Arkas
19-01-2009, 11:21
Ευχαριστούμε Μιχάλη!

xalarotata
20-03-2009, 13:12
και πως να κανεις εργασιες σε συνεργειο που δεν ειναι εξουσιοδοτημενο αν δεν γνωριζει κι ο κατοχος της μηχανης τι εργασιες απαιτουνται σε καθε service;
αφου δεν σου δινει κανεις βιβλιο με εργασιες συντηρησης οπως δινουν στα HONDA για παραδειγμα;

ξερει κανεις που θα βρουμε εγχειριδιο για τις εργασιες που απαιτουνται σε καθε service;

GeorgeP
20-03-2009, 14:16
και πως να κανεις εργασιες σε συνεργειο που δεν ειναι εξουσιοδοτημενο αν δεν γνωριζει κι ο κατοχος της μηχανης τι εργασιες απαιτουνται σε καθε service;
αφου δεν σου δινει κανεις βιβλιο με εργασιες συντηρησης οπως δινουν στα HONDA για παραδειγμα;

ξερει κανεις που θα βρουμε εγχειριδιο για τις εργασιες που απαιτουνται σε καθε service;
η αντιπροσωπεια/ο dealer ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ (Ευρωπαικου και ελληνικου) να στο δωσουν και μάλιστα τσαμπα οταν το ζητησεις! Σε αντιθετη περίπτωση διωκονται ποινικά!!! Ακομα πρέπει να σου δωσουν αν το ζητησεις και το σερβις μανουαλ όπου περιγραφεται πως γινεται η καθε εργασια συντηρησης, τι λυνεις για να φτάσεις στις βαλβιδες π.χ καθως και τι τύπος ανταλλακτικα π.χ μουζι πρεπει να χρησιμοποιουνται!! Το τελευταιο το αγοράζεις (νομιμο αυτό).

Ενα μπραβο στον Μιχάλη που εκ του οτι το αρθρο του ειναι πληρέστατο με πρόλαβε κιόλας μιας και ετοιμαζομουν να κανω το ιδιο σε λιγες μερες!!!

xenos
20-03-2009, 15:10
Μπραβο Μιχαλη...αυτα πρεπει να τα γνωριζουμε κ οχι να περνανε στα ψηλα γραμματα!!!!...;););););););)

pepax66
20-03-2009, 15:23
Πολύ ωραία post Mπράβο Μιχάλη!


και πως να κανεις εργασιες σε συνεργειο που δεν ειναι εξουσιοδοτημενο αν δεν γνωριζει κι ο κατοχος της μηχανης τι εργασιες απαιτουνται σε καθε service;
αφου δεν σου δινει κανεις βιβλιο με εργασιες συντηρησης οπως δινουν στα HONDA για παραδειγμα;

ξερει κανεις που θα βρουμε εγχειριδιο για τις εργασιες που απαιτουνται σε καθε service;


Εδώ θα δεις τις εργασίες:

http://rapidshare.com/files/209035348/R1200GS-Maintenance-Schedules.pdf.html (http://rapidshare.com/files/209035348/R1200GS-Maintenance-Schedules.pdf.html)

xalarotata
21-03-2009, 23:31
Εσυ εχεις δηλαδη το Service Book;

Ξερεις τι εργασιες θα πρεπει να γινουν π.χ. στα 30.000 χμ;

Κι αν ναι, οταν το ζητησες στο εδωσαν χωρις γκρινια;