gemara
05-10-2009, 18:24
(Ένα μικρό κειμενάκι για να εγκαινιάσω την Νέα κατηγορία των Παλαιών μοντέλων του φόρουμ!:))
H BMW στο τέλος του Α΄ΠΠ ήταν μια κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων. Της απαγορεύτηκε όμως να συνεχίσει και έτσι τα εργαλεία και η τεχνολογία έπρεπε να στραφούν προς κάπου αλλού. Ιδρύθηκε το 1896 από τον Heinrich Ehrhart στο Eisenach και κατασκεύαζε στρατιωτικό εξοπλισμό. Η παραγωγή της σύντομα στράφηκε στα ποδήλατα και αυτοκίνητα (Bayerische Motoren Werke). Ένα γκρουπ από αναβάτες μηχανικούς από την πρώην αεροπορική εταιρεία, έφτιαξε την πρώτη μοτοσυκλέτα το 1920, η οποία ήταν ένα δίχρονο Kurier, 148cc, αλλά το διέθεταν με το όνομα Flink.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Flink_1920_colour.jpg
Ο πρώτος δίδυμος επίπεδος κινητήρας του R32, 493cc, που συνδυάστηκε με ένα μοναδικό κιβώτιο 3 ταχυτήτων από αυτοκίνητο και άξονα κίνησης και έθεσε τη βάση για το σχεδιασμό και την ποιότητα που θα έκανε την εταιρεία αυτό που είναι σήμερα. Σχεδιάστηκε από τον Martin Stolle το 1923.
http://www.khulsey.com/motorcycles/vintagebike-images/bmw_r32.jpeg
Το σχέδιο αυτού του κινητήρα έγινε γνωστό σαν ο Boxer Twin και η R37 με επικεφαλής βαλβίδες του 1925, έθεσε τα standards όπως τα ξέρουμε σήμερα.
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/r37.jpg
Ο πίσω τροχός ήταν εύκολο να αφαιρεθεί, ο άξονας επαρκής και ο κάθετος επίπεδος δίδυμος κινητήρας σήμαινε καλή ψύξη και ομαλότητα. Άλλες καινοτομίες ήταν η χρησιμοποίηση του ατσάλινου σκελετού το 1930 και τα υδραυλικά τηλεσκοπικά πιρούνια το 1935. Στη φώτο η R12 του 1935.
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/r12_2v.jpg
Μετά τον πόλεμο, η εταιρεία εγκαταστάθηκε στο Μόναχο και το παλιό εργοστάσιο στο Eisenach, βρισκόταν πλέον στην Ανατολική Γερμανία, το οποίο απογυμνώθηκε τελείως και μετακόμισε στο Irbit της Ρωσίας όπου κατασκευάζονταν οι URAL. (Κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ το εργοστάσιο μετακόμισε από τη Μόσχα στην περιοχή των Ουραλίων για να βρίσκεται εκτός εμβελείας των γερμανικών βομβαρδιστικών, όπου και συνέχισε την κατασκευή των αντίγραφων της R71).
Σε συζήτηση που είχα με έναν αναπαλαιωτή μοτοσυκλετών, τον Βασίλη Καφέντζη, μου έλεγε ότι οι Ρώσοι ξεσήκωσαν το εργοστάσιο της BMW όπως ήταν και παρ΄όλο που αφαίρεσαν το έμβλημα της BMW από τις URAL, οι στάμπες της BMW στα διάφορα εξαρτήματα παρέμειναν όπως είχαν και εσωτερικά οι URAL ήταν παντού σταμπαρισμένες με BMW...
Στη φώτο μια URAL M72, ήτοι μία BMW R71...
http://www.ozebook.com/ural2.jpg
To 1966 οι εργασίες ξεκίνησαν σε ένα νέο εργοστάσιο στο Spandau στο δυτικό Βερολίνο και ολοκληρώθηκε με την κατασκευή των νέων μοντέλων το 1969.
Στη φώτο η R50/5
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/Jan%2070%20R50-5%20R75-5%20Matkovic%20(1).jpg
Τα μονοκύλινδρα έρχονται και πάνε, όπως και άλλα σχέδια, αλλά ο κλασσικός boxer κινητήρας πέρασε τις δοκιμασίες των χρόνων και είναι το σήμα κατατεθέν της εταιρείας.:)
Το παραπάνω κείμενο είναι μία μετάφραση που έκανα από το http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/museum_bmw.htm
H BMW στο τέλος του Α΄ΠΠ ήταν μια κατασκευάστρια εταιρεία αεροπλάνων. Της απαγορεύτηκε όμως να συνεχίσει και έτσι τα εργαλεία και η τεχνολογία έπρεπε να στραφούν προς κάπου αλλού. Ιδρύθηκε το 1896 από τον Heinrich Ehrhart στο Eisenach και κατασκεύαζε στρατιωτικό εξοπλισμό. Η παραγωγή της σύντομα στράφηκε στα ποδήλατα και αυτοκίνητα (Bayerische Motoren Werke). Ένα γκρουπ από αναβάτες μηχανικούς από την πρώην αεροπορική εταιρεία, έφτιαξε την πρώτη μοτοσυκλέτα το 1920, η οποία ήταν ένα δίχρονο Kurier, 148cc, αλλά το διέθεταν με το όνομα Flink.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Flink_1920_colour.jpg
Ο πρώτος δίδυμος επίπεδος κινητήρας του R32, 493cc, που συνδυάστηκε με ένα μοναδικό κιβώτιο 3 ταχυτήτων από αυτοκίνητο και άξονα κίνησης και έθεσε τη βάση για το σχεδιασμό και την ποιότητα που θα έκανε την εταιρεία αυτό που είναι σήμερα. Σχεδιάστηκε από τον Martin Stolle το 1923.
http://www.khulsey.com/motorcycles/vintagebike-images/bmw_r32.jpeg
Το σχέδιο αυτού του κινητήρα έγινε γνωστό σαν ο Boxer Twin και η R37 με επικεφαλής βαλβίδες του 1925, έθεσε τα standards όπως τα ξέρουμε σήμερα.
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/r37.jpg
Ο πίσω τροχός ήταν εύκολο να αφαιρεθεί, ο άξονας επαρκής και ο κάθετος επίπεδος δίδυμος κινητήρας σήμαινε καλή ψύξη και ομαλότητα. Άλλες καινοτομίες ήταν η χρησιμοποίηση του ατσάλινου σκελετού το 1930 και τα υδραυλικά τηλεσκοπικά πιρούνια το 1935. Στη φώτο η R12 του 1935.
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/r12_2v.jpg
Μετά τον πόλεμο, η εταιρεία εγκαταστάθηκε στο Μόναχο και το παλιό εργοστάσιο στο Eisenach, βρισκόταν πλέον στην Ανατολική Γερμανία, το οποίο απογυμνώθηκε τελείως και μετακόμισε στο Irbit της Ρωσίας όπου κατασκευάζονταν οι URAL. (Κατά τη διάρκεια του Β’ ΠΠ το εργοστάσιο μετακόμισε από τη Μόσχα στην περιοχή των Ουραλίων για να βρίσκεται εκτός εμβελείας των γερμανικών βομβαρδιστικών, όπου και συνέχισε την κατασκευή των αντίγραφων της R71).
Σε συζήτηση που είχα με έναν αναπαλαιωτή μοτοσυκλετών, τον Βασίλη Καφέντζη, μου έλεγε ότι οι Ρώσοι ξεσήκωσαν το εργοστάσιο της BMW όπως ήταν και παρ΄όλο που αφαίρεσαν το έμβλημα της BMW από τις URAL, οι στάμπες της BMW στα διάφορα εξαρτήματα παρέμειναν όπως είχαν και εσωτερικά οι URAL ήταν παντού σταμπαρισμένες με BMW...
Στη φώτο μια URAL M72, ήτοι μία BMW R71...
http://www.ozebook.com/ural2.jpg
To 1966 οι εργασίες ξεκίνησαν σε ένα νέο εργοστάσιο στο Spandau στο δυτικό Βερολίνο και ολοκληρώθηκε με την κατασκευή των νέων μοντέλων το 1969.
Στη φώτο η R50/5
http://www.bmbikes.co.uk/photos/photophotos/Jan%2070%20R50-5%20R75-5%20Matkovic%20(1).jpg
Τα μονοκύλινδρα έρχονται και πάνε, όπως και άλλα σχέδια, αλλά ο κλασσικός boxer κινητήρας πέρασε τις δοκιμασίες των χρόνων και είναι το σήμα κατατεθέν της εταιρείας.:)
Το παραπάνω κείμενο είναι μία μετάφραση που έκανα από το http://www.classicmotorcycles.org.uk/bikemuseum/museum_bmw.htm