PDA

View Full Version : Διαφορές οδηγών...


riko46
18-01-2009, 10:08
Το έχω συζητήσει πολλές φορές με φίλους και γνωστούς. Το θέμα εννοώ με τους οδηγούς Ι.Χ. και μοτοσυκλετών. Και πάντα φτάνουμε σε ενα σημείο που λέμε ,ποιοί είναι οι καλύτεροι οδηγοί κατά μέσο όρο,για να δούμε ....

Πριν την Εκκίνηση με Ι.Χ.

Ο οδηγός που θα μπεί μέσα στο αυτοκίνητο του σαν πρώτη κίνηση που θα κάνει είναι να ρυθμίσει καθρέφτες αν δεν το έχει κάνει ήδη και να ρυθμίσει επίσης το κάθισμα του έτσι ώστε να βλέπει καλά απο το παρμπρίζ του. Αν έχει διαβάσει και το εγχειρίδιο χρήσης του Ι.Χ. του θα ανάψει και το καλοριφέρ τον χειμώνα για να ξεθαμπώσουν τα τζάμια του 1-2 λεπτά πριν βάλει την πρωτη ταχύτητα για να ξεκινήσει. Θα δέσει την ζώνη του και θα φύγει. Ενίοτε μερίδα οδηγών Ι.Χ. θα τσεκάρει ελαστικά (πίεση αέρα) ή/και λιπαντικό του κινητήρα (Λάδι).

Πριν την Εκκίνηση με μοτό.

Ο οδηγός της μηχανής θα ανέβει στην μηχανή φορώντας κράνος , θα ρυθμίσει καθρέφτες. Θα ΠΡΕΠΕΙ να τσεκάρει πιέσεις ελαστικών καθώς όλη η ισορροπία του στηρίζεται εκεί άρα κάθε απώλεια είναι ικανή να τον ρίξει κάτω. Θα τσεκάρει λιπαντικό (αν μπορεί). Επίσης θα τσεκάρει σύστημα μετάδοσης με πρόχειρο τρόπο αν η αλυσίδα και τα γρανάζια είναι ΟΚ ή θέλουν μάζεμα ή ακόμα και αλλαγή. Ήδη δηλαδή θα πρέπει να έχει κάνει ενα μικρό μηχανολογικό έλεγχο στην μηχανή του για να μπορεί να ξεκινήσει.

Κίνηση με Ι.Χ.

Ο οδηγός του Ι.Χ. σε πολύ μεγάλο ποσοστό , χάνει την προσοχή του απο διάφορα σημεία. Απο κινητά (τι ασθένεια και αυτή) , απο το ηχοσύστημα που θα αλλάξει σταθμούς, απο την τηλεόραση που έχει (καινούριο φρούτο και αυτό) ακόμα και απο τις σκέψεις της ημέρας που θα τον κάνουν να οδηγεί μηχανικά. Φυσικά η προσοχή του περιορίζεται στο τι θα κάνει το μπροστά όχημα στην λωρίδα του και σε κάποιους απο αυτούς και το τι κάνει το πίσω όχημα του. Σταματάει και ξεκινάει φυσικά σύμφωνα με το τι κάνουν τα παραπάνω οχήματα που είναι κοντά του.

Σε γενικές γραμμές η οπτική του Ι.Χ. οδηγού περιορίζεται στο 1 προπορευόμενο όχημα και στο όπισθεν ερχόμενο του. Ελάχιστοι γνωρίζουν τι σημαίνει ασφαλές φρενάρισμα , διότι το ABS και διάφορα άλλα ηλεκτρονικά υποβοηθήματα έχουν αναλάβει αντι εκείνου την όλη διαδικασία ελέγχου πρόσφυσης. Ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν πως να χειριστού σωστά το κιβώτιο ταχυτήτων σε κατάσταση προσπεράσματος/επιβράδυνσης. Γενικά ο μέσος όρος ακολουθεί ενα μηχανικό τρόπο οδήγησης του σταμάτα/ξεκίνα σύμφωνα με την ροή της κίνησης και εστιάζει την προσοχή του εκεί, στηριζόμενος φυσικά και στην ασφάλεια που προσφέρει η λαμαρίνα του Ι.Χ. απο κάθε είδους πρόσκρουση σε αυτόν.

Κίνηση με Μοτο...

Είμαι σίγουρος οτι ήδη οι αναβάτες μοτοσυκλετών γελάνε και περιμένουν να δούνε τι θα ξεχάσω , για να συμπληρώσουν.. έχουμε και λέμε λοιπόν. Οι αναβάτες μηχανών κατά την κίνηση στους δρόμους έχουν κατά νου τα εξής παρακάτω..

- Κατάσταση κίνησης. Αν ο δρόμος είναι ανοιχτός ή έχει ελαφρά κίνηση , όσο και αν φαίνεται περιέργο είναι πιο επικίνδυνος απο οτι όταν όλοι είναι σταματημένοι και πηγμένοι. Ο λόγος φυσικά δεν έχει να κάνει με τους ίδιους αλλά με την απρόβλεπτη κίνηση των οδηγών των Ι.Χ. που εκνευρισμένοι μέσα στο αστικό χάος πρώτα κάνουν την κίνηση και μετά σκέφτοναι και βλέπουν. Άρα ο αναβάτης μηχανής πρέπει να μάθει να προβλέπει την κίνηση των άλλων περισσότερο και απο τις δικές του. Η σωστή οπτική ενός αναβάτη θα έλεγα οτι εστιάζεται σε ενα εύρος 3-4 προπορευόμενων Ι.Χ. , κίνηση οχημάτων απο δίπλα και πίσω τους, καθώς κάθε επαφή με την μηχανή του δεν θα περιοριστεί σε μια σύγκρουση αλλά και σε μια επώδυνη (το λιγότερο) πτώση του.

Έτσι πρέπει να κοιτάει τους καθρέφτες των άλλων , να κινείται εκτός των νεκρών οπτικά πεδίων των Ι.Χ. (πίσω κολώνες κτλ.) να προβλέπει τις αντιδράσεις κάποιων υπολογίζοντας εμπόδια σε μακρινή απόσταση που θα αναγκάσουν τα Ι.Χ. να αλλάξουν ή φρενάρουν στην πορεία τους. Το όλο φαινόμενο λέγεται αμυντική οδήγηση.

Ο αναβάτης της μηχανής πρέπει να προβλέπει το τι θα γίνει με τα άλλα οχήματα (και πεζούς) γύρω του , για να μη έχει δυσάρεστες συνέπειες. Π.χ. Πεζοί που βγάινουν μπροστά απο λεοφωρεία και δεν είναι εμφανείς , Ι.Χ. που αλλάζουν ξαφνικά πορεία ή λωρίδα για διάφορους λόγους χωρίς ενδεικτικό φλάς σε σωστό χρόνο (οχι την ώρα που στρίβουν) και γενικά καταστάσεις που οδηγούν στο απρόβλεπτο. Οδηγείς δηλαδή αμυντικά μια μηχανή με γνώμονα οτι ανά πάσα στιγμή κάποιο κινούμενο όχημα ή πεζός θα προσπαθήσει να σε ρίξει.

- Κατάσταση ασφαλτοτάπητα. Η παραμικρή λακκούβα, η ψιχαλο-βροχή , λάδια, σαπουνάδες, κακοτεχνίες είναι ικανές να στείλουν αναβάτη και μηχανή σε ανύποπτο χρόνο σε ύπτια στάση στον δρόμο. Στηριζόμενοι πάντα σε δύο ελαστικά η απώλεια στήριξης της μοτοσυκλέτας είναι πολύ εύκολο να γίνει.

- Συνδυασμός σωστής ροπής γκαζιού και κλισης μοτοσυκλέτας. Η σχέση γκαζιού και στήριξης της μοτοσυκλέτας είναι φοβερά ευαίσθητη υπόθεση καθώς έστω και η παραμικρή υπερβολή , μπορεί να οδηγήσει σε μη ελεγχόμενη ολίσθηση των τροχών με επώδυνα αποτελέσματα.

- Μηχανικός έλεγχος μοτό κατά την ώρα κίνησης. Κάθε περίεργος ήχος ή και αλλοίωση της οδικής συμπεριφοράς της μοτό , είναι αρκετά εμφανής κατά την κίνηση της και σίγουρα μπορεί να οδηγήσει σε πτώση ή και σε σύγκρουση. Άρα ο αναβάτης πρέπει να είναι 100% προσηλωμένος σε κάθε τι που κάνει όταν οδηγεί την μηχανή του. Δεν υπάρχει όπως λέμε περιθώριο αντίδρασης όσο ακραίο και αν ακούγεται αυτό.

- Εκτίμηση κατάστασης φρεναρίσματος. Στις μοτοσυκλέτες, η έννοια φρενάρισμα πανικού 98% θα οδηγήσει σε πτώση. Η απώλεια στήριξης του μπροστινού τροχού συνήθως οδηγεί σε αυτό. Σε αντίθεση με τα Ι.Χ. που ενα απότομο τσαρούχωμα των φρένων ίσως και να γλυτώσει την κατάσταση με το ABS, δεν ισχύει το ίδιο και με την μηχανή ακόμα και αν έχει ABS (που οι περισσότερες δεν έχουν). Η εκτίμηση φρεναρίσματος έχει να κάνει με την ποιότητα ασφαλτοτάπητα.. με την κατάσταση κίνησης .. ακόμα και με την υπάρχουσα ροπή που έχει το μοτέρ του εκείνη την στιγμή για να μειώσει την αδράνεια που μπορεί να τον κάνει ιπτάμενο πάνω απο την μηχανή του σε περιπτωση σύγκρουσης.

- Σχεδιασμός διαδρομής. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα , οι μηχανές έχοντας την δυνατότητα να κινηθούν σε στοίχους , ο αναβάτης μοτοσυκλέτας , προσπαθεί να συνδυάσει ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΥΣ μέσα σε 2-3 δευτερόλεπτα την ώρα οδήγησης για να μπορέσει να μείνει όρθιος και να κινηθεί με ασφάλεια.. τόσο για εκείνον.. όσο και σε σχέση με τους άλλους οδηγούς στον δρόμο. Η διαδικασία αν και στην αρχή ακούγεται πολύπλοκη εντούτοις με την τριβή και την εμπειρία στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, μπορεί και το περνάει ώς τρόπο οδήγησης που πρέπει να ακολουθήσει.

Παρκάρισμα-σβύσιμο μοτέρ με Ι.Χ.

Ο οδηγός Ι.Χ. στην διαδικασία παρκαρίσματος βρίσκει ικανό χώρο για να χωρέσει το όχημα του, παρκάρει με χρήση των καθρεφτών του , λύνει ζώνη, κλειδώνει χειρόφρενο και βάζει πρώτη ταχύτητα.. κλειδώνει αυτοκίνητο , βάζει συναγερμό και φεύγει.

Παρκάρισμα-σβύσιμο μοτέρ με μοτοσυκλέτα.

Ο αναβάτης μηχανής στην διαδικασία παρκαρίσματος βρίσκει ικανό χώρο για να αφήσει το όχημα του.

1. Θα πρέπει να είναι σε σημείο που δεν θα την ρίξει κάποιος όταν βγαίνει απο τον χώρο παρκαρίσματος με το Ι.Χ. του.

2. Κατεβάζει stand, βάζει πρώτη ταχύτητα, κλειδώνει με λουκέτο(α) , βάζει συναγερμό.

Με γυμνό μάτι , νομίζω οτι ο οποιοσδήποτε μπορεί να δεί την διαφορά. Σκεφτείτε λίγο καλύτερα και θα δείτε και οι ίδιοι γιατί τελικά η οδήγηση μοτοσυκλέτας , μας κάνει καλύτερους οδηγούς απο το να έχουμε εμπειρία μόνο μέσα απο ενα Ι.Χ............:cool2:

syan
18-01-2009, 12:13
Πολύ καλές οι συγκρίσεις Μιχάλη!!

skippybi
18-01-2009, 14:55
:oοοοoh::oοοοoh:;)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
18-01-2009, 16:13
Το έχω συζητήσει πολλές φορές με φίλους και γνωστούς. Το θέμα εννοώ με τους οδηγούς Ι.Χ. και μοτοσυκλετών. Και πάντα φτάνουμε σε ενα σημείο που λέμε ,ποιοί είναι οι καλύτεροι οδηγοί κατά μέσο όρο,για να δούμε ....

.
.
.
.


Μεγάλη κουβέντα .....;)

ntinopoulos
18-01-2009, 22:42
οι χειροτεροι οδηγοι αυτοκινητων παντως ειναι αυτοι που οδηγουν και μηχανη!(και εγω μεσα),γιατι κακα τα ψεματα για καποιον ο οποιος οδηγει μηχανη ειναι πολυ δυσκολο να βρει την υπομονη,τη λογικη και την προσηλωση για να οδηγησει σωστα αυτοκινητο.
οπως και οι καλυτεροι οδηγοι μηχανων ειναι αυτοι που οδηγουν και αυτοκινητο!(και εγω μεσα),γιατι γνωριζοντας τη νοοτροπια και τον τροπο σκεψης και οδηγησης των οδηγων αυτοκινητων προστατευονται καλυτερα και οδηγουν με μεγαλυτερη ασφαλεια.;)
βεβαια υπαρχουν και εξαιρεσεις!

gs1150
18-01-2009, 23:21
Καλά τα λες Μιχάλη

Bmwnek
19-01-2009, 01:44
Πολύ έξυπνο θέμα!!!

Arkas
19-01-2009, 11:02
Ωραίο θέμα Μιχάλη!

kostas_366
19-01-2009, 16:58
Ωραίο το θέμα σου..

wet & dirty
20-01-2009, 12:13
πολύ καλό θέμα!!!μπράβο.....

pesto1
06-03-2009, 02:42
οι χειροτεροι οδηγοι αυτοκινητων παντως ειναι αυτοι που οδηγουν και μηχανη!(και εγω μεσα),γιατι κακα τα ψεματα για καποιον ο οποιος οδηγει μηχανη ειναι πολυ δυσκολο να βρει την υπομονη,τη λογικη και την προσηλωση για να οδηγησει σωστα αυτοκινητο.
οπως και οι καλυτεροι οδηγοι μηχανων ειναι αυτοι που οδηγουν και αυτοκινητο!(και εγω μεσα),γιατι γνωριζοντας τη νοοτροπια και τον τροπο σκεψης και οδηγησης των οδηγων αυτοκινητων προστατευονται καλυτερα και οδηγουν με μεγαλυτερη ασφαλεια.;)
βεβαια υπαρχουν και εξαιρεσεις!


σωστό.. έχω συναντήσει αρκετούς μηχανόβιους που δεν έχουν οδηγήσει ποτε αμάξι μη ξέροντας πως φαίνονται οι μηχανές πίσω από ένα τιμόνι αυτοκινητου...

nikosf800
25-03-2009, 01:45
Ωραίο θέμα Μάικ;)

arisxios
25-03-2009, 08:19
Πολύ καλό θέμα Μιχάλη μπράβο :sm8:

taksidiotis
11-11-2011, 08:48
παρα πολυ καλο το θεμα Μιχαλη.
κι οντως,ευσταθει το οτι η μηχανη μας κανει καλυτερους οδηγους,αν φυσικα οδηγαμε με νορμαλ συνθηκες κι οχι με καγκουριες.
μας κανει πιο προσεκτικους,ακομα κι οταν οδηγω το αυτοκινητο μου εχω τον νου μου παντα στους συναδελφους,ακομα κι οταν τα παπια κανουν σφηνες.

babisku
11-11-2011, 09:59
Η οδήγηση αυτοκινήτου και μοτο διευρύνει τους οδηγική σκέψη, αλλά και την οδηγική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα φίλου που όταν άρχισε να οδηγεί μοτο, μου εκμυστηρεύτηκε πως όταν οδηγούσε μόνο αυτοκίνητο δεν πολυκοιτούσε τους καθρέφτες στην αλλαγή λωρίδας, ενώ τώρα ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός για τα μηχανάκια.