PDA

View Full Version : Έρχονται φθηνότερα διόδια.


georgekostas
14-10-2009, 18:30
.} http://3.bp.blogspot.com/_VUBXAjNyWvc/StXk0ZJqTeI/AAAAAAAAE4U/aYAX2k4H2Dw/s320/%CE%94%CE%99%CE%9F%CE%94%CE%99%CE%91.jpg (http://3.bp.blogspot.com/_VUBXAjNyWvc/StXk0ZJqTeI/AAAAAAAAE4U/aYAX2k4H2Dw/s1600-h/%CE%94%CE%99%CE%9F%CE%94%CE%99%CE%91.jpg)


Τη μείωση του κόστους των διοδίων μέσω της αφαίρεσης μέρους ή και του συνόλου των εσόδων υπέρ του Δημοσίου, θα επιδιώξει η κυβέρνηση. Αυτό ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης αμέσως μετά τη συνάντησή του με τους βουλευτές και τους τοπικούς φορείς του νομού Φθιώτιδας.

Ο κ. Μαγκριώτης δεσμεύτηκε ότι η ηγεσία του υπουργείου θα επιδιώξει την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης με τις οποίες κατασκευάζονται και διαχειρίζονται οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας με στόχο τον σημαντικό περιορισμό της τελικής τους τιμής, με την αφαίρεση των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου.

Για τον λόγο αυτό ο κ. Μαγκριώτης θα καλέσει μέσα στις επόμενες ημέρες τους εκπροσώπους των παραχωρησιούχων προκειμένου να συζητήσει το θέμα. Με απλά λόγια, από κάθε τέλος διοδίου ένα μέρος πηγαίνει στα ταμεία του παραχωρησιούχου, του ιδιώτη δηλαδή που κατασκευάζει και διαχειρίζεται τους οδικούς άξονες και με το ποσο αυτό αποπληρώνει τα δάνεια που έχει λάβει για τα έργα.
Το υπόλοιπο του τέλους πηγαίνει στα δημόσια ταμεία. Αυτό το μέρος, η νέα κυβέρνηση προτίθεται να μην το λαμβάνει (συνολικά ή έστω ένα μέρος αυτού) έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος διέλευσης για τους οδηγούς.

Η κυβέρνηση επιλέγει να εξετάσει τη μείωση των δημοσίων εσόδων από τους οδικούς άξονες καθώς οποιαδήποτε μείωση στα έσοδα του παραχωρησιούχου θα σήμαινε αυτόματα και περιπέτειες για τα ίδια τα έργα αφού κατά το πρώτο διάστημα θα ήταν αδύνατο να αποπληρωθούν τα δάνεια που έχουν ληφθεί και τα οποία είναι χωρίς την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.
Βέβαια, η μείωση των δημοσίων εσόδων από τα διόδια που πηγαίνουν σε ειδικό κωδικό του υπουργείου Υποδομών, θα δημιουργήσει πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις από τα κρατικά ταμεία την ίδια στιγμή που αναζητούνται επιτακτικά πόροι 1 δισ. ευρώ για την πληρωμή δημοσίων έργων που έχουν ενταχθεί στον προυπολογισμό του 2009, βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και κινδυνεύουν να «παγώσουν».

Το θέμα πάντως βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και έχει τεθεί από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης καθώς εκφράζεται έντονη δυσφορία από τους πολίτες, ειδικά μετά τη λειτουργία των νέων διοδίων στον άξονα «Νέα Οδός» Αθήνα-Σκάρφεια (Φθιώτιδας).
Σε αυτό το οδικό τμήμα, οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν πλέον περίπου 50% παραπάνω από ό,τι πλήρωναν με το παλιό καθεστώς, για ταξίδι μετ’ επιστροφής. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι με την εφαρμογή των νέων διοδίων είναι κερδισμένοι όσοι κινούνται από Αθήνα προς Χαλκίδα και αντίστροφα αφού πλέον πληρώνουν σχεδόν το ήμισυ σε σχέση με πριν.

Εξάλλου, ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε στους φορείς της Φθιώτιδας ότι θα ενισχυθεί το πρόγραμμα κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου στους μεγάλους οδικούς άξονες και ειδικά στον άξονα Αθήνα-Σκάρφεια ο οποίος αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός).

vp_68
14-10-2009, 18:36
Για να δούμε ?