BOXER
20-10-2009, 00:54
Επειδη ποτε δεν γνωριζει καποιος, ποτε και τι εργαλειο (ειδικο ή μη...) θα του χρειαστει, καλο ειναι να προετοιμαζομαστε οσο περισσοτερο μπορουμε.
Σε καλο θα μας βγει, οχι σε κακο ;)!!!
Ετσι λοιπον παρακατω σας δειχνω το πως εφτιαξα ενα special tool (οπως το χαρακτηριζει η BMW... :Απορία:) με το οποιο μπορουμε να εξαρμοσουμε το ψαλιδι της μηχανης για οποιοδηποτε λογο και αν ειναι αυτος (οπως π.χ στην προσφατη περιπτωση του φιλου saitman, που θα το χρειαστει σιγουρα ;) για την αλλαγη της λαστιχενιας φουσκας που του εχει σκιστει :().
Αφου λοιπον μου εφερε ο φιλος μου Γιωργος (george81- παρα πολυ διαβασμενος και ψαγμενος σε θεματα που αφορουν την μηχανη μας :)) σε εκτυπωμενη εγχρωμη φωτογραφια τις διαστασεις που πρεπει να εχουν τα δυο εργαλεια, με την πρωτη ευκαιρια το εφτιαξα.
Εργαλεια που χρειαζονται:
Ενα κλειδι allen 12mm και
Ενα καρυδακι 30mm μακρυ ενισχυμενου τυπου ,που ομως η εξωτερικη του διαμετρος να μην ειναι μεγαλυτερη της εσωτερικης διαμετρου του πλαισιου της μηχανης. Ενα καταλληλο εχει η εταιρεια εργαλειων η facom με κωδικο παραγγελιας K.30LA το οποιο το πηρα απο τον Καραϊσκο στην Σπυρου Πατση εναντι 30 ευρω, και 5 ευρω το allen.
Επειδη αυτα τα δυο εργαλεια "συνεργαζονται" μεταξυ τους (το allen πρεπει να μπαινει μεσα στο καρυδακι...) πρεπει αφαιρεθει υλικο και απο τα δυο!!!
Ετσι εχουμε:
Στην φωτογραφια φαινεται το κομματι μεταλλου που πρεπει να αφαιρεθει απο το καρυδακι (ειναι αυτο που περικλειεται απο την μονωτικη ταινια :D, γιατι οι χαρακιες του χαρακτη δεν φαινονταν στην φωτο...) και ειναι 4x4 εκατοστα. Το κατωτερο ακρο του "κενου χωρου" που θα δημιουργηθει, πρεπει να ξεκινα απο τα 2 εκατοστα απο το κατωτερο ακρο του καρυδιου.
ΠΡΟΣΟΧΗ, τα 4x4 εκατοστα ειναι η διατομη του κενου χωρου που θα δημιουργηθει!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02379.jpg
Το πιανουμε στην μεγγενη με δυο ξυλακια για να μην σημαδευτει (δεν εχω "μαγουλα" για αυτην... :(), και αρχιζει το λιμαρισμα!!! Το ατελειωτο λιμαρισμα μπορω να πω....... (αυτο το σκελος μπορει να απλοποιηθει με την χρηση φρεζας οπου με το καταλληλο "κοντυλι" τελειωνει σε 10 λεπτα το φαγωμα), εγω ομως ειχα ενα μεγαλο ποτηρι καφε και αρκετο χρονο...:D!!!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02360.jpg
Πιασμενο ορθιο για το γωνιασμα των πλευρων πανω κατω...
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02364.jpg
Και πλαγια, για να φυγουν στην αρχη οι "αγριαδες", αλλα κυριως για το "σπασιμο" και λειανση των εσωτερικων γωνιων
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02365.jpg
Για τον ιδιο λογο χρησημοποιησα και πετρα, αν και δεν χρειαζοταν, γιατι η λιμα ξερει και κανει πολυ καλα την δουλεια της
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02366.jpg
Τελος με το καρυδακι, σειρα εχει τωρα το allen οπου ειναι και το πιο ευκολο. Του αφαιρουμε 2 εκατοστα απο την κοντη του πλευρα!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02369.jpg
Για αυτην την δουλεια θα χρειαστει σιγουρα τροχος (κοπης φυσικα) και οχι πριονι. Αν δοκιμασετε πριονι, θα καταστρεψετε 15 πριονολαμες και δεν θα εχει γινει τιποτα ακομα...
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02371.jpg
Μια τελευταια λειανση του εργαλειου στην πετρα του τροχου, για το ισιωμα των ακμων του εξαπλευρου και ειναι ετοιμο και αυτο.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02375.jpg
Αν αφαιρεσουμε το μαυρο στρογγυλο καπακι απο την αριστερη πλευρα της μηχανης θα δουμε αυτο ακριβως. Ενα παξιμαδι 30αρι και στο εσωτερικο του μια βιδα allen 12αρα
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02377.jpg
Και εδω ειναι το αποτελεσμα :)!!! Εδω φαινεται τι εννοουσα οταν ειπα πιο πανω, οτι αυτα τα δυο εργαλεια συνεργαζονται!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02378.jpg
Υ.Γ
Σαφως αυτα, και δεν ειναι τα μονα εργαλεια που απαιτουνται για την εξαρμοση του ψαλιδιου, τα αλλα ομως ειναι απλα του εμποριου και δεν τα αναφερω καθολου.
Σε καλο θα μας βγει, οχι σε κακο ;)!!!
Ετσι λοιπον παρακατω σας δειχνω το πως εφτιαξα ενα special tool (οπως το χαρακτηριζει η BMW... :Απορία:) με το οποιο μπορουμε να εξαρμοσουμε το ψαλιδι της μηχανης για οποιοδηποτε λογο και αν ειναι αυτος (οπως π.χ στην προσφατη περιπτωση του φιλου saitman, που θα το χρειαστει σιγουρα ;) για την αλλαγη της λαστιχενιας φουσκας που του εχει σκιστει :().
Αφου λοιπον μου εφερε ο φιλος μου Γιωργος (george81- παρα πολυ διαβασμενος και ψαγμενος σε θεματα που αφορουν την μηχανη μας :)) σε εκτυπωμενη εγχρωμη φωτογραφια τις διαστασεις που πρεπει να εχουν τα δυο εργαλεια, με την πρωτη ευκαιρια το εφτιαξα.
Εργαλεια που χρειαζονται:
Ενα κλειδι allen 12mm και
Ενα καρυδακι 30mm μακρυ ενισχυμενου τυπου ,που ομως η εξωτερικη του διαμετρος να μην ειναι μεγαλυτερη της εσωτερικης διαμετρου του πλαισιου της μηχανης. Ενα καταλληλο εχει η εταιρεια εργαλειων η facom με κωδικο παραγγελιας K.30LA το οποιο το πηρα απο τον Καραϊσκο στην Σπυρου Πατση εναντι 30 ευρω, και 5 ευρω το allen.
Επειδη αυτα τα δυο εργαλεια "συνεργαζονται" μεταξυ τους (το allen πρεπει να μπαινει μεσα στο καρυδακι...) πρεπει αφαιρεθει υλικο και απο τα δυο!!!
Ετσι εχουμε:
Στην φωτογραφια φαινεται το κομματι μεταλλου που πρεπει να αφαιρεθει απο το καρυδακι (ειναι αυτο που περικλειεται απο την μονωτικη ταινια :D, γιατι οι χαρακιες του χαρακτη δεν φαινονταν στην φωτο...) και ειναι 4x4 εκατοστα. Το κατωτερο ακρο του "κενου χωρου" που θα δημιουργηθει, πρεπει να ξεκινα απο τα 2 εκατοστα απο το κατωτερο ακρο του καρυδιου.
ΠΡΟΣΟΧΗ, τα 4x4 εκατοστα ειναι η διατομη του κενου χωρου που θα δημιουργηθει!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02379.jpg
Το πιανουμε στην μεγγενη με δυο ξυλακια για να μην σημαδευτει (δεν εχω "μαγουλα" για αυτην... :(), και αρχιζει το λιμαρισμα!!! Το ατελειωτο λιμαρισμα μπορω να πω....... (αυτο το σκελος μπορει να απλοποιηθει με την χρηση φρεζας οπου με το καταλληλο "κοντυλι" τελειωνει σε 10 λεπτα το φαγωμα), εγω ομως ειχα ενα μεγαλο ποτηρι καφε και αρκετο χρονο...:D!!!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02360.jpg
Πιασμενο ορθιο για το γωνιασμα των πλευρων πανω κατω...
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02364.jpg
Και πλαγια, για να φυγουν στην αρχη οι "αγριαδες", αλλα κυριως για το "σπασιμο" και λειανση των εσωτερικων γωνιων
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02365.jpg
Για τον ιδιο λογο χρησημοποιησα και πετρα, αν και δεν χρειαζοταν, γιατι η λιμα ξερει και κανει πολυ καλα την δουλεια της
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02366.jpg
Τελος με το καρυδακι, σειρα εχει τωρα το allen οπου ειναι και το πιο ευκολο. Του αφαιρουμε 2 εκατοστα απο την κοντη του πλευρα!!!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02369.jpg
Για αυτην την δουλεια θα χρειαστει σιγουρα τροχος (κοπης φυσικα) και οχι πριονι. Αν δοκιμασετε πριονι, θα καταστρεψετε 15 πριονολαμες και δεν θα εχει γινει τιποτα ακομα...
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02371.jpg
Μια τελευταια λειανση του εργαλειου στην πετρα του τροχου, για το ισιωμα των ακμων του εξαπλευρου και ειναι ετοιμο και αυτο.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02375.jpg
Αν αφαιρεσουμε το μαυρο στρογγυλο καπακι απο την αριστερη πλευρα της μηχανης θα δουμε αυτο ακριβως. Ενα παξιμαδι 30αρι και στο εσωτερικο του μια βιδα allen 12αρα
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02377.jpg
Και εδω ειναι το αποτελεσμα :)!!! Εδω φαινεται τι εννοουσα οταν ειπα πιο πανω, οτι αυτα τα δυο εργαλεια συνεργαζονται!
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02378.jpg
Υ.Γ
Σαφως αυτα, και δεν ειναι τα μονα εργαλεια που απαιτουνται για την εξαρμοση του ψαλιδιου, τα αλλα ομως ειναι απλα του εμποριου και δεν τα αναφερω καθολου.