PDA

View Full Version : Γυροσκοπική κλίση


ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
23-10-2009, 10:07
Γυροσκοπική οδήγηση
Πλεονέκτημα και βελτίωση της ασφάλειάς μας.
Σε κάθε μηχανή υπάρχει ένα τιμόνι και το πρώτο πράγμα που κάνουμε για να στρίψουμε είναι να χειριστούμε κατάλληλα την μπάρα.
Όλα αυτά για ταχύτητες μικρές γιατί μετά τα 30 χιλ. πρέπει να γείρουμε αναγκαστικά. Οσοι κάνανε ποδήλατο (δηλαδή όλοι) γείραν και στρίψαν πανεύκολα εξ’αιτίας του μικρού βάρους,άρα το μικρό βάρος είναι το παν για την ευκολία χειρισμού .Στην μηχανή έχουμε σημαντική αδράνεια ,που οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο ίδιο της το βάρος ,το βάρος του αναβάτη και την περιστροφή της μπροστινής ρόδας που όσο αυξάνει η ταχύτητά μας τόσο τσιμέντο γίνεται.
Εάν μετατοπίσουμε το βάρος μας τότε έχουμε μεταφορά του κέντρου μάζας η μηχανή παίρνει κλίση και στρίβουμε.
Εάν πατήσουμε δυνατά τον μασπιέ η πιέσουμε κάθετα το τιμόνι θα γίνει το ίδιο (συνήθως στα εντούρο).
Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο ,λεπτούς χειρισμούς ,εμπειρία και σε μεγάλες ταχύτητες κάθε λάθος διορθώνεται δύσκολα .
Κάθε απότομη κίνηση φορτίζει λάστιχα και αναρτήσεις που μπορούν να ξεπεράσουν όρια πρόσφυσης ενώ με το σώμα απ’έξω έχεις και χασομέριο για την επαναφορά όταν έχεις εσάκια.
Εδώ έρχεται η γυροσκοπική οδήγηση να μας λύσει προβλήματα αλλά και να δημιουργήσει εάν δεν υπάρχει εμπειρία από μεριά του αναβάτη.
Ο τρόπος οδήγησης αυτός σπάνια χρησιμοποιείται μπροστά στους προηγούμενους είναι σίγουρα πιο δύσκολος αλλά όταν τον κατέχεις δεν τον αλλάζεις με τίποτα αφού έχει ασύγκριτα πλεονεκτήματα.
Βασίζεται στις γυροσκοπικές ιδιότητες του μπροστινού τροχού, η λειτουργία του είναι απλή και αν ο αναβάτης στρίψει το τιμόνι δεξιά η μηχανή θα γείρει άμεσα προς τα αριστερά και το αντίθετο.
Είναι όντως ακατανόητο , ο μπροστινός τροχός λειτουργεί σαν στρόβος (περίπου και όχι ακριβώς ) γιατί ο τροχός και παλινδρομεί και δυνάμεις δέχεται από τα χέρια μας. Στον στρόβο δεν έχουμε παλινδρόμηση αλλά κλειδωμένο σύστημα.
Η μοναδική περίπτωση για να το καταλάβουμε είναι η εξής: χρειαζόμαστε ένα 15άρι κλειδί για να ξεβιδώσουμε μια μπροστινή ρόδα ποδηλάτου.
Στην συνέχεια την κρατάμε σταθερά με τα δύο μας χέρια από τον άξονα της την περιστρέφουμε γρήγορα (ίσως χρειαστεί δεύτερο άτομο) και μετά σπρώχνω το αριστερό χέρι μου και τραβάω με το δεξιό την ρόδα απότομα εάν την σπρώξω αριστερά το επάνω τμήμα της ρόδας φεύγει δεξιά και το αντίστροφο,
δηλαδή γέρνει.
Κάπως έτσι λειτουργεί και ο μπροστινός τροχός της μηχανής μας.
Σπρώχνω(οριζόντια –δεν πατάω το τιμόνι-δεν έχω ζεύγος δυνάμεων) αριστερά και η μηχανή γέρνει δεξιά και το αντίθετο.
Όλα αυτά με χαμηλές ταχύτητες στην αρχή γιατί αλλιώς πάμε για χαντάκι.
Χρησιμοποιήστε το αριστερό σας χέρι και για σπρώξιμο και για τράβηγμα και όχι από την μεριά που έχετε το γκάζι.
Ολοι οι εντουράδες το χρησιμοποιούν σε σούζες και όταν η μηχανή είναι στον αέρα για να την ισιώσουν και να προσγειωθούν κάθετα.
Εχει επίσης άριστα αποτελέσματα όταν έχεις μειωμένη πρόσφυση η όταν θέλεις να μπάζεις την μηχανή σε εσάκια απότομα η για αστραπιαία αλλαγή πορείας μπροστά σε εμπόδιο χωρίς να χρησιμοποιείς το κλασσικό «χαστούκι» που μπορεί να δημιουργήσει χάσιμο.
Εστω (λέμε τώρα) ότι θέλεις να στρίψεις αριστερά ,με το αριστερό χέρι σπρώχνεις το τιμόνι δεξιά η μηχανή παίρνει κλίση ,διαγράφεις το τόξο (ισως διορθώσεις και με το σώμα λίγο) και όταν θέλεις να επανέλθεις τραβάς το τιμόνι αριστερά και η μηχανή ισιώνει .Στην αρχή σιγά είπαμε και μετά (από λίγα χρόνια) και πιο γρήγορα. Οσο πιο γρήγορα πας (και στρίβεις) τόσο πιο πολύ εκτιμάς την γυροσκοπική κλίση.Μπορώ να σας εξηγήσω και με τους νόμους της φυσικής και μηχανολογίας το γυροσκοπικό φαινόμενο.
Καλά μπασίματα.

GeorgeP
23-10-2009, 11:16
Γυροσκοπική οδήγηση
Πλεονέκτημα και βελτίωση της ασφάλειάς μας.
Σε κάθε μηχανή υπάρχει ένα τιμόνι και το πρώτο πράγμα που κάνουμε για να στρίψουμε είναι να χειριστούμε κατάλληλα την μπάρα.
.................................................................................................Οσο πιο γρήγορα πας (και στρίβεις) τόσο πιο πολύ εκτιμάς την γυροσκοπική κλίση.Μπορώ να σας εξηγήσω και με τους νόμους της φυσικής και μηχανολογίας το γυροσκοπικό φαινόμενο.
Καλά μπασίματα.

Να ζησει ο Καγκελαριος και η υπόλοιπη καγκελαρία!!!

:sm5:

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
23-10-2009, 11:20
Ο με κανεις και κοκκινιζω

georgekostas
23-10-2009, 11:47
Ωραιος Περυ,χρησιμοτατο!

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
23-10-2009, 13:24
προτινω να γινει sticky αυτο

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
23-10-2009, 13:30
εχω σχηματα για τους νομους αλλα αν προτιματε κατι γρηγορο και χωρισ πολλα λογια καντε το εξης.
1,Κατεβαστε το νυχι.
2,Καθηστε καθετα στην μηχανη.
3,Παραλληλα σπρωξτε το τιμονιμε το αριστερο σας χερι προς τα εμπρος και σηκωστε τα τα ποδια σας

JOHN-X
23-10-2009, 13:49
Νομίζω έχει ξαναπαίξει σαν γυροσκοπικό φαινόμενο η όχι ;;;;:Απορία::Απορία::Απορία:

JOHN-X
23-10-2009, 13:51
Νομίζω έχει ξαναπαίξει σαν γυροσκοπικό φαινόμενο η όχι ;;;;:Απορία::Απορία::Απορία:


έτσι αλιώς ωραίο θέμα:D

ΙoannisPanagiotidis
23-10-2009, 14:15
....ωραιος φιλε!...τις περισσοτερες φορες το κανουμε χωρις να το καταλαβαινουμε !

...απλα θελει πολυ εξάσκηση στη πραξη για να το κανεις ακαριαία και ευσυνείδητα !

........... http://gsforum.gr/images/icons/icon14.gif

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
23-10-2009, 14:27
Νομίζω έχει ξαναπαίξει σαν γυροσκοπικό φαινόμενο η όχι ;;;;:Απορία::Απορία::Απορία:


Εδω δεν ξερω αν εχει ξαναπαιξει. Ειμαι νεος βλεπεις.

Fuji
24-10-2009, 23:05
Χρησιμότατο. Ένα μπράβο κι από 'μένα στον συγγραφέα. ;)

Bolero
25-10-2009, 20:25
πολύ καλό !!!

friend2
26-10-2009, 21:16
Χρησιμότατο. Ένα μπράβο κι από 'μένα στον συγγραφέα. ;)



:sm8:

philipe
28-10-2009, 20:00
άντε να μαθαίνουμε σιγά σιγά;)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
29-10-2009, 15:01
Ειναι γεγονος οτι μετα την πρωτη φορα θα δειτε ποσο ευκολοτερο και διασκεδαστικοτερο ειναι το να στριβεις ετσι.
Ασε το γεγονος της ασφαλειας.
Με τον γυροσκοπικο τροπο μπορεις να ανοιξεις το γκαζι πολυ πιο ασφαλεστερα μεσα στην στροφη............:D

zortal
01-11-2009, 15:49
ωραίο-μπράβο!!!!!

KAS
02-11-2009, 01:50
:sm8::sm8::sm8::sm8:

mastorakos
10-11-2009, 14:10
Ειναι γεγονος οτι μετα την πρωτη φορα θα δειτε ποσο ευκολοτερο και διασκεδαστικοτερο ειναι το να στριβεις ετσι.
Ασε το γεγονος της ασφαλειας.
Με τον γυροσκοπικο τροπο μπορεις να ανοιξεις το γκαζι πολυ πιο ασφαλεστερα μεσα στην στροφη............:D


θα το δοκιμάσω άμεσα!

xvitos
21-11-2009, 23:50
Ωραίο άρθρο.

Jego
23-11-2009, 16:34
Ειναι γεγονος οτι μετα την πρωτη φορα θα δειτε ποσο ευκολοτερο και διασκεδαστικοτερο ειναι το να στριβεις ετσι.
Ασε το γεγονος της ασφαλειας.
Με τον γυροσκοπικο τροπο μπορεις να ανοιξεις το γκαζι πολυ πιο ασφαλεστερα μεσα στην στροφη............:D




:sm8:

κουτσαφτης βασιλης
23-11-2009, 20:43
Σωστος ο Καγκελαριος...:):):)
Αν μου επιτρεπεται να σας πω ενα ευκολο τεστ του γυροσκοπικου φαινομενου...
Οδηγηστε με το δεξι χερι, το αριστερο τοποθετηστε το στο ρεζερβουαρ, με 30-35 περιπου χλμ για να μην ειναι επικινδυνο τοτε πιεστε δεξια και θα δειτε οτι η μοτο θα στριψει ακαριαια αριστερα. Οσο πιο αποτομα το κανετε τοσο πιο ακαριαια θα στριβει η μοτο. Να σας αναφερω οτι η οδηγηση στη πιστα προυποθετει απαραιτητα η χρηση αυτης της τεχνικης επειτα βεβαια ακολουθουν και καποια αλλα πραγματα που πρεπει να κανεις ωστε να παραμεινει σταθερη η μοτο και να στριψεις με τα μεγιστα χλμ.
;););)

ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟΣ
24-11-2009, 14:09
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ''ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΟΜΑ'' ΓΙΑΤΙ ΚΑΡΑΔΟΚΕΙ ΤΟ ΧΑΙ ΣΑΙΝΤΙΝΓΚ

κουτσαφτης βασιλης
24-11-2009, 19:36
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ''ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΟΜΑ'' ΓΙΑΤΙ ΚΑΡΑΔΟΚΕΙ ΤΟ ΧΑΙ ΣΑΙΝΤΙΝΓΚ
Sorry φιλε Καγκελαριε πιστευω οτι το χαι σαιντινκ ειναι συναρτηση με το ανοιγμα του γκαζιου και λιγοτερο βεβαια με την ταχυτητα εισοδου στη στροφη. Το αποτομο σκουντηγμα του τιμονιου ειναι αναλογο της ταχυτητας εισοδου στη στροφη. Δλδ μεγαλη ταχυτητα= πιο αποτομη κινηση.
Φιλικα παντα. Ευχαριστω.:):):):)

arisxios
24-11-2009, 22:37
Τις περισσότερες φορές το κάνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε !!!!!:sm8: