frits
31-10-2009, 23:27
¨Ενα μικρό αφιέρωμα σε ένα μεγάλο οδηγό.
Έχει στεφθεί Πρωταθλητής σε όλες τις κατηγορίες με μοτοσυκλέτες 2χρονες και 4χρονες, διαφορετικού κυβισμού (125cc, 250cc, 500cc, MotoGP 990cc/800cc).
Έχει πάρει μέρος σε 226 GP, έχει νικήσει 103 από αυτά (77 εκ των οποίων στα MotoGP), έχει ξεκινήσει 57 φορές από την pole position, έχει σημειώσει 82 ταχύτερους γύρους, έχει ανέβει 163 φορές στο βάθρο και έχει συγκεντρώσει 4.006 βαθμούς.
Φέτος, με έναν αγώνα να απομένει για την ολοκλήρωση της σεζόν, στέφθηκε Πρωταθλητής έχοντας 6 νίκες, 7 pole positions και 12 παρουσίες στο βάθρο.
Αυτός είναι με μια ματιά ο Valentino Rossi...
Κεφάλαιο 125cc
Αγωνίστηκε για 2 χρόνια (1996 και 1997) στην κατηγορία οδηγώντας για την Aprilia. Η πρώτη λειτούργησε ως σχολείο, ενώ στη δεύτερη στέφθηκε Πρωταθλητής. Είναι ένα σενάριο που θα επαναληφθεί και στις επόμενες κατηγορίες...
Πήρε μέρος σε 30 αγώνες, σημείωσε 12 νίκες, 5 pole positions, 9 ταχύτερους γύρους, ανέβηκε 15 φορές στο βάθρο και συγκέντρωσε 432 βαθμούς. Το 1997 κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην καριέρα του.
Κεφάλαιο 250cc
Το 1998 πέρασε στη μεσαία κατηγορία. Και εδώ έμεινε για δύο σεζόν οδηγώντας πάντα με την Aprilia. Την πρώτη έμαθε την κατηγορία και την δεύτερη (1999) στέφθηκε Πρωταθλητής.
Συμμετείχε σε 30 GP, νίκησε 14 από αυτά, ανέβηκε 21 φορές στο βάθρο, ξεκίνησε 5 φορές από την pole position, σημείωσε 11 ταχύτερους γύρους και συγκέντρωσε 510 βαθμούς.
Κεφάλαιο 500cc
Aκολούθησε η μετάβαση στη μεγάλη κατηγορία. Με τον Mick Doohan να έχει αποσυρθεί εξαιτίας ενός ακόμα σοβαρού τραυματισμού που είχε το 1999 κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του ισπανικού GP, ο Rossi πήγε στη Honda έχοντας στη διάθεσή του εργοστασιακό εξοπλισμό.
Το σημαντικότερο βέβαια ήταν ότι δίπλα του βρέθηκε ο κορυφαίος μηχανικός της τελευταίας 20ετίας και ένας εκ των κορυφαίων όλων των εποχών. Ο Jeremy Burgess...
Και σε αυτήν την περίπτωση η πρώτη σεζόν (2000) λειτούργησε ως σχολείο με τον Ιταλό να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των εκρηκτικών 2χρονων 500αριών και τη δεύτερη χρονιά να κατακτά τον τίτλο (2001).
Πήρε μέρος σε 32 αγώνες, πέτυχε 13 νίκες, ανέβηκε 23 φορές στο βάθρο, πήρε 4 pole positions, σημείωσε 15 ταχύτερους γύρους και συγκέντρωσε 534 βαθμούς.
Κεφάλαιο MotoGP (990cc/800cc)
Aπό το 2002 μπήκαμε στην 4χρονη εποχή με τον Rossi να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Κατέκτησε άλλους 2 τίτλους με τη Honda στη σέλα της πανίσχυρης RC211V και το 2004 αποφάσισε να αλλάξει περιβάλλον, να βάλει τον εαυτό του σε μια μεγάλη δοκιμασία.
Άφησε την κορυφαία μοτοσυκλέτα του γκριντ για τα ...μάτια της παραπαίουσας Yamaha. Μαζί με τον Burgess βοήθησαν την εταιρία των τριών διαπασών να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα-σημείο αναφοράς και να επιστρέψει στην κορυφή. Πήρε 2 τίτλους το 2004 και το 2005, ενώ το 2006 έχασε το Πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα, μετά από πτώση.
Το 2007 μπήκαμε στην εποχή των 800cc και η Ducati αιφνιδίασε τους Ιάπωνες παρουσιάζοντας μια πανίσχυρη μοτοσυκλέτα την οποία ο Casey Stoner οδήγησε στην κορυφή. Ο Rossi μένει για 2η συνεχή χρονιά χωρίς τίτλο αλλά δεν χάνει το κουράγιο του. Επιστρέφει δριμύτερος και την επόμενη διετία κατακτά άλλους δύο τίτλους φτάνοντας αισίως τους 9 σε όλες τις κατηγορίες (7 στα MotoGP).
Συνολικά στην 4χρονη εποχή έχει τρέξει σε 134 αγώνες, έχει πετύχει 64 νίκες, έχει 104 παρουσίες στο βάθρο, έχει ξεκινήσει 43 φορές από την pole position, έχει πετύχει 48 ταχύτερους γύρους και έχει συλλέξει 2.530 βαθμούς.
Πηγή : motograndprix.gr
Έχει στεφθεί Πρωταθλητής σε όλες τις κατηγορίες με μοτοσυκλέτες 2χρονες και 4χρονες, διαφορετικού κυβισμού (125cc, 250cc, 500cc, MotoGP 990cc/800cc).
Έχει πάρει μέρος σε 226 GP, έχει νικήσει 103 από αυτά (77 εκ των οποίων στα MotoGP), έχει ξεκινήσει 57 φορές από την pole position, έχει σημειώσει 82 ταχύτερους γύρους, έχει ανέβει 163 φορές στο βάθρο και έχει συγκεντρώσει 4.006 βαθμούς.
Φέτος, με έναν αγώνα να απομένει για την ολοκλήρωση της σεζόν, στέφθηκε Πρωταθλητής έχοντας 6 νίκες, 7 pole positions και 12 παρουσίες στο βάθρο.
Αυτός είναι με μια ματιά ο Valentino Rossi...
Κεφάλαιο 125cc
Αγωνίστηκε για 2 χρόνια (1996 και 1997) στην κατηγορία οδηγώντας για την Aprilia. Η πρώτη λειτούργησε ως σχολείο, ενώ στη δεύτερη στέφθηκε Πρωταθλητής. Είναι ένα σενάριο που θα επαναληφθεί και στις επόμενες κατηγορίες...
Πήρε μέρος σε 30 αγώνες, σημείωσε 12 νίκες, 5 pole positions, 9 ταχύτερους γύρους, ανέβηκε 15 φορές στο βάθρο και συγκέντρωσε 432 βαθμούς. Το 1997 κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην καριέρα του.
Κεφάλαιο 250cc
Το 1998 πέρασε στη μεσαία κατηγορία. Και εδώ έμεινε για δύο σεζόν οδηγώντας πάντα με την Aprilia. Την πρώτη έμαθε την κατηγορία και την δεύτερη (1999) στέφθηκε Πρωταθλητής.
Συμμετείχε σε 30 GP, νίκησε 14 από αυτά, ανέβηκε 21 φορές στο βάθρο, ξεκίνησε 5 φορές από την pole position, σημείωσε 11 ταχύτερους γύρους και συγκέντρωσε 510 βαθμούς.
Κεφάλαιο 500cc
Aκολούθησε η μετάβαση στη μεγάλη κατηγορία. Με τον Mick Doohan να έχει αποσυρθεί εξαιτίας ενός ακόμα σοβαρού τραυματισμού που είχε το 1999 κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών του ισπανικού GP, ο Rossi πήγε στη Honda έχοντας στη διάθεσή του εργοστασιακό εξοπλισμό.
Το σημαντικότερο βέβαια ήταν ότι δίπλα του βρέθηκε ο κορυφαίος μηχανικός της τελευταίας 20ετίας και ένας εκ των κορυφαίων όλων των εποχών. Ο Jeremy Burgess...
Και σε αυτήν την περίπτωση η πρώτη σεζόν (2000) λειτούργησε ως σχολείο με τον Ιταλό να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των εκρηκτικών 2χρονων 500αριών και τη δεύτερη χρονιά να κατακτά τον τίτλο (2001).
Πήρε μέρος σε 32 αγώνες, πέτυχε 13 νίκες, ανέβηκε 23 φορές στο βάθρο, πήρε 4 pole positions, σημείωσε 15 ταχύτερους γύρους και συγκέντρωσε 534 βαθμούς.
Κεφάλαιο MotoGP (990cc/800cc)
Aπό το 2002 μπήκαμε στην 4χρονη εποχή με τον Rossi να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Κατέκτησε άλλους 2 τίτλους με τη Honda στη σέλα της πανίσχυρης RC211V και το 2004 αποφάσισε να αλλάξει περιβάλλον, να βάλει τον εαυτό του σε μια μεγάλη δοκιμασία.
Άφησε την κορυφαία μοτοσυκλέτα του γκριντ για τα ...μάτια της παραπαίουσας Yamaha. Μαζί με τον Burgess βοήθησαν την εταιρία των τριών διαπασών να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα-σημείο αναφοράς και να επιστρέψει στην κορυφή. Πήρε 2 τίτλους το 2004 και το 2005, ενώ το 2006 έχασε το Πρωτάθλημα στον τελευταίο αγώνα, μετά από πτώση.
Το 2007 μπήκαμε στην εποχή των 800cc και η Ducati αιφνιδίασε τους Ιάπωνες παρουσιάζοντας μια πανίσχυρη μοτοσυκλέτα την οποία ο Casey Stoner οδήγησε στην κορυφή. Ο Rossi μένει για 2η συνεχή χρονιά χωρίς τίτλο αλλά δεν χάνει το κουράγιο του. Επιστρέφει δριμύτερος και την επόμενη διετία κατακτά άλλους δύο τίτλους φτάνοντας αισίως τους 9 σε όλες τις κατηγορίες (7 στα MotoGP).
Συνολικά στην 4χρονη εποχή έχει τρέξει σε 134 αγώνες, έχει πετύχει 64 νίκες, έχει 104 παρουσίες στο βάθρο, έχει ξεκινήσει 43 φορές από την pole position, έχει πετύχει 48 ταχύτερους γύρους και έχει συλλέξει 2.530 βαθμούς.
Πηγή : motograndprix.gr