PDA

View Full Version : Ρυθμιση εις ντιζες γκαζιου στις R1200GS/A


BOXER
02-11-2009, 17:23
Η συγκεκριμενη εργασια, ειναι γνωστη ως "ρυθμιση κυλινδρων" πραγμα που σαν μηχανολογικη ορολογια ειναι τελειως λαθος, αλλα εχει επικρατησει για λογους μαλλον... ευκολιας ή και συνηθειας!!!!
Η ρυθμιση αυτη εχει παρουσιαστει ξανα, απο τον φιλο Γιαννη που μενει στην Γερμανια ;), αλλα με το ηλεκτρονικο οργανο Twinmax. Εγω παραθετω την ιδια ρυθμιση και με το απλο αναλογικο οργανο, το Carbtune και ετσι θα εχετε μια ολοκληρωμενη αποψη/εικονα και για τις δυο "μορφες" ρυθμισης :)!!!
Ξεκινωντας, ετοιμαζουμε το οργανο συνδεοντας τα δυο σωληνακια του, στις αντιστοιχες υποδοχες που εχει στο επανω μερος του.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02717.jpg

Στην συνεχεια, αφαιρουμε τις γνωστες σε ολους πλεον, πλαϊνες ταπες και συνδεουμε σε αυτες τις υποδοχες, τα αλλα δυο ακρα απο τα σωληνακια.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02718.jpg

Το οργανο (Carbtune) ειναι τωρα "συνδεδεμενο" και ετοιμο.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02719.jpg

Στην φωτογραφια φαινεται το οργανο με τις δυο "στηλες" του και τον κινητηρα στο ρελαντι. [Σε αυτο το σημειο πρεπει να αναφερω οτι στο ρελαντι δεν ειναι η διαφορα οσο φαινεται (3mmhg, σε αυτο το σημειο "επιασε" ο φακος τις στηλες...), και αυτο γιατι, επειδη στο ρελαντι ειναι λιγες οι στροφες, οι δυο στηλες "παιζουν" πανω κατω συνεχεια. Ομως, το μεγιστο υψος και το μικροτερο υψος, των δυο στηλων μεταξυ τους, ηταν στο ιδιο σημειο και για τις δυο πλευρες.Αυτο το φαινομενο παρουσιαζετε μονο στο ρελαντι του κινητηρα, οσο αυξανονται οι στροφες ομως, τοσο πιο σταθερη ενδειξη εχουμε. Ενδεικτικα αναφερω οτι απο τις 2.000 στροφες και πανω, ειναι σταθερη η ενδειξη].
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02720.jpg

Η ενδειξη του οργανου στις 3.000 στροφες.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02721.jpg

Και η ενδειξη του οργανου στις 4.000 στροφες (οι στροφες δηλαδη που γινεται ο ελεγχος και η ρυθμιση των ντιζων αν χρειαζεται) οπου και ειχα μια μικρη διαφορα, την οποια και διορθωσα "σηκωνοντας" λιγο τον δεξι κυλινδρο με δυο 10ακια ανοικτα γερμανικα κλειδια.
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02723.jpg

Υ.Γ
Η εργασια αυτη, αν πραγματοποιηθει σε κλειστο χωρο, πρεπει οπωσδηποτε να υπαρχει τροφοδοσια αερα (ανεμιστηρες- δηλαδη τεχνιτο ελκυσμο αερα) προς τον κινητηρα της μοτοσυκλετας για να μην ζεσταθει υπερβολικα στο χρονο που χρειαζεται για να περατωθει η εργασια. Επειδη ουτε και εγω φυσικα εχω τετοιους ανεμιστηρες, εκανα την ρυθμιση στην τελευταια μας βολτα που ηταν στο δασος οξυας, πανω απο τα χωρια Αρτοτινα και Γραμμενη Οξυα. Ειχε αρκετο κρυο και φυσαγε, οι τελειες συνθηκες δηλαδη για μια σταματημενη μηχανη αεροψυκτη που δουλευει στις 4.000 στροφες :)!

vasorfa
02-11-2009, 18:08
Νικολα πολυ καλη η παρουσιαση , θα ηθελα να μας εδειχνες με φωτο και το πως ρυθμισες τους κυλινδρους!!!!

Thnks!!;)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
02-11-2009, 18:12
.

Εύγε Νικόλα .......

Με λίγες λέξεις και τις ανάλογες φωτογραφίες,

μας "έβαλες στο νόημα" ... http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF69.gif

Ευχαριστούμε ..... :)




.

BOXER
02-11-2009, 19:01
Νικολα πολυ καλη η παρουσιαση , θα ηθελα να μας εδειχνες με φωτο και το πως ρυθμισες τους κυλινδρους!!!!

Thnks!!;)




Παραλειψη μου Βασιλη :(!!! Δεν ανεβασα αυτες τις φωτο, και το ασχημο ειναι οτι τις διεγραψα ολες μαζι μετα το ποσταρισμα :o...
Δεν παιζει προβλημα ομως, θα τραβηξω παλι αλλες και θα τις ποσταρω :)

MARK
02-11-2009, 20:10
To νού σας,θα κόψουμε τα συνεργεία και θα φέρνουμε τις μηχανές μας να τις φτιάχνετε εσείς....:sm2:

vasorfa
02-11-2009, 20:53
Παραλειψη μου Βασιλη :(!!! Δεν ανεβασα αυτες τις φωτο, και το ασχημο ειναι οτι τις διεγραψα ολες μαζι μετα το ποσταρισμα :o...
Δεν παιζει προβλημα ομως, θα τραβηξω παλι αλλες και θα τις ποσταρω :)




Νικολα.......με καλυψες απολυτα!!!


Ευχαριστω!!!;);););)

EOD-K9
02-11-2009, 21:16
:sm8::sm8:


ΙoannisPanagiotidis (http://www.gsforum.gr/member.php?u=69)

σου κλέβουν τι δουλειά !!!!

gemara
02-11-2009, 22:20
Μπράβο, πολύ ωραίο!



Υ.Γ
Η εργασια αυτη, αν πραγματοποιηθει σε κλειστο χωρο, πρεπει οπωσδηποτε να υπαρχει τροφοδοσια αερα (ανεμιστηρες- δηλαδη τεχνιτο ελκυσμο αερα) προς τον κινητηρα της μοτοσυκλετας για να μην ζεσταθει υπερβολικα στο χρονο που χρειαζεται για να περατωθει η εργασια. Επειδη ουτε και εγω φυσικα εχω τετοιους ανεμιστηρες, εκανα την ρυθμιση στην τελευταια μας βολτα που ηταν στο δασος οξυας, πανω απο τα χωρια Αρτοτινα και Γραμμενη Οξυα. Ειχε αρκετο κρυο και φυσαγε, οι τελειες συνθηκες δηλαδη για μια σταματημενη μηχανη αεροψυκτη που δουλευει στις 4.000 στροφες :)!


Και αυτό, πολύ σωστά το λες, γιατί μετά από 3-4 λεπτά στο ρελαντί ο boxer γίνεται έτσι!

http://inlinethumb41.webshots.com/9960/2600352290014047575S600x600Q85.jpg (http://outdoors.webshots.com/photo/2600352290014047575HHkZSt)

vtheo
02-11-2009, 22:49
ΜαστροΝίκο έγραψες!Ευχαριστούμε φίλε!Πολύ καλό θέμα!

BOXER
02-11-2009, 22:50
Μπράβο, πολύ ωραίο!




Και αυτό, πολύ σωστά το λες, γιατί μετά από 3-4 λεπτά στο ρελαντί ο boxer γίνεται έτσι!


Και εφοσον γινεται ετσι στο ρελαντι :(, φαντασου στις 4.000 στροφες :yz :yz :yz τι μπριζολες και παϊδακια εχουμε να ψησουμε :D :sm7: :D !!!!!!

ΙoannisPanagiotidis
03-11-2009, 00:24
...καλη δουλια φιλε!...http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif ... ομορφο συναισθημα να ασχολεισε με τη μηχανη σου και ακομα πιο ομορφο να το μοιραζεσε με φιλους!

...θα κανω σε λιγο μια ερευνα στο δίκτυο να μαθω περισσοτερα για αυτο το εργαλείο(Carbtune)!...ειναι καθαρα υδραυλικο ή λειτουργει με ρευμα? ... και ποσο σου κοστισε?

BOXER
03-11-2009, 19:44
...καλη δουλια φιλε!...http://www.gsforum.gr/images/icons/icon14.gif ... ομορφο συναισθημα να ασχολεισε με τη μηχανη σου και ακομα πιο ομορφο να το μοιραζεσε με φιλους!

...θα κανω σε λιγο μια ερευνα στο δίκτυο να μαθω περισσοτερα για αυτο το εργαλείο(Carbtune)!...ειναι καθαρα υδραυλικο ή λειτουργει με ρευμα? ... και ποσο σου κοστισε?


Γιαννη μου κοστισε 54ευρω και 1ευρω εξοδα αποστολης απο Αγγλια. Δεν δουλευει με ρευμα, ουτε ειναι υδραυλικο (το γιατι δεν δουλευει με ρευμα δεν χρειαζεται εξηγηση :D, και δεν ειναι υδραυλικο γιατι δεν εχει κανενα ειδος υγρου μεσα του)!

Σωτηρη δεν εχει υδραργυρο μεσα του!!! Οι "στηλες" που υπαρχουν και που αποκαλυπτοντε κατα την λειτουργια του, εχουν το χρωμα του υδραργυρου και νομιζεις οτι ειναι υδραργυρος. Στην ουσια ειναι "εμβολα" μακροστενα που εφαπτονται στην εσωτερικη επιφανεια του γυαλιου. Εμβολα τα οποια εχουν μονιμο μηκος το οποιο δεν μεταβαλλεται, απλα ειναι "κρυμμενα" στο κατω μερος του οργανου (αν δεις μια φωτο απο αυτες που εχω βαλει θα καταλαβεις πιο κατω μερος εννοω).
Σωτηρη, μιλαω παντα για αυτο που εχω εγω, ειναι πολυ πιθανον να υπαρχουν οργανα με υδραργυρο και να το ξερεις, αλλα οχι αυτο!
Τα εμβολα αυτα λοιπον σηκωνονται λογο της υποπιεσης που δημιουργουν τα εμβολα του κινητηρα. Αναλογα με τις στροφες, εχουμε και αναλογη υποπιεση που σημαινει και αναλογο "σηκωμα" των στηλων.
Δεν βρισκω τον λογο που το αποκαλεις μπελαλιδικο. Ισα ισα, αν δωσουμε σε ενα απο τα παραπανω παιδια που μιλησαν, ενα twinmax και ενα carbtune ειμαι σιγουρος οτι ολοι θα προτιμησουν το δευτερο. Το carbtune το ενωνεις,εκκινεις τον κινητηρα και εχεις ενδειξη. Στο twinmax, το συνδεεις, κανεις τις απαραιτητες ρυθμισεις στο οργανο (ευαισθησιας) και μετα προχωρας στα υπολοιπα. Αν λοιπον δεν διαβασεις τις οδηγιες στο twinmax δεν προχωρας σε ρυθμιση. Αρα λοιπον πιστευω οτι ειναι πιο απλο και λειτουργικο το carbtune (μιλαμε παντα για ανθρωπους που δεν ασχολουντε ετσι; γιατι εσυ και εγω πχ δεν εχουμε προβλημα με κανενα)
Για το οτι δεν εχει την ευαισθησια του ηλεκτρονικου συμφωνω απολυτα. Ομως το ηλεκτρονικο εχει ενα σημαντικοτατο μειονεκτημα: Ειναι ηλεκτρονικο. Και τι εννοω με αυτο; Δεν μπορεις ποτε να εχεις εμπιστοσυνη στις ενδειξεις του, σε καινουργιο οργανο ή οχι!! Με το αλλο παντα θα εχεις σωστη ενδειξη, γιατι πολυ απλα σε αυτο... μιλαει η φυση και οι νομοι της, που δεν κανουν ποτε λαθος, και οχι μια... πλακετα!
Για να γινω πιο κατανοητος αναφερω το εξης παραδειγμα:
Εχεις μια ηλεκτρονικη ζυγαρια τελευταιο μοντελο απολυτου ακριβειας και εγω ενα... κανταρι!!!!
Μπορει να εχεις πραγματικα τρελη ακριβεια στο ζυγισμα (ή ευαισθησια στο θεμα μας), ενω εγω δεν θα σε φτανω ουτε στα δεκατα του κιλου, καμμια σχεση δηλαδη!
Ομως για ποσο θα ισχυει αυτο;;;;;;
Θα καταλαβεις οτι η ζυγαρια ακριβειας επαψε ξαφνικα να ειναι ακριβειας;;;;;
Και ποτε θα το καταλαβεις;;;;
Οταν εμπειρικα πλεον διαπιστωσεις οτι κατι δεν παει καλα;;;; (δηλ στην περιπτωση μας, εκανες την ρυθμιση, αλλα τα ιδια ή χειροτερα!;).
Με το κανταρι θα χανω παντα σε ακριβεια (σε ευαισθησια δηλαδη) αλλα θα εχω παντα σωστη ενδειξη, γιατι πολυ απλα... οι νομοι τις φυσης δεν κανουν ποτε λαθος :)!!!

vasorfa
03-11-2009, 21:35
Γιαννη μου κοστισε 54ευρω και 1ευρω εξοδα αποστολης απο Αγγλια. Δεν δουλευει με ρευμα, ουτε ειναι υδραυλικο (το γιατι δεν δουλευει με ρευμα δεν χρειαζεται εξηγηση :D, και δεν ειναι υδραυλικο γιατι δεν εχει κανενα ειδος υγρου μεσα του)!

Σωτηρη δεν εχει υδραργυρο μεσα του!!! Οι "στηλες" που υπαρχουν και που αποκαλυπτοντε κατα την λειτουργια του, εχουν το χρωμα του υδραργυρου και νομιζεις οτι ειναι υδραργυρος. Στην ουσια ειναι "εμβολα" μακροστενα που εφαπτονται στην εσωτερικη επιφανεια του γυαλιου. Εμβολα τα οποια εχουν μονιμο μηκος το οποιο δεν μεταβαλλεται, απλα ειναι "κρυμμενα" στο κατω μερος του οργανου (αν δεις μια φωτο απο αυτες που εχω βαλει θα καταλαβεις πιο κατω μερος εννοω).
Σωτηρη, μιλαω παντα για αυτο που εχω εγω, ειναι πολυ πιθανον να υπαρχουν οργανα με υδραργυρο και να το ξερεις, αλλα οχι αυτο!
Τα εμβολα αυτα λοιπον σηκωνονται λογο της υποπιεσης που δημιουργουν τα εμβολα του κινητηρα. Αναλογα με τις στροφες, εχουμε και αναλογη υποπιεση που σημαινει και αναλογο "σηκωμα" των στηλων.
Δεν βρισκω τον λογο που το αποκαλεις μπελαλιδικο. Ισα ισα, αν δωσουμε σε ενα απο τα παραπανω παιδια που μιλησαν, ενα twinmax και ενα carbtune ειμαι σιγουρος οτι ολοι θα προτιμησουν το δευτερο. Το carbtune το ενωνεις,εκκινεις τον κινητηρα και εχεις ενδειξη. Στο twinmax, το συνδεεις, κανεις τις απαραιτητες ρυθμισεις στο οργανο (ευαισθησιας) και μετα προχωρας στα υπολοιπα. Αν λοιπον δεν διαβασεις τις οδηγιες στο twinmax δεν προχωρας σε ρυθμιση. Αρα λοιπον πιστευω οτι ειναι πιο απλο και λειτουργικο το carbtune (μιλαμε παντα για ανθρωπους που δεν ασχολουντε ετσι; γιατι εσυ και εγω πχ δεν εχουμε προβλημα με κανενα)
Για το οτι δεν εχει την ευαισθησια του ηλεκτρονικου συμφωνω απολυτα. Ομως το ηλεκτρονικο εχει ενα σημαντικοτατο μειονεκτημα: Ειναι ηλεκτρονικο. Και τι εννοω με αυτο; Δεν μπορεις ποτε να εχεις εμπιστοσυνη στις ενδειξεις του, σε καινουργιο οργανο ή οχι!! Με το αλλο παντα θα εχεις σωστη ενδειξη, γιατι πολυ απλα σε αυτο... μιλαει η φυση και οι νομοι της, που δεν κανουν ποτε λαθος, και οχι μια... πλακετα!
Για να γινω πιο κατανοητος αναφερω το εξης παραδειγμα:
Εχεις μια ηλεκτρονικη ζυγαρια τελευταιο μοντελο απολυτου ακριβειας και εγω ενα... κανταρι!!!!
Μπορει να εχεις πραγματικα τρελη ακριβεια στο ζυγισμα (ή ευαισθησια στο θεμα μας), ενω εγω δεν θα σε φτανω ουτε στα δεκατα του κιλου, καμμια σχεση δηλαδη!
Ομως για ποσο θα ισχυει αυτο;;;;;;
Θα καταλαβεις οτι η ζυγαρια ακριβειας επαψε ξαφνικα να ειναι ακριβειας;;;;;
Και ποτε θα το καταλαβεις;;;;
Οταν εμπειρικα πλεον διαπιστωσεις οτι κατι δεν παει καλα;;;; (δηλ στην περιπτωση μας, εκανες την ρυθμιση, αλλα τα ιδια ή χειροτερα!;).
Με το κανταρι θα χανω παντα σε ακριβεια (σε ευαισθησια δηλαδη) αλλα θα εχω παντα σωστη ενδειξη, γιατι πολυ απλα... οι νομοι τις φυσης δεν κανουν ποτε λαθος :)!!!



θα επρεπε να ανοιξουμε νε θεμα με τιτλο:


ηλεκρονικα ή μηχανικα????

εγω παντως ασχετοσ επαγγελματος (η/υ) προτιμω την...περασμενη τεχνολογια,ναι --οκ-- δεν ειναι και τοσο ακριβης,αλλα παλι δεν κανει λαθος ποτε;););)

BOXER
04-11-2009, 00:53
Νικολα πολυ καλη η παρουσιαση , θα ηθελα να μας εδειχνες με φωτο και το πως ρυθμισες τους κυλινδρους!!!!

Thnks!!;)

Βασιλη, επειδη εχθες και σημερα δεν το κουνησα απο το σπιτι (προσπαθω να ξεφυγω απο τον πυρετο που μου χτυπαει την πορτα :D, και μαλλον δεν θα του ανοιξω τελικα ;), την γλυτωσα!!!!) δεν τραβηξα τις φωτογραφιες. Ειναι ομως στο προγραμμα, δεν το ξεχναω :)

kostas-patra
04-11-2009, 10:40
το twinmax Μπορείς να το βρεις από τα ιντερνέτια με κάτω από τα 90e+μεταφορικά εκτός και αν το χτυπήσεις σε δημοπρασία

το πήρα πριν από κανα χρόνο με 60 ευρώ και με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο
οι μπελαλίδικες ρυθμίσεις που αναφέρεις φίλε boxer δεν είναι πάνω από τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα υπόθεση

ένα πράγμα που κάποιος κάτοχος ή χρήστης του twinmax Θα πρέπει να προσέξει είναι, αφού το καλιμπράρει πριν το χρησιμοποιήσει, να το κλείνει από το διακοπτάκι και αφού η μηχανή πάρει μπροστά τότε να το ξανανοίγει, μιας και κατά την εκκίνηση το οργανάκι ζορίζεται τσάμπα και βερεσέ, με κίνδυνο να χαλάσει

κάτι άλλο πρακτικό που το αντιμετωπίσαμε με τον φίλο ionlab, είναι πως τα από καουτσουκ σωληνάκια του twinmax στο σημείο επαφής με το μηχάνημαπατούν και στερεώνονται με ένα λαστιχένιο παπουτσάκι το καθένα, προκειμένου να μην γυρίζουν τρελά γύρω από τον εαυτό τους, γιατί στην από μέσα μεριά καταλήγουν σε ένα σωληνάκι από βυνίλιο το καθένα που μπορεί να κοπεί και να λειτουργεί το οργανάκι μετά μονόπαντα, δηλ να μην ρυθμίζει τίποτα
δεν είναι τίποτα πάντως και αυτό, φτιάχνεται δίχως πολλά πολλά

η βασική αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων εφαρμόζεται στην περίπτωση όλων αυτών των μηχανημάτων, που αναλόγως του μέσου που παρεμβάλεται, έχει μικρότερη η μεγαλύτερη ευαισθησία

για κάποιον που θέλει α φτιάξει ένα πρακτικό αλφαδολάστιχο, θα πρέπει να αγοράσει κανα τρίμετρο διάφανο σωληνάκι 8άρι και στις δύο άκρες να του κοτσάρει μια τσόντα από 6άρι σφηνωτό, για να σφηνώσει το όλο σύστημα με τα λάστιχα στις δύο πίπες των σωμάτων ψεκασμού

θα ήταν απλούστερο να πάρει κανείς όλο το μήκος σε 6άρι, αλλά από τη μια οι τριβές είναι πολύ μεγάλες και κατά την παλλινδρόμηση του ρευστού μέσα σε αυτά γίνεται αφρός από τις φυσσαλίδες και από την άλλη , αν είναι αρκετά ασυγχρόνιστοι οι δύο κύλινδροι, μπορεί να σου ρουφήξει όλο το παρεμβληθέν ρευστό και να τα κάνεις όλα μαντάρα

ως προς τις ιδιότητες του ρευστού θέλεις κάτι που να φαίνεται και να έχει σχετικα μικρό ιξώδες=εσωτερική αντίσταση
το νερό κρίνεται ακαταλληλο μιας και η εσωτερική του αντίσταση παραείναι μικρή και συμπεριφέρεται σαν τρελό, ενώ η βαλβολίνη ή το μέλι δεν θα μπορούν να κινηθούν και να εντοπίσει ο χρήστης τους κάποια διαφορά στις αρνητικές πιέσεις που δημιουργούνται στις δύο πίπες που καταλήγουν τα σωληνάκια από το αλφαδολάστιχό μας

σε αυτή την περίπτωση, αρκετά λεπτόρευστο είναι το 10αράκι λάδι ραπτομηχανής ή καθαρισμού όπλων ή το παραφινέλαιο. ο υδράργυρος είναι μια καλή λύση, αλλά καλύτερα να μην παίζεις με βαρέα μέταλλα, τα οποία δεν θα είναι σε κλειστά συστήματα όπως του υδραργυρικού θερμομέτρου λόγω θεμάτων υγείας

αυτά τα ολίγα από μέρους μου

kostas-patra
04-11-2009, 10:59
κάτι ακόμα.

αν η ρύθμιση των σωμάτων ψεκασμού δεν είναι εφικτή ή δεν είναι σταθερή, τότε δεν φταίει το όργανο, αλλά θα πρέπει να λυθούν άλλα θέματα, αρχίζοντας από τα απλούστερα και πιθανότερα για να πάμε στα δυσκολότερα και σπουδαιότερα

-ντίζες γκαζιού: και ομως είναι αναλώσιμες. και όμως χρειάζονται περιποίηση, έλεγχο καλής λειτουργίας και εννίοτε αλλαγή. τυχόν τσακίσματα, κακή έως μηδαμινή λίπανση και μπόλικη σκόνη είναι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις θέσεις των πεταλούδων

-πεταλούδες: σε κάμποσες δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα-συνήθως πάνω από 80- οι επικαθίσεις από τις ελληνικές βενζίνες είναι τέτοιες που μπορούν να κλείσουν μέχρι και τρύπες.
εμένα στο 1100 μου χε κλείσει σχεδόν η βίδα της ρύθμισης του ρελαντί από τη βρώμα-αν θυμάμαι καλά το 1200 δεν έχει τέτοια

καθαρισμός ή αλλαγή; καθαρισμός, με λύσιμο και καθαριστικό καρμπυρατέρ και μια στο τόσο γέμισμα με 100άρα βενζίνη ή ειδικά καθαριστικά που θα μπούν σε άδειο ρεζερβουάρ και μετά θα γεμίσετε

-κοινή λογική: αν εχεις τη δυνατότητα να ρυθμίσεις δυό αντικριστές βίδες, μην περιμένεις να σου κάνει όλη τη δουλειά και το κουμάντο η μια μόνο, είναι σαν το θέμα της παλάντζας, πέρα από το να γβάζεις από τη μια μεριά, μπορείς να βάζεις και από την άλλη

αν δεν ξέρεις γρι και δεν έχις διαβάσει το μάνιουαλ ή δεν έχεις κάποιον να σου πεί περίπου τι θα κανεις και για πόσο, το τελευταίο που θα σε απασχολεί θα είναι οι σωστά ρυθμισμένοι κύλινδροι, είτι πόσο κάνει ένας κινητηρας;

-αν φυσώντας ελαφρά το ένα από τα δύο σωληνάκια του οργάνου ρύθμισης δεν δείς την βελόνα ή την μπάρα ή την ένδειξη του οργάνου να αλλάζει, φτιάξε το όργανο πρώτα ή πάρε άλλο

έχω παρατηρήσει το εξής: όταν ο συγχρονισμός των σωμάτων ψεκασμού είναι πρόσφατος, όταν αφήνω το τιμόνι με χιλιόμετρα, δεν τραβάει από την μια ή από την άλλη μεριά, αλλά είναι κεντραρισμένο, ενώ όταν αφήνοντας το τιμόνι αν τραβάει, τότε είναι μια ένδειξη πως χρειάζεται πάλι ρύθμιση, ιδίως αν το συναρτήσεις με απροθυμία του κινητήρα στο γκάζι ή σε βηξίματα

kostas-patra
04-11-2009, 11:11
η διαδικασία του συγχρονισμού γίνεται σε θερμοκρασία κανονικής λειτουργίας, δηλ αφού έχουμε πρώτα ζεστάνει τον κινητήρα για κανά πεντάλεπτο με βόλτα

επίσης: η όλη διαδικασία μπορέι αν πάρει από κανά 2λεπτο για ένα σωστά συγχρονισμένο κινητήρα στα σώματα ψεκασμού μέχρι αρκετή ώρα για κάποιον που δεν έχει τα εργαλεία ή που δεν ιδέα του τι, πως και γιατί

το να ρυθμίσεις τη μηχανή σου να δουλεύει ρολόι είναι κάτι που μαζί με την μουντούρα σε κάνει να νιώθεις βαθιά αρσενικό-συγχωρήστε με κυρίες που τυχόν διαβάζετε- κάτι σαν τον μπόμπ τον μάστορα, μόνο καλό είανι να έχεις υπόψη σου το εξής: είναι προτιμότερο να πάς σε ένα φίλο ή ένα μάστορα και να του πείς να σε βιηθήσει να κάνεις την ρύθμιση και τον συγχρονισμό πα΄ρά να γυρίζεις βιδάκια και αν τραβάς ντίζες, γιατί θα ναι σαν το απλό του να οδηγείς το αυτοκίνητο και να το οδηγείς με ελαφρώς ή και κάτι παραπάνω τραβηγμένο το χειρόφρενο, προκαλώντας αδικαιολόγητες φθορές και απαξιώνοντας το εργαλείο σου-για τη μηχανή μιλάμε έτσι;

BOXER
06-11-2009, 02:55
οι μπελαλίδικες ρυθμίσεις που αναφέρεις φίλε boxer δεν είναι πάνω από τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα υπόθεση


Φιλε Κωστα, πουθενα δεν ανεφερα οτι εχει μπελελιδικι ρυθμιση!!!!!!!
Ξαναδιαβασε το ποστ μου και θα καταλαβεις τι εννοω.

BOXER
06-11-2009, 22:50
έχοντας ξαναδιαβάσει προσεχτικότερα, το παίρνω πίσω, νόμισα λάθος

ωραία παρουσίαση και του συγχρονισμού και των δύο εργαλείων-μηχανημάτων

κάτι τελευταίο: καλό είναι να γίνεται η διαδικασία σε ανοιχτό χώρο ή σε καλά εξαεριζόμενο μέρος, γιατί τα καυσαέρια μόνο αθώα δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν

ερώτηση 1: κάποιοι τσεκάρουν τον συγχρονισμό με την βοηθεια συνεπιβάτη σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή διαρκώς συνδεδεμένο, σε απόμερη βόλτα, για εγκυροτερα αποτελέσματα. ποιά η γνώμη σας;

ερώτηση 2: μετά τον συγχρονισμό στις 3500-4500rpm, όταν όλα είναι κομπλέ, βρίσκετε σε όλη την μπάντα των στροφών τους κυλίνδρους να είναι σε ισορροπία ή μόνο στο ενεργό διάστημα 3500-4500, που οι περισσότεροι οδηγούν κατά μέσο όρο;


Κωστα, για την 2η ερωτηση, εχω παρατηρησει μετα την ρυθμιση, οτι στο ρελαντι ειναι πιο "αρμονικη" πλεον η λειτουργια της μηχανης, και μεχρι τις 3.700 εως 4.000 στροφες (εκει κανω εγω τις αλλαγες ταχυτητων), εχει πιο στρωτη λειτουργια. Για το φασμα πανω απο τις 4.000 στροφες δεν μπορω να σου πω κατι, γιατι, ουτε πριν την ρυθμιση, ουτε τωρα δεν την οδηγω πανω απο αυτες τις στροφες.
Τωρα για την 1η ερωτηση, η γνωμη μου ειναι, οτι ειναι χωρις ουσια αυτη η "κινηση". Αυτο το λεω γιατι:
Στην ουσια αυτο που επιτυγχανουμε με την ρυθμιση αυτη ειναι, να ειναι οι πεταλουδες στην ιδια γωνια η μια με την αλλη, στο ανοιγμα του γκαζιου ή στο τραβηγμα της ντιζας αν θες. Αυτη η ρυθμιση μολις γινει, αυτοματος ισχυει για ολη τη διαδρομη ανοιγματος του γκαζιου.
Στην παραπανω περιπτωση που αναφερεις οτι κανουν καποιοι, το μονο που αλλαζει ειναι το "φορτιο" της μηχανης. Δηλαδη περισσοτερο βαρος, περοσσοτερο ανοιγμα του γκαζιου, και κατα συνεπεια μεγαλυτερη "γωνια" στις πεταλουδες. Απο την στιγμη ομως που ειναι ρυθμισμενες και εχουν δηλαδη την ιδια γωνια σε ολο το φασμα ανοιγματος του γκαζιου, οι πεταλουδες, ειτε χωρις φορτιο, ειτε με φορτιο, θα κινουνται μαζι και παραλληλα.

stukas
07-11-2009, 13:11
κ ερχομαι κ ξαναρωταω εγω ο ενοχλητικος:τη ρυθμιση την κανουμε απο εκει που βλεπουμε το τραβηγμα δηλ. απο αριστερα ρυθμιζω αριστερα κ απο δεξια ρυθμιζω δεξια η απο τον δεξι κυλινδρο μονο?ε?καποιοι συμ-φορουμιτες μου εχουν πει μονο απο δεξια-λογω tps στον αριστερο κυλινδρο-ξερεις κανεις κατι σιγουρα κ εμπεριστατωμενα να μου εξηγησει?ευχαριστω εκ των προτερων...

vasorfa
07-11-2009, 15:18
κ ερχομαι κ ξαναρωταω εγω ο ενοχλητικος:τη ρυθμιση την κανουμε απο εκει που βλεπουμε το τραβηγμα δηλ. απο αριστερα ρυθμιζω αριστερα κ απο δεξια ρυθμιζω δεξια η απο τον δεξι κυλινδρο μονο?ε?καποιοι συμ-φορουμιτες μου εχουν πει μονο απο δεξια-λογω tps στον αριστερο κυλινδρο-ξερεις κανεις κατι σιγουρα κ εμπεριστατωμενα να μου εξηγησει?ευχαριστω εκ των προτερων...

Αν υθμαμαι καλα απο τον δεξι κυλινδρο...........:hmmm:

kostas-patra
07-11-2009, 19:48
κ ερχομαι κ ξαναρωταω εγω ο ενοχλητικος:τη ρυθμιση την κανουμε απο εκει που βλεπουμε το τραβηγμα δηλ. απο αριστερα ρυθμιζω αριστερα κ απο δεξια ρυθμιζω δεξια η απο τον δεξι κυλινδρο μονο?ε?καποιοι συμ-φορουμιτες μου εχουν πει μονο απο δεξια-λογω tps στον αριστερο κυλινδρο-ξερεις κανεις κατι σιγουρα κ εμπεριστατωμενα να μου εξηγησει?ευχαριστω εκ των προτερων...


βλέπεις πουθενά κανένα ενοχλητικό; εγώ όχι

αμφότερες πλευρές σου δίνουν τη δυνατότητα να ρυθμίσεις τους δύο κυλίνδρους
αν κάτι πρέπει να σε απασχολήσει, είναι αν έχεις βόλτες στην μια πλευρά να σφίξεις ή αν είναι ευχερέστερο να ξεσφίξεις την άλλη, έχοντας κατά νου πως θα πρέπει να έχεις μπόσικα προς τα πάνω και προς τα κάτω, εννοώντας απλά
να μην στριμώχνεσαι

συνήθως προτιμάς την δεξιά πλευρά, λόγω άνεσης χώρου, γιατί στην τελική τι είναι; δύο ντίζες που θα πρέπει να τραβάνε ταυτόχρονα τους άξονες από τις πεταλούδες

έχω μια εντύπωση πως η ρύθμιση στα δεξιά είχε σημασία στα μοντέλα μέχρι το 1996 που χρησιμοποιούσαν όχι τον διακλαδωτή όπως τα κατοπινά, αλλά την γέφυρα με την επιπλέον ντίζα

τίποτα απο αυτά εμπεριστατωμένο, απλές σκέψεις

BOXER
09-11-2009, 01:54
Νικολα πολυ καλη η παρουσιαση , θα ηθελα να μας εδειχνες με φωτο και το πως ρυθμισες τους κυλινδρους!!!!

Thnks!!;)


Αν και λιγο αργοπορειμενα... δεν πειραζει ομως. Δεν ξεχναω, καλιο αργα παρα ποτε :D!!!
Στην παρακατω φωτογραφια και στο σημειο που δειχνω, ειναι το σημειο που λαμβανει χωρα η ρυθμιση (το ιδιο ακριβως υπαρχει και απο δεξια εννοειται)
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02808.jpg

Εδω φαινονται τα δυο 10ακια ανοικτα γερμανικα κλειδια. Ξεκιναμε πρωτα με το κατω, λασκαροντας το κοντρα παξιμαδι και στην συνεχεια με το επανω κλειδι προβαινουμε στην απαραιτητη ρυθμιση για να το "σηκωσουμε" ή να το "ριξουμε" (γυρνοντας το αριστερα ή δεξια δηλαδη βιδωνοντας το ή ξεβιδωνοντας το)
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02809.jpg

Υ.Γ
Εγω, στο θεμα για το ποια πλευρα θα προτιμησω να ρυθμισω ή να επεμβω γενικοτερα, την επιλεγω με βαση τις στροφες του ρελαντι!
Τι εννοω;
Εμενα η μηχανη μου μεχρι και πριν την ρυθμιση, κρατουσε περιπου 1180 με 1220 (λιγο χαμηλοτερες στροφες απο οτι μου κρατουσε καποτε). Ηθελα να εχω κατι λιγοτερες στροφες παραπανω στο ρελαντι και ετσι επελεξα να "σηκωσω" απο την δεξια πλευρα αυτην την μικρη διαφορα που υπηρχε, και οχι να "ριξω" την αριστερη πλευρα.
Τωρα μου κραταει 1210 με 1240 στροφες. Εκει που κρατουσε και παλαιοτερα δηλαδη.
Αν πχ εκανα τωρα την ρυθμιση, με αυτες τις στροφες στο ρελαντι που εχω τωρα, τοτε την τυχον διαφορα που θα εβρισκα, μικρη ή μεγαλη, θα την μοιραζα και στις δυο πλευρες. Δηλαδη την πλευρα που θα ηταν σηκωμενη περοσσοτερο θα την εριχνα λιγο, και την πλευρα που θα ηταν χαμηλωτερη θα την ανεβαζα λιγο.
Αυτα τα ολιγα... συμπληρωματικα :)!

vasorfa
09-11-2009, 09:59
Αν και λιγο αργοπορειμενα... δεν πειραζει ομως. Δεν ξεχναω, καλιο αργα παρα ποτε :D!!!
Στην παρακατω φωτογραφια και στο σημειο που δειχνω, ειναι το σημειο που λαμβανει χωρα η ρυθμιση (το ιδιο ακριβως υπαρχει και απο δεξια εννοειται)
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02808.jpg

Εδω φαινονται τα δυο 10ακια ανοικτα γερμανικα κλειδια. Ξεκιναμε πρωτα με το κατω, λασκαροντας το κοντρα παξιμαδι και στην συνεχεια με το επανω κλειδι προβαινουμε στην απαραιτητη ρυθμιση για να το "σηκωσουμε" ή να το "ριξουμε" (γυρνοντας το αριστερα ή δεξια δηλαδη βιδωνοντας το ή ξεβιδωνοντας το)
http://i944.photobucket.com/albums/ad283/Boxer_012/DSC02809.jpg

Υ.Γ
Εγω, στο θεμα για το ποια πλευρα θα προτιμησω να ρυθμισω ή να επεμβω γενικοτερα, την επιλεγω με βαση τις στροφες του ρελαντι!
Τι εννοω;
Εμενα η μηχανη μου μεχρι και πριν την ρυθμιση, κρατουσε περιπου 1180 με 1220 (λιγο χαμηλοτερες στροφες απο οτι μου κρατουσε καποτε). Ηθελα να εχω κατι λιγοτερες στροφες παραπανω στο ρελαντι και ετσι επελεξα να "σηκωσω" απο την δεξια πλευρα αυτην την μικρη διαφορα που υπηρχε, και οχι να "ριξω" την αριστερη πλευρα.
Τωρα μου κραταει 1210 με 1240 στροφες. Εκει που κρατουσε και παλαιοτερα δηλαδη.
Αν πχ εκανα τωρα την ρυθμιση, με αυτες τις στροφες στο ρελαντι που εχω τωρα, τοτε την τυχον διαφορα που θα εβρισκα, μικρη ή μεγαλη, θα την μοιραζα και στις δυο πλευρες. Δηλαδη την πλευρα που θα ηταν σηκωμενη περοσσοτερο θα την εριχνα λιγο, και την πλευρα που θα ηταν χαμηλωτερη θα την ανεβαζα λιγο.
Αυτα τα ολιγα... συμπληρωματικα :)!


Νικολα!!!για αλλη μια φορα.......Ζωγράφισες!!!!!!


Σε ευχαριστω!:cool::cool:

renos
16-11-2009, 03:27
:sm4::sm8:

kostaskyriakos
03-01-2012, 22:28
:re27::re27::re27: