PDA

View Full Version : Οδική Ασφάλεια και δίκυκλα: Η γνώμη των ειδικών!


riko46
10-12-2009, 22:16
http://www.mototriti.gr/images/TR.gif http://www.mototriti.gr/images/TR.gifhttp://www.mototriti.gr/jpg/mtr/thumb_01/NEWS/10120908.jpg (http://javascript<b></b>:;)

Για το φλέγων ζήτημα της οδικής ασφάλειας, πήραμε πρώτα τη γνώμη του Αντιπροέδρου της ΜΟΤΟΕ (Μοτοσικλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος) και δικηγόρου Θεόδωρου Γαζούλη ο οποίος παρουσιάζεται ιδιαίτερα καυστικός προς τους κρατικούς φορείς.http://www.mototriti.gr/images/TR.gifΧαρακτηρίζοντας πενιχρές τις υποδομές στην Ελλάδα και αναφέροντας ότι το κράτος αδιαφορεί πλήρως για το ζήτημα της διήθησης των δικύκλων, ο Θεόδωρος Γαζούλης, Αντιπρόεδρος της ΜΟΤΟΕ και δικηγόρος λέει: «Τα ατυχήματα που οφείλονται σε κακοτεχνίες δεν υπάρχουν στις επίσημες στατιστικές». Η ΜΟΤΟΕ ζητά συνεχώς να νομιμοποιηθεί η διήθηση και να τεθούν κανόνες για το συγκεκριμένο ζήτημα. Περίπου 229 άτομα έχασαν τη ζωή τους το 2008 σε τροχαία ατυχήματα δικύκλων, ενώ 4.603 τραυματίστηκαν σοβαρά ή ελαφρά. Συνεπώς, η έννοια της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, ειδικά για τους μοτοσικλετιστές, παραμένει πάντα επίκαιρη και παρουσιάζεται ως επιτακτική ανάγκη.
To 1/3 του συνολικού στόλου των οχημάτων είναι δίκυκλα, ενώ, όπως προκύπτει από έρευνες, η οδήγηση μιας μοτοσικλέτας είναι έως και 16 φορές πιο επικίνδυνη από την οδήγηση αυτοκινήτου, στο κάθε άλλο παρά ασφαλές οδικό περιβάλλον της χώρας μας. Στη συνέντευξη του κ. Γαζούλη ρωτήσαμε για τη θέση της MOTOE στο ζήτημα καθώς και προτάσεις για την αντιμετώπισή του και σας τα παραθέτουμε.


Μ.Τ.: Ποια είναι τα κυριότερα προβλήματα που έχει η Ομοσπονδία και ποια η αντιμετώπιση των κρατικών φορέων έως τώρα για αυτά;
Θ.Γ.: Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως προς την οδική ασφάλεια είναι οι κακές υποδομές (οδός και περιβάλλον) και η θρασεία οδήγηση μερίδας οδηγών, τομείς που δεν αστυνομεύονται. Η ΜΟΤΟΕ έχει κάνει προτάσεις, αλλά δεν υπάρχει η πολιτική βούληση στην κατεύθυνση αυτή. Το κράτος εισπράττει με πρόφαση την οδική ασφάλεια, ενώ θα όφειλε να επενδύσει σε αυτή.

Μ.Τ.: Τι θα συμβουλεύατε τους μοτοσικλετιστές για το συγκεκριμένο ζήτημα και πώς θα πρέπει να κινούνται νομικά σε περιπτώσεις ατυχημάτων λόγω κακοτεχνιών;
Θ.Γ.: Τα ατυχήματα που οφείλονται σε κακοτεχνίες δεν υπάρχουν στις επίσημες στατιστικές (δεν δηλώνεται το ¼ με ελαφρούς έστω τραυματισμούς και άνω του ½ με υλικές μόνο ζημιές). Πρέπει να αξιοποιήσουμε την υφιστάμενη δικαστική προστασία, έστω και αν είναι χρονοβόρα, δαπανηρή και ελλιπής.

Μ.Τ.: Το ζήτημα της διήθησης των δικύκλων παραμένει έως αυτή τη στιγμή άλυτο, με αποτέλεσμα αρκετές φορές, μοτοσικλετιστές να έρχονται αντιμέτωποι με τις ασφαλιστικές εταιρείες, σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Τι εξελίξεις έχουμε προς αυτή την κατεύθυνση;
Θ.Γ.: Για τη διήθηση, το κράτος φέρεται σαν στρουθοκάμηλος. Ηθελημένα αγνοεί το ζήτημα αυτό. Η ΜΟΤΟΕ έχει ζητήσει συνεχώς (από το 1991 και μετά) να νομιμοποιηθεί και να τεθούν κανόνες στη διήθηση (ταχύτητα, διάδρομοι διήθησης, δύο γραμμές αναμονής στα φανάρια, μία για τα δίκυκλα και μία -πιο πίσω- για τα άλλα οχήματα).

Μ.Τ.: Από την έρευνα του Moto Τρίτη στους αναγνώστες του προκύπτει ότι αρκετές φορές και εμείς ως χρήστες δικύκλων φέρουμε αρκετά μεγάλη ευθύνη, όσον αφορά στους υψηλούς δείκτες των ατυχημάτων. Ποια είναι η προσωπική σας άποψη επ’ αυτού και τι θα συμβουλεύατε ως συνδικαλιστής τους μοτοσικλετιστές;
Θ.Γ.: Όποιος οδηγεί δίκυκλο χωρίς στοιχειώδη γνώση και σύνεση, να γνωρίζει ότι κατά κανόνα θα το «πληρώσει» ακριβά. Η συμβουλή μου είναι: αφενός εκπαίδευση (και μετά απόκτηση άδειας οδήγησης), αφετέρου αμυντική οδήγηση. Το πρώτο στοιχείο είναι η πρόβλεψη του πιθανού κινδύνου και το δεύτερο η ικανότητα αντιμετώπισης δύσκολων καταστάσεων. Η λύση του προβλήματος προϋποθέτει μια σοβαρότητα και από την πλευρά του κράτους (που δεν την έχει δυστυχώς) και από ΕΜΑΣ. Η ΜΟΤΟΕ προσπαθεί, π.χ. οργανώνοντας μαθήματα ασφαλούς οδήγησης.



μοτοτριτη....