ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
16-12-2009, 10:48
Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως Αθήνα
και Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή,ήταν οι εκπομπές
σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετλελαιο-
κινητήρες.
Ομως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με το βαθμό φιλικότητας
των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και η ανάγκη για οικονομία καυσίμου,
που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου,συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης , μόνο των
πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών
τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV & V ) στα αστικά κέντρα.
Το κόστος χρήσης και συντήρησης ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκίνητου
είναι σαφώς οικονομικότερη απ' ότι ενός βενζινοκινητήρα και πλέον
δεν υστερούν και στις επιδόσεις.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση , δεδομένου ότι στα επιβατικά
αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση,δηλαδή λιγότερο
από το 1% της αγοράς,ενώ στα ελαφρά φορτηγά , παρά το γεγονός ότι
το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81%,παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο στην Ε.Ε.
Λαμβάνοντας υπ'όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας 10ετίας
και την εξέλιξη της ευρωπαικής αγοράς , η πολιτεία πρέπει να επανεξετάσει το θέμα.
και Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή,ήταν οι εκπομπές
σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετλελαιο-
κινητήρες.
Ομως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με το βαθμό φιλικότητας
των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και η ανάγκη για οικονομία καυσίμου,
που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου,συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης , μόνο των
πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών
τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV & V ) στα αστικά κέντρα.
Το κόστος χρήσης και συντήρησης ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκίνητου
είναι σαφώς οικονομικότερη απ' ότι ενός βενζινοκινητήρα και πλέον
δεν υστερούν και στις επιδόσεις.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση , δεδομένου ότι στα επιβατικά
αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση,δηλαδή λιγότερο
από το 1% της αγοράς,ενώ στα ελαφρά φορτηγά , παρά το γεγονός ότι
το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81%,παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο στην Ε.Ε.
Λαμβάνοντας υπ'όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας 10ετίας
και την εξέλιξη της ευρωπαικής αγοράς , η πολιτεία πρέπει να επανεξετάσει το θέμα.