PDA

View Full Version : Ιστορία του κράνους..


Carduelis
16-12-2009, 12:59
Με αφορμή τη συζήτηση που ανοίξαμε σε διπλανό μου νήμα με τον δικτυακό μας φίλο Γιώργο Σαββίδη http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=7443 περί ασφάλειας και αξιοπιστίας κρανών έκανα μια μικρή έρευνα στο δίκτυο για τα κράνη και βρήκα μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που σκέφτηκα να τα ποστάρω.
Να θυμίσω πως ΔΕΝ είμαι ειδικός στο θέμα αλλά ερασιτέχνης οπότε όποιος φίλος διαθέτει περισσότερα στοιχεία, άρθρα ή φωτογραφίες ας με διορθώσει..

Κράνος και μοτοσυκλετιστές (Ιστορική αναδρομή 1ο μέρος)

Στην εποχή μας οι τρείς σημαντικότερες αιτίες θανάτου από κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι οι τραυματισμοί με πυροβόλα όπλα, τα τροχαία ατυχήματα και οι τραυματισμοί από πτώσεις. Εναλάσσονται στη θλιβερή πρωτιά ανάλογα με την ηλικία. Ετσι οι θάνατοι από πτώση κυριαρχούν στις ηλικίες πάνω από τα 75, τα πυροβόλα όπλα στους θανάτους ατόμων 20-74 ετών και τα τροχαία στα άτομα από 0-19 ετών. Στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα δυστυχώς είναι σημαντικό το μερίδιο συμμετοχής της μοτοσυκλέτας.

Παρότι στις μέρες μας είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός πλέον ότι το κράνος προφυλάσει από τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και μειώνει σημαντικά τη θνησιμότητα από τα τροχαία, είναι ενδιαφέρον πως η καθιέρωσή του πέρασε από πολλά στάδια αμφισβήτησης.
Ακόμα πιό ενδιαφέρουσα όμως είναι η ιστορία της δημιουργίας του.
Η πρώτη μοτοσυκλέτααναφέρεται ως εφεύρεση τουGottliebDaimler το 1885. Τα πρώτα “κράνη” ήταν υποτυπώδη καλύματα του κεφαλιού κυρίως από δέρμα. Φυσικά δεν είχαν σκοπό την προστασία του αναβάτη από πτώση σε μεγάλες ταχύτητες (που δεν υπήρχαν άλλωστε την εποχή εκείνη) παρά μόνο την προστασία του από τον άνεμο, το κρύο και τα έντομα. Όσο εξελίσσονταν οι μοτοσυκλέτες όμως και αύξαναν οι ταχύτητές τους τόσο πιό επιτακτική γινόταν και η ανάγκη για προστασία του κεφαλιού σε ενδεχόμενη πτώση του αναβάτη..
Μεταξύ 1931 και 1953 στην Αμερική δύο εταιρείες συναγωνίζονταν για την ταχύτερη μοτοσυκλέτα. Η HarleyDavidson και η Indian. Ωστόσο όσο αύξανε η ταχύτητα των μοτοδυκλετών τόσο αυξάνονταν και τα θανατηφόρα ατυχήματα. Τότε ήταν που ο καθηγητής C.F. “Κόκκινος” Lombard του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας δημιούργησε το πρώτο “κανονικό” κράνος προορισμένο όχι απλά να καλύπτει το κεφάλι αλλά να απορροφά την δύναμη μιας πρόσκρουσης. Είχε ένα εσωτερικό κέλυφος που πρόσφερε άνεση και ένα εξωτερικό κέλυφος με στόχο όχι μόνο την απορρόφηση του χτυπήματος αλλά και τη διάχυση της δύναμης πρόσκρουσης.
Το 1953 που ο Lombard κατέθεσε την πατέντα του ήταν η χρονιά ορόσημο για την κατασκευή του σύγχρονου κράνους και σύντομα πήραν τη σκυτάλη οι κατασκευάστριες εταιρείες κρανών.
Η κεντρική κυβέρνηση (κογκρέσο) στις ΗΠΑ εξέδωσε κανονισμό για την υποχρεωτική του χρήση και απέμενε στις διάφορες πολιτείες να τις κάνουν νόμο. Αρχικά λοιπόν η χρήση του κράνους νομοθετήθηκε σαν προαιρετική στις περισσότερες πολιτείες γιατί θεωρήθηκε οτι ήταν εμπόδιο στην ελευθερία των αναβατών (δεκαετία του 60 άλλωστε, εποχή έντονης αμφισβήτησης των πάντων) ενώ υπήρχαν και φωνές που έλεγαν οτι πιθανά να αυξάνει τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος (μειωμένη ορατότητα, κακή ακουστική, μεγάλο βάρος, δυσφορία του αναβάτη κλπ).
Χρειάστηκε όμως να περάσουν πολλά χρόνια αμφισβήτησης της χρησιμότητάς του μέχρι το 1974, που τελικά οι 47 από τις πολιτείες των ΗΠΑ καθιέρωσαν την υποχρεωτική χρήση του. Και πάλι όμως χρειάστηκε να διαπιστώσουν επώδυνα την αναγκαιότητα της χρήσης κράνους. Το 1975 το κογκρέσο αναίρεσε για κάποιους λόγους το σχετικό νόμο και οι μισές πολιτείες μέσα σε 3 χρόνια κατάργησαν την υποχρεωτική χρήση κράνους. Το αποτέλεσμα ήταν η κατακόρυφη αύξηση των τραυματιών και των θανάτων σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. Είχαν προφανώς αγνοήσει το γεγονός οτι οι μοτοσυκλετιστές στο 80% των ατυχημάτων είτε τραυματίζονται, είτε πεθαίνουν και οτι έχουν 21 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν σε σχέση με τον οδηγό αυτοκινήτου.


Κράνος και μοτοσυκλετιστές (Ιστορική αναδρομή 2ο μέρος)

Στην από δώ μεριά του Ατλαντικού αφορμή για την υποχρεωτική καθιέρωση του κράνους, όσο και να φαίνεται παράξενο στάθηκε ο θάνατος στην Αγγλία του Τ.Τ Lawrence γνωστότερου από το διήγημα του αμερικάνου Lowell Thomas και ως Λώρενς της Αραβίας!! http://www.gsforum.gr/attachment.php?attachmentid=1837
Μετά τις ανεπιτυχείς του προπάθειες για την ανεξαρτησία των Αράβων (1919-1922) ο Λώρενς επέστρεψε στην Οξφόρδη όπου εργάστηκε σαν συγγραφέας.
Το 1923 ήταν σύμβουλος του Τσώρτσιλ στη δημιουργία της Ιορδανίας και τελικά μετά από μια δεύτερη στρατιωτική θητεία 12 ετών (!!!) και μάλιστα με διάφορα ψευδώνυμα, το 1935 αποσύρθηκε στο εξοχικό του στο Clouds Hill του Dorset.
Λέγεται οτι ο Λώρενς αγαπούσε την ταχύτητα και είχε αρκετές μοτοσυκλέτες. Μια από αυτές (Brough Superior- φωτο 2) ήταν δώρο του διάσημου φίλου του George Bernard shaw.
http://www.gsforum.gr/attachment.php?attachmentid=1838
Στις 13 Μαίου 1935 οδηγούσε στις εξοχές του South Dorset επιστρέφοντας στο σπίτι του, φυσικά δίχως κράνος όπως όλοι τότε, εκτός από τους οδηγούς αγώνων. Στην προσπάθειά του να αποφύγει δυό παιδιά που οδηγούσαν ποδήλατα παρεξέκλινε της πορείας του τινάχτηκε πάνω από το τιμόνι και προσγειώθηκε μπροστά από τη μοτοσυκλέτα του με σπασμένο κρανίο...
Μεταφέρθηκε σε κωματώδη κατάσταση στο στρατιωτικό νοσοκομείο του Bovington Camp όπου έσπευσαν να τον σώσουν οι καλύτεροι γιατροί της Αγγλίας. Ανάμεσά τους και ένας νεαρός Αυστραλός νευροχειρουργός o Hugh Cairns. OΛώρενς πέθανε 6 μέρες αργότερα στα 47 του, δίχως να αποκτήσει ποτέ συνείδηση και δίχως να μάθει ποτέ πόσο είχε ωφελήσει ο θάνατός του χιλιάδες μελλοντικών μοτοσυκλετιστών.
Ο Cairns όντας ανήμπορος να σώσει τον διάσημο ήρωα του 1ου Παγκόσμιου πολέμου, αφιερώθηκε έκτοτε στη μελέτη, αντιμετώπιση και πρόληψη της κρανιοεγκεφαικής κάκωσης στους μοτοσυκλετιστές!
Στη διάρκεια του 2ου Παγκόσμιου πολέμου (ευτυχώς οι πόλεμοι για την επιστήμη είναι οι γονιμότερες περίοδοι) διαπίστωσε τις άσκοπες απώλειες στούς μοτοσυκλετιστές - αγγελιοφόρους του Αγγλικού στρατού, μάλιστα πριν καν αρχίσουν οι εχθροπραξίες.
Ετσι το 1941 δημοσίευσε το σημαντικότερο άρθρο του στο περιοδικό British Medical Journalόπου επεσήμαινε πως 2.279 μοτοσυκλετιστές (οδηγοί και συνεπιβάτες) είχαν σκοτωθεί στους πρώτους 21 μήνες του πολέμου και πως οι κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις ήταν μακράν η κυριότερη αιτία θανάτου.
Ακόμα σημαντικότερη όμως ήταν η παρατήρησή του πως υπήρξαν μόνο 7 τραυματισμοί μεταξύ όσων φορούσαν κράνος κι μάλιστα δεν ήταν θανατηφόροι.
Σε άλλη μελέτη του το 1946 δημοσίευσε τα θανατηφόρα τροχαία με μοτοσυκλέτα ανά μήνα από το 1939 έως το 1945 (ο πόλεμος δεν εμπόδιζε τον αντίστοιχο Άγγλο δημόσιο υπάλληλο να κάνει σωστά τη δουλειά του!). Εκεί διαπίστωνε πως μετά το Νοέμβρη του 1941, όπου η χρήση κράνους έγινε υποχρεωτική στους μοτοσυκλετιστές του στρατού και της αστυνομίας, τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν.
Στο άρθρο του κατέληγε προφητικά λέγοντας: “Οι παρούσες εμπειρίες αφήνουν πολύ λίγες αμφιβολίες ότι η υιοθέτηση του κράνους υποχρεωτικά σε όλους τους πολίτες μοτοσυκλετιστές θα ωφελήσει σημαντικά σε ζωές, εργατοώρες και νοσηλείες”.
("From these experiences there can be little doubt that adoption of a crash helmet as standard wear by all civilian motorcyclists would result in considerable saving of life, working time, and the time of hospitals" )
Ωστόσο χρειάστηκε στην Αγγλία να περάσουν 32 ολόκληρα χρόνια μέχρι την υποχρεωτική θέσπιση του κράνους το 1972 σε οδηγό και συνοδηγό.


Kι αυτό σαν τελευταίο συμπλήρωμα γιατί ένα μπράβο αξίζει πάντα σε όσους έχουν "βοηθήσει" με πληροφορίες

Βιβλιογραφία

1.http://www.thehistoryof.net/the-history-of-motorcycle-helmets.html (http://www.thehistoryof.net/the-history-of-motorcycle-helmets.html)

TheHistoryofMotorcycleHelmets – DeadorAlive?

09/11/2008— GarethMarples

2. "The Edge" vol 3 no1, the magazine of the Motorcycle Rider's Association of Western Australia (MRAWA)

3. http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://wpcontent.answers.com/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif&imgrefurl= (http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://wpcontent.answers.com/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif&imgrefurl=)
http://www.answers.com/topic/t-e-lawrence&usg=__S5tc5gUvA8wBuAwTs9NtyHfV7L8=&h=289&w=414&sz=106&hl=el&start=5&um=1&tbnid=JG-Gd35Sqp131M:&tbnh=87&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3DBrough%2BSuperior%26hl%3Del%26rlz%3D1T4RNTN_enGR355GR355%26sa%3DX%26um%3D1

Νότης

frits
16-12-2009, 13:10
Ωραίο άρθρο.. !!!!

Νομίζω ότι ένα 2ώρο στα επείγοντα ενός νοσοκομείου που εφημερεύει θα ήταν αρκετό για τον καθένα, μπορεί να ακούγετε "τραβηγμένο" αλλά είναι η αλήθεια. Καθώς και να γίνει συνείδηση ότι μπορεί να συμβεί στον κάθε ένα..

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
16-12-2009, 13:30
Ευχαριστούμε Νότη για τον κόπο που έκανες να ψάξεις κ να βρεις πληροφορίες,

καθώς και να τις γράψεις .....

Που ξέρεις ...

Έστω κ ένας από μας να "συνετιστεί",

είναι κέρδος ....;)

aeriko
16-12-2009, 13:44
Νότη ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση. Προσωπικά ομολογώ ότι πρώτα αγόρασα κράνος και μετά μηχανή. Δεν ανεβαίνω αν δεν έχω φορέσει το κράνος μου, χωρίς αυτό έχω την εντύπωση ότι δεν μπορώ να οδηγήσω, κάτι μου λείπει.

Carduelis
16-12-2009, 13:53
Kι αυτό σαν τελευταίο συμπλήρωμα γιατί ένα μπράβο αξίζει πάντα σε όσους έχουν "βοηθήσει" με πληροφορίες

Βιβλιογραφία

1.http://www.thehistoryof.net/the-history-of-motorcycle-helmets.html

TheHistoryofMotorcycleHelmets – DeadorAlive?

09/11/2008— GarethMarples

2. "The Edge" vol 3 no1, the magazine of the Motorcycle Rider's Association of Western Australia (MRAWA)

3. http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://wpcontent.answers.com/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif&imgrefurl=http://www.answers.com/topic/t-e-lawrence&usg=__S5tc5gUvA8wBuAwTs9NtyHfV7L8=&h=289&w=414&sz=106&hl=el&start=5&um=1&tbnid=JG-Gd35Sqp131M:&tbnh=87&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3DBrough%2BSuperior%26hl%3Del%26rlz%3D1T4RNTN_enGR355GR355%26sa%3DX%26um%3D1 (http://images.google.gr/imgres?imgurl=http://wpcontent.answers.com/wikipedia/commons/f/f3/Lawrence_of_Arabia_Brough_Superior_gif.gif&imgrefurl=http://www.answers.com/topic/t-e-lawrence&usg=__S5tc5gUvA8wBuAwTs9NtyHfV7L8=&h=289&w=414&sz=106&hl=el&start=5&um=1&tbnid=JG-Gd35Sqp131M:&tbnh=87&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3DBrough%2BSuperior%26hl%3Del%26rlz%3D1T4RNTN_enGR355GR355%26sa%3DX%26um%3D1)

ace_gln
16-12-2009, 14:18
:sm8:

xenos
16-12-2009, 20:21
ευχαριστούμε για την ενημέρωσή!!:D:D

georgekostas
16-12-2009, 20:46
Ευχαριστουμε!

kostasx
16-12-2009, 21:56
:sm8::sm8:..Ευχαριστούμε.

gsmaniac
17-12-2009, 01:35
Ωραίο άρθρο.. !!!!

Νομίζω ότι ένα 2ώρο στα επείγοντα ενός νοσοκομείου που εφημερεύει θα ήταν αρκετό για τον καθένα, μπορεί να ακούγετε "τραβηγμένο" αλλά είναι η αλήθεια. Καθώς και να γίνει συνείδηση ότι μπορεί να συμβεί στον κάθε ένα..
οποιος δεν εχει 2ωρο,αλλα 5 λεπτα χρονο,μπορω να του δειξω εγω καποιους που ΔΕΝ φορουσαν κρανος και αυτος ειναι ο λογος που ΔΕΝ θα ξαναοδηγησουν ΠΟΤΕ:hmmm::hmmm::hmmm:

EOD-K9
17-12-2009, 08:25
οποιος δεν εχει 2ωρο,αλλα 5 λεπτα χρονο,μπορω να του δειξω εγω καποιους που ΔΕΝ φορουσαν κρανος και αυτος ειναι ο λογος που ΔΕΝ θα ξαναοδηγησουν ΠΟΤΕ:hmmm::hmmm::hmmm:


:sm8::sm8::sm8:



ποπό τι μου θύμησες !!!

πριν μερικά χρόνια μας είχε καλέσει επείγοντος ο ένας φίλος ιατροδικαστής για να τον βοηθήσουμε εγώ απουσιαζα (ευτυχώς ή δυστυχώς δεν ξέρω ) σε άλλο νομό πήγαν 15 περίπου άτομα
Ήταν παραμύθι τους ήθελε να τους δείξει πνεύμονες κατεστραμμένους από τσιγάρο σε μια νεκροτομή

οι 7 δεν ξανακαπνισαν και 4 ψιλοκαπνιζουν τους αλλους του φωνάζει πελάτες ..............................

manousos
17-12-2009, 21:57
ευχαριστουμε..:sm8::sm8:

Carduelis
17-12-2009, 23:25
..και να συμπληρώσω με τα στοιχεία που βρήκα ψάχνοντας τις νομοθεσίες για το κράνος και τον αναβάτη μοτοσυκλέτας!
Θα περίμενε κανείς πως τα στοιχεία είναι τόσο στέρεα υπέρ του κράνους ώστε όλοι θα έλεγαν φορέστε το γιατί θα σας ταράξουμε στο πρόστιμο!
Αμ δε! στην απίστευτη χώρα που λέγεται Αμερική μόνο 20 πολιτείες επιβάλλουν σε όλους τους αναβάτες το κράνος!! http://www.smf.org/helmet_law_facts_2003.html (http://www.smf.org/helmet_law_facts_2003.html)
Οι 3 πολιτείες (Colorado, Illinois, and Iowa) κάνουν την πάπια, ενώ 28 πολιτείες επιβάλλουν το κράνος μόνο στους νέους < 17-20 ετών και μερικές στους <14 !!! και το εντυπωσιακότερο είναι πως τα στοιχεία που συνηγορούν για τη χρήση του είναι κατά κύριο λόγο.. αμερικανικές μελέτες!!!!

Carduelis
18-12-2009, 00:03
οποιος δεν εχει 2ωρο,αλλα 5 λεπτα χρονο,μπορω να του δειξω εγω καποιους που ΔΕΝ φορουσαν κρανος και αυτος ειναι ο λογος που ΔΕΝ θα ξαναοδηγησουν ΠΟΤΕ:hmmm::hmmm::hmmm:
Aυτό φίλε Κώστα είναι το χειρότερο απ όλα! :hmmm::hmmm:
http://www.mcayla.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/mic03.jpg

Γιώργος Σαββίδης
28-01-2010, 02:58
..και να συμπληρώσω με τα στοιχεία που βρήκα ψάχνοντας τις νομοθεσίες για το κράνος και τον αναβάτη μοτοσυκλέτας!
Θα περίμενε κανείς πως τα στοιχεία είναι τόσο στέρεα υπέρ του κράνους ώστε όλοι θα έλεγαν φορέστε το γιατί θα σας ταράξουμε στο πρόστιμο!
Αμ δε! στην απίστευτη χώρα που λέγεται Αμερική μόνο 20 πολιτείες επιβάλλουν σε όλους τους αναβάτες το κράνος!! http://www.smf.org/helmet_law_facts_2003.html (http://www.smf.org/helmet_law_facts_2003.html)
Οι 3 πολιτείες (Colorado, Illinois, and Iowa) κάνουν την πάπια, ενώ 28 πολιτείες επιβάλλουν το κράνος μόνο στους νέους < 17-20 ετών και μερικές στους <14 !!! και το εντυπωσιακότερο είναι πως τα στοιχεία που συνηγορούν για τη χρήση του είναι κατά κύριο λόγο.. αμερικανικές μελέτες!!!!

Φίλε Νοτη αυτοί που μετρούν με ίντσα κάποτε προσφέρανε πολλά στην εξέλιξη των κρανών …….

Σήμερα δυστυχώς μόνο τα οικονομικά παιχνίδια τους ενδιαφέρουν !
η ασφάλεια και η ζωή των μοτοσικλετιστών έρχεται σε δεύτερη μοίρα …..

Μεγάλη ιστορία για να την γράψω ........


Αν μου επιτρέπεται θα το ξαναπώ άλλη μια φορά η συμβουλή μου είναι , κράνος μόνο από κατασκευάστρια εταιρεία στην Ε.Ε η Ιαπωνία! αλλά με προσοχή να είναι με πιστοποίηση από χώρα της Ε.Ε με εξαίρεση το Λουξεμβούργο και U.K ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΤΡΟΥΝ ΜΕ ΙΝΤΣΑ

Carduelis
06-02-2010, 00:06
Νομίζω πως ο Γιώργος ο Σαββίδης είναι ο καταλληλότερος απ’ όλους μας εδώ για να γράψει δυό μεστές κουβέντες για τις πιστοποιήσεις των κρανών.
Προσπάθησα να βρώ μερικά στοιχεία στο δίκτυο και από όσα είδα εγώ τουλάχιστον (ας με διορθώσει ο Γιώργος αν πέφτω έξω) για τις πιστοποιήσεις ισχύουν τα εξής:
1. Ευρώπη: Πιστοποίηση κατά ΕCE (Ευρωπαική κοινότητα) που είναι απαραίτητη για να εγκριθεί ένα κράνος.
2. Αγγλία: ανάθεμα κι αν κατάλαβα ποτέ γιατί αυτοί οι σωβινιστές θέλουν τόσο πολύ να είναι διαφορετικοί από τους υπόλοιπους ευρωπαίους! Εφαρμόζουν το ECE και νομίζω και την πιστοποίηση κατά Shell
2. USA: Ισχύει η πιστοποίηση κατά DOT (Department Of Transportation) που είναι απαραίτητη για να κυκλοφορήσει, να εγκριθεί και να πουληθεί ένα κράνος στην Αμερική. Εκεί επιπλέον εφαρμόζεται προαιρετικά η πιστοποίηση Snell που είναι ένας ιδιωτικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Θεωρείται οτι έχει τα αυστηρότερα κριτήρια που ακολουθήθηκαν από τις κατασκευάστριες εταιρείες αγωνιστικών κρανών στην Αμερική (Shoei και Αrai). Ενώ δεν είναι υποχρεωτική η πιστοποίηση αυτή, προσδίδει ιδιαίτερο ‘κύρος‘ στις εταιρείες κρανών μέσω συμμετοχής σε αγώνες, διαφήμισης κλπ.
Τα τελευταία χρόνια η πιστοποίηση κατά Snell δέχεται έντονη κριτική γιατί οδήγησε σε προδιαγραφές κατασκευής πολύ ανθεκτικών αλλά και σκληρών κρανών.
Το πρόβλημα είναι οτι όσο πιό σκληρό-ανθεκτικό είναι το εξωτερικό του κέλυφος, τόσο ισχυρότερες είναι οι δυνάμεις που πρέπει να απορροφήσει ο εγκέφαλος του αναβάτη. Αντίθετα τα λιγότερο σκληρά κελύφη απορροφούν μαλακότερα την κρούση και διασπείρουν τη δύναμη ώστε το κεφάλι να δέχεται μικρότερη επιβάρυνση. Το ζητούμενο πάντα είναι να μην χτυπήσει ο εγκέφαλος, όχι το κράνος!
Οι κακώσεις που υφίστανται οι αγωνιζόμενοι και οι πτώσεις τους είναι τελείως διαφορετικές από αυτές που υφίσταται ο εγκέφαλος του συνηθισμένου αναβάτη στο δρόμο.
Πιθανά πιό ωφέλιμα να είναι τα κράνη που ακολουθούν λιγότερο αυστηρές προδιαγραφές από την Snell όπως οι ευρωπαική ECE ή η DOT. Eξάλλου και η Snell ανακοίνωσε τροποποιήσεις στα τέστ που θα εφαρμόζει από φέτος.

Γιώργος Σαββίδης
16-02-2010, 03:21
Φίλε Νότη πολύ μεγάλο θέμα και δεν ξέρω αν θα καταφέρω να γίνει κατανοητή η άποψη μου …….δυστυχώς δεν έχω και τον καλλίτερο τρόπο για να μεταφέρω αυτά που θέλω να πω …… Μια προσπάθεια όμως νομίζω αξίζει τον κόπο

Η προδιαγραφή των Άγγλων είναι η BSI με αποδοχή σαν δεύτερη την E.C.E αλλά τα τελευταία χρόνια η δικιά τους έγινε δεύτερη μέσα στην ίδια τους την χώρα

Το γιατί είναι τόσο σωβινιστές και θέλουν τόσο πολύ να είναι διαφορετικοί από τους υπόλοιπους ευρωπαίους δεν το γνωρίζω με σιγουριά , αλλά ακούγοντας λίγο την ιστορία τους καταλήγω σε ένα συμπέρασμα , κάποτε έζησαν το μεγαλείο του βασιλείου τους με αποικίες σχεδόν σε όλο τον πλανήτη που εκμεταλλευόντουσαν τον πλούτο των άλλων χωρών ("αγόραζαν" φτηνά και πωλούσαν ακριβά) ! Αυτό που κατάφεραν τους έκανε να πιστεύουν ότι είναι εξυπνότεροι , ισχυροί , περήφανοι κ.α (ξεχωριστοί) Σήμερα δεν μπορούν να δεχτούν ότι έχασαν αυτό που είχαν και προσπαθούν να το ξαναποκτήσουν με λίγο διαφορετικούς τρόπους ! Ας θυμηθούμε λίγο την ιστορία τους για να καταλάβουμε το παιχνίδι , βέβαια λίγο γνωρίζω την ιστορία τους και αν κάνω λάθος διορθώστε με

Εδώ και μερικές εκατονταετίες οι Άγγλοι ήθελαν τον “ελέγχω” πολλών χωρών όπως και το έκαναν για πάρα πολλά χρόνια ! πάντα με τον μανδύα του αγώνα για την ελευθερία του ανθρώπου την εξέλιξη κ.λ.π Στην πραγματικότητα έπαιρναν με βία και πολέμους αυτό που ήθελαν (την εκμετάλλευση του πλούτου που διέθετε ο τόπος …….)

Μια από τις χώρες που ήθελαν…. ήταν και η Ελλάδα μαζί με την Κύπρο των πόντο και άλλα μέρη ……..ποιον ελέγχω ήθελαν εκτός από τα γνωστά ………για παράδειγμα θα αναφερθώ στο ιστορικό γεγονός της Τραπεζούντας του πόντου που κάποτε είχε την μεγαλύτερη διακίνηση των εμπορευμάτων με ασφάλεια από την Ασία προς την Ευρώπη και αντίστροφα. ο δαιμόνιος Έλληνας τότε έβλεπε την πειρατεία από την θάλασσα και επινόησε τρόπους για την ασφαλέστερη μεταφορά , ασφάλιση , αλλαγή νομίσματος κ.α (η τότε Ελβετία) αυτό βέβαια δεν άρεσε στους Άγγλους και μαζί με τους συμμάχους έσπρωξαν τους πόντιους κατά των Τούρκων με την υπόσχεση της υποστήριξης ……..και στην συνέχεια τους πούλησαν κάνοντας συμφωνία με τους Τούρκους και ακολούθησε η σφαγή …….
το αστείο είναι ότι μετά από πολλά χρόνια μαζί με τους συμμάχους πίεσαν τους Τούρκους να δοθεί αποζημίωση στην Ελλάδα 400 τόνοι χρυσού! και όπως λέγεται αυτό έγινε ……..αν τον είδε κάποιος το χρυσό ας μου το πει…..

Αλλά ο πόνος των Ελλήνων δεν σταμάτησε εκεί ! ξαναείδαμε τους Άγγλους μετά τον δεύτερο όταν τα ξαδέλφια τους οι Αμερικανοί τους ειδοποίησαν ότι πρέπει να στείλουν άμεσα στρατό γιατί χάνουν τον ελέγχω στην Ελλάδα σε μερικές μέρες (να κρατήσουν μερικές μέρες ώσπου να φτάσει ο αμερικανικός στόλος …….) Στην συνέχεια μας "απελευθέρωσαν" δοκιμάζοντας τις πρώτες βόμβες ναπαλ σε ελληνικά χωριά, καίγοντας άμαχο πληθυσμό γιατί είχαν πληροφορίες ότι σε αυτά τα χωριά κρύβονταν αντάρτες κ.α, όλα αυτά για τον εμφύλιο πόλεμο των Ελλήνων που ποιος άραγε να έβαλε το δάχτυλο του ? όμως όλα αυτά δεν τα μάθαμε καλά στο σχόλιο γιατί κάποιοι δεν ήθελαν και ακόμα χειρότερα για τα σημερινά παιδιά που θέλουν να τους αλλάξουν και την υπόλοιπη γνωστή ιστορία μας , ποιοι άραγε ? εγώ πιστεύω αυτοί που πάντα ξεσήκωναν πολέμους δήθεν για την ελευθερία των λαών ……. και σήμερα απελευθερώνουν λαούς και οριοθετούν νέα σύνορα με πολέμους για τους ίδιους λόγους

Ποια σχέση έχει η ιστορία αυτή με τα κράνη ? Εγώ πιστεύω ότι έχει και παραέχει , όλο το παιχνίδι πάντα γινόταν και γίνετε για τον ελέγχω του εμπορίου (στα πάντα για τα πάντα ) ! όπως λέει και ο λαός είναι πολλά τα λεφτά Άρη !

Στο κομμάτι κράνος οι Αμερικανοί και Άγγλοι εδώ και πολλά χρόνια δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον ανταγωνισμό της Ευρώπης και Ιαπωνίας στην κατασκευή κρανών για αυτό σήμερα δεν έχουν εταιρείες που κατασκευάζουν κράνη μέσα στην χώρα τους , παρα μόνο εμπορεύονται κράνη, με το μεγαλύτερο ποσοστό με κράνη που τα παρουσιάζουν για καλλίτερα από τα γνωστά…….και φυσικά δικά τους μπραντ από χώρες με χαμηλά εργατικά χέρια , με υποδεέστερα υλικά και τεχνικές κατασκευης (η όλη διαδικασία κατασκευης και ελέγχου …….. ) αν δεν φρόντιζαν για τα παραπανω θα ήταν μεγάλη απώλεια για αυτούς και δεν είμαι υπερβολικός και το εξηγώ

Ένα κράνος με τιμή απόκτησης τα 200 ευρώ έχει κόστος σε υλικά 5-6 ευρώ μαζί με την παραγωγή δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ !!! ( κόστος σε χώρες με φτηνά εργατικά χέρια ) τι έκαναν οι Αμερικανοί βλέποντας ότι θα μπορούσαν να εμπορευτούν κράνη με τεράστιο ποσοστό κέρδους, άνοιξαν ένα σύγχρονο πόλεμο στους ευρωπαίους και Ιάπωνες για να πάρουν μερίδιο από το εμπόριο των κρανών

Τι έκαναν ?
Αφού πρώτα διαφήμισαν ότι είναι οι καλλίτεροι σε θέματα ασφαλειας γενικότερα……. και ότι η DOT και SNELL τεσταρι με μεγαλύτερες τιμές τις δοκιμές κρανών ….. και είναι καλλίτερες οι δικές τους προδιαγραφές από την E.C.E …….. Επινόησαν και ένα διαφορετικό τρόπο πιστοποίησης για να έχουν φτηνό κόστος και να παραμείνει μεγάλο το περιθώριο κέρδους ! (Την πιστοποίηση DOT να την δίνει ο κατασκευαστής δηλώνοντας μόνο ότι πιστεύει ότι καλύπτει τα στανταρ ασφαλείας της DOT)

Σημείωση η κατασκευή κράνους φρούριο είναι πολύ εύκολη και φτηνή σε κόστος και μπορεί εύκολα να ξεγελάσει πολλούς με την αντοχή του …….. όμως μέσα από αυτό τι γίνεται ? ( μας το εξήγησε ο γιατρός μας παραπάνω …….)

Η διαφορά της E.C.E
Ελέγχει τα κράνη μέσα από ινστιτούτα , δίνει έγκριση κρατώντας μητρώα με αριθμό κομματιών , τύπου κράνους και ελέγχει αν τα κράνη που πωλούνται στο εμπόριο είναι το ίδιο ικανά με αυτά που εγκρίθηκαν αρχικά , πως το κάνει αυτό ? αγοράζοντας κράνη από το λιανεμπόριο και τα ελέγχει ! Είναι υποχρεωμένη να παρακολουθεί και να καταγραφεί ……. αν δεν είναι το ίδιο ικανά με τα αρχικά συστήνει στον κατασκευαστή να τα αποσύρει και συμμόρφωση …….επίσης έχει το δικαίωμα να κατάσχει τα ακατάλληλα κράνη και να δοθεί πρόστιμο στον έμπορα ……… ακόμη προβλέπει πρόστιμο και στον αναβάτη για κράνος μη εγκεκριμένο από την E.C.E
Ένα άλλο που έχω παρατηρήσει από τις πολλές διαφορές και το θεωρώ ως “ απόδειξη “ οι ζελατίνες που είναι συνήθως εξοπλισμένα τα κράνη τις SHOEIαγορασμένα από Αμερική , είναι με την έγκριση E.C.E! την ζελατίνα δεν την προβλέπει η αυστηρότερη DOT? αφού και αυτή είναι μέρος του εξωτερικού κελυφους και πρέπει να είναι ικανή να απλώσει και να απορροφήσει την δύναμη κρούσης (αποδεδειγμένα σημείο από τα μεγαλύτερα ποσοστά κτυπημάτων )

Ποιοι έχουν αποδείξει ότι μπορούν να προφυλάξουν τον μοτοσικλετιστή σε όλες τις πραγματικές συνθήκες

Καμία εταιρεία κατασκευης , κανένας οργανισμός ,ινστιτούτο και πιστοποίηση μπορεί να βεβαιώσει σήμερα ότι ο μοτοσικλετιστής θα είναι ασφαλείς με ένα κράνος χ…..με την χ προδιαγραφή .με μια διαφορά την E.C.Eνα θέλει κάτι καλλίτερο και να προσπαθεί να βρει τον τρόπο…….

Γιατί δεν μπορούν να βρουν τροπο
Πολύ απλά ο δημιουργός μας προνόησε την προστασία του εγκεφάλου από ένα ζελέ γύρω από αυτόν, ικανό να μας προστατέψει σε ταχύτητες που μπορεί να κινείτε ο άνθρωπος στις καθημερινές του δραστηριότητες ( χωρίς την χρήση της X moto). Για να τον προστατέψουμε ανάλογα με τις ταχύτητες που κινούμαστε με τις μοτο μας ,πρέπει να φορέσουμε ένα προστατευτικό μαξιλάρι πάχους τουλάχιστον ενός μέτρου , ικανό να απορροφήσει ένα πιθανό χτύπημα για να μην τραυματιστεί το κεφάλι μας και αυτό που υπάρχει από μέσα ( αυτά που περίγραψε ο ειδικός για το θέμα Νότης )

Το τεράστιο μαξιλάρι όμως είναι αδύνατον να χρησιμοποιηθεί λόγου όγκου,(αντίσταση στον αέρα, βάρος , κακή περιφερειακή ορατότητα κ.α ) Αν κατασκευάσουμε ένα μικρότερο με ένα σκληρό κέλυφος εξωτερικά με ιδιότητα να απλώνει την δύναμη κρούσης από το σημείο κρούσης τότε κάτι γίνεται , θα είναι μικρότερο αλλά όχι τόσο που δεν θα τραυματίζει τον αυχένα ! Λογο της μεγάλης ακτίνας από τον άξονα (μοχλός)

Η κατάληξη
Για την καλλίτερη ασφάλεια του αναβάτη το κράνος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρού όγκου ,χαμηλού βάρους με σκληρό εξωτερικό κέλυφος , τόσο που να είναι ικανό στο να απλώνει την δύναμη κρούσης από το σημείο κρούσης και να μεταφέρει όσο το δυνατόν μικρότερη δύναμη στο εσωτερικό στρώμα του κράνους και το εσωτερικό στρώμα να έχει μεγάλη απορροφητική ικανότητα για να αποτρέψει το δυνατόν το κτύπημα του εγκεφάλου στο εσωτερικό μέρος του κρανίου με επακόλουθο την αιμορραγία και πρήξιμο στον εγκέφαλο. ……..πιασε το αυγό και κουρεφτο

http://inlinethumb56.webshots.com/5303/2237090480101092185S425x425Q85.jpg http://inlinethumb41.webshots.com/4136/2045484680101092185S425x425Q85.jpg
Χρειάστηκαν μερικές δεκαετίες με τις ανθρώπινες επινοήσεις να βλέπουν τις δόξες τους και εξοπλισμένα εργαστήρια με επιστήμονες από πολλούς τομείς να δουλεύουν καθημερινά για την εξέλιξη των κρανών που θα είναι ικανά να μας προστατέψουν σε πολλές περιπτώσεις καταστάσεων . Αλλά ακόμη δεν έχουμε κράνη που μπορούν να προστατέψουν τον μοτοσικλετιστή σε οποιοσδήποτε συνθήκες …….

Η εξέλιξη σήμερα
Έχουμε δυο ταυτότητες εταιρειών κατασκευης , αυτές που συνεχίζουν να διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη πραγματοποιώντας πολλές δοκιμές με επιστήμονες από πολλούς τομείς ……..που επινοούνται συνεχώς τρόπους για την καλλίτερη ασφάλεια μας και τους δευτερους που συνεχώς αυξάνουν τα τελευταία χρόνια να μην διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη ,κατασκευάζοντας κράνη σε χώρες …….με τεχνικές που κανείς δεν γνωρίζει …...και βασίζονται μόνο στο μάρκετινγκ για τις πωλήσεις

Ποιοι ανήκουν στην δεύτερη κατηγορία
οι Αμερικανοί από όσο γνωρίζω δεν έχουν καμία κατασκευάστρια εταιρεία κρανών που κατασκευάζει στην χώρα τους , αλλά και δεν δημοσιεύουν ότι τα εργοστάσια που κατασκευάζουν τα κράνη τους διαθέτουν τμήματα έρευνας για εξέλιξη και ελέγχου της όλης διαδικασίας κατασκευης κρανών …….. ……..παρα μόνο εμπορεύονται κράνη με στόχο την ενίσχυση της αγοράς τους στο εμπορικό κομμάτι των κρανών προς την Ευρώπη ……με τιμές …..και υποτιθέμενα ίδια κράνη και καλλίτερα σε ασφάλεια ……..ποιοι τα λένε αυτά! αυτοί που δεν έχουν καν υποχρεωτική την χρήση του κράνους που αποδειγμενα σώζει ζωες

Μα καλά αυτοί λένε ότι τεσταρουν τα κράνη με αυστηρότερο τρόπο
Το θέμα δεν είναι αν τεσταρουν με αυστηρότερο τρόπο οι Αμερικανοί
Αλλά ο δημιουργός που δεν έφτιαξε τον άνθρωπο με το κατάλληλο μαξιλάρι γύρω από τον εγκέφαλο , σε αυτό δεν φταίει η DOT και SNELL!!! Πόσοι γνωρίζουν αν το ανθρώπινο κεφάλι το από μέσα και ο αυχένας αντέχουν ανάλογες δυνάμεις με των τεστ αυτών ? Λίγοι !

ποιοι άλλοι ανήκουν στην δεύτερη κατηγορία
Πολλοί έχουν ακολουθήσει τους δασκάλους από της Η.Π.Α και καλλίτερα από όλους τα ξαδελφάκια από το UK που προετοιμάστηκαν βαπτίζοντας πολλά κράνη από Ασία που δεν γνωρίζουμε που κατασκευάζονται …..με ποιες καινοτομίες ? με ποια υλικά και τεχνικές ? με ποιο ιστορικό ? που και πως γίνονται τα τεστ ? και πολλά άλλα που δεν γνωρίζουμε

Με στόχο και αυτοί τις πωλήσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη
Φυσικά κάτι τέτοιο δεν μπορεί κάποιος να το κάνει χωρίς την ανάλογη υποστήριξη (τις ευλογίες του κράτους …….) έτσι η κυβέρνηση της Αγγλίας κατήργησε τους άμεσους φόρους και με την υποστήριξη του υπουργείου συγκοινωνιών επινόησαν την δημιουργία με το σύστημα αξιολόγησης SHARP που θα στήριζαν τα κράνη που θα εμπορεύονται οι Εγγλέζοι με χαμηλότερες τιμές …….και το κράτος θα εισπράξει μεγαλύτερους φόρους από τους εμπόρους από τις εκατοντάδες χιλιάδες κρανών που πωλούνται με προορισμό την υπόλοιπη Ευρώπη

Τώρα θα μου πεις καλά αν δεν είναι τίμια η αξιολόγηση SHARP ποια είναι η απάντηση αυτών που θίγονται τα προϊόντα τους ….τι να πεις σε ένα κράτος που έφτιαξε τον νόμο όπως βόλευε το U.K ……ξέρεις ποια είναι η απάντηση που δίνουν στους κατασκευαστές , εμείς έτσι κρίνουμε ότι πρέπει να τα τεσταραρουμε και δεν επηρεάζουμε καμία άλλη χώρα, αφού εξεταζουμε μόνο τα κράνη που πωλούνται στο ηνωμένο βασίλειο και αυτά βαθμολογούμε με τα δικά μας κριτήρια ……τηρώντας τους νόμους μας

Σας θυμίζω πως δεν υποχρεώνουν κανέναν να αγοράσει κράνος από την Αγγλία και να ενισχύσει οικονομικά την χώρα τους ………

Ποιους να εμπιστευτούμε ι
Την E.C.Eπου είναι ποιο σοβαρή με το θέμα
Που θέλει κάτι περισσότερο , κοντά με τις πραγματικές συνθήκες να προσπαθεί να ελέγξει τους κατασκευαστές και εμπόρους και να επιβάλει την υποχρεωτική χρήση του κράνους σε όλες τις χώρες τις E.Eμε αυτά και μόνο νομίζω είναι εμφανής η διάθεση της

Και για τους κατασκευαστές προτιμήστε αυτούς που ξοδεύουν χρήματα και διαθέτουν τμήματα έρευνας για εξέλιξη πραγματοποιώντας πολλές δοκιμές με επιστήμονες από πολλούς τομείς …… που ενώ περνούν τα στανταρ της E.C.Eμε ευκολία ακόμη και τα οικονομικά τους κράνη! Αυτοί δουλεύουν καθημερινά για την εξέλιξη των κρανών που θα αγγίζουν καλλίτερα τις πραγματικές συνθήκες πρόσκρουσης και να προστατέψουν καλλίτερα τον αναβάτη

Μερικά παραδείγματα


http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=quality&lng=en (http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=quality&lng=en)

http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=design&lng=en (http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=design&lng=en)

http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=madeD&sub=1 (http://www.nolan.it/nolan2.jsp?p=madeD&sub=1)

http://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=quality (http://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=quality)

http://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=made&sub=1 (http://www.x-lite.it/xlite2.jsp?p=made&sub=1)

http://uk.youtube.com/watch?v=8Iv6bokqPb4


http://www.vemarhelmets.com/italiano/produzione.html (http://www.vemarhelmets.com/italiano/produzione.html)


Τελειώνοντας θέλω να τονίσω ότι το μεγάλο θέμα για μένα είναι η θέση του μοτοσικλετιστή
θα υποστηρίξει τις εταιρείες που διατηρούν τμήματα έρευνας για εξέλιξη με αξιόπιστους τρόπους κατασκευης η θα συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό αυτών που θα αγοράζουν κράνη από εταιρείες με καλό μάρκετινγκ μόνο και να αυξάνει ο αριθμός μεταφοράς των υπολοίπων κατασκευαστών ……και να αλλάζουν την διαδικασία κατασκευης και ελέγχου


Υς Εννοείτε ότι κάθε άποψη , διόρθωση , παρατήρηση και πληροφορία είναι δεκτή και για καλό……

gemara
16-02-2010, 11:48
Τα διάβασα προσεκτικά όλα αυτά που γράφετε. Ενδιαφέροντα και από τεχνικής και από ιστορικής άποψης και είναι άξια η προσπάθειά σας για την ενημέρωσή μας. Όντως και γω, πριν αγοράσω την πρώτη μοτοσυκλέτα μου, είχα αγοράσει κράνος και ακόμη απορώ πως το είχα κάνει αυτό στα 21 μου...

Αν όμως κυκλοφορήσετε στους δρόμους της Αμερικής θα καταλάβετε γιατί δεν το θεωρούν απαραίτητο σε μερικές περιοχές το κράνος στους μοτοσυκλετιστές. Υπάρχουν τόσο όμορφοι δρόμοι, αισθάνεσαι τόσο ασφαλής με το πως οδηγούν όλοι εκεί και υπάρχει τόσο ωραία φύση να απολαύσεις, που όντως το κράνος είναι "βραχνάς". Μην κρίνετε από αυτά που βλέπετε στις Αμερικάνικες ταινίες. Αν πάτε μία βόλτα με μηχανή (Harley εννοείται!) την άνοιξη στο WIlliasburg της πολιτείας της Virginia, θα κλαίτε όταν βρεθείτε πάλι στη πλατεία Βάθη ή στο Μεταξουργείο.

Θα συμφωνήσω για τους Άγγλους δε, που είναι από τους πλέον μισητούς λαούς στον κόσμο, όχι μόνο από τους Έλληνες, αλλά από εκατομμύρια άλλους. Ρώτηστε έναν Ινδό (από τα 1,1 δις του πληθυσμού τους) να δείτε τι μίσος τρέφουν γι αυτούς. Είναι δε οι εφαρμοστές της τακτικής του "διαίρει και βασίλευε", την οποία άλλωστε προσπάθησαν να εφαρμόσουν και στην Ελλάδα διαιρώντας μας μετά τον Β΄ΠΠ και μεις απλόχερα τους βοηθήσαμε...

http://www.awish.org/bikerun307.jpg

http://www.motorcycleroads.com/routes/SouthWest/OK/OK_1b.jpg

http://www.motorcycleroads.com/routes/SouthWest/OK/OK_1f.jpg

Carduelis
16-02-2010, 12:39
Φίλε Γιώργο, αυτοί που είναι αχώνευτοι από όλο τον κόσμο σχεδόν δες πόσο ενδιαφέρον δείχνουν για τον μοτοσυκλετιστή. Στο site του Αγγλικού υπουργείου μεταφορών υπάρχουν χιλιάδες θέματα για το μοτοσυκλετιστή και την ασφάλειά του. Μέχρι και ειδικός ιστότοπος με τα τεστ των κρανών, τις τιμές και τις προδιαγραφές τους! http://sharp.direct.gov.uk/ (http://sharp.direct.gov.uk/). Αμα στο site του αγγλικού υπουργείου βάλεις στο search τη λέξη helmet βγάζει..332 αποτελέσματα και άμα βάλεις motorcycle.. 1580 !! http://dftsearch.dft.gov.uk/search?client=default_frontend&proxyreload=1&proxystylesheet=default_frontend&output=xml_no_dtd&q=motorcycle&pg=1 (http://dftsearch.dft.gov.uk/search?client=default_frontend&proxyreload=1&proxystylesheet=default_frontend&output=xml_no_dtd&q=motorcycle&pg=1)
Στο αντίστοιχο ελληνικό site μπείτε και συγκρίνετε για να μελαγχολήσετε ακόμα μια φορά YME.gr (http://www.yme.gr/index.php?pg=srch&text=%EA%F1%DC%ED%EF%F2&fromhomepage=true&extra=any&posares=10&tid=search&x=10&y=9)
Οσο για τους Αμερικάνους, άβυσσος η ψυχή των ανθρώπων και θέλει πολύ μεγάλη προσπάθεια να κατανοήσεις γιατί δεν έχουν επιβάλλει ούτε στις μισές πολιτείες την υποχρεωτική χρήση του κράνους, ενώ οι μελέτες που αποδεικνύουν την αναγκαιότητά του είναι ..αμερικάνικες !!
Οσο για τα τροχαία, είτε τρακάρεις στην πλατεία Βάθης βρίζοντας το τοπίο, είτε στα Βραχώδη Ορη εκστασιασμένος από τη θέα, την ίδια κατάληξη θα έχεις.
Εγώ αναρωτιέμαι γιατί να πρέπει να ρωτάω σε φόρα, μαγαζιά, φιλους και γνωστούς για τα περί κράνους, όταν το ρημάδι το κράτος θα έπρεπε να το έχει αναλάβει! Μαζί με κάθε μοτο που πουλιέται ή βγάζει νούμερα από το υπουργείο ας έδιναν ένα φυλλάδιο με πληροφορίες για τα κράνη! (ποιό είναι το σωστό κράνος, ποιές προδιαγραφές να πληρεί, πως το δοκιμάζουμε, γιατί πρέπει να το φοράμε κλπ. ) ή αν πρόκειται για την πρώτη άδεια οδήγησης δικύκλου να την παραλαμβάνεις αφού εμφανίσεις πχ το κράνος σου ή απόδειξη αγοράς του και να σου επιδοτούν και ένα μέρος της τιμής του. Τόσο δύσκολο είναι ρε γαμώτο? πρέπει να επιτρέπουμε σε νέα παιδιά να περάσουν από τη δαμόκλειο σπάθη της εμπειρίας ενός τροχαιου για να συνειδητοποιήσουν επώδυνα πόσο απαραίτητο είναι ένα σωστό κράνος??? και σε μια χώρα όπου η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι εκτός από χόμπυ ή απόλαυση και λύση στο ρημάδι το κυκλοφοριακό!

kostas-patra
16-02-2010, 13:55
μακράν από τα πιο χρήσιμα άρθρα που έχουν γραφτεί

τι δεν είναι το κράνος:
-μόδα: να λές οτι τούτο φορέθηκε πέρσυ και δεν ταιριάζει με τα ρούχα μου
-στυλιστικό αξεσουάρ: του αγκώνα
-κλειδοθήκη, τσιγαριέρα και περικεφαλαία κατα το ήμισυ φορεμένο
-πασπαρτού: δεν φοριέται σε όλα τα κεφαλια, το καθένα θέλει το δικό του
-ζαχαρένιο: πλύντο, δεν θα λιώσει, αλλά θα ξεβρωμίσει
-αιώνιο: εδώ ο χαιλάντερ δεν είναι, θα ναι τα καρυδότσουφλα;
-αλεξιπρόστιμο:αν το φοράς για να μην σε γράψουν, δεν εκτιμας αυτό που προστατεύει

και η λίστα συνεχίζεται...

Γιώργος Σαββίδης
17-02-2010, 03:45
Φίλε Γιώργο (gemara) χαίρομε που παρακολουθείς το θέμα γιατί πολλές φορές έχεις κάτι να πεις με τις γενικότερες γνώσεις σου ……….και προσωπικά χαίρομε να διαβάζω τα ποστ σου όταν γράφεις πως είναι τα πράγματα στην κεντρική Ευρώπη που έχεις ζήσει και σε άλλες χώρες που έχεις επισκεφθεί

Τους Αμερικανούς τους θαυμάζω σε πολλά ! Αλλά κολλάω λίγο στο από πού βρήκαν τα χρήματα για την ωραία χώρα που έχουν……. και δεν μπορώ να δεχτώ την πολιτική τους υποκρισία και τα περί κράνους ………..

Φίλε Γιώργο έχω μια απορία και θα ήθελα να το ξέρω αν γνωρίζεις …….στις πολιτείες που δεν είναι υποχρεωτική η χρήση του κράνους η ζώνη του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική ?


Φίλε Νότη τους Άγγλους τους θαυμάζω για το ποδόσφαιρο που παίζουν, την κερκίδα των φιλάθλων ,τα μηχανήματα αναπαραγωγής ήχου (hi fi κλαση Α < gemara δεν πιστεύω να τα ξέχασες>) για τα πρώτα μεταλλικά τακάκια που έφεραν στην αγορά με την DUNLOPAD και άλλα πολλά

Όμως δεν μπορώ να ξεχάσω τα λόγια του δασκάλου μου στο δημοτικό (δικτατορία τότε) παιδιά μου δεν υπηρξε κανείς από τους μεγάλους που να μην φοβήθηκε την απέραντη έκταση της Ρωσίας και την πολιτική των Άγγλων .

Τότε δεν το μπορούσα να καταλάβω πολλά από αυτά που έλεγε και ο δάσκαλος δεν μπορούσε να πει περισσότερα …………..μετά από 40 χρόνια έμαθα τι ήθελε να πει και ευτυχώς για μένα που δεν ξέχασα ποτέ τις λίγες λέξεις κλειδιά που μας έλεγε για την μόρφωση μας

Φίλε σε πάρα πολλά συμφωνώ μαζί σου αλλά για το θέμα κράνος και UK δεν μπορώ
Ομολογώ ότι πάντα ήμουν επιφυλακτικός με τα κράνη από UK και τις προσπάθειες τους ……….
Ώσπου κάποιο μέλος από το V STROM FORUM πριν από ενάμισι χρόνο με ρώτησε ποια είναι η άποψη μου για την αξιολόγηση SHARP …….τότε δεν γνώριζα ούτε την ύπαρξη του …….μου έδωσε ένα λινκ και έκανα μια μικρή έρευνα

ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε (http://vstromhellas.forumotion.com/forum-f3/topic-t1184.htm?highlight=%ea%f1%e1%ed%ef%f2+%ef%eb%e1+%ef%f3%e1)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
17-02-2010, 03:51
ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε (http://vstromhellas.forumotion.com/forum-f3/topic-t1184.htm?highlight=%ea%f1%e1%ed%ef%f2+%ef%eb%e1+%ef%f3%e1)



Φίλε Γιώργο,

το Link που έβαλες δεν ανοίγει .....:(

Βάλε το θέμα αυτούσιο, σαν απάντηση ....;)

Ευχαριστούμε ...http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/smiley20.gif

gemara
17-02-2010, 09:24
Φίλε Γιώργο (gemara) χαίρομε που παρακολουθείς το θέμα γιατί πολλές φορές έχεις κάτι να πεις με τις γενικότερες γνώσεις σου ……….και προσωπικά χαίρομε να διαβάζω τα ποστ σου όταν γράφεις πως είναι τα πράγματα στην κεντρική Ευρώπη που έχεις ζήσει και σε άλλες χώρες που έχεις επισκεφθεί

Τους Αμερικανούς τους θαυμάζω σε πολλά ! Αλλά κολλάω λίγο στο από πού βρήκαν τα χρήματα για την ωραία χώρα που έχουν……. και δεν μπορώ να δεχτώ την πολιτική τους υποκρισία και τα περί κράνους ………..

Φίλε Γιώργο έχω μια απορία και θα ήθελα να το ξέρω αν γνωρίζεις …….στις πολιτείες που δεν είναι υποχρεωτική η χρήση του κράνους η ζώνη του αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική ?


Φίλε Νότη τους Άγγλους τους θαυμάζω για το ποδόσφαιρο που παίζουν, την κερκίδα των φιλάθλων ,τα μηχανήματα αναπαραγωγής ήχου (hi fi κλαση Α < gemara δεν πιστεύω να τα ξέχασες>) για τα πρώτα μεταλλικά τακάκια που έφεραν στην αγορά με την DUNLOPAD και άλλα πολλά

Όμως δεν μπορώ να ξεχάσω τα λόγια του δασκάλου μου στο δημοτικό (δικτατορία τότε) παιδιά μου δεν υπηρξε κανείς από τους μεγάλους που να μην φοβήθηκε την απέραντη έκταση της Ρωσίας και την πολιτική των Άγγλων .

Τότε δεν το μπορούσα να καταλάβω πολλά από αυτά που έλεγε και ο δάσκαλος δεν μπορούσε να πει περισσότερα …………..μετά από 40 χρόνια έμαθα τι ήθελε να πει και ευτυχώς για μένα που δεν ξέχασα ποτέ τις λίγες λέξεις κλειδιά που μας έλεγε για την μόρφωση μας

Φίλε σε πάρα πολλά συμφωνώ μαζί σου αλλά για το θέμα κράνος και UK δεν μπορώ
Ομολογώ ότι πάντα ήμουν επιφυλακτικός με τα κράνη από UK και τις προσπάθειες τους ……….
Ώσπου κάποιο μέλος από το V STROM FORUM πριν από ενάμισι χρόνο με ρώτησε ποια είναι η άποψη μου για την αξιολόγηση SHARP …….τότε δεν γνώριζα ούτε την ύπαρξη του …….μου έδωσε ένα λινκ και έκανα μια μικρή έρευνα

ΚΡΑΝΟΣ. Ολα οσα πρέπει να ξέρουμε (http://vstromhellas.forumotion.com/forum-f3/topic-t1184.htm?highlight=%ea%f1%e1%ed%ef%f2+%ef%eb%e1+%ef%f3%e1)

Φίλε Γιώργο Σαββίδη, ευχαριστώ, αμοιβαία και γω διάβαζα και διαβάζω αυτά που γράφεις γιατί φαίνεται ότι είναι γραμμένα μετά από χρονοβόρα επεξεργασία, γνώσεις και κόπο.

Τους Αμερικάνους στην Ελλάδα τους κρίνουμε συνήθως από τις ταινίες που βλέπουμε και το τι μας πουλάνε οι δημοσιογράφοι, τι άλλο και καλά κάνουμε.
Έχω ταξιδέψει κάμποσες φορές εκεί και έχω ζήσει 2 χρόνια περίπου. Η διαφορά στην ζωή με την Ελλάδα είναι τόσο μεγάλη που την χαρακτηρίζω απερίγραπτη. Η ευγένεια των ανθρώπων και ο σεβασμός του πολίτη είναι κάτι το αδιανόητο για μας. Η εξυπηρέτηση του Δημοσίου και η προστασία των δικαιωμάτων του καθενός, κινούνται στη σφαίρα της φαντασίας για τα ελληνικά δεδομένα.

Όλα αυτά δεν τους έχουν χαριστεί. Είναι πάρα πολύ καλά οργανωμένοι και εργάζονται σκληρά. Το πως και το πόσο εργάζονται κινείται και αυτό στη σφαίρα της φαντασίας για μας. Είναι ένας λαός που ζει και στηρίζεται από το εμπόριο και την ειλικρίνεια στις συναλλαγές. Ειλικρίνεια που και αυτή κινείται στην προαναφερθείσα σφαίρα.

Αυτή η οργάνωση και η εργασία τούς τους έχει δώσει πάρα πολύ μεγάλη δύναμη και - τι περίεργο - την εκμεταλλεύονται για το δικό τους συμφέρον! Είναι ειλικρινείς και ευθείς. Στο λένε ξεκάθαρα σε όλες τις εκφάνσεις της εξωτερικής πολιτικής τους και δεν είναι καθόλου υποκριτές: "Αυτό που κάνεις είναι ενάντια στα οικονομικά συμφέροντά μου, έχω την ισχύ και την δυνατότητα και αν το κάνεις θα σε χτυπήσω". Και το κάνουν με συνέπεια τα τελευταία 100 χρόνια. Πιστεύει κανείς ότι αν οι Έλληνες είχαμε τέτοια ισχύ, δεν θα κάναμε το ίδιο; Την τελευταία φορά που είμασταν "πλανητάρχες" και μας μπήκε ένας λαός στη μύτη, η Μήλος που αρνιόταν να προσχωρήσει στην Αθηναϊκή Συμμαχία (και να πληρώνει αδρά), στείλαμε τον Στόλο μας να τους "πείσει" και αφού δεν πείθονταν τους ξεκοιλιάσαμε όλους...

Στο θέμα μας τώρα :D, από τις 50 πολιτείες, οι 4 δεν επιβάλουν καμία υποχρέωση για το κράνος (Of the fifty states, only 4 are 100% helmet law free! :Colorado (http://www.usff.com/hldl/hlstatutes/coloradohl.html), Illinois (http://www.usff.com/hldl/hlstatutes/illinoishl.html), Iowa (http://www.usff.com/hldl/hlstatutes/iowahl.html) and New Hampshire (http://www.usff.com/hldl/hlstatutes/nhampshirehl.html)) άλλες 20 επιβάλουν την πλήρη εφαρμογή και οι υπόλοιπες το επιβάλουν μόνο στους ανήλικους. 50 State Helmet Law Review (http://www.usff.com/hldl/frames/50state.html)

Τώρα το New Hampshire απ' ότι βλέπω επιβάλει σε όλους την χρήση κράνους, αλλά είναι η μόνη πολιτεία που δεν επιβάλει τη ζώνη ασφαλείας! Safety belt use laws (http://www.iihs.org/laws/safetybeltuse.aspx)

Την class A στα Hi-Fi δεν την ξεχνάω όπως και τα άλλα ραδιοερασιτεχνικά που έχουμε συζητήσει από κοντά!;)

Όσο γι αυτό που έλεγε ο δάσκαλός σου,
Όμως δεν μπορώ να ξεχάσω τα λόγια του δασκάλου μου στο δημοτικό (δικτατορία τότε) παιδιά μου δεν υπηρξε κανείς από τους μεγάλους που να μην φοβήθηκε την απέραντη έκταση της Ρωσίας και την πολιτική των Άγγλων . είχε απόλυτο δίκιο. Όσον αφορά την απέραντη έκταση της Ρωσσίας (Παγκόσμια Νήσος όπως την χαρακτηρίζουν οι Αμερικάνοι) και την μοναδική δυνατότητα που τους προσδίδει αυτό για να γίνουν πραγματικοί πλανητάρχες, είναι το μόνο που φοβούνται οι Αμερικάνοι και όλη η εξωτερική τους πολιτική είναι βασισμένη πάνω σε αυτό από το 1904, ήτοι η θεωρία του Mackinder,

Mackinder's Heartland Theory Sir Halford John Mackinder was a British geographer who wrote a paper in 1904 called "The Geographical Pivot of History." Mackinder's paper suggested that the control of Eastern Europe was vital to control of the world. He formulated his hypothesis as:
Who rules East Europe commands the Heartland
Who rules the Heartland commands the World-Island
Who rules the World-Island commands the world


ΥΓ. Τίποτε εκ των παραπάνω δεν είναι δικό μου και τις περισσότερες γνώσεις μου τις έχω αντλήσει από ένα κορυφαίο καθηγήτη Διεθνών Σχέσεων που είχα την τύχη να παρακολουθήσω πολλά μαθήματά του, �������� �. Ifestos P index main (http://www.ifestos.edu.gr/)

Και για την πλάκα μας, :)

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/gemara2/Various/WashingtonDC.jpg

gsmaniac
17-02-2010, 15:57
Εγώ αναρωτιέμαι γιατί να πρέπει να ρωτάω σε φόρα, μαγαζιά, φιλους και γνωστούς για τα περί κράνους, όταν το ρημάδι το κράτος θα έπρεπε να το έχει αναλάβει! Μαζί με κάθε μοτο που πουλιέται ή βγάζει νούμερα από το υπουργείο ας έδιναν ένα φυλλάδιο με πληροφορίες για τα κράνη! (ποιό είναι το σωστό κράνος, ποιές προδιαγραφές να πληρεί, πως το δοκιμάζουμε, γιατί πρέπει να το φοράμε κλπ. ) ή αν πρόκειται για την πρώτη άδεια οδήγησης δικύκλου να την παραλαμβάνεις αφού εμφανίσεις πχ το κράνος σου ή απόδειξη αγοράς του και να σου επιδοτούν και ένα μέρος της τιμής του. Τόσο δύσκολο είναι ρε γαμώτο? πρέπει να επιτρέπουμε σε νέα παιδιά να περάσουν από τη δαμόκλειο σπάθη της εμπειρίας ενός τροχαιου για να συνειδητοποιήσουν επώδυνα πόσο απαραίτητο είναι ένα σωστό κράνος??? και σε μια χώρα όπου η μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι εκτός από χόμπυ ή απόλαυση και λύση στο ρημάδι το κυκλοφοριακό!
μην αναρωτιεσαι νωτη μου.......:hmmm::hmmm:
οπως στα περισσοτερα σημαντικα το κρατος απουσιαζει,ετσι συμβαινει και στο θεμα της μοτοκινησης γενικα:mad::mad:

Γιώργος Σαββίδης
18-02-2010, 04:30
Φίλε Γιώργο,

το Link που έβαλες δεν ανοίγει .....:(

Βάλε το θέμα αυτούσιο, σαν απάντηση ....;)

Ευχαριστούμε ...http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/smiley20.gif

Φίλε Νίκο εμένα μου ανοίγει κανονικά και δεν καταλαβενω τι εννοείς να βάλω το θέμα σαν απάντηση ….

Αν εννοείς ότι δεν ανοίγουν τα τρία πρώτα λινκ με τα άρθρα μου για το κράνος δεν είναι αυτή η απάντηση για την αξιολόγηση SHARP η συζήτηση παρακάτω είναι …..και για τα άρθρα τα έχω δημοσιεύσει και εδω, αλλά δεν είχαν ανταπόκριση και χάθηκαν προς τα πίσω

και αν δεν ήταν ο γιατρός ! Πολύ φοβάμαι ούτε αυτά που έγραψα τώρα τελευταία θα είχαν ανταπόκριση ………σε αυτό φίλε Νίκο δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι ούτε εγώ ούτε εσύ ……μόνο ο Νοτης μπόρεσε να κρατήσει σε ενδιαφέρον το θέμα κράνος ………:)

Γιώργος Σαββίδης
19-02-2010, 01:26
Φίλε gemara στην Αμερική δεν μπορώ να ξέρω πως είναι οι άνθρωποι και οι νόμοι τους ………αλλά εμπιστεύομαι εσένα που τα περιγράφεις ……..και σε ευχαριστώ !

Όμως έχω μερικές επιφυλάξεις για το πώς θέλουν να δείχνουν τα πράγματα ( πάντα στο θέμα της μοτο και την ασφάλεια του αναβάτη ) για παράδειγμα αναφέρομαι στην φωτογραφία με την ουρά των μοτοσικλετιστών που φορούν κάτι ταπερ με ιμάντα συγκράτησης χωρίς καμία προδιαγραφή …….και στην ίδια φωτογραφία βλέπουμε δυο αυτοκίνητα που πιστεύω ότι τους υποχρεώνουν να φορούν την ζώνη τους ……..σε αυτό τι μπορεί να πει κάποιος ότι αυτοί με τις μοτοσικλέτες δεν κινδυνεύουν για τους λόγους που ανέφερες……αλλά οι επιβάτες των αυτοκινήτων κινδυνεύουν και πρέπει να φορούν ζώνη

http://www.awish.org/bikerun307.jpg


παραπάνω έγραψες ότι είναι ένας λαός που ζει και στηρίζεται από το εμπόριο και την ειλικρίνεια στις συναλλαγές.
Στις δικές μου εμπειρίες αυτό δεν ισχύει τις περισσότερες φορές και για να μην παρεξηγηθώ εννοώ στον χώρο της μοτοσικλέτας , για παράδειγμα θα αναφερθώ στις κλειδαριές kryptonite οι Αμερικανοί τις παρουσίαζαν ως μέγιστη ασφάλεια ….!!! Μας έλεγαν η εταιρεία είναι αμερικάνικη και χρησιμοποιεί τα καλλίτερα μέταλλα και μηχανισμούς κλειδαριάς με τους περισσότερους συνδυασμούς κλειδιών από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή ……..οι Ισπανοί και Γερμανοί έλεγαν ότι είναι μπουρδες ……και η κατασκευή τους είναι made in china και δεν υπάρχει κανένας ποιοτικός έλεγχος …….
Και μια μέρα μάθαμε ότι όλες οι κλειδαριές της εταιρείας kryptonite άνοιγαν με ένα μαρκαδόρο !

Μετά από πίεση πολλών δημοσιογράφων Ο πρόεδρος της εταιρείας βγήκε στα Μ.Μ.Ε και το παραδέχτηκε και εγγυήθηκε την αντικατάσταση όλων των κλειδαριών της εταιρείας με νέες ασφαλείς κλειδαριές μέσο των ντιλερ σε κάθε χώρα !! Μέχρι εδώ όλα καλά έδειξε ειλικρίνεια και σωστός ……..γρήγορα ηρθαν οι οδηγίες στο τι έπρεπε να κάνουμε , προσωρινή απόσυρση με πλήρη καταγραφή των στοιχείων του κατόχου για να σταλούν οι νέες κλειδαριές …….στη συνέχεια, αρχικά αντικατασταθηκαν μόνο οι κλειδαριές των εμπόρων (για να τα έχουν καλά με τους εμπόρους ……..) ομως στους περισσότερους ιδιώτες αυτό δεν έγινε ……..και οι έμποροι μείναμε εκτεθειμένοι στους περισσότερους να μας ρωτούν για μήνες αν ηρθε η αντικατάσταση της κλειδαριάς τους ……..
Αυτά στην Ελλάδα στην Αμερική είμαι βέβαιος ότι αντικατασταθηκαν όλες οι κλειδαριές και πιστεύω ότι παραδόθηκαν σε χρόνο φαντασίας με επιστολή συγνώμης από την εταιρεία ……

Φίλε Γιώργο παραδείγματα που δείχνουν τους Αμερικανούς ότι άλλα λένε και άλλα κάνουν μπορώ να αναφέρω πολλά, αλλά θα κουράσω και θα κουραστώ χωρίς λόγω, εξάλλου είμαι πλέον πεπεισμένος ότι το κομμάτι κλειδαριά δεν το έχουν με τα made in china
Ερευνώ το θέμα αρκετά χρόνια και έχω επισκεφθεί γνωστό εργοστάσιο στην Ισπανία…….αλλά δυστυχώς δεν μου επέτρεπαν να φωτογραφίσω τι είδα και πως ……….αλλά στης 21-23 με έχουν καλέσει σε γνωστό γερμανικό εργοστάσιο με κλειδαριές για ξενάγηση , ενημέρωση και άλλα πολλά και με βεβαίωσαν ότι επιτρέπουν να φωτογραφήσω …………με το καλό όταν επιστρέψω θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω τι είδα και τότε θα καταλάβετε τη θα πει made in Europe ………..


Φίλε Γιώργο τώρα τελευταία έχω την επιθυμία να βγάλω από την αποθήκη τον προ και τελικό ΥΑΜΑΗΑ Μ2 και το κασετόφωνο B.I.C (made in use :)) αλλά το Thorens το πούλησα …..έχεις ακούσει για καμια αγγελία αν παίζει κανένα πικαπ ?

Carduelis
19-02-2010, 03:58
Ενα από τα καλύτερα νομίζω και πιό εμπεριστατωμένα άρθρα για το κράνος. Αξίζει να το διαβάσει κανείς!
Motorcycle Helmet Design, Helmet Standards and Head Protection - Gear Box - Motorcyclist Online (http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html)

VARAKO
27-02-2010, 21:11
Πολύ ωραίο νήμα.Μπράβο παιδιά!!!!