PDA

View Full Version : *****ΑΠΑΤΗ ΜΕΣΩ SMS*****


MARK
02-01-2010, 20:05
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΕΩΣ 5.000 ευρώ
Ροζ απάτη με κινητά και για ανυποψίαστους κατόχους

Των: ΑΡΓΥΡΩΣ Κ. ΜΩΡΟΥ, ΛΙΑΝΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ
«Σε είδα στην καφετέρια το Σάββατο και μου άρεσες πολύ. Μου το έδωσε το τηλέφωνο ο φίλος σου! Είσαι ακόμη διαθέσιμος; Μαριάννα».
Αυτό το φαινομενικά αθώο ή... πικάντικο μήνυμα κυκλοφορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε εκατοντάδες κινητά, προκαλώντας τεράστια οικονομικά προβλήματα, αλλά και ομηρικούς συζυγικούς καβγάδες.

Ακόμη και η απλή απάντηση: «Λάθος» θα έχει ως αποτέλεσμα να λάβετε έναν «φουσκωμένο» λογαριασμό. Αν πάλι η ανταπόκρισή σας στην «πρόκληση» είναι θετική, το μπουγιουρντί θα είναι αντίστοιχο της θέρμης με την οποία απαντήσατε. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία, δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι περιπτώσεις ανθρώπων που κλήθηκαν να πληρώσουν ακόμη και 1.500 ευρώ, ενώ κάποιοι χρεώθηκαν 5.000 ευρώ! Τα θύματα που κατήγγειλαν την... κινητή απάτη έχουν ήδη ξεπεράσει τα 250, ενώ εκτιμάται πως ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολύ μεγαλύτερος.

Πώς λειτουργεί το κόλπο; Οι... εταιρείες αυτές, που συνήθως έχουν έδρα τα νησιά Κέιμαν και άλλες χώρες στις οποίες δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου και ελλιπές νομικό πλαίσιο, αλιεύουν τα υποψήφια θύματά τους με δυο τρόπους. Είτε στέλνουν sms σε τυχαίους αριθμούς και όποιος πέσει στην παγίδα, είτε βρίσκουν τους αριθμούς των τηλεφώνων από διάφορα κουίζ, τεστ και άλλα «λογισμικά» στο Διαδίκτυο, στα οποία κάποιος καταχωρεί οικειοθελώς τον αριθμό του. Η χρέωση κυμαίνεται από 3 έως 4 ευρώ ανά sms, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ο κάτοχος χρεώνεται με ακόμη 2 ευρώ και για το μήνυμα που άθελά του έλαβε. Στον μηνιαίο λογαριασμό τελικά η χρέωση από την απάτη κυμαίνεται από 30 έως και 300 ευρώ. Ουσιαστικά με μια απάντηση ο παραλήπτης «αποδέχεται» τη συμμετοχή του σε κεκαλυμμένα «παιχνίδια» ή dating services (τηλεφωνικά ραντεβού).

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση όπου ένας πατέρας από την Ανάβυσσο καλείται να πληρώσει 1.400 ευρώ λογαριασμό για το κινητό του 8χρονου γιου του.

«Εχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Πρέπει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών να απαγορεύσει στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να χρεώνουν τον κόσμο ασύστολα. Αν κάποιος θέλει να συμμετέχει πρέπει να το δηλώνει με γραπτή εξουσιοδότηση στην εταιρεία και όχι με μήνυμα», επισήμαναν στην «Ε» αξιωματικοί της Ασφάλειας. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Wind, το πρόβλημα έγκειται στο ότι οι χρεώσεις ανά μήνυμα είναι μικρές (αντίστοιχες με την αγορά ενός παιχνιδιού ή ringtone κ.λπ.) και γι' αυτό δεν εντοπίζονται οι απάτες. «Οταν η χρέωση ανά μήνυμα είναι 30-40 ευρώ "χτυπάει" συναγερμός στο σύστημά μας και ενημερώνεται αμέσως ο πελάτης. Το σύστημα όμως ξεγελιέται με τα 2-3 ευρώ και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Κι εμείς θέλουμε να καταπολεμηθούν αυτά τα φαινόμενα διότι εάν οι πελάτες καταφύγουν στη δικαιοσύνη, το κόστος θα το επωμιστούμε εμείς», εξήγησε στην «Ε» η Ειρήνη Αναστασιάδου.

2

Τρίτη, Οκτώβριος 06, 2009, posted by ΠΡΕΖΑ TV at 9:22 πμ

ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΕ SMS ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΠΕΝΤΑΨΗΦΙΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ SMS ΜΕ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΚΑΙ "ΠΙΑΣΑΡΙΚΟ" ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΥΝΑΙΚΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΩΣ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ.

Διαστάσεις λαμβάνει τους τελευταίους μήνες το φαινόμενο υπερχρέωσης κατόχων κινητών, μέσω αποστολής και λήψης σύντομων γραπτών μηνυμάτων SΜS αυξημένης χρέωσης. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος ξεκίνησε συνεργασία μεταξύ της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, του Συνηγόρου του Καταναλωτή και της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Στόχος της συνεργασίας είναι ο συντονισμός ανάμεσα στις δύο ανεξάρτητες αρχές και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την αντιμετώπιση του προβλήματος και την προστασία των καταναλωτών. Ηδη για το φαινόμενο της αυξημένης τιμολόγησης με μηνύματα SΜS η ΕΕΤΤ έλαβε μέτρα στον Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, τα οποία ισχύουν από τις 29 Σεπτεμβρίου.

Οι επικεφαλής των τριών φορέων συνεννοήθηκαν να δρομολογήσουν άμεσα την επιβολή διοικητικών και ποινικών κυρώσεων εις βάρος όσων εξαπατούν το καταναλωτικό κοινό.
Οι επιτήδειοι ακολουθούν την εξής μέθοδο: «Πόσο είναι το ΙQ σου; Πότε θα πεθάνεις; Πόσο σε αγαπάει ο σύντροφός σου; Βρες τώρα πού είναι ο σύντροφός σου!». Ερωτήσεις όπως αυτές αποστέλλονται από άτομα που σχετίζονται με εται ρείες παροχής Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, με απώτερο σκοπό να προσελκύσουν ανυποψίαστους καταναλωτές και να τους υπερχρεώσουν με αθρόα αποστολή μηνυμάτων SΜS αυξημένης χρέωσης.

Επίσης οι επιτήδειοι στέλνουν αυτόματα μηνύματα σε χιλιάδες κατόχους κινητών τηλεφώνων ζητώντας τους να επικοινωνήσουν μαζί τους σε συγκεκριμένο αριθμό. Μάλιστα, για να γίνουν πιο «ελκυστικά» τα μηνύματα αυτά, συνοδεύονται από γυναικεία ονόματα. Σε περίπτωση που οι χρήστες απαντήσουν με μήνυμα, η χρέωση κυμαίνεται από 3 ως 5 ευρώ.

Οταν ο χρήστης στείλει το μήνυμα, λαμβάνει αυτόματα ένα νέο μήνυμα ως απάντηση, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η επικοινωνία και να χρεώνεται έτσι ο τηλεφωνικός λογαριασμός του χρήστη με μεγάλα ποσά. Αντίστοιχα μεγάλες είναι οι χρεώσεις όταν ο χρήστης επιλέγει να απαντήσει καλώντας ο ίδιος. Σε αυτή την περίπτωση ενεργοποιείται ένας αυτόματος τηλεφωνητής και οι χρήστες ακούν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής μια φωνή που λέει «αλό, αλό» για να παραταθεί η διάρκεια της κλήσης. Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, ο πάροχος υπηρεσιών υψηλής χρέωσης υποχρεούται να ενημερώνει κάθε τελικό χρήστη άμεσα μετά την αποστολή του πρώτου μηνύματος, για τα εξής στοιχεία: α) την τιμολόγηση ανά μήνυμα, β) τον συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, γ) το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας για τον χρήστη, δ) την επωνυμία του παρόχου και ε) την πληροφόρηση ότι η παρεχόμενη υπηρεσία απευθύνεται αποκλειστικά σε ενηλίκους.

Εφόσον ένας χρήστης επιλέξει μια υπηρεσία με συνδρομή στέλνοντας ένα σύντομο μήνυμα (SΜS) ή πολυμεσικό μήνυμα (ΜΜS), θα πρέπει να λάβει άμεσα ένα σύντομο μήνυμα, το οποίο θα του γνωστοποιεί ότι αφορά υπηρεσία με συνδρομή, θα τον ενημερώνει για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας ανά μονάδα χρέωσης (π.χ. αν η υπηρεσία χρεώνεται ανά εβδομάδα), την επωνυμία του παρόχου ΥΠΠ, και θα του ζητεί ταυτόχρονα τη συγκατάθεσή του για την εγγραφή του στη συνδρομητική υπηρεσία. Η εγγραφή θα ολοκληρώνεται όταν ο χρήστης αποστείλει μήνυμα επιβεβαίωσης στον σχετικό σύντομο κωδικό.

riko46
03-01-2010, 00:13
Ευχαριστούμε ...................;)