PDA

View Full Version : Απώλεια μπροστινού φρένου.


gemara
05-01-2010, 23:04
Μόλις φτάνω σπίτι σήμερα το βράδυ, χαλαρά λίγο πριν τη γκαραζόπορτα κατεβάζω τα πόδια κάτω και πατάω το μπροστινό φρένο για να σταματήσω την ελάχιστη ταχύτητα αφού τη φόρα την είχα κόψει από πριν με το πίσω.

Πατάω, πατάω, πατάω, η μανέτα αρχίζει και μαζεύεται περισσότερο από το φυσιολογικό, πατάω, μαζεύεται μέχρι που ακουμπάει στο γκριπ και η μοτοσυκλέτα ακουμπάει στον σκουπιδοτενεκέ, γκουπ! Η μηχανή τσούλαγε ακόμη με τη μανέτα τερματισμένη!:Απορία:
Σταματάω, κατεβαίνω κάτω και αρχίζω να κοιτάω τα σωληνάκια και τον αριστερό δίσκο από τη μεριά που κατέβηκα...

Μια περίεργη μυρωδιά καμμένου αρχίζει και μου έρχεται. Θυμάμαι ότι εδώ και κάμποση ώρα την μύριζα... Κοιτάω μήπως έχουν τρέξει τα υγρά από κάπου, τίποτε.

Ανοίγω το ρεζερβουάρ υγρών να δω αν έχει τίποτε μέσα γιατί με τον βραδυνό φωτισμό δεν διέκρινα τη στάθμη, γεμάτο μέχρι πάνω.

Συνεχίζω την έρευνα από δεξιά και η μύτη μου με οδηγάει στα τακάκια.

Όπου διαπιστώνω να εξέχει κάτι. Μία σακούλα από ψώνια σουπερ μάρκετ ΟΛΟΚΛΗΡΗ είχε σφηνωθεί ανάμεσα στον δίσκο και τα τακάκια!:Απορία: Την έπιασα με το χέρι μου και έβγαινε και έβγαινε, μέχρι που βγήκε ολόκληρη εκτός από ένα κομματάκι που είχαν αρχίσει να το μασάνε τα τακάκια.

Ήταν εμφανές ότι είχε μπει ανάμεσα στα τακάκια και στον δίσκο. Λογικό να μην υπήρχε τριβή στα δεξιά τακάκια. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί τα αριστερά τακάκια δεν φρέναραν ΚΑΘΟΛΟΥ και γιατί η μανέτα τραβήχτηκε ΟΛΗ;;;:confused::confused::confused:

Αφού έβγαλα τη σακούλα και έκανα μερικά φρεναρίσματα στο δρόμο, η μανέτα σκλήρυνε και τα φρένα επανήρθαν.

Φανταστείτε λοιπόν αυτός που ρυπαίνει τους δρόμους και πετάει σκουπίδια, όπως μία σακούλα, τι έγκλημα πράττει και σε τι ατύχημα (μπορεί και θανατηφόρο αν πήγαινα με 60-70) μπορεί να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα.

Προσέχτε άμα φυσάει και πετάνε... σακούλες στους δρόμους!!!:Απορία:

katsab
05-01-2010, 23:29
ΑΛΛΟ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΤΟΥΤΟ.ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΟΧΙ.ΕΙΧΕΣ ΑΓΙΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ.ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΠΗΓΑΙΝΕ ΑΥΡΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΨΕ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΡΙ.

frits
05-01-2010, 23:34
Γιώργο, γειά σου & ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,
πρώτα από όλα άναψε ένα κεράκι γιατί την γλύτωσες με ένα "γκουπ", από εκεί και πέρα ψάξτο λίγο παραπάνω γιατί δεν μπορώ να καταλάβω πως η σακούλα επέδρασε έτσι στο ΚΛΕΙΣΤΟ κύκλωμα υγρών των φρένων.
Το λαμπάκι ABS δεν έδινε κάποιο σήμα ;
Πολύ περίεργο !!!!!!!:cool:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
05-01-2010, 23:36
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι,

το γιατί "έχασες" την μανέτα ;;;;http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF57.gif



.

gemara
06-01-2010, 00:31
Το κοίταξα πριν σβήσω. Ούτε ABS ούτε τίποτε άλλο μου έδειξε. Και γω προσπαθώ να καταλάβω γιατί "έσπασε" όλη η πίεση από το φρένο. Στο F650GS μου το είχε κάνει κανα δυο φορές το πίσω φρένο, αλλά αυτό ήταν από πολύ χρήση και υπερθέρμανση, μου το είπαν και στην αντιπροσωπεία ότι συμβαίνει. Τώρα δεν "έπαιζε" κάτι τέτοιο, δεν υπερθερμάνθηκαν τα φρένα και μόλις έβγαλα τη σακούλα, έφτιαξαν σε 3-4 φρεναρίσματα...:confused:

1200GS
06-01-2010, 03:09
Δεν νομιζω οτι εχει σχεση η σακουλα με το οτι τερματισε η μανετα, κατι αλλο φταει και κοιταξε το γιατι ειναι το μπροστα και αλοιμονο αν δεν πιασει σε ενα φρεναρισμα!!!
Παντως στις περισσοτερες φορες το προβλημα ειναι στην τρομπα στην μανετα.
Μου κανει εντυπωση που χρειαστηκαν 3-4 φορες μετα για να επανελθει?!

kostasmats
06-01-2010, 11:37
εχω παθει το ιδιο με ταινια συσκευασιας που ειχε βρεθει εκει αλλα δεν ειχα θεμα με την μανετα απλα αναβοσβηνε το abs

gsmaniac
06-01-2010, 12:05
ΣΦΑΙΡΑ.....................στον μαστορα,γιωργη ΔΕΝ παιζουμε με το μπροστα φρενο:hmmm::hmmm::hmmm:

gemara
06-01-2010, 12:56
Τελικώς με το φώς της ημέρας εφάνη το πρόβλημα. Η σακούλα είχε τραβηχτεί τελείως μέσα στα τακάκια, από την κάτω πλευρά τους και έτσι σφήνωνε όλο και περισσότερο. Είχε μείνει πολύ πράμα ακόμη μέσα.:Απορία:

Το κομμάτι που έβγαλα στην τελευταία φωτογραφία, από το λιώσιμο είχε γίνει σκληρό σαν πέτρα.

Το ABS μάλλον δεν επηρρεάστηκε γιατί ο αισθητήρας του είναι στην αριστερή πλευρά. Στις δοκιμές που έκανα μετά και το ζόρισα, ακόμη και με μαλακή μανέτα και μέχρι να σκληρύνει αυτή, μόλις πήγαινε να μπλοκάρει η ρόδα, δούλευε κανονικά.

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/gemara2/Various/2010-01-0611-17-42-DSC_3152.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/gemara2/Various/2010-01-0611-20-38-DSC_3176.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/gemara2/Various/1.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae310/gemara2/Various/2010-01-0611-28-17-DSC_3181.jpg

margot
06-01-2010, 13:46
Ευτυχώς που δεν έπαθες τίποτα!!!τι να πώ κινδυνεύουμε από το παραμικρό:confused:

nasos
06-01-2010, 17:30
Τρελένεσαι για το τι μπορεί να σου συμβεί :hmmm:

konstantinos
06-01-2010, 18:53
παιδια στραβα και αναποδα μας συμβαινουν καθημερινα ας ευχηθουμε ολοι να εχουν καταληξει οπως του Γιωργου , να ειναι αναιμακτα και στην σωματικη μας ακεραιοτητα και στην μηχανη μας

skippybi
06-01-2010, 20:10
παιδια στραβα και αναποδα μας συμβαινουν καθημερινα ας ευχηθουμε ολοι να εχουν καταληξει οπως του Γιωργου , να ειναι αναιμακτα και στην σωματικη μας ακεραιοτητα και στην μηχανη μας
;)

antoine
06-01-2010, 22:59
Πωπω, απ'το πουθενά ρε γμτ...

kostas-patra
07-01-2010, 10:02
και μισό ml να χάσεις από τα τσιμουχάκια των πιστονιών, δεν έχεις φρένα καθόλου σε κείνη την μανετιά, απειροελάχιστο στην στάθμη του δοχείου υγρού φρένων στο τιμόνι, σημαντικότατο στο σύστημα πέδησης

για να χάσεις εντελώς το φρένο και ιδίως στο μπροστινό, με δύο δισκόπλακες και δυο ζευγάρια δαγκάνες και να επανέλθει αργότερα με μερικά τσαρουχώματα, για διαρροή μου φαίνεται και θα τσέκαρα πρώτα απ όλα τα τσιμουχάκια

φαντάσου πως ακόμα και γράσσο ή λάδι να σου χε πέσει,μακρυά από εμάς και όλους τους αναβάτες, η πίεση θα ήταν η ίδια, το ίδιο προοδευτική, μόνο που δεν θα χες πέδηση, γιατί θα χες ελάχιστη τριβή ολίσθησης μεταξύ τακακιών και δισκοπλακών
έστω οτι τον ρόλο του γράσσου τον έπαιξε το υλικό της σακκούλας και βγήκε off το ένα ζευγάρι δαγκανων, κανονικά το απέναντι έπρεπε να χε σταθείσ το ύψος των περιστάσεων, μειωμένων δυνατοτήτων και αυξημένης απόστασης ακινητοποίησης, αλλά θα ήταν παρόν
το σενάριο υπερθέρμανσης και φυσσαλίδας δεν νομίζω να ίσχυσε στην περίπτωσή σου, γιατί θα το χες πάρει πρέφα νωρίτερα, άρα...

το πιο λογικό μου φαντάζει διαρροή

μια σειρά από σκέψεις και υποθέσεις είναι, πιθανόν να κάνω λάθος

point zero
07-01-2010, 10:26
Νομιζω και εγω πως ο απο πανω μου εχει δικιο .. ειναι ασχετη η σακουλα με το οτι τερματισε η μανετα .... Μυριζει διαρροη η κατι οπως τσιμουχες στο εμβολο απο την τρομπα ..

gemara
07-01-2010, 11:15
και μισό ml να χάσεις από τα τσιμουχάκια των πιστονιών, δεν έχεις φρένα καθόλου σε κείνη την μανετιά, απειροελάχιστο στην στάθμη του δοχείου υγρού φρένων στο τιμόνι, σημαντικότατο στο σύστημα πέδησης

για να χάσεις εντελώς το φρένο και ιδίως στο μπροστινό, με δύο δισκόπλακες και δυο ζευγάρια δαγκάνες και να επανέλθει αργότερα με μερικά τσαρουχώματα, για διαρροή μου φαίνεται και θα τσέκαρα πρώτα απ όλα τα τσιμουχάκια

φαντάσου πως ακόμα και γράσσο ή λάδι να σου χε πέσει,μακρυά από εμάς και όλους τους αναβάτες, η πίεση θα ήταν η ίδια, το ίδιο προοδευτική, μόνο που δεν θα χες πέδηση, γιατί θα χες ελάχιστη τριβή ολίσθησης μεταξύ τακακιών και δισκοπλακών
έστω οτι τον ρόλο του γράσσου τον έπαιξε το υλικό της σακκούλας και βγήκε off το ένα ζευγάρι δαγκανων, κανονικά το απέναντι έπρεπε να χε σταθείσ το ύψος των περιστάσεων, μειωμένων δυνατοτήτων και αυξημένης απόστασης ακινητοποίησης, αλλά θα ήταν παρόν
το σενάριο υπερθέρμανσης και φυσσαλίδας δεν νομίζω να ίσχυσε στην περίπτωσή σου, γιατί θα το χες πάρει πρέφα νωρίτερα, άρα...

το πιο λογικό μου φαντάζει διαρροή

μια σειρά από σκέψεις και υποθέσεις είναι, πιθανόν να κάνω λάθος

Και γω για διαρροή το έψαξα αρχικά. Το μόνο που φαντάζομαι έτσι που είδα την σακούλα να είναι σφηνωμένη στην κάτω μεριά στα τακάκια, ίσως στην πίεση της μανέτας να πιέστηκαν μονόπαντα και από το στράβωμα στο πιστόνι να έγινε η διαρροή, αν είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο.

Thanks!;)

ace_gln
07-01-2010, 11:24
ευτυχως που ηταν μονο ενα γκουπ... αν και στο δρομο τις βλεπουμε και τις αποφευγουμε βριζοντας τους απροσεκτους ...

για οσους ξερουν απο θαλασσα ... για φανταστειτε να εχετε εσω εξω μηχανη με ποδι ... να πιασει τη σακουλα η μοναδικη εισαγωγη του νερου που ψυχει τον κινητηρα (πραγμα πολυ πιο ευκολο απο οτι στα τακακια ) και να μεινεις απο θερμοκρασια μεσοπελαγα με 5 μποφορ στις 9 μμ...ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΝΕΙΣ ΑΝ ΤΟΝ ΠΙΑΣΕΙΣ Η' ΟΧΙ?

αλλα δυστυχως φτιαμε και εμεις που οταν βλεπουμε καποιον να ρυπαινει με το οτιδηποτε πετωντας το απο το παραθυρο ... δεν του ριχνουμε ενα προληπτικο ξυλο για οταν καποιος ... παθει το ατυχυμα του και απλα λεμε ...'τι μακακας?, κοιτα τι πεταξε' και συνεχιζουμε τη κουβεντα μας

Ας ελπισουμε πως θα εφαρμοσουν επιτελους το μετρο που επρεπε να εχει εφαρμοστει εδω και χρονια...

vasorfa
07-01-2010, 12:00
Φιλε μου φτην ατην γλυτωσες....αλλα για το τερματισμα της μανετας...διαττηρω τις επιφυλαξεις μου.......καλυτερα πηγαινε μια βολτα στον γιατρο.......κανονικα θα επρεπε η δαγκανα να <<πιασει >> περισσοτερο απο την μερια που ηταν καθαρη....για να βουτηξει η μανετα......αλλο πραγμα νομιζω ειναι:hmmm::hmmm::hmmm:

Jefe
07-01-2010, 12:28
Φίλε μου, τελικά η τύχη σου φέρθηκε καλά κ δεν σου συνέβη κάτι άλλο! Να ΄σαι καλά, κ τα μάτια όλων μας 1014, γιατί συμβαίνουν ένα σωρό απρόσμενα κ πρέπει να είμαστε σε επιφυλακή!


Jefe

kostaspro
07-01-2010, 16:50
Για κάτι που έχω απορία.Εντάξει το μπροστινό μπλόκαρε.Το πίσω δεν έπρεπε να πιάσει με μηδεν χιλιόμετρα ;;;;Το δοκίμασα χτες αφού διάβασα το θέμα σου, και εμένα έπιανε.Στα 10 20 χιλιόμετρα σταματάει κανονικά μόνο με το πίσω!!!!!

skippybi
07-01-2010, 17:19
Για κάτι που έχω απορία.Εντάξει το μπροστινό μπλόκαρε.Το πίσω δεν έπρεπε να πιάσει με μηδεν χιλιόμετρα ;;;;Το δοκίμασα χτες αφού διάβασα το θέμα σου, και εμένα έπιανε.Στα 10 20 χιλιόμετρα σταματάει κανονικά μόνο με το πίσω!!!!!


Μόλις φτάνω σπίτι σήμερα το βράδυ, χαλαρά λίγο πριν τη γκαραζόπορτα κατεβάζω τα πόδια κάτω και πατάω το μπροστινό φρένο για να σταματήσω την ελάχιστη ταχύτητα αφού τη φόρα την είχα κόψει από πριν με το πίσω.
:D

gemara
07-01-2010, 18:47
Α μπράβο, αυτό θα έγραφα τώρα. Το πίσω φρένο μια χαρά δούλευε και είναι ανεξάρτητο από τα υδραυλικά του εμπρός. Και με 200 να πηγαίνεις, τη σταματάει τη μηχανή. Με τα πόδια τσούλαγα και τα δύο κάτω και πήγα να κάνω ένα μικρό σταματηματάκι με το μπροστά.:)

aeriko
07-01-2010, 19:39
Α μπράβο, αυτό θα έγραφα τώρα. Το πίσω φρένο μια χαρά δούλευε και είναι ανεξάρτητο από τα υδραυλικά του εμπρός. Και με 200 να πηγαίνεις, τη σταματάει τη μηχανή. Με τα πόδια τσούλαγα και τα δύο κάτω και πήγα να κάνω ένα μικρό σταματηματάκι με το μπροστά.:)
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το πίσω φρένο είναι πιο πολύ βοηθητικό;

gemara
07-01-2010, 19:46
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το πίσω φρένο είναι πιο πολύ βοηθητικό;

Στις ελληνικές ασφάλτους, δεν είναι βοηθητικό. Διακοσμητικό είναι.:D

Σε κανα σοβαρό δρόμο όμως, την κόβει την φόρα και την σταματάει τη μηχανή, δεν είναι το ίδιο με το μπροστά βέβαια. Η διαφορά του είναι όση διαφορά έχουν 2 δίσκοι μπροστά με διπλές δαγκάνες με έναν μικρό πίσω.:)

danaos
08-01-2010, 00:54
Στις ελληνικές ασφάλτους, δεν είναι βοηθητικό. Διακοσμητικό είναι.:D

Σε κανα σοβαρό δρόμο όμως, την κόβει την φόρα και την σταματάει τη μηχανή, δεν είναι το ίδιο με το μπροστά βέβαια. Η διαφορά του είναι όση διαφορά έχουν 2 δίσκοι μπροστά με διπλές δαγκάνες με έναν μικρό πίσω.:)


Πολυ πολυ σωστα!!!!!!!!!!!!!!

frits
08-01-2010, 01:15
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το πίσω φρένο είναι πιο πολύ βοηθητικό;

Εγώ όταν πήρα το BMW και που είπε ο πωλητής ότι δεν χρειάζεται να πατάς το πίσω, τον κοίταζα σαν ΟΥΦΟ, βέβαια μετά κατάλαβα ότι η "συνδιασμένη πέδηση" (πατώντας το μπροστινό ενεργοποιείται και το πίσω) κάνει όλη την δουλειά. Παρόλαυτα και μετά από πολλά χιλιόμετρα και δοκιμές, πάντα σε ασφαλείς συνθήκες, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι σε φρενάρισμα "εκτάκτου" ανάγκης το πάτημα ΚΑΙ του πίσω φρένου επιβραδύνει την μηχανή καλύτερα, ποτέ όμως μόνο του, αν δεν είναι το ABS ενεργοποιημένο μπλοκάρει το τροχό απίστευτα εύκολα, δεν το έχω ξαναδεί σε άλλο μηχανάκι τόσο έντονα.

Πάντως Γιώργο, η γνώμη μου είναι να βγάλεις τις δαγκάνες και τα τακάκια και να κάνεις ένα καλό έλεγχο στα κυλινδράκια και τα τσιμουχάκια τους, από τις φωτό φαίνεται ότι το μπέρδεμα ήταν αρκετά καλό, και δεν ξέρεις μέχρι που μπορεί να έχουν πάει κομμάτια της σακούλας.

antonis1150GSA
09-01-2010, 17:31
Παντος οπως και να χει,αφου γλυτωσες τα χειροτερα μην το πεις πουθενα....σε περιπτωση που βρεθει το αιτιο τερματισμου της μανετας πες μας να μαθουμε κι εμεις.

TEOSS
11-01-2010, 01:40
Ένα παρόμοιο περιστατικό έχει συμβεί σε φίλο με CBR1000RR. Το συμβάν έχει και την εύθυμη πλευρά του γιατί η ζημία προήλθε από εμφύλιο της Honda (!!!!) όταν έπεσε επάνω του ένα … VARADERO ( της ίδιας παρέας !!! ). Η μάχη ήταν άνιση και έλιξε με νίκη του vara και συντριπτική ήτα του CBR !(σπασμένο φαιρινγκ, μασπιες…)! Αφού σηκώνουμε τις μηχανές (όπως καταλάβατε ήμουν στην εν λόγο παρέα) και ξεκινάμε για το κλεινόν άστυ ο αναβατής του CBR κάνει δεξιά και λέει <<παιδία δεν έχω φρένα>> ! κοιτάμε για διαρροή … τίποτα ,τρομπάρω την μανετα ανεβάζει πίεση κανονικά (σταματημένο έχει φρένα).Καβαλάω για δοκιμή και διαπιστώνω ότι την στιγμή που πιέζω την μανετα και πάει να δαγκώσει το τακάκι νιώθω ένα μικρό (ανεπαίσθητο θα έλεγα) τρέμουλο και η μηχανή ¨¨αμολάε騨 ενώ η μανετα τερματίζει ! Όταν πίεζα τρομπάροντας συνεχώς ,είχα το ίδιο αποτέλεσμα χωρίς όμως να αμολάει τόσο απότομα. Με το πίσω μόνο φρένο ανεβαίνει Αθήνα και την άλλη μέρα συνεργείο . Διάγνωση ; : στράβωμα δισκοπλακας ! (ούτε διαρροή, ούτε αέρας στο κύκλωμα) . Δεν μπόρεσα να πάω στο συνεργείο για να μάθω λεπτομέρειες αλλά απ’ ότι μου είπε ο φίλος έτσι συμβαίνει όταν η διαδρομή των εμβόλων (στις δαγκάνες) δεν είναι ίδια `η όταν κάτι σπρώξει ανισομερώς τα έμβολα (προφανώς δεν είχε καταλάβει όσα του είπε ο μηχανικός). Δεν έχω ψάξει το θέμα γιατί γενικώς με τα υδραυλικά (βρύσες ,θερμοσίφωνες, μπάνια …) δεν τα πάω καλά !!!

kostas-patra
11-01-2010, 09:44
ενδιαφέρουσα εξήγηση η παραπάνω

σε άσχετο παράδειγμα, τούμπα σε βουνό, σε απότομη ανηφορική στροφή, υπό λάσπες και κροκάλες και δική μου απειρία συνυπολογιζόμενης, το 1100Gs βρέθηκε σχετικά ανάποδα, με τις ρόδες να κοιτάζουν ουρανό και το τιμόνι κάτω.
κόβω το ρεύμα, σβήνει η μηχανή, την ανασηκώνω με τη βοήθεια ενός φίλου, κοιτάζω για απώλειες, καμία εμφανής πέραν του καταρρακωμένου εγωισμού μου, καβαλώ και φεύγω το γρηγορότερο για το ισάδι, στην κορυφή του βουνού όπου με περιμένει ο φίλος
φτάνω και παραλίγο να πέσω πα΄νω του όταν πήγα να σταματήσω
ο λόγος ήταν απλός: κατά την τούμπα, ο αερας που βρίσκεται στο δοχείο του υγρού φρένων έκανε αφρόγαλα και μιας φυσαλίδας ρέψιμο μπήκε στο κύκλωμα του μπροστινού φρένου

εξαλείφθηκε με δυό τρείς μανετιές προς ώρας το σφουγγάριασμα στη μανέτα και η αντίσταση στην πίεση επανήλθε, ώστε να πάω μέχρι το σπίτι και να κάνω εξαέρωση στο μπροστινό σύστημα, για να διαλυθεί κάθε ύποψία μη ικανοποιητικής μελλοντικής απόκρισης του φρένου

στην περίπτωση του φίλου gemara, πάντως είμαι περίεργος τι έχει να πεί ο μάστορας!

gemara
28-01-2010, 13:16
...

Ήταν εμφανές ότι είχε μπει ανάμεσα στα τακάκια και στον δίσκο. Λογικό να μην υπήρχε τριβή στα δεξιά τακάκια. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί τα αριστερά τακάκια δεν φρέναραν ΚΑΘΟΛΟΥ και γιατί η μανέτα τραβήχτηκε ΟΛΗ;;;:confused::confused::confused:

...

Μια ενημέρωση που οφείλω να σας δώσω.:)

Τα τακάκια ανοίχτηκαν, όλα τα υπολείμματα της σακούλας αφαιρέθηκαν, το σύστημα επιθεωρήθηκε, καθαρίστηκε, τα φρένα λειτουργούν 100% και δεν υπήρξε κανένα άλλο πρόβλημα.

Με λίγο διάβασμα, και επανάληψη Φυσικής Λυκείου :o, η εξήγηση είναι απλή και στηρίζεται στον τρίτο νόμο του Νεύτωνα (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CE%B9_%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9D%CE%B5%CF%8D%CF%84%CF%89%CE%BD%CE%B1), δράση=αντίδραση.

Και με τη σακούλα ανάμεσα στα τακάκια, υπήρχε και παρα-υπήρχε τριβή, κακώς το έγραψα πιο πάνω, αλλά δεν ήταν αυτό το θέμα. Το θέμα ήταν γιατί η μανέτα δεν έβρισκε καθόλου αντίσταση (=αντίδραση) και τραβήχτηκε όλη.

YouTube - How Disc Brakes Work

Στο 33'' το πολύ απλό βιντεάκι του Αμερικάνου μας λέει ότι το υδραυλικό σύστημα χρησιμοποιείται επειδή διανέμει την ίδια πίεση σε όλους τους τροχούς=δίσκους.

Χωρίς σακούλα ανάμεσα στα τακάκια έχουμε 2 ασυμπίεστες επιφάνειες, σε μηδενική απόσταση η μια από την άλλη, που πιέζονται μεταξύ τους, οπότε και η δράση που ασκεί η μια στην άλλη είναι πολύ μεγάλη, αναγκάζοντας λόγω της πολύ μεγάλης δύναμης της τριβής να σταματήσει να γυρνάει ο δίσκος.

Έχοντας μία σακούλα ανάμεσα, η οποία παρ' όλο που συμπιέστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό, εξακολουθούσε να είναι "μαλακή" και να μην μπορεί να μεταφέρει μεγάλη πίεση μέσω των τακακίων στο δίσκο, άρα και ικανή τριβή για να τον σταματήσει.

Επίσης η σακούλα αφού σφηνώθηκε ανάμεσα, "έδιωξε" το τακάκι σε μεγαλύτερη απόσταση από τον δίσκο από αυτή που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής για να δουλεύει. Μπορεί η απόσταση αυτή να ήταν ελάχιστη, αλλά όπως θα δούμε παρακάτω για τη μανέτα ήταν τεράστια.

Το άλλο το "καημένο" τακάκι που ήταν "τίμιο" και δεν είχε σακούλα ανάμεσά του, όντας σε κοινό υδραυλικό δίκτυο με το άτιμο τακάκι, αναγκαζόταν να δουλέψει στην ίδια (χαμηλή) πίεση κι αυτό, η οποία δεν ήταν αρκετή (προφανώς) για να μπλοκάρει το δίσκο.

Το έμβολο κάτω από τη μανέτα είχε "σπρωχτεί" και αυτό πιο πίσω, κατ' αντιστοιχία όσο είχε πάει και το τακάκι πίσω, κάτι που μεταφράζεται όμως σε πολύ μεγάλη απόσταση για τη μανέτα και έτσι η "καημένη" τερμάτισε...

Το φαινόμενο το διαπιστώνετε όλοι σας όταν αλλάζετε τακάκια και πρέπει να πατήσετε μερικές φορές μετά τη μανέτα για να σπρώξει τα έμβολα μπροστά, αφού τα κάνατε λίγο πίσω για να μπουν τα καινούργια και να ανοίξει η απόσταση για να περάσει άνετα ο δίσκος ανάμεσα.

Συμπέρασμα: Μην οδηγείτε με σακούλες ανάμεσα στα τακάκια σας!:D

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
28-01-2010, 13:24
Τί να σου πω βρε Γιώργο ......:(

Δεν με "πείθει" η εξήγηση για το χάσιμο της μανέτας ...

Σωστή βέβαια η σκέψη για "την αλλαγή"

(που πατάμε πολλές φορές μέχρι να "σηκώσει πετάλι" - που λέγαμε στα αυτοκίνητα),

αλλά δεν μου ..... πολυταιριάζει ....

Μακάρι νάναι τόσο απλό ....;)

1200GS
28-01-2010, 13:31
Επίσης η σακούλα αφού σφηνώθηκε ανάμεσα, "έδιωξε" το τακάκι σε μεγαλύτερη απόσταση από τον δίσκο από αυτή που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής για να δουλεύει. Μπορεί η απόσταση αυτή να ήταν ελάχιστη, αλλά όπως θα δούμε παρακάτω για τη μανέτα ήταν τεράστια.




Αυτο ειναι το πιο πιθανο να ειχε γινει!

kostas-patra
28-01-2010, 15:31
όντως έχει λογική βάση, αλλά μιλάμε για σακκούλα τζάμπο γίγας

εγώ στη θέση σου θα έψαχνα και για τα δώρα που ήταν μέσα της, κάτω από κανα ρεζερβουάρ, από το telelever, που ξέρεις; μπορεί να μάζεψες και τους ταράνδους του αη βασίλη, μαζί με το έλκηθρο!

τέλος καλό, όλα καλα