PDA

View Full Version : Αξιόλογοι άνθρωποι ..


Carduelis
09-01-2010, 18:21
Αξιόλογοι άνθρωποι…

1971 Η. H. Hurt

Σε άλλο νήμα πρόσφατα (1) είχα αναφέρει τα συμπεράσματα της πιο κλασσικής μελέτης στον τομέα ασφάλεια αναβάτη μοτοσυκλέταs: Hurt Study - Motorcycle Accident Cause Factors and Identification of Countermeasures 1981. Η μελέτη αυτή ανέλυσε 3.600 ατυχήματα μοτοσυκλέτας και ουσιαστικά θεμελίωσε πολλά θέματα ασφάλειας των μοτοσυκλετών και οδήγησε στην υποχρεωτική θέσπιση του κράνους. Κρύβει όμως και πολύ δουλειά από έναν πολύ αξιόλογο άνθρωπο τον Ηough Η. Ηurt στον οποίο οι σύγχρονοι μοτοσυκλετιστές οφείλουμε περισσότερα από όσα φανταζόμαστε..
Ο Hurt ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας στην έδρα Μηχανολογίας και Επιστήμης της Ασφάλειας (!!!!), υπεύθυνος για το ερευνητικό εργαστήριο Προστασίας της Κεφαλής (Head Protection Research Laboratory ή HPRL). Μαθητής ενός άλλου σημαντικού ανθρώπου για τον μοτοσυκλετισμό του F.C. Lombard που ήταν ο εφευρέτης του σύγχρονου κράνους (3). Ασχολήθηκε με την έρευνα πάνω στα τροχαία μοτοσυκλέτας, ποδηλάτου, αντοχής και συμπεριφοράς διαφόρων τύπων κράνους καθώς και στην έρευνα και ανάλυση των αεροπορικών ατυχημάτων ως ειδικός στην αντοχή υλικών και αεροδυναμικής αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Πανεπιστημιακή αυθεντία στα θέματα αυτά, κατοχύρωσε με τον F.C. Lombard την πατέντα του κράνους όπως το ξέρουμε σήμερα για μοτο, αεροπλάνα, χόκευ κλπ και φυσικά έβγαλαν χρήματα. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε το Αμερικανικό κράτος να χρησιμοποιήσει τον Hurt σαν σύμβουλο-αυθεντία (expert witness) σε θέματα νομοθεσίας και ασφάλειας αεροπορικών και οδικών μεταφορών από το 1950 μέχρι το 1998 που συνταξιοδοτήθηκε (αυτό για όσους υποστηρίζουν ότι οι επιστήμονες μηχανικοί, γιατροί κλπ δεν θα πρέπει να έχουν σχέση με την βιομηχανία αλλά να προέρχονται από Πανεπιστήμια-μοναστήρια αλλιώς είναι.. ύποπτοι!!).
Με την συνταξιοδότησή και με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου το εργαστήριο μετακόμισε και μετετράπη σε αφιλοκερδή οργανισμό http://www.hprl.org/index.html (http://www.hprl.org/index.html) με Πρόεδρο τον Hurt και ερευνητικό αντικείμενο πάντα τα θέματα προστασίας της κεφαλής και αποφυγής της κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης.
"THE TRAGEDY OF HEAD INJURY DESTROYS LIVES AND FAMILIES, AND THE HEAD PROTECTION RESEARCH LABORATORY WORKS TO PREVENT THESE DEATHS AND DEBILITATING INJURIES BY USING SCIENTIFIC RESEARCH TO IMPROVE HEAD PROTECTION."
Ο Hurt πέθανε πριν λίγο καιρό (29 Νοεμβρίου 2009) σε ηλικία 82 ετών παρόλο που αντιμετώπιζε σοβαρό συγγενές καρδιολογικό πρόβλημα που είχε σκοτώσει ήδη τους περισσότερους συγγενείς του. Εχει ένα πλούσιο συγγραφικό έργο πάνω στα θέματα ασφάλειας μοτο και αεροπλάνων όπως το εξάτομο:
1970 Aerodynamics for naval Aviators
Μέχρι πολύ πρόσφατα συνέχιζε να γράφει για θέματα ασφάλειας κυρίως των μοτοσυκλετιστών και όποιος έχει διάθεση αξίζει να διαβάσει το ενδιαφέρον άρθρο του http://www.hprl.org/whatsnew.htm (http://www.hprl.org/whatsnew.htm) “I’ m going to buy a new helmet, What’s a good motorcycle helmet?” September 2008. Αναλύει απλά και κατανοητά τα πάντα για το πώς διαλέγουμε κράνος και βέβαια δεν διστάζει να πάρει θέση υπέρ συγκεκριμένης εταιρείας κρανών μια και απλά αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα του εργαστηρίου του.
Απλά σταχυολογώ μερικά από όσα γράφει και που μου άρεσαν (ζητώ συγγνώμη αλλά.. βαριέμαι να τα μεταφράσω oλα):
- Of course, it is attractive to have a helmet that meets a dozen different standards but only one standard is important, “DOT” is the law of the USA and any helmet must meet this standard without question.
- Any impact test more severe than the DOT test simply requires a stronger shell and stiffer liner, which will not necessarily provide better impact attenuation in typical motorcycle accidents. In fact it can aggravate diffuse brain injury.
- If the rider is really serious about protection, more coverage gives more protection and the full facial coverage helmet offers the most protection.
- Τα αίτια στα ατυχήματα μοτοσυκλέτας σήμερα εντοπίζονται στην τριάδα: πολλά κυβικά, μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες και αλκοόλ..

Νότης

Πληροφορίες
1. http://www.gsforum.gr/%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82/8294-%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%8C%CF%83%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5.html
2. H. H. HURT (http://www.hprl.org/cv-hurt.htm)
3. The History of Motorcycle Helmets – Dead or Alive? | TheHistoryOf.net (http://www.thehistoryof.net/the-history-of-motorcycle-helmets.html)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
09-01-2010, 20:25
Μπράβο στον κύριο Hurt !!!!

Πραγματικά,

μερικοί άνθρωποι, αξίζουν ιδιαίτερης μνείας ...

Ευχαριστούμε Νότη, που το μοιράστηκες μεταξύ μας ....http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF66.gif

Θερμή παράκληση ....

Όταν θα βρεις λίγο χρόνο (κ πολύ κέφι http://i247.photobucket.com/albums/gg124/ELINADOUR/SMILES-2/DIAF69.gif)

γράψε μερικά απ' τα πιο σπουδαία του Κου Hurt (μεταφρασμένα ει δυνατόν :o)