PDA

View Full Version : Αχρείαστες Διαδικασίες αποζημίωσης


syan
07-02-2009, 11:43
Διαδικασίες αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος


1 Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση σύγκρουσης;

Αφού βεβαιωθείτε ότι είστε καλά στην υγεία σας και φροντίσετε τους τραυματίες, αν υπάρχουν, ειδοποιήστε ή ζητήστε από τους παρευρισκομένους να ειδοποιήσουν την ειδική υπηρεσία της Τροχαίας για τα ατυχήματα, την ΤΟΤΑ. Στη συνέχεια προσπαθήστε να συγκεντρώσετε όσο περισσότερα στοιχεία μπορείτε για το τρακάρισμα: ονόματα και τηλέφωνα μαρτύρων, αριθμούς αυτοκινήτων που σταμάτησαν, οι οδηγοί των οποίων μπορούν να είναι μάρτυρες.

Καλό είναι να φωτογραφήσετε τη σκηνή του ατυχήματος προτού μετακινηθούν τα οχήματα για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία. Βγάλτε αρκετές φωτογραφίες στα σημεία επαφής των οχημάτων που συγκρούστηκαν, τα ίχνη των ελαστικών στον δρόμο, τη σκηνή από μακριά, τα σήματα της Τροχαίας στον τόπο της σύγκρουσης και ό,τι άλλο νομίζετε πως είναι χρήσιμο. Για τον λόγο αυτόν θεωρείται χρήσιμο να υπάρχει στο αυτοκίνητο μια φθηνή φωτογραφική μηχανή με φιλμ και φλας, η οποία θα μπορεί να αποτυπώσει τις σκηνές της σύγκρουσης.

Θα πρέπει επίσης να πάρετε τα πλήρη στοιχεία ταυτότητας του οδηγού που σας χτύπησε και τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας που καλύπτει το όχημά του. Αν ο οδηγός που σας χτύπησε αρνείται να σας δώσει τα παραπάνω στοιχεία καλέστε την Αστυνομία και απαιτήστε τα. Είναι υποχρεωμένος από τον νόμο να σας τα δώσει. Επιπλέον, σημειώστε την ακριβή θέση (οδοί, αριθμοί), ημέρα και ώρα του ατυχήματος και αν έλθει η ΤΟΤΑ δώστε τους όσες περισσότερες πληροφορίες και εξηγήσεις μπορείτε.

2 Πότε και σε ποια περίπτωση πρέπει να κάνω δήλωση στην ασφαλιστική μου εταιρεία;

Μετά από ένα ατύχημα θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την ασφαλιστική εταιρεία σας για να κάνετε θετική δήλωση αν φταίτε ή αρνητική αν δεν είστε υπαίτιος μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες. Προσοχή όμως: μετά από ένα τρακάρισμα, ακόμη και αν κάνετε αρνητική δήλωση, επιβαρύνεστε με 2 μονάδες στο σύστημα bonus - malus, οι οποίες αυξάνουν το βασικό ασφάλιστρο κατά 20% περίπου. Οταν λοιπόν αποζημιωθείτε, σε περίπτωση όπου δεν φταίτε, πρέπει να ανακαλέσετε την αρνητική σας δήλωση στην ασφαλιστική σας εταιρεία για να σας επιστραφούν αναδρομικά όσα επιπλέον ασφάλιστρα κρατήθηκαν.

3 Αν δεν φταίω γιατί να κάνω, έστω αρνητική, δήλωση;

Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγετε την περίπτωση όπου ο άλλος οδηγός ισχυριστεί ότι είστε συνυπεύθυνος ή αλλάξει γνώμη και κατηγορήσει εσάς για το ατύχημα.

4 Τι πρέπει να κάνω για την επισκευή των ζημιών;

Αν δεν ευθύνεστε για τη σύγκρουση, για να επισκευάσετε τις ζημιές του οχήματός σας διαλέγετε συνεργείο και ζητάτε από την ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που ήταν υπαίτιος του ατυχήματος να στείλει πραγματογνώμονα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Μόλις επισκευαστεί το όχημά σας και αφού έχετε στα χέρια σας όλα τα τιμολόγια επισκευής και ανταλλακτικών, επικοινωνήστε με την ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού που σας χτύπησε για να προχωρήσετε στην αποζημίωσή σας.
(Σημ. wasp: Πολλά συνεργεία δέχονται με μια εξουσιοδότηση να επισκευάσουν τη ζημιά και να πληρωθούν απ' ευθείας από την ασφαλιστική).

5 Θα αποζημιωθώ αν με τρακάρει ανασφάλιστο όχημα;

Το ενδεχόμενο να συγκρουστείτε με ανασφάλιστο όχημα δεν είναι καθόλου απίθανο: ένα στα δέκα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους δεν είναι ασφαλισμένο. Αν λοιπόν το αυτοκίνητο που σας χτύπησε αποδειχθεί ανασφάλιστο, τότε θα αποζημιωθείτε από το Επικουρικό Κεφάλαιο (τηλ. 3245.411). Πρόκειται για νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που βρίσκεται υπό την εποπτεία του υπουργείου Εμπορίου, με μέλη όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες. Τα έσοδά του προέρχονται από εισφορά 1% στα ασφάλιστρα που πληρώνουν οι ασφαλισμένοι και από εισφορές όλων των ασφαλιστικών εταιρειών. Το Επικουρικό Κεφάλαιο θα σας αποζημιώσει για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες αν το όχημα που σας χτύπησε είναι ανασφάλιστο. Η διαδικασία αποζημίωσης είναι η ίδια που ακολουθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Βεβαίως ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος θα κληθεί να πληρώσει στο Επικουρικό την αποζημίωση που σας κατεβλήθη, πέραν του ότι έχει και ποινικές ευθύνες.

6 Τι γίνεται σε περίπτωση όπου με χτυπήσει αλλοδαπός;

Δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε αν συγκρουστείτε με αυτοκίνητο με πινακίδες ξένης χώρας. Για να αποζημιωθείτε θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (τηλ. 3236.562) το οποίο θα αναλάβει όλες τις διατυπώσεις, τις συνεννοήσεις και την πληρωμή σας, ακόμη και αν το ξένο όχημα που σας τράκαρε είναι ανασφάλιστο. Και σε αυτή την περίπτωση ακολουθείται η γνωστή διαδικασία και εσείς θα πρέπει να συγκεντρώσετε όλα τα στοιχεία ταυτότητας του οδηγού και του οχήματος που σας τράκαρε καθώς και τα στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας του εξωτερικού στην οποία έχει ασφαλιστεί το όχημα, με βάση την πράσινη κάρτα. Το μέγιστο ύψος της αποζημίωσης που μπορείτε να πάρετε από το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης είναι το ίδιο που θα παίρνατε από οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα ισχύοντα όρια.

7 Τι γίνεται αν ο οδηγός του αυτοκινήτου που με τράκαρε δεν έχει δίπλωμα ή είναι μεθυσμένος;

Η ασφαλιστική εταιρεία του θα σας αποζημιώσει, ανεξάρτητα αν ο πελάτης της είναι μεθυσμένος, οδηγεί χωρίς δίπλωμα ή έχει δώσει το αυτοκίνητό του σε κάποιον ανήλικο. Η δικαιολογία που μπορεί να επικαλεστεί «να μη βγω μεθυσμένος γιατί η ασφάλεια δεν θα σε καλύψει» δεν ισχύει. Η ασφαλιστική του εταιρεία θα πληρώσει τις ζημιές που προκάλεσε ο πελάτης της, με τη μόνη διαφορά ότι στη συνέχεια θα στραφεί εναντίον του για να εισπράξει από αυτόν όσα πλήρωσε σε εσάς.

8 Καλύπτει η ασφάλεια του αυτοκινήτου μου τις ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το τροχόσπιτο ή το φουσκωτό που ρυμουλκώ;

Οχι. Για την κάλυψη των ζημιών που μπορεί να προξενήσουν το τροχόσπιτο, η βάρκα ή η μπαγκαζιέρα που ρυμουλκείτε απαιτείται πρόσθετη ασφάλεια. Οι ασφαλιστικές εταιρείες παρέχουν τέτοιες καλύψεις με μικρό σχετικά κόστος, οι οποίες μπορούν να συναφθούν ακόμη και για λίγες ημέρες, τις ημέρες δηλαδή που θα ρυμουλκήσετε το σκάφος σας ή την μπαγκαζιέρα σας.

9 Ισχύει η ασφάλειά μου κατά τη μεταφορά του αυτοκινήτου μου σε πλοίο;

Καμία βασική ασφάλεια δεν ισχύει κατά τη μεταφορά του αυτοκινήτου σας με πλοίο ή τρένο. Για να καλύψει η ασφάλειά σας τις ζημιές που μπορεί να προξενήσετε σε άλλο όχημα στο γκαράζ ενός φέρι θα πρέπει να υπάρχει πρόσθετη κάλυψη η οποία να αναφέρεται στο συμβόλαιο. Η κάλυψη αυτή κοστίζει περί τις 3.000 δρχ. τον χρόνο και προσφέρεται σε ολοκληρωμένα ασφαλιστικά πακέτα μαζί με άλλες πρόσθετες καλύψεις. Καμία ευθύνη επίσης δεν έχουν οι ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν τα οχήματα. Στην πίσω πλευρά των εισιτηρίων που εκδίδουν αναφέρεται ρητά ότι τα οχήματα φορτώνονται, ξεφορτώνονται και μεταφέρονται με ευθύνη του ιδιοκτήτη. Ετσι, δεν καλύπτονται οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν στα οχήματα από φωτιά στο γκαράζ ούτε η απώλειά τους σε περίπτωση βύθισης του πλοίου ή σύγκρουση μεταξύ των αυτοκινήτων.

Σημείωση wasp: Ουσιαστικά εφ' όσων η ασφαλιστική σας και αυτή του άλλου είναι στο σύστμα Φιλικού Διακανονισμού, τα χρήματα τα εισπράτετε από τη δική σας ασφαλιστική και αυτοί στη συνέχεια από την αντίστοιχη του υπαίτιου.


******************

Κι ένα θέμα που καίει πολλούς:

Πώς μπορώ να αποζημιωθώ για ζημιά στο όχημά μου από κακοτεχνίες στο οδόστρωμα ή αν πέσω σε λακκούβα;

-Την ευθύνη για τη συντήρηση των οδών/έργων, έχουν :
α) Για τις Εθνικές Οδούς, τις κεντρικές αρτηρίες πόλεων και τα Δημόσια Έργα το Υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ,
β) Για το επαρχιακό δίκτυο και τις δευτερεύουσες οδούς η Τοπική Αυτοδιοίκηση ( Νομαρχίες, Δήμοι και Κοινότητες).
Όσον αφορά στη διαδικασία αποζημίωσης:
● Στην περίπτωση κατά την οποία όχημα υποστεί φθορά ή βλάβη λόγω κακοτεχνίας του δρόμου- ή του έργου αντίστοιχα (όπως π.χ «πέσιμο» σε λακκούβα), ο κάτοχος του οχήματος πρέπει:
1. Να ειδοποιήσει αμέσως την Τροχαία για να βεβαιώσει επί τόπου τη βλάβη/φθορά του οχήματος λόγω κακοτεχνίας και να εκδώσει στη συνέχεια σχετική βεβαίωση.
Αντίστοιχη βεβαίωση χορηγεί και η ΕΛΠΑ στους συνδρομητές της, καθώς οι τεχνικοί του τμήματος Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ-ΟΒΕΛΠΑ, βεβαιώνουν εγγράφως τη μεταφορά/ ρυμούλκηση του οχήματος λόγω βλάβης / φθοράς που προκλήθηκε από την κακοτεχνία.
(Σημ. wasp: Σε επικοινωνία μου με την Hellas Service με ενημέρωσαν ότι αντίστοιχη βεβαίωση μπορούν να δώσουν όλες οι οδικές βοήθειες, καλό είναι όμως να καλείτε πάντα την τροχαία λόγο βαρύτητας της δικής τους βεβαίωσης.)

2. Η βεβαίωση βλάβης/φθοράς μαζί με ενδεικτική προσφορά αποκατάστασης της φθοράς/βλάβης του οχήματος ή τιμολόγιο -στην περίπτωση που έχει αποκατασταθεί- κατατίθενται αντίστοιχα:
-Στις αρμόδιες περιφερειακές διευθύνσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, ή
-Στα αρμόδια γραφεία των Νομαρχιών/Δήμων/Κοινοτήτων, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αποζημίωσης.
-Στην περίπτωση που δεν υπάρχει συγκεκριμένη άποψη για το που πρέπει να κατατεθεί η Αίτηση Αποζημίωσης, οι οδηγοί μπορούν να προσφεύγουν στους αρμόδιους Εισαγγελείς της χώρας οι οποίοι αποφαίνονται για το ποιος φορέας φέρει την ευθύνη της αποζημίωσης και προωθούν την αίτηση.
Η ίδια διαδικασία ακολουθείται κατ’ επέκταση και σε περίπτωση που υπάρχει τραυματισμός του οδηγού / επιβαινόντων.

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών –θυμάτων των κακοτεχνιών που έχουν προσφύγει για να αποζημιωθούν, έχει ήδη αποζημιωθεί, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη Δικαστικές αποφάσεις στις περιπτώσεις που εκτός από τις υλικές ζημιές υπάρχουν και σωματικές βλάβες.

ΠΗΓΗ: ΕΛΠΑ

leonidas
07-02-2009, 12:06
Πολύ καλό θέμα Στράτο!!
Αχρείαστο βέβαια να 'ναι, ευχαριστούμε για την πληροφόρηση!

yannis
07-02-2009, 12:32
Χρησιμότατο.

Arkas
07-02-2009, 12:41
Σε ευχαριστούμε Στράτο!
Πολύ χρήσιμο θέμα!

psiloritis
07-02-2009, 14:29
Ευχαριστούμε Στράτο!:sm8:

danaos
07-02-2009, 14:32
Στρατο να εισαι καλα!

kostas_366
07-02-2009, 15:30
Καλό και αχρείαστο.

ntinopoulos
07-02-2009, 15:43
ωραιος!!!:sm5:

droggitiszak
07-02-2009, 18:01
ωραίος ο Στράτος !!! ευχαριστούμε !

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
07-02-2009, 20:45
Πολύ χρήσιμο Στράτο,
ευχαριστούμε !!

gs1150
07-02-2009, 20:48
:sm8:

skippybi
07-02-2009, 23:00
Πολύ καλό θέμα Στράτο!!
Αχρείαστο βέβαια να 'ναι, ευχαριστούμε για την πληροφόρηση!
;)

wet & dirty
07-02-2009, 23:06
Στράτο σε ευχαριστούμε και μπράβο γιατι δεν γνώριζα αρκετά απο αυτα που εγραψες!!!!!;);)