PDA

View Full Version : 921 τροχαία..


Carduelis
05-02-2010, 21:16
Δυστυχώς για τους μοτοσυκλετιστές είναι πολύ λίγες οι επιστημονικές μελέτες που τους αφορούν. Μετά την κλασσική αμερικάνικη μελέτη του H.H.Hurt το 1981 που στην κυριολεξία άνοιξε τα μάτια των υπευθύνων και καθιέρωσε την υποχρεωτική χρήση του κράνους σε οδηγό και συνεπιβάτη, λίγες μελέτες ξανάγιναν σε τέτοια κλίμακα.
Στην Αμερική υπάρχει ο κρατικός οργανισμός National Highway and Transportation Administration's (NHTSA) που κάθε χρόνο συγκεντρώνει το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων του οδικού δικτύου της χώρας και τα επεξεργάζεται επιστημονικά ώστε να βγούν και καποια χρήσιμα συμπεράσματα. Σε κάποιες άλλες χώρες όλα τα τροχαία αποδίδονται με ήσυχη συνείδηση από τους αναλυτές των δελτίων ειδήσεων στούς γνωστούς φταίχτες, την «υπερβολική ταχύτητα» και το «ολισθηρό οδόστρωμα».
Επειδή όμως στην Αμερική επικρατούν άλλοι νόμοι (πχ μόνο σε 27 πολιτείες το κράνος είναι υποχρεωτικό !!), διαφορετικής ποιότητας οδικό δίκτυο και διαφορετικού τύπου μοτοσυκλέτες, υπήρχε πάντα η αμφιβολία αν για τον Ευρωπαίο αναβάτη ισχύουν τα ίδια.
Η πρώτη μεγάλης έκτασης και εις βάθος ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων έγινε σχετικά πρόσφατα στην Ευρώπη με τη μελέτη MAIDS (Motorcycle accident in-depth study). Αναλύθηκαν 921 τροχαία μοτοσυκλετών που έγιναν το 1999 και το 2000 σε 5 ευρωπαικές χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία) με επιτόπιο έλεγχο του χώρου, της μοτο, των άλλων εμπλεκομένων οχημάτων, συνεντεύξεις μαρτύρων και ακόμα και έλεγχο του ιατρικού φακέλλου των τραυματιών. Χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαική ένωση κατασκευαστών μοτοσυκλετών και από την ΕΟΚ (εταιρείες και πολιτικοί καμμιά φορά συνεργάζονται και για το καλό μας!)
Ta κύρια λοιπόν ευρήματα της μελέτης (και τα πρακτικά συμπεράσματα για τον μέσο αναβάτη) ήταν:

C Στο 90% των ατυχημάτων (όπως και στη μελέτη Hurt) η σύγκρουση αφορούσε το μπροστινό μέρος της μοτό. Κακώς ανησυχούν οι αναβάτες μπας και τους έρθει από πίσω. Ο κίνδυνος είναι πάντα μπροστά μας..
C Οι αναβάτες δίχως άδεια οδήγησης είναι πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα. Ακόμα μια υπενθύμιση στο να μην δανείζετε τη μοτο σε φίλους που δεν έχουν άδεια οδήγησης και δίπλωμα.
C Παρότι οι αναβάτες με αυξημένα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα ήταν λιγότεροι σε σύγκριση με άλλες μελέτες (5%), ήταν σαφώς πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα. Αλκοόλ και οδήγηση είναι ασύμβατα..
C Δεν υπήρχε κάποιος τύπος μοτο (εντούρο, superbike, κλπ) που να έχει συχνότερα ατυχήματα σε σύγκριση με άλλους αν και παρατηρήθηκε μεγαλύτερη παρουσία τροποποιημένων streetμοτοσυκλετών. Όλες οι μοτο στο ίδιο «καζάνι» βράζουνε..
C Οι αναβάτες 41-55 ετών που δείχνουν οι αμερικανικές μελέτες οτι έχουν συχνότερα ατυχήματα (πιθανά γιατί στην Αμερική αυξάνονται οι μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες), στην μελέτη αυτή έχασαν τα πρωτεία από τους αναβάτες 18-25 ετών. Ο νέος είναι ωραίος κι ο παλιός αλλιώς... αλλά μακρυά από τροχαίο και οι δυό!

Carduelis
05-02-2010, 21:26
C Ο ανθρώπινος παράγοντας έχει τη μερίδα του λέοντος στο τροχαίο.Στο 50% ο οδηγός του άλλου οχήματος έφερε την πρωταρχική ευθύνη αλλά και σε ένα 37% ο αναβάτης της μοτο.
Συμπέρασμα: 50% +37% =87% αναβάτης χαμένος..
C Στο 70% των τροχαίων που συμμετείχε κι άλλο όχημα η πρωταρχική αιτία ήταν οτι ο οδηγός του άλλου οχήματος δεν αντιλήφθηκε τη μοτο. Αντίθετα σε πολύ μικρό ποσοστό ή αιτία ήταν οτι ο οδηγός της μοτο δεν αντιλήφθηκε το άλλο όχημα. (Σημαντικό οτι όταν ο οδηγός του άλλου οχήματος είχε και άδεια οδήγησης μοτο σπάνια να μην αντιληφθεί τη μοτο).
Άρα τη μοτο δεν την βλέπουν εύκολα.. σημαντικό να γινόμαστε ευδιάκριτοι - αντιληπτοί!
C Η παραβίαση του stop ή του φωτεινού σηματοδότη στο ατύχημα έγινε από το 8% των αναβατών μοτο και το 18% των οδηγών του άλλου οχήματος.
Η παραβίαση επομένως stop και φωτεινού σηματοδότη κατά 8% + 18% = 26% οδήγησε σε τόπους χλοερούς..
C Αντίθετα με τη λαική παράδοση κάποιων χωρών που θέλει στα τροχαία να φταίει πάντα η υπερβολική ταχύτητα, εδώ ανακάλυψαν οτι σε πολύ λίγες περιπτώσεις έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα. Αντίθετα σε ένα 18% ο σημαντικός παράγοντας ήταν η διαφοροποίηση προς τα πάνω ή προς τα κάτω σε σχέση με την ταχύτητα των άλλων οχημάτων.
Άρα ακολουθούμε τη ροή των άλλων οχημάτων..
C Στο 13% των ατυχημάτων ο αναβάτης είχε διαλέξει κακή ή λάθος τακτική αποφυγής του τροχαίου. Στο 33% ο οδηγός του άλλου οχήματος δεν είδε τη μοτο επειδή παρεμβάλλονταν άλλα οχήματα.
Φροντίζουμε να είμαστε στη σωστή λουρίδα κάθε φορά, να μας βλέπουν και να έχουμε ταχύτητα ανάλογη με τη δική μας ορατότητα και τις συνθήκες του δρόμου.
C Μόνο στο 7,5% αιτία του ατυχήματος ήταν οι καιρικές συνθήκες.
Στην Ελλάδα ούτε 20 μέρες το χρόνο δε βρέχει..
C Η κατάσταση του οδοστρώματος συμμετείχε στο ατύχημα στο 3,6% και η βλάβη της μοτο <1% και ήταν κυρίως βλάβη ελαστικών.
Ακόμα και το 1% να γλυτώσει κανείς αξίζει ο συχνός έλεγχος ελαστικών-πίεσης.
C Οι αναβάτες συγκρούονταν είτε με το οδόστρωμα είτε με άλλο όχημα. Στο 60% ο «συνεταίρος» ήταν κάποιο επιβατικό αυτοκίνητο. Οι «προστατευτικές μπάρες» στα πλάγια των δρόμων ήταν υπεύθυνες για σοβαρούς τραυματισμούς στη σπονδυλική στήλη και τα πόδια του αναβάτη.
Δυστυχώς στο 40% δεν μας φταίει άλλο όχημα, αλλά η κακή δική μας εκτίμηση.. μακριά από τις μπάρες!
CΣτο 70% των ατυχημάτων η ταχύτητα σύγκρουσης ήταν κάτω από 50 χιλ/ώρα.
Κράνος παντού και πάντα! Τουλάχιστον το κεφάλι με τέτοιες ταχύτητες συνήθως προστατεύεται ικανοποιητικά..
C Το κράνος που φορούσε το 90% των αναβατών προστάτεψε αποτελεσματικά από κρανιοεγκεφαλική κάκωση. (Αντίθετα στις Αμερικανικές μελέτες είναι πολύ μικρότερο το ποσοστό μια και θεωρούν ακόμα το κράνος.. απειλή της προσωπικής τους ελευθερίας!). Σημαντικό ωστόσο ότι στο 9% το κράνος βγήκε στο ατύχημα είτε γιατί δεν ήταν δεμένο, είτε γιατί ήταν μεγάλο!
Κράνος σωστό παντού και πάντα! ..και δεμένο..!
C Το 56% των τραυμάτων αφορούσαν χέρια και πόδια και συνήθως δεν ήταν σοβαρά. Ο σωστός ρουχισμός και οι μπότες προσφέρουν μεγάλη προστασία, αν και όχι απόλυτη.
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..

Πηγές
1.MAIDS Motorcycle Accident Study: Lessons From 921 Crashes - Surviving the Streets - Motorcycle Cruiser (http://www.motorcyclecruiser.com/streetsurvival/maids_motorcycle_accident_study/index.html)
2.MAIDS - Motorcycle Accident in Depth Study - Motorcycle Safety Information and Resources (http://www.motorcyclesafetyinfo.com/maidsreport/index.html)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
05-02-2010, 21:27
Παρότι οι αναβάτες με αυξημένα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα ήταν λιγότεροι σε σύγκριση με άλλες μελέτες (5%), ήταν σαφώς πιθανότερο να εμπλακούν σε ατύχημα. Αλκοόλ και οδήγηση είναι ασύμβατα..




....όχι πως τα υπόλοιπα, έχουν μικρότερη σημασία,

αλλά το ποτό .....σε ανεβάζει "ψηλά"....:cool:

gsmaniac
05-02-2010, 21:35
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..





παρα σε γιατρους ή σε συνεργατες τους...;););)
ωραιο ποστ νωτη......:sm8:

Carduelis
05-02-2010, 21:58
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..





παρα σε γιατρους ή σε συνεργατες τους...;););)
ωραιο ποστ νωτη......:sm8:
Συνεταιράκι, ένα Υ και ένα Η έλειπαν στο ποστ και παραλίγο να γινόμασταν από 100 χωριά χωριάτες απόψε! :sm7::sm7:
...και δήλωσες και συνεργάτης κιόλας! :sm7::sm7:

gsmaniac
05-02-2010, 22:00
Συνεταιράκι, ένα Υ και ένα Η έλειπαν στο ποστ και παραλίγο να γινόμασταν από 100 χωριά χωριάτες απόψε! :sm7::sm7:
δεν θα σε ελεγ ποτε ΑΥΓΟΥΣΤΗ...........:sm7::sm7::sm7:

saitman
05-02-2010, 23:28
πολυ καλο!!σε ευχαριστουμε!

MARK
06-02-2010, 10:53
Σωστό.....:sm8:

pirate
06-02-2010, 11:47
πολυ καλο ......

gzpainter
06-02-2010, 13:41
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..

αυτη η εκφρασει δηλωνει πολλα και εχει μεγαλη σημασια...οσο για τους συμφοριτες γιατρους ...καλητερα να βγαζεται τα λεφτα σας απο αλλα θεματα..αρρωστιες..γριπη..απλα σπασιματακια...( μην γινεται και κλεφτες...) και οχι απο τροχαια....(παντοτε με αισθημα χιουμορ..)

Carduelis
06-02-2010, 14:01
Καλύτερα να τα φας σε εξοπλισμό τα λεφτά, παρά σε γιατρούς..

...οσο για τους συμφοριτες γιατρους ....
Αυτό φαντάζομαι βγαίνει από το ..συμφορά ?? :sm7::sm7: