View Single Post
  #10  
Παλιό 15-06-2013, 10:53
Ταξιδευτης Ο/Η Ταξιδευτης βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2011
Περιοχή: Αττική
Μoto: Honda VFR750 RC36 II
Μηνύματα: 697
Προεπιλογή Απάντηση: Η Τυχη, η Ατυχη και το Καρμα: Ενα γερικο αλογο που δεν ηθελε να το βαλει κατω.

Τωρα εμεναν πλεον μικροπραγματα.
Η μηχανη οταν την εβγαλα εξω και πηγα στο μηχανουργειο διαπιστωσα οτι ακριβως στις 4000 στροφες κομπιαζε, ενω στο κλεισιμο του γκαζιου η εξατμιση εσκαγε σαν τρελη!

Το βολτομετρο που ειχα τοποθετησει στο μεταξυ πανω στη μηχανη μου εδειξε τον εναν ενοχο: ανορθωτης.
Γιατι δεν εκπλησσομαι;

Μετρησα τα ρευματα με το πολυμετρο και επαληθευτηκα.
Στο ρελαντι ειχε 15.3+, ενω στις 4000 στροφες εδειχνε συνεχως, μια ~15 μια 11 και μετα ξανα 15!
Καλα κρασια.
(Υποψη οτι η σωστη ταση ειναι να κραταει αναμεσα σε 13.8 - 14.4 χοντρικα. Οτιδηποτε πιο πανω βραζει τη μπαταρια και οτιδηποτε πιο κατω την ξελιγωνει χωρις να τη φορτιζει.)

Καποιοι θα σκεφτουν "αγορα νεου ανορθωτη" αλλα οχι εγω.
Καταρχας ο νεος ανορθωτης απο την αντιπροσωπεια εχει μερικα θεμελιωδη μειονεκτηματα:

1. Ειναι το ιδιο σκ@τ@ με αυτον που τα ειχε φτυσει.
2. Ως νεο ανταλλακτικο απο την μαμα εταιρια θα μου κοστιζε την Αρτα και τα Γιαννενα και λιγο απο Ζαγοροχωρια.
3. Θα εκανα πιο πλουσια την αντιπροσωπεια.

Περα απ' τη πλακα παντως και περαν του αδικαιολογητου κοστους ως νεο ανταλλακτικο, ο ανορθωτης στο F ηταν -με τα σημερινα μετρα- επειικως απαραδεκτος.
Οι νεοι ανορθωτες στις συγχρονες μοτο ειναι τεχνολογιας MOSFET, χρησιμοποιωντας κυκλωματα νεας γενιας που παραγουν πολυ λιγοτερη θερμοτητα και κατα συνεπεια ειναι και πιο αποδοτικοι ΚΑΙ καιγονται πολυ πιο δυσκολα.

Τοτε ομως αυτη η τεχνολογια δεν υπηρχε, οποτε παιρνεις παλια τεχνολογια σε νεες τιμες. Οχι καλο!

Ετσι μετα απο τη σχετικη μελετη στο απιθανο f650.com (τα τερατα ειχαν κανει μεχρι και κανονικη ακτινογραφια σε κλ@σμενο ανορθωτη!) ειδα οτι ανακαλυψαν οτι ο ανορθωτης του GS 2ης γενιας δουλευε αψογα πανω στη μηχανη, με καποιες πολυ μικρες αλλαγες στη συνδεσμολογια των καλωδιων.

Ο original ανορθωτης περα απο τα 3 κιτρινα καλωδια που ερχονται απο το δυναμο, εχει 2 καλωδια + (ενα συνεχες απο τη μπαταρια και ενα διακοπτομενο απο τη πλεξουδα) και μια γειωση που πιανει στο πλαισιο. Διαβαζει τη διαφορα τασης μεταξυ τους διορθωνοντας αναλογα και στελνει την καταλληλη ταση στη μπαταρια, και την υπερβαλλουσα ταση την αποβαλλει ως θερμοτητα.

Ο ανορθωτης 2ης γενιας ειναι λιγο διαφορετικος. Διαβαζει την διαφορα τασης εσωτερικα χωρις επιπλεον + καλωδιο, με ενα καλωδιο κατευθειαν στη μπαταρια, ενω και η γειωση του ειναι απευθειας πανω στον αρνητικο πολο της.

Ετσι απλα το μονο που επρεπε να κανω ειναι να αφησω στην ακρη τα δυο θετικα καλωδια που ερχονταν απ' τη πλεξουδα για τον ανορθωτη και να συνδεσω τον νεο απευθειας στη μπαταρια και στα 3 καλωδια απο το δυναμο.

Στα συν του νεου ανορθωτη; Τον εβρισκα σε πολυ καλη τιμη απο το internet ΚΑΙ ηταν πολυ μεγαλυτερου rating, κατι εξαιρετικα σημαντικο!
Το ηλεκτρικο συστημα του Funduro ειναι συνολικης δυναμικης 280 watt ενω του F/GS ειναι 400 watt, οποτε και ο ανορθωτης του δευτερου ειναι αντιστοιχα μεγαλυτερος για να σηκωνει τα επιπλεον ρευματα.

Ετσι οταν ενας ανορθωτης 400 watt καλειται να διαχειριστει 280 το κανει χωρις να ζοριζεται ιδιαιτερα. Ακομα χαμηλοτερες θερμοκρασιες = ακομα μεγαλυτερη ζωη = καλυτερη αξιοπιστια.

Ετσι μετα απο λιγο ψαξιμο στο ebay βρηκα εναν ανορθωτη απο GS Dakar του 2003 με 50 ευρω.
Τον εβαλα επανω και δοκιμασα τα ρευματα με το πολυμετρο. Τωρα κραταει 14.3 σαν βραχος ΠΑΝΤΟΥ. Δεν εχω ξαναδει τετοιο πραγμα ειλικρινα. Ρελαντι, ψηλα, χαμηλα, παντου 14+.
Προφανως αναβοντας προβολεις κλπ πεφτει περι τα 13.5 αλλα μεχρι εκει. Αψογος!

Το προβλημα ομως με τα σκασιματα παρεμενε... Αυτο μπορουσε να σημαινει μονο ενα πραγμα, οσο και να ηθελα να το αποφυγω. Καρμπυρατερ.
Reply With Quote