GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ρύθμιση πίσω ανάρτησης (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=14431)

zarcous 08-10-2010 14:13

Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει...

Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο.....
1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό.
3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??)

Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο.

:sm1::sm1:please help!!!:sm1::sm1:

GeorgeP 08-10-2010 15:55

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
1 Συνημμένο(α)
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από zarcous ( 226140)
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει...
Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο.....
1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό.
3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??)

Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο.

:sm1::sm1:please help!!!:sm1::sm1:

Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!





zarcous 08-10-2010 17:11

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226197)
Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustment) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!




George σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου.

Πραγματικά η απαντηση σου αποτελεί ένα βασικό αξονα για τη ρύθμιση και το περιέγραψες άψογα!!!

Η αλήθεια είναι οτι κανείς μηχανικός δεν έχει μπει στη διαδικασία να μου τα εξηγήσει...
Παρα μόνο ένας αλλά και αυτός έλεγε λίγα και πολύ σύνθετα με αποτέλεσμα να μην καταλάβω τίποτα άρα να μην έχω και ερωτήσεις.

Αυτό που έκανε (σε ένα ΚΤΜ που είχα πριν) ήταν οτι συμπίεζε τη μοτό με το χέρι του στο πίσω μέρος της σέλας (χωρίς αναβατη) και μετά τράβαγε το φτερό προς τα πάνω για να δει τη βύθιση. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί... Για να μην χορο###### μου έλεγε...

Κατά τ'αλλα όλοι μου έλεγαν οτι η ανάρτηση είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και πρέπει να παίξεις με τις ρυθμίσεις και να επιλέξεις που σε βολεύει... Αν είναι λάθος εξαρχής όμως τι να επιλέξω???

Πριν κλείσω να σε ρωτήσω κάτι ακόμα. Οσον αφορά τη μέτρηση 3 γιατί να είναι διαφορετική από τη μέτρηση 2?? επειδή μου γράφεις:
τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει.

Νασαι καλά πάντως!!

GeorgeP 08-10-2010 18:55

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από zarcous ( 226262)
George σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου.

Πραγματικά η απαντηση σου αποτελεί ένα βασικό αξονα για τη ρύθμιση και το περιέγραψες άψογα!!!

Η αλήθεια είναι οτι κανείς μηχανικός δεν έχει μπει στη διαδικασία να μου τα εξηγήσει...
Παρα μόνο ένας αλλά και αυτός έλεγε λίγα και πολύ σύνθετα με αποτέλεσμα να μην καταλάβω τίποτα άρα να μην έχω και ερωτήσεις.

Αυτό που έκανε (σε ένα ΚΤΜ που είχα πριν) ήταν οτι συμπίεζε τη μοτό με το χέρι του στο πίσω μέρος της σέλας (χωρίς αναβατη) και μετά τράβαγε το φτερό προς τα πάνω για να δει τη βύθιση. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί... Για να μην χορο###### μου έλεγε...

Κατά τ'αλλα όλοι μου έλεγαν οτι η ανάρτηση είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και πρέπει να παίξεις με τις ρυθμίσεις και να επιλέξεις που σε βολεύει... Αν είναι λάθος εξαρχής όμως τι να επιλέξω???

Πριν κλείσω να σε ρωτήσω κάτι ακόμα. Οσον αφορά τη μέτρηση 3 γιατί να είναι διαφορετική από τη μέτρηση 2?? επειδή μου γράφεις:τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει.

Νασαι καλά πάντως!!


Οταν το κανεις θα καταλαβεις και μονος σου γιατι εινα διαφορετικη! και μονον οτι θα παρεις διαφορετικη ενδειξη απο την Νο. 2 λεει πολλα απο μονο του!!!

Ηθελα να σου πω και κατι άλλο απαντωντας στην πιθανη ερωτηση σου ''καλα ρε φιλε καθε φορα που θα βαζω δευτερο ατομο θα πρέπει να φωναζω και τους φιλους μου να ρυθμιζω την αναρτηση??""
Οχι υπαρχει και πιο ευκολος τροπος........απο τον προβολεα της μοτοσυκλετας!!!!!!!! Μην γελας!!!!!!!:)

Οταν θα εχεις βρει το σωστο sag για σενα θα πας και θα ρυθμισεις τα φωτα σου σε εναν τοιχο με τον ακολουθο τροπο (θα χρειασθεις εναν κολλητο)
  1. βρισκεις επιπεδο τοιχο (αν εχεις γκαραζ ειναι τελειο)
  2. βαζεις τον εμπρος τροχο της μοτο στα 4,5μ απο τον τοιχο μετρωντας απο τον αξονα αυτου
  3. Βαζεις την μοτο ορθια με εσενα επανω και ο φιλος σου μετραει την αποσταση απο το εδαφος προς την λαμπα Η7 του προβολεα,
  4. την ευρεθεισα αποσταση του Νο3 την βαζεις στον τοιχο τραβωντας μια οριζοντια γραμμη επανω της (καλο θα ηταν να παραμεινει μονιμα εκει αυτη η γραμμη, θα σου χρειαστει για το sag;))
  5. αναβεις τον προβολεα στην μεσαια σκαλα και με εσενα επανω, το πανω μερος της δεσμης πρέπει να ειναι 5 ποντους κα;τω απο την γραμμη που τραβηξες στον τοιχο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;):)
Και τωρα που εχεις ρυθμισμενο sag και τελεια ρυθμισμενα φωτα με εσενα επανω......., για να βρεις το σωστο sag οταν βαλεις δευτερο ατομο π.χ. την κοπελια σου αρκει να πηγαινεις στον τοιχο να την βαζεις (την κοπελια) επανω στην μοτο και να κοιτας την δεσμη στην οριζοντια γραμμη! αν ειναι κατω απο την γραμμη εισαι ΟΚ, αν ειναι πανω απο την γραμμη σφιγγεις το ελατηριο (προφορτιζεις) μεχρι τους 5 ποντους κατω απο αυτην!! Ομοιως και οταν βαλεις βαλιτσες, βαλιτσες και δευτερο ατομο κ.λ.π.!!

Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!!

Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με την Βανα/Μαρια/Αγγελικη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και απει λεγοντας!!!

Αν η αναρτηση σου διαθετει βιδακι αποσβεσης επαναφορας και δεν ξερεις τι δουλεια κανει πεστο μου να στο εξηγησω!!!! Αυτο το βιδακι ειναι μεγάααααααααλη ιστορια προσφεροντας απιστευτη αισθηση και επιπλεον ασφαλεια αν ξερεις να το ρυθμιζεις............. ειδικα στο ταξιδι!!!!!

manosamos 08-10-2010 19:14

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Ελα ρε GeorgeP που χαθηκες τοσες μερες?;)
Ειδα τα σεντονια απλωμενα και ειπα κατσε να του πω ενα γεια..:D
Χαρας το κουραγιο σου με αυτα τα κατεβατα.:)

aeriko 08-10-2010 20:01

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226339)
Οταν το κανεις θα καταλαβεις και μονος σου γιατι εινα διαφορετικη! και μονον οτι θα παρεις διαφορετικη ενδειξη απο την Νο. 2 λεει πολλα απο μονο του!!!

Ηθελα να σου πω και κατι άλλο απαντωντας στην πιθανη ερωτηση σου ''καλα ρε φιλε καθε φορα που θα βαζω δευτερο ατομο θα πρέπει να φωναζω και τους φιλους μου να ρυθμιζω την αναρτηση??""
Οχι υπαρχει και πιο ευκολος τροπος........απο τον προβολεα της μοτοσυκλετας!!!!!!!! Μην γελας!!!!!!!:)

Οταν θα εχεις βρει το σωστο sag για σενα θα πας και θα ρυθμισεις τα φωτα σου σε εναν τοιχο με τον ακολουθο τροπο (θα χρειασθεις εναν κολλητο)
  1. βρισκεις επιπεδο τοιχο (αν εχεις γκαραζ ειναι τελειο)
  2. βαζεις τον εμπρος τροχο της μοτο στα 4,5μ απο τον τοιχο μετρωντας απο τον αξονα αυτου
  3. Βαζεις την μοτο ορθια με εσενα επανω και ο φιλος σου μετραει την αποσταση απο το εδαφος προς την λαμπα Η7 του προβολεα,
  4. την ευρεθεισα αποσταση του Νο3 την βαζεις στον τοιχο τραβωντας μια οριζοντια γραμμη επανω της (καλο θα ηταν να παραμεινει μονιμα εκει αυτη η γραμμη, θα σου χρειαστει για το sag;))
  5. αναβεις τον προβολεα στην μεσαια σκαλα και με εσενα επανω, το πανω μερος της δεσμης πρέπει να ειναι 5 ποντους κα;τω απο την γραμμη που τραβηξες στον τοιχο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;):)
Και τωρα που εχεις ρυθμισμενο sag και τελεια ρυθμισμενα φωτα με εσενα επανω......., για να βρεις το σωστο sag οταν βαλεις δευτερο ατομο π.χ. την κοπελια σου αρκει να πηγαινεις στον τοιχο να την βαζεις (την κοπελια) επανω στην μοτο και να κοιτας την δεσμη στην οριζοντια γραμμη! αν ειναι κατω απο την γραμμη εισαι ΟΚ, αν ειναι πανω απο την γραμμη σφιγγεις το ελατηριο (προφορτιζεις) μεχρι τους 5 ποντους κατω απο αυτην!! Ομοιως και οταν βαλεις βαλιτσες, βαλιτσες και δευτερο ατομο κ.λ.π.!!

Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!!

Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με την Βανα/Μαρια/Αγγελικη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και απει λεγοντας!!!

Αν η αναρτηση σου διαθετει βιδακι αποσβεσης επαναφορας και δεν ξερεις τι δουλεια κανει πεστο μου να στο εξηγησω!!!! Αυτο το βιδακι ειναι μεγάααααααααλη ιστορια προσφεροντας απιστευτη αισθηση και επιπλεον ασφαλεια αν ξερεις να το ρυθμιζεις............. ειδικα στο ταξιδι!!!!!

Να είσαι καλά Γιώργο για τις πληροφορίες. Πές μου κάτι: με το σύστημα ESA γλυτώνεις απ όλες αυτές τις ρυθμίσεις 100%;

Gemat 08-10-2010 20:34

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Ε αφου εγραψες ρε Γιωργο ολα αυτα, γραψε και το βιδακι της αποσβεσης ωστε να ειναι κομπλε το νημα...

Πραγματι, κανει μεγαλη διαφορα στην οδικη συμπεριφορα της μηχανης η καλη ρυθμιση της αναρτησης!

zarcous 08-10-2010 20:36

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Γιώργο εχεις σκεφτει να βάλεις ενα κουμπι ''DONATE'' σε καθε post σου?? οχι για το χρημα αλλα τις γνωσεις!!!:D:D:D

Thanks και παλι!

GeorgeP 08-10-2010 21:39

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226352)
...........................................................
Χαρας το κουραγιο σου με αυτα τα κατεβατα.:)

Αυτα τα κατεβατά ομως διαβαζονται απο εκατονταδες ανθρωπους οι οποιοι ελπιζω να αποκομιζουν κατι και να τους φαινονται χρησιμα!!! τουλαχιστον τα 2-3 παραπανω ποστς απο αυτο εδω το δικο μου αυτο μου δειχνουν!!!

Και οσο μου το δειχνουν εγω θα γραφω σεντονια.......υπερδιπλα!!!!.......γιαυτους που θελουν να μαθουν!!!!!!!;)

GeorgeP 08-10-2010 21:42

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Gemat ( 226394)
Ε αφου εγραψες ρε Γιωργο ολα αυτα, γραψε και το βιδακι της αποσβεσης ωστε να ειναι κομπλε το νημα...

Πραγματι, κανει μεγαλη διαφορα στην οδικη συμπεριφορα της μηχανης η καλη ρυθμιση της αναρτησης!

Αυριο θα ανοιξω νημα σχετικα με τα παραπανω και εκει θα κανω ιδιαιτερη μνεια σε αυτο το βιδάκι!!!!!
Λιγη υπομονη γιωργο γιατι δεν ειναι κι ευκολο να συνταξω τοσα και τοσα ουτως ωστε να ειναι κατανοητα απο ολους!!!!
Ειπαμε ρε φιλε.....δεν ειμαι καθηγητης......μοτοσυκλετιστης ειμαι!!!!:)

GeorgeP 08-10-2010 22:06

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από aeriko ( 226377)
Να είσαι καλά Γιώργο για τις πληροφορίες. Πές μου κάτι: με το σύστημα ESA γλυτώνεις απ όλες αυτές τις ρυθμίσεις 100%;

Το συστημα ESA απο οσο ξερω εχει προεπιλεγμενες ρυθμισεις, π.χ, 1 ατομο, 2 ατομα, 1 ατομο και βαλιτσες, sport, road κ.λ.π!!
Ειναι δε σεταρισμενο για μεσους αναβατες 75-80 κιλων!!!
Αρα, και εκ των πραγματων, η προσφερομενη μικρομετρικη ρυθμιση της κοινης αναρτησης με τον κοχλια σε σπειρωμα ενος χιλιοστου και μηκους 5 ποντων που σου προσφερει ενα κλασσικο αμορτισερ δεν υφισταται!!!
Με άλλα λογια ενας αναβατης 100 κιλων σε μια BMW με ESA δεν μπορει να φερει την αναρτηση εκει που θελει/πρέπει διοτι στην ρυθμιση για ενα ατομο ειναι πολυ μαλακη και τα φωτα φεγγουν στον ουρανο οταν καθεται επανω στην μοτο και στην ρυθμιση 2 ατομων ειναι πολυ σκληρη!!!

Με τον κοχλια μια πληρη περιστροφη αυτου προσφερει δυναμη της ταξης των 3-10 κιλων ανα εκατοστο αναλογως σκληροτητας και προοδευτικοτητας ελατηριου!! αν σκεφτεις οτι του βαραντερο π.χ εχει 40 περιστροφες αρα 120 κιλα (3κιλα Χ40, το ελατηριο του ειναι πολυυυυυυ μαλακο) καταλαβαινεις το ευρος των ρυθμισεων!! Σκεψου μονον οτι για ενα αναβατη 80 κιλων οι 8-10 περιστροφες στο βαραντερο του 2003 και μετα ειναι υπεραρκετες!!!
Και για να στο κλεισω το θεμα, στο Hyperpro ελατηριο που εχω τοποθετησει πισω καθε περιστροφη του κοχλια ισουται με περιπου 18 κιλα ανα εκατοστο γιαυτο και ο κατασκευαστης του απαγορευει προφορτιση περαν των 5(!!!!!!!) κλικς (καθε κλικ ενα χιλιοστο προφορτισης) απο τερμα χαλαρο (μετα κινδυνευει να σπασει η ασφαλεια που συγκρατει το ελατηριο στο σωμα του αμορτισερ), οταν εγω μονος μου με το ''μαμα'' ελατηριο τα 15 κλικς ηταν must!!!!!!
Δηλαδη Παναγιωτη για καθε χιλιοστο που προφορτιζω ειναι +1,8 κιλα αρα στο μισο χιλιοστο 900γραμμαρια και παει λεγοντας!!

Αυτες οι μικρομετρικες ρυθμισεις δεν μπορουν να γινουν στα συστηματα τυπου ESA!! Ειναι ευκολια ναι, αλλα αμα θελει καποιος το πισω μερος να συμπεριφερεται οπως εκεινος θελει και οχι οπως θελει η προεπιλεγμενη ''ετσι κιετσι'' απο την εταιρεια ρυθμιση τοτε τα κλασσικα αμορτισερ ειναι μονοδρομος!!

GAGARIN 08-10-2010 22:59

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
σορρυ λαθος

GAGARIN 08-10-2010 23:02

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226463)
Το συστημα ESA απο οσο ξερω εχει προεπιλεγμενες ρυθμισεις, π.χ, 1 ατομο, 2 ατομα, 1 ατομο και βαλιτσες, sport, road κ.λ.π!!
Ειναι δε σεταρισμενο για μεσους αναβατες 75-80 κιλων!!!
Αρα, και εκ των πραγματων, η προσφερομενη μικρομετρικη ρυθμιση της κοινης αναρτησης με τον κοχλια σε σπειρωμα ενος χιλιοστου και μηκους 5 ποντων που σου προσφερει ενα κλασσικο αμορτισερ δεν υφισταται!!!
Με άλλα λογια ενας αναβατης 100 κιλων σε μια BMW με ESA δεν μπορει να φερει την αναρτηση εκει που θελει/πρέπει διοτι στην ρυθμιση για ενα ατομο ειναι πολυ μαλακη και τα φωτα φεγγουν στον ουρανο οταν καθεται επανω στην μοτο και στην ρυθμιση 2 ατομων ειναι πολυ σκληρη!!!

Με τον κοχλια μια πληρη περιστροφη αυτου προσφερει δυναμη της ταξης των 3-10 κιλων ανα εκατοστο αναλογως σκληροτητας και προοδευτικοτητας ελατηριου!! αν σκεφτεις οτι του βαραντερο π.χ εχει 40 περιστροφες αρα 120 κιλα (3κιλα Χ40, το ελατηριο του ειναι πολυυυυυυ μαλακο) καταλαβαινεις το ευρος των ρυθμισεων!! Σκεψου μονον οτι για ενα αναβατη 80 κιλων οι 8-10 περιστροφες στο βαραντερο του 2003 και μετα ειναι υπεραρκετες!!!
Και για να στο κλεισω το θεμα, στο Hyperpro ελατηριο που εχω τοποθετησει πισω καθε περιστροφη του κοχλια ισουται με περιπου 18 κιλα ανα εκατοστο γιαυτο και ο κατασκευαστης του απαγορευει προφορτιση περαν των 5(!!!!!!!) κλικς (καθε κλικ ενα χιλιοστο προφορτισης) απο τερμα χαλαρο (μετα κινδυνευει να σπασει η ασφαλεια που συγκρατει το ελατηριο στο σωμα του αμορτισερ), οταν εγω μονος μου με το ''μαμα'' ελατηριο τα 15 κλικς ηταν must!!!!!!
Δηλαδη Παναγιωτη για καθε χιλιοστο που προφορτιζω ειναι +1,8 κιλα αρα στο μισο χιλιοστο 900γραμμαρια και παει λεγοντας!!

Αυτες οι μικρομετρικες ρυθμισεις δεν μπορουν να γινουν στα συστηματα τυπου ESA!! Ειναι ευκολια ναι, αλλα αμα θελει καποιος το πισω μερος να συμπεριφερεται οπως εκεινος θελει και οχι οπως θελει η προεπιλεγμενη ''ετσι κιετσι'' απο την εταιρεια ρυθμιση τοτε τα κλασσικα αμορτισερ ειναι μονοδρομος!!


ερωτηση πανω σε αυτο .....παρελαβα χτες ελατηρια HYPERPRO μπρος-πισω για το gs1150 adv και στις οδηγιες γραφει SPRING PRELOAD 10-15 CLICKS (εως τωρα ειχα 40 με τα 10 πρωτα να ειναι νερο) και απο κατω διευκρινηζει (anti-clockwise)
REBOUND 0.25-0.5 T.OPEN (T=COMPLETE TURNS ANTI-CLOCKWISE)........
εγω καταλαβαινω οτι για να παει 10-15 αντιθετα απο την φορα του ρολογιου πρεπει να ειναι τερμα σκηρο ..........τι να κανω δεν ξερω ......

aeriko 09-10-2010 12:26

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Αρα ένας αναβάτης 100+ κιλά καλό θα είναι να επιλέγει ρύθμιση στο ESA ένα άτομο με αποσκευές;

jarhead 09-10-2010 13:36

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226197)
Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!




Mου φαινεται οτι θα πιασω δουλεια παλι με το υπηρεσιακο GSX .....:hmmm:

manosamos 09-10-2010 13:48

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από pharao ( 226486)
ερωτηση πανω σε αυτο .....παρελαβα χτες ελατηρια HYPERPRO μπρος-πισω για το gs1150 adv και στις οδηγιες γραφει SPRING PRELOAD 10-15 CLICKS (εως τωρα ειχα 40 με τα 10 πρωτα να ειναι νερο) και απο κατω διευκρινηζει (anti-clockwise)
REBOUND 0.25-0.5 T.OPEN (T=COMPLETE TURNS ANTI-CLOCKWISE)........
εγω καταλαβαινω οτι για να παει 10-15 αντιθετα απο την φορα του ρολογιου πρεπει να ειναι τερμα σκηρο ..........τι να κανω δεν ξερω ......

Σωστη η σκεψη σου.;)

gsmaniac 09-10-2010 14:47

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από aeriko ( 226685)
Αρα ένας αναβάτης 100+ κιλά καλό θα είναι να επιλέγει ρύθμιση στο ESA ένα άτομο με αποσκευές;

θα σε τρελλανουν αυτοι φιλαρακι...:D
εγω σε συμβουλευω να το τσεκαρεις μονος σου και να βρεις τι σε βολευει..;)
ο καθενας μας εχει το δικο του στυλ οδηγησης.....;)

GeorgeP 09-10-2010 15:04

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
1 Συνημμένο(α)
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από pharao ( 226486)
ερωτηση πανω σε αυτο .....παρελαβα χτες ελατηρια HYPERPRO μπρος-πισω για το gs1150 adv και στις οδηγιες γραφει SPRING PRELOAD 10-15 CLICKS (εως τωρα ειχα 40 με τα 10 πρωτα να ειναι νερο) και απο κατω διευκρινηζει (anti-clockwise)
REBOUND 0.25-0.5 T.OPEN (T=COMPLETE TURNS ANTI-CLOCKWISE)........
εγω καταλαβαινω οτι για να παει 10-15 αντιθετα απο την φορα του ρολογιου πρεπει να ειναι τερμα σκηρο ..........τι να κανω δεν ξερω ......


Το anti-clock wise αναφερεται στο βιδακι της αποσβεσης επαναφορας του αμορτισερ που διαθετει η μοτοσυκλετα σου και οχι στην προφορτιση ελατηριου η οποια μετριεται παντα απο το τερμα χαλαρο!!!! Eνω οι συνιστωμενες στροφες της βιδας για την ρυθμιση της αποσβεσης επαναφορας παντα απο το τερμα σφιχτο ( fully hard position). Δηλαδη το 0,25-0,50 της στροφης για το βιδακι επαναφορας θα το υπολογισεις αφου στρεψεις την βιδα προς το fully hard (τερμα σκληρο) και μετα θα την ξεβιδωσεις (anti clock wise) 0,25-0,50 της στροφης!!!!!!!
Τα 40 κλικς που εβαλες ειναι επικυνδυνα!!!!!!!

σου παραθετω προσφατη (9/9/10) αλληλογραφια με την hyperpro για το θεμα αυτο:

Mr Panteneli,

The rebound and compression adjusters are always counted when you start from fully closed. (εννοει το βιδακι για την αποσβεση επαναφορας και την αποσβεση συμπιεσης αν υπαρχει)
Spring pre-load is always counted from 0 pre-load (or no/minimal pre-load if you have an hydraulic pre-load adjuster) (εννοει την προφορτιση ελατηριου)

Let me know if there are some remaining questions, I’d be happy to answer them.

Met vriendelijke groet,
Regards,

John Troost
Hyperpro Sales




Τα κλικς της προφορτισης ελατηριου που σου συνιστα η hyperpro θα τα μετρησεις ως εξης:
  1. θα ανεβασεις την μοτοσυκλετα σου στο κεντρικο σταντ ¨η καπου αλλου ουτως ωστε ο τροχος να μην ακουμπαει το εδαφος και η αναρτηση να ειναι τελειως στην εκταση
  2. θα ξεβιδωσεις το ραουλο της προφορτισης στο τερμα χαλαρο, δηλαδη προς τα αριστερα μεχρι το τερμα της
  3. αρχισε να βιδωνεις (προς τα δεξια) μεχρι να αισθανθεις την πρωτη αντισταση στο βιδωμα και απο εκει κι επειτα μετρας τα 10-15 κλικς!!!
Να ξερεις οτι ενα ΗΡ ελατηριο ειναι πολυ σκληροτερο απο το καθε ''μαμα'' με κοντυτερες σπειρες και κατα πολυ παχυτερο της μαμας!! Ετσι ενω εσενα σου φαινεται μαλακο αυτο δεν ειναι τοσο οσο φαινεται!!!
Για να καταλαβεις την διαφορα κοιτα στις φωτο, το μαυρο ειναι το γνησιο του βαραντερο και το μπλε το ΗΡ για το βαραντερο!

Σκεψου οτι εμενα μου δινει μονον 5 κλικς και οταν ειμαι μονος μου το εχω στο ''0'' κλικς!!!!!

GeorgeP 09-10-2010 15:36

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από aeriko ( 226685)
Αρα ένας αναβάτης 100+ κιλά καλό θα είναι να επιλέγει ρύθμιση στο ESA ένα άτομο με αποσκευές;

Παναγιωτη δεν μπορω να σου δωσω μια ακριβη απαντηση σε αυτο!!!

Αν παω με την λογικη εγω θα εβαζα το συστημα στην θεση ''0"" δηλαδη χωρις προφορτιση, αν υπαρχει τετοια προεπιλογη!!!
Μετα θα ακολουθουσα τα βηματα της ρυθμισης του sag που περιγραφω πιο πανω ψαχνωντας να βρω αυτα τα 20-30cm που μου χρειαζονται για να εχω το βελτιστο αποτελεσμα χρησιμοποιωντας ολες τις προεπιλογες που μου δινει το συστημα esa!! Δεν νομιζω να υπαρχει αλλος τροπος!!

GeorgeP 09-10-2010 15:38

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226720)
Σωστη η σκεψη σου.;)

Η σκεψη του ΔΕΝ ειναι σωστη αν διαβασεις κατα γραμμα τι του λενε οι οδηγιες!!!!!!!!

Μιλανε για ''anti clock rebound'' και οχι για ''anti clock preload adjustement''!!!!

GeorgeP 09-10-2010 15:47

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226744)
θα σε τρελλανουν αυτοι φιλαρακι...:D


εγω σε συμβουλευω να το τσεκαρεις μονος σου και να βρεις τι σε βολευει..;)

ο καθενας μας εχει το δικο του στυλ οδηγησης.....;)

Τα ιδια μου ελεγε και καποιος άλλος απο αλλο φορουμ!! αυτον τον βολευε το μαμα ελατηριο στην θεση +35......''βρε ειναι πολυ σκληρο και ο τροχος αναπηδα αντι να ακολουθει τις ανωμαλιες του δρομου'' τιποτε... αυτος εκει!! ''βρε σπας την μεση σου χωρις λογο!!'' τιποτε αυτος εκει!!! ΄΄Μπαινει στις στροφες σαν racing........'' τρομαρα του ελεγε!!!!! Μεχρι που σε καποιο σαμαρακι με καμποσα κμ κι ελαφρα πλαγιασμενος, ο εμπρος τροχος περασε ο πισω ομως με το που ακουμπησε το σαμαρακι το ελατηριο συμπιεστηκε πολυ και λογω της υπερβολικης προφορτισης, και ως εκ τουτου μηδενικου σχεδον sag, αποσυμπιεστηκε αποτομα ο τροχος και μετατοπιστηκε στο πλαι (μαζι με το πισω μερος της μοτο φυσικα) αντι του σωστου... να ''ακολουθησει'' δηλαδη το περιγραμμα του σαμαρακίου και να περασει οπως ο εμπρος......και ο ''μπαινει σαν racing'' κατεληξε στο νοσοκομειο της Κορινθου ευτυχως με γδαρσιματα και μια σπασμενη κλειδα στον ωμο......μονον!!!!!!

gsmaniac 09-10-2010 15:55

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226791)
Τα ιδια μου ελεγε και καποιος άλλος απο αλλο φορουμ!! αυτον τον βολευε το μαμα ελατηριο στην θεση +35......''βρε ειναι πολυ σκληρο και ο τροχος αναπηδα αντι να ακολουθει τις ανωμαλιες του δρομου'' τιποτε... αυτος εκει!! ''βρε σπας την μεση σου χωρις λογο!!'' τιποτε αυτος εκει!!! ΄΄Μπαινει στις στροφες σαν racing........'' τρομαρα του ελεγε!!!!! Μεχρι που σε καποιο σαμαρακι με καμποσα κμ κι ελαφρα πλαγιασμενος, ο εμπρος τροχος περασε ο πισω ομως με το που ακουμπησε το σαμαρακι το ελατηριο συμπιεστηκε πολυ και λογω της υπερβολικης προφορτισης, και ως εκ τουτου μηδενικου σχεδον sag, αποσυμπιεστηκε αποτομα ο τροχος και μετατοπιστηκε στο πλαι (μαζι με το πισω μερος της μοτο φυσικα) αντι του σωστου... να ''ακολουθησει'' δηλαδη το περιγραμμα του σαμαρακίου και να περασει οπως ο εμπρος......και ο ''μπαινει σαν racing'' κατεληξε στο νοσοκομειο της Κορινθου ευτυχως με γδαρσιματα και μια σπασμενη κλειδα στον ωμο......μονον!!!!!!

εισαι των ακρων φιλαρακι......:D
αν ηταν ετσι ολοι θα ηταν στα νοσοκομεια......:o
μια χαρα ειναι το ESA και δεν χρειαζεται πειραματισμους....:cool:
μιλαμε για gs και οχι για βαραντερο....;)

GeorgeP 09-10-2010 16:01

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
επειγον επειγον

Παιδια εκ παραδρομης ανεφερα cm αντι του ορθου mm στο σχετικο ποστ, παρακαλω διορθωστε τις σημειωσεις σας!!!!!!!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226197)
--------------------------------------------------------------------

Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30mm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25mm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30mm πρέπει να παραμενου 30mm!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25mm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!





gsmaniac 09-10-2010 16:02

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
δεν τους προλαβες.....ειναι ολοι στα μοτορια και μετρανε αποστασεις:sm7::sm7::sm7:

aeriko 09-10-2010 16:06

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226818)
δεν τους προλαβες.....ειναι ολοι στα μοτορια και μετρανε αποστασεις:sm7::sm7::sm7:

Καλά δεν παίζεσαι εσύ. Και πουξέρεις αν δεν έχουν και τα laptopμαζί τους για να έχουν απ ευθείας σύνδεση με τον Γεώργιο;:)

GeorgeP 09-10-2010 16:44

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226805)
εισαι των ακρων φιλαρακι......:D

αν ηταν ετσι ολοι θα ηταν στα νοσοκομεια......:o
μια χαρα ειναι το ESA και δεν χρειαζεται πειραματισμους....:cool:

μιλαμε για gs και οχι για βαραντερο....;)


Οπως νομιζεις Κωστα μου....οπως νομιζεις!!!!

Τωρα του που θα βαλει το ESA ενας αναβατης 120 κιλων, αφου αυτο εχει κατασκευαστει με γνωμονα τα 75 κιλα, ειναι κατι που θα μας το λυσει........ποιος????

Αλλα ειπαμε μιλαμε για GS και οχι Βαραντερο!!!!;)

manosamos 09-10-2010 16:48

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226818)
δεν τους προλαβες.....ειναι ολοι στα μοτορια και μετρανε αποστασεις:sm7::sm7::sm7:

:sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3:
Ααααααααααααααχαχαχαχα,εισαι απαιχτος.

gsmaniac 09-10-2010 16:50

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226836)
:sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3::sm3:
Ααααααααααααααχαχαχαχα,εισαι απαιχτος.

βοηθαει και το φιλαρακι σου ο georgep.....;);):D

manosamos 09-10-2010 17:01

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226838)
βοηθαει και το φιλαρακι σου ο georgep.....;);):D

Βαρεσε συναγερμο,λεμε,ταραχη στο GS forum,ηρθαν τα πανω-κατω και οι DIY μαστοροι επαθαν εγκεφαλικο:sm7:
Ειδες φιλοτιμο οι Βαραντεροι?;)

GeorgeP 09-10-2010 17:06

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226845)
Βαρεσε συναγερμο,λεμε,ταραχη στο GS forum,ηρθαν τα πανω-κατω και οι DIY μαστοροι επαθαν εγκεφαλικο:sm7:
Ειδες φιλοτιμο οι Βαραντεροι?;)

Οι Do It Yourself (DIY) σου δινουν εναν γνωμονα μπας και μαθεις πεντε πραγματα και καταφερεις και σεταρεις το ΜΚ1 σου σωστα!!!!!!!
Αντι λοιπόν να σπαμαρεις υποτιμωντας τον κοπο και το ΦΙΛΟΤΙΜΟ των βαραντερηδηδων κανε κι εσυ κατι επικοδομητικο αφου δεν μπορεις να γραψεις κατι επικοδομητικο!!!! ΜΗΝ ΣΠΑΜΑΡΕΙΣ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ!!!!!! ΑΝ ΕΣΕΝΑ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΥΤΑ ΜΗΝ ΧΑΛΑΣ ΤΟ ΝΗΜΑ!!!!!

GeorgeP 09-10-2010 17:08

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από gsmaniac ( 226818)
δεν τους προλαβες.....ειναι ολοι στα μοτορια και μετρανε αποστασεις:sm7::sm7::sm7:


ευτυχως που δεν εχουν ολοι ESA δεν λες????????;):)
Αυτους μαλλον τους ενδιαφερει το SAG..... οι αλλοι ειναι αξιοι.....της ημιμετρης τεχνολογιας!!!!!

manosamos 09-10-2010 17:22

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226832)
Οπως νομιζεις Κωστα μου....οπως νομιζεις!!!!

Τωρα του που θα βαλει το ESA ενας αναβατης 120 κιλων, αφου αυτο εχει κατασκευαστει με γνωμονα τα 75 κιλα, ειναι κατι που θα μας το λυσει........ποιος????

Αλλα ειπαμε μιλαμε για GS και οχι Βαραντερο!!!!;)


GAGARIN 09-10-2010 18:44

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226748)
Το anti-clock wise αναφερεται στο βιδακι της αποσβεσης επαναφορας του αμορτισερ που διαθετει η μοτοσυκλετα σου και οχι στην προφορτιση ελατηριου η οποια μετριεται παντα απο το τερμα χαλαρο!!!! Eνω οι συνιστωμενες στροφες της βιδας για την ρυθμιση της αποσβεσης επαναφορας παντα απο το τερμα σφιχτο ( fully hard position). Δηλαδη το 0,25-0,50 της στροφης για το βιδακι επαναφορας θα το υπολογισεις αφου στρεψεις την βιδα προς το fully hard (τερμα σκληρο) και μετα θα την ξεβιδωσεις (anti clock wise) 0,25-0,50 της στροφης!!!!!!!
Τα 40 κλικς που εβαλες ειναι επικυνδυνα!!!!!!!

σου παραθετω προσφατη (9/9/10) αλληλογραφια με την hyperpro για το θεμα αυτο:

Mr Panteneli,

The rebound and compression adjusters are always counted when you start from fully closed. (εννοει το βιδακι για την αποσβεση επαναφορας και την αποσβεση συμπιεσης αν υπαρχει)
Spring pre-load is always counted from 0 pre-load (or no/minimal pre-load if you have an hydraulic pre-load adjuster) (εννοει την προφορτιση ελατηριου)

Let me know if there are some remaining questions, I’d be happy to answer them.

Met vriendelijke groet,
Regards,

John Troost
Hyperpro Sales




Τα κλικς της προφορτισης ελατηριου που σου συνιστα η hyperpro θα τα μετρησεις ως εξης:
  1. θα ανεβασεις την μοτοσυκλετα σου στο κεντρικο σταντ ¨η καπου αλλου ουτως ωστε ο τροχος να μην ακουμπαει το εδαφος και η αναρτηση να ειναι τελειως στην εκταση
  2. θα ξεβιδωσεις το ραουλο της προφορτισης στο τερμα χαλαρο, δηλαδη προς τα αριστερα μεχρι το τερμα της
  3. αρχισε να βιδωνεις (προς τα δεξια) μεχρι να αισθανθεις την πρωτη αντισταση στο βιδωμα και απο εκει κι επειτα μετρας τα 10-15 κλικς!!!
Να ξερεις οτι ενα ΗΡ ελατηριο ειναι πολυ σκληροτερο απο το καθε ''μαμα'' με κοντυτερες σπειρες και κατα πολυ παχυτερο της μαμας!! Ετσι ενω εσενα σου φαινεται μαλακο αυτο δεν ειναι τοσο οσο φαινεται!!!
Για να καταλαβεις την διαφορα κοιτα στις φωτο, το μαυρο ειναι το γνησιο του βαραντερο και το μπλε το ΗΡ για το βαραντερο!

Σκεψου οτι εμενα μου δινει μονον 5 κλικς και οταν ειμαι μονος μου το εχω στο ''0'' κλικς!!!!!

Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226780)
Η σκεψη του ΔΕΝ ειναι σωστη αν διαβασεις κατα γραμμα τι του λενε οι οδηγιες!!!!!!!!

Μιλανε για ''anti clock rebound'' και οχι για ''anti clock preload adjustement''!!!!


δεν διαφωνω και ετσι οπως τα λες τα ξερω και γω αλλα μιλαει και για preload (το σκαναρω και το ανεβαζω.......) και εχω και του varadero αυτο που σκαναρα απο το bmw και λεει και εκει το ιδιο.............

GeorgeP 09-10-2010 18:52

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226849)

Μανο εισαι απαραδεκτος και λυπαμαι που στο λεω ετσι δημοσια!!!!
Δεν σεβεσαι κανεναν, ποσώ μάλλον τον κοπο ενος συμφουρμιτη σου και συναδελφου σου στην μοτοσυκλετιστικη ζωη ο οποιος εκατσε και απαντησε σε καποιον άλλον συμφουρμιτη ο οποιος ηθελε να μαθει καποια πραγματα!!!!

Αν ειχες κατσει εσυ να γραψεις αυτα τα αχρηστα για σενα αλλα ισως πολυ χρησιμα για άλλους και σιγουρα χρησιμα για αυτον που ρωτησε θα ηξερες ποσος πολυς χρονος απαιτειται να βαλεις ολες τις σκεψεις σε μια ταξη και να τα γραψεις οσο το δυνατον πιο κατανοητα!!!!
Η απαντηση μου στον συναδελφο που ρωτησε συναδελφε ΜανοΣαμο ηδη εγινε copy/paste σε άλλο μοτοσυκλετιστικο φορουμ!!!!! Κατι λεει αυτο!!!!
Αλλα τι λεω τωρα και που τα απευθυνω τα παραπανω?????

Εγω παντως αρνουμαι να συνεχισω να χαλαω φαια ουσια για καποιους που θελουν να ξερουν και θελουν να μαθουν και καποιοι άλλοι ανερυθριαστα να σπαμαρουν με υπονοουμενα και να με χλευαζουν βαζοντας ανοητα βιντεακια απο ανοητους ''καλλιτεχνες'' απλως για να καλυψουν τις δικες τους ανασφαλειες και την δικια τους ανικανοτητα στο να προσφερουν κατι πραγματικα σε αυτο το φορουμ αλλα και σε άλα που ηταν μελη!!!!!!!

Αλλο το να κανεις μια πλακιτσα ωραια και ομορφα οπως εκανε ο GsManiac στο παρόν και ενιοτε κανει ο Ντινοπουλος αλλου και άλλο ο χλευασμός!!!!!!!!!

Λυπαμαι ΜανοΣαμο αλλα αυτο το φορουμ εχει ενα επιπεδο πολυ υψηλο διαθετοντας μελη με το ιδιο υψηλο επιπεδο με ελαχιστες εξαιρεσεις........ !!

Εδω λοιπόν θα ζητησω την συνδρομη των αντμιν διοτι αρκετα ως εδω!!!!!!!

GeorgeP 09-10-2010 18:53

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από pharao ( 226871)
δεν διαφωνω και ετσι οπως τα λες τα ξερω και γω αλλα μιλαει και για preload (το σκαναρω και το ανεβαζω.......) και εχω και του varadero αυτο που σκαναρα απο το bmw και λεει και εκει το ιδιο.............

Σου παρεθεσα την απαντηση της ιδιας της ΗΡ μετα απο αιτημα δικο μου!! Δεν μπορω να κανω κατι άλλο να σε πεισω αγαπητε συναδελφε!!

για σκαναρε και τα ξαναλεμε!

GAGARIN 09-10-2010 18:56

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226875)
Σου παρεθεσα την απαντηση της ιδιας της ΗΡ μετα απο αιτημα δικο μου!! Δεν μπορω να κανω κατι άλλο να σε πεισω αγαπητε συναδελφε!!

για σκαναρε και τα ξαναλεμε!

[IMG]http://img844.imageshack.us/img844/9905/80756827.png Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

manosamos 09-10-2010 19:10

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Δεν καταλαβαινω που βλεπεις την ειρωνεια.
Εσυ μοναχα να σερνεις τα εξ αμαξης στους πάντες για τα παντα εισαι μαθημενος,με υφος 1000 καρδηναλιων.
Γνωριζεις πλεων οτι γνωριζω πολλα απο μηχανολογια,αναρωτιεμε αν γνωριζεις εσυ κατι,ή απλα αναδημοσιευεις κειμενα που ειδες στο International Varadero forum.
Δεν μου ειναι αδιαφορα αυτα που αναδημοσιευεις,απλα πρεπει να αναρωτηθεις ποσοι φιλοι ειναι σε θεση να βουτηξουν στα βαθια και να σκαλησουν την μοτο τους.
Να γραψω κατεβατα ολοκληρα δεν θα το κανω,για κανενα.
Αν ομως καιγεσε να εκπαιδευσεις τους φιλους φτιαξε κειμενα με φωτο ή βιντεο οπως κανει ο Γιαννης απο το Σολιγκεν.;)
Οχι λογια παχια και εντυπωσιαμους.Εργα.
Και παλι δεν καταλαβαινω που ειδες το σπαμ.
Κα ι κατι αλλο.ΟΙ Μεταλλικα ειναι γκρουπ διεθνους αξιας.
Εσυ εν το μεταξυ αν δεν σου αρεσουν ακου κανενα αραβικο αμανε.
Το ιδιο εργο βλεπω παλι.Τον Γιωργο να κυνηγαει μαγισσες και να επικαλειται τους Αντμιν.
Ζητα τους να με μπαναρουν και απο εδω,τα ξερεις τα κολπα πια.;)

GeorgeP 09-10-2010 19:14

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226879)
Δεν καταλαβαινω που βλεπεις την ειρωνεια.
Εσυ μοναχα να σερνεις τα εξ αμαξης στους πάντες για τα παντα εισαι μαθημενος,με υφος 1000 καρδηναλιων.
Γνωριζεις πλεων οτι γνωριζω πολλα απο μηχανολογια,αναρωτιεμε αν γνωριζεις εσυ κατι,ή απλα αναδημοσιευεις κειμενα που ειδες στο International Varadero forum.
Δεν μου ειναι αδιαφορα αυτα που αναδημοσιευεις,απλα πρεπει να αναρωτηθεις ποσοι φιλοι ειναι σε θεση να βουτηξουν στα βαθια και να σκαλησουν την μοτο τους.
Να γραψω κατεβατα ολοκληρα δεν θα το κανω,για κανενα.
Αν ομως καιγεσε να εκπαιδευσεις τους φιλους φτιαξε κειμενα με φωτο ή βιντεο οπως κανει ο Γιαννης απο το Σολιγκεν.;)
Οχι λογια παχια και εντυπωσιαμους.Εργα.
Και παλι δεν καταλαβαινω που ειδες το σπαμ.
Κα ι κατι αλλο.ΟΙ Μεταλλικα ειναι γκρουπ διεθνους αξιας.
Εσυ εν το μεταξυ αν δεν σου αρεσουν ακου κανενα αραβικο αμανε.
Το ιδιο εργο βλεπω παλι.Τον Γιωργο να κυνηγαει μαγισσες και να επικαλειται τους Αντμιν.
Ζητα τους να με μπαναρουν και απο εδω,τα ξερεις τα κολπα πια.;)


Οπως προειπα οι αντμιν εχουν τον λογο, εγω τελειωσα μαζι σου!!!


manosamos 09-10-2010 19:19

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226881)
Οπως προειπα οι αντμιν εχουν τον λογο, εγω τελειωσα μαζι σου!!!

Ελπιζω μονο να σεβαστεις τον λογο σου.

GeorgeP 09-10-2010 19:24

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από pharao ( 226876)

Οπως σου ειπα και στο τηλεφωνο

Τ=complete turns (anti clock wise)= συνολο στροφων αντιθετως της φορας του ρολογιου
Κ= clicks (anticlockwise)= συνολο στροφων αντιθετως της φορας του ρολογιου.

Και τα δυο σημαινουν οτι οι ρυθμισεις αρχιζουν απο την θεση ''τελειως χαλαρο''!!!
Οσο για το rebound (αποσβεση επαναφορας) στο τηλεφωνο σου ειπα να βαλεις το βιδακι 0,25-0,50 της στροφης απο τερμα σφιχτο!! κι αυτο διοτι διευκρινιζει το επισυναπτομενο οτι 0,25-0,50 στροφες ανοικτο!!! και η διοδος λαδιου αρχιζει να ανοιγει οταν αρχιζεις να ξεβιδωνεις το βιδακι απο το τερμα σφιχτο προς τα αριστερα (anticlockwise)!


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:56.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!