ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Aγαπητε συνάδελφοι,
Μια απο τις κυριοτερες (αν οχι η κυριοτερη) ρυθμισεις στην μοτοσυκλετα ειναι η ρυθμιση της πισω αναρτησης αλαλ και της μπροστινης!! Ομως επειδη τα δικα μας μηχανακια δεν διαθετουν ρυθμισεις για το εμπρος μερος θα πρέπει να ρυθμιζουμε το πισω μερος βασει των προεπιλεγμενων ρυθμισεων που μας προσφερει η εταιρεια κατασκευης για το εμπρος!!! Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.! Αυτη η ρυθμιση ονομαζεται στην μοτοσυκλετιστικη διαλεκτο... SAG. Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες! Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!! Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στην αρχικη της θεση!!! Πως θα το βρουμε αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστουμε δυο ατομα να μας βοηθησουν.
Ενα sag περιπου 30mm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25mm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο. Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30mm πρέπει να παραμενου 30mm!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25mm. Ελπιζω να σaς βοηθησα, αν θελετε κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστε το!!!! Τι ειναι και πως λειτουργει το SAG Το SAGειναι η σωστη ρυθμιση του υψους του πισω μερους της μοτοσυκλετας μας εν σχεση με το εμπρος μερος αυτης!!! Αυτο πρεπει να κατανοηθει δεοντως!!! Προφορτιζοντας την αναρτηση σηκωνουμε το πισω μερος, αποφορτιζωντας την αναρτηση χαμηλωνουμε το πισω μερος. Γιατι γινεται αυτο? Το αμορτισερ αποτελειται απο δυο κομματια, το σωμα και το εμβολο. Αναλογως πιο απο τα δυο αυτα μερη ‘’δενει’’ σταθερα στον σκελετο το άλλο κινειται μεσα-εξω ¨η πανω-κατω για άλλους!! Υπαρχουν κατασκευες οπου το σωμα του αμορτισερ δενει στο ψαλιδι και το εμβολο στον σκελετο, αρα το κινουμενο μερος ειναι το σωμα αυτου!! Και το αντιθετο. Αναμεσα στο σωμα και το εμβολο παρεμβαλεται ενα ελατηριο του οποιου η δουλεια ειναι να επαναφερει το αμορτισερ στην αρχικη της συμπιεσεως θεση του οταν αυτο συμπιεζεται για καποιο λογο! Χωρις αυτο το ελατηριο το αμορτισερ δεν θα μπορουσε να επανελθει στην προτερης της συμπιεσεως θεση (εξαιρουνται οι αναρτησεις αεριου των νταλικων). Στις μοτοσυκλετες ομως κανει και μια αλλη δουλεια!!! Λογω του οτι ειναι σκληρο και εν δυναμει ασυμπιεστο χωρις την εφαρμογη βαρους επανω του ¨η συμπιεσμενο τοσο οσο το βαρος της μοτσυκλετας, οταν εμεις το προφορτιζουμε, το πιατελο, οπου εφαρμοζει το ελατηριο πανω στο σωμα του αμορτισερ, σπρωχνει το ελατηριο με αποτελεσμα αυτο να σπρωχνει (εκτεινει) το κινητο μερος του αμορτισερ!!!!!!! Αποτελεσμα: εφοσον το ελατηριο εχει ηδη συμπιεστει απο το βαρος της μοτοσυκλετας και δεν επενεργει άλλο βαρος επανω του – αρα δεν συμπιεζεται περαιτερω – εκτεινομενο το κινητο μερος του αμορτισερ παρασερνει και το πισω μερος της μοτοσυκλετας!!!!!!!!!!!! Ετσι οταν το προφορτιζουμε αυτο σπρωχνει το κινουμενο μερος του αμορτισερ προς τα κατω σηκωνωντας το πισω μερος, το αντιθετο συμβαινει οταν αποφορτιζουμε το αμορτισερ αφου γινεται ενδοτικοτερο στο βαρος της μοτοσυκλετας!!!! Οταν προφορτιζουμε το ελατηριο της πισω αναρτησης ΔΕΝ χανουμε απο την ωφελιμη διαδρομη αυτης αλλα απο το ωφελιμο μηκος του ελατηριου μειωνοντας ετσι το ευρος λειτουργιας του ΑΛΛΑ διατηρουμε τα τεχνικα γεωμετρικα χαρακτηριστικα της μοτοσυκλετας μας!!!!!!!!! http://img826.imageshack.us/img826/8...ngracesag1.jpg http://img713.imageshack.us/img713/4...ngracesag4.jpg Τι μας χρειαζεται η σωστη ρυθμιση του SAG Με το σωστο SAG εχουμε ΠΑΝΤΑ μια μοτοσυκλετα η οποια ειναι παραλληλη προς το εδαφος και ουτε μπρουμουτιζει αλλα και ουτε κοιταει τον ουρανο το εμπρος της μερος!!! Ετσι η κατανομη βαρους εμπρος - πισω με την οποια την εχει προικισει το εργοστασιο ουτως ωστε να πλαγιαζει, να ταξιδευει με ασφαλεια διχως ασαφεις και πλευσεις θα ειναι παντα η σωστη, ειτε ειμαστε μονοι μας, ειτε με δευτερο ατομο, ειτε με ολα αυτα και βαλιτσες! Οποιος συνανταει πλευσεις στην ευθεια σε υψηλες ταχυτητες κατα 90% δεν εχει ρυθμισμενη σωστα την πισω αναρτηση αφου ολες οι πλευσεις ξεκινανε ......απο πισω!!!! Οποιος παλι παει να στριψει σε μια γωνια μεσα στην πολη με 10κμ και αισθανεται το τιμονι να ‘’τρεμει’’, να μην ‘’παταει’’ σωστα και γενικα μια ασαφεια σημαινει οτι η μοτοσυκλετα ‘’καθεται’’ πολυ πισω και το εμπρος μερος κοιταει τον ουρανο αποφορτιζοντας τον τροχο....αρα το SAGειναι λαθος!!!! Καποιοι σφιγγουν την αναρτηση τοσο πολυ που γινεται πολυ σκληρη, ετσι στην εθνικη οδο και στα 150+ η μηχανη παρουσιαζει πλευσεις και ασαφειες. Αυτο γινεται διοτι με την υπερβολικη προφορτιση το πισω μερος εχει σηκωθει πολυ αποφορτιζοντας τον πισω τροχο και προφορτιζοντας τον εμπρος!! Αρα ο πισω τροχος δεν παταει στο εδαφος οσο θα επρεπε, και η μοτοσυκλετα φυσικα – το εμπρος της μερος – κοιταει προς το εδαφος αντι για ευθεια μπροστα!!! Μια σκληρα ρυθμισμενη αναρτηση εχει πολλακις σαν αποτελεσμα την πτωση!!! Διοτι περαν του δεοντως σκληρο ελατηριο=αποτομη επαναφορα στην αρχικη του θεση παρασερνωντας ΟΛΟ ΤΟ ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΣ της μοτοσυκλετας!! Σε ευθεια αυτο εχει επιπτωσει στα ###### μορια του αναβατη και στην μεση του, σε στροφη ομως εχει ¨η μπορει να εχει ολεθρια αποτελεσματα! Το σωστο SAG αυτον τον σκοπο εχει επιπλεον του υψους του πισω μερους......να ρυθμιζει την ενδοτικοτητα της αναρτησης στις ανωμαλιες του δρομου! Καλη ενασχοληση και προσοχη στους δρομους!!! |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
για να εχουμε παντα ρυθμισμενο το SAg σωστα δεν χρειαζεται να κανουμε ολη αυτην την διαδυκασια συνεχεια....αρκουν τα φωτα του προβολεα να μας υποδειξουν αν το SAG ειναι σωστα ρυθμισμενο!!
Αφου εχουμε ρυθμισμενα τα φωτα μας σωστα (http://www.gsforum.gr/%CE%A4%CE%B5%C...9%CE%9D-14454/) για να βρεις το σωστο sag οταν βαλεις δευτερο ατομο π.χ. την κοπελια σου αρκει να πηγαινεις στον τοιχο να την βαζεις (την κοπελια) επανω στην μοτο και να κοιτας την δεσμη στην οριζοντια γραμμη! αν ειναι κατω απο την γραμμη εισαι ΟΚ, αν ειναι πανω απο την γραμμη σφιγγεις το ελατηριο (προφορτιζεις) μεχρι τους 5 ποντους κατω απο αυτην!! Ομοιως και οταν βαλεις βαλιτσες, βαλιτσες και δευτερο ατομο κ.λ.π.!! Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!! Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με συνεπιβατη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και παει λεγοντας!!! |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Φοβερή παρουσίαση ..... http://i247.photobucket.com/albums/g...-2/BRAV-73.gif
Ευχαριστούμε Γιώργο ..... τρέχω για τον έλεγχο .... ;) |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Άψογος.......:sm8:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Το επόμενο ταξίδι . . . θα είναι ταξίδι με προδιαγραφές.
Με την επιστροφή από τα παράλια, θα σας μεταφέρω και τις εντυπώσεις. Άναψε όλα τα φώτα, Γιώργο :cool: |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Ευχαριστούμε πολύ Γεώργιε.
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Ωραίο θέμα φίλε,
πολύ καλή παρουσίαση,ευχαριστούμε. |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
:sm8:
Πολύ καλή δουλειά!!! Τα έγραψες και στο ποστ μου αλλά τώρα είναι και sticky για ευκολία!!! |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Εύγε Γεώργιε!!!!!!!!!!!!!!:sm8:
ΥΓ. Επιτέλους, γιατί είχαμε αρχίσει να ξεχνάμε σε τι φόρουμ είμαστε!!!!! |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Άψογη παρουσίαση Γιώργο!
Κάτι τέτοια μας κάνεις και "ξεχνάμε" τα υπόλοιπα...:D:D:D |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Καλό θέμα, πολύ σοβαρό κ καλή παρουσίαση..
Ευχαριστούμε Γιώργο. |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Οταν πηρα το ΚΤΜ το sag ηταν ρυθισμενο για τον προηγουμενο αναβατη, μ αποτελεσμα να εχω σοβαρο προβλημα οδηγησης, αλλα και πατηματος. Ισα-ισα που εφθανα στο εδαφος.
Με το που το διορθωσα στο υψος μου και στα κιλα μου, η μηχανη ηρθε στα μετρα μου. Το sag ειναι πολυ απαραιτητη και σοβαρη ρυθμιση. Συγχαρητηρια για την παρουσιαση. |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
μπραβο Γιωργο!!!
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
ΑΨΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ :sm4::sm5:!!!
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
ωραιος!!!:sm1:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
:sm5::sm4:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
ενα απο τα τελευταια σοβαρα μηνυματα του γιωργη...:rolleyes:
:D:D:D |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Ρε κοπέλια στα μοντελα με esa....το ρυθμιζουμε εμεις ή ειναι αυτορυθμιζομενο με το esa:hmmm::Απορία::Απορία:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Αυτό σημένει ESA.Όλα στο αυτόματο;)
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Καλημέρα
Πολύ καλή η παράθεση του θέματος και πολύ χρήσιμη. Το θέμα της ανάρτησης και της εν γένει γεωμετρίας κάθε οχήματος είναι καθοριστικό γιά την ασφαλή οδήγησή του. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να ασχοληθούμε λίγο με τη μοτό μας. Χαιρετώ ΛΕΒΑΔΟΣ |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
η λυση ειναι μια ηλεκτρονικες αναρτησεις!ρυθμιζονται με το πατημα ενος κομπιου.για ενα επιβατη για 2,με η χωρις βαλιτσες,για χωματοδρομους,η και για κακοτραχαλα που δεν παει κανεις..:D:D
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Πολύ καλό θέμα!!!!!!!!!!!!
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
μπραβο για την παρα πολυ καλη παρουσιαση και για την προσπαθεια σου να μας ανοιξεις τα ματια σε ολους τους αρχαρειους(για μενα λεω βρε)χαχαχαχαχαχαχαχχ!!!!!!!!!:sm7::sm7::sm7:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Συγχαρητήρια φίλε για την παρουσίαση και τον εύκολο τρόπο που έχεις κάνει να φαίνεται η διαδικασία!Είναι καιρός να τα ξαναελένξουμε νομίζω!
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Απόσπασμα:
:sm8: |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Καλησπέρα σε όλους,
Πήγα να κάνω την ρύθμιση αλλά μάλλον κάτι δεν κατάλαβα σωστά. Την έχει κάνει κανείς και είναι εντάξει? Και εξηγούμε: GS1200 04' 68,000Km Μέτρησα απόσταση από χερούλι συνεπιβάτη 59cm = No1 Με εμένα πάνω και ρυθμισμένη ανάρτηση στο standard 52,5cm No2 Αφού πάτησε φίλος την σέλα 51,5cm = Νο3 sag= No1-(No2+No3). 59-(52,5+51,5) = -45cm Αποτέλεσμα αρνητικό και σε cm. Έστω το λαμβάνουμε κατά απόλυτη τιμή και το παλικάρι έχει κάνει λάθος και είναι cm αντί mm. Πως θα φτάσω το βέλτιστο για πόλη που λέει 30? Έχει πρόβλημα η ανάρτηση μου? |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Oχι η αναρτηση δεν εχει προβλημα!!! τα μαθηματικα σου μαλον εχουν το προβλημα!!
30mm=3cm ιδανικο sag 59-3=56cm θελει σφιξιμο το ελατηριο σου δεν ξερω αν εχεις τετοια περιθωρια!! ειδαλως θες μαλλον καινουργιο ελατηριο και για τα κιλα σου!! Ελπιζω να βοηθησα!!! |
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: ΡΥΘΜΙΣΗ SAG
Απόσπασμα:
Βέβαια στο να μπερδευτώ βοήθησε και ο φίλος που έγραψε το ποστ γιατί τα είχε όλα σε mm ενώ μόνο το sag πρέπει να είναι σε mm και τα άλλα cm. Τέλος έχει και τον τύπο ανάποδα, που οδηγεί σε αρνητικό αποτέλεσμα. Τέλος καλό όλα καλά. Ευχαριστώ για την βοήθεια. |
Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 23:40. |
vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!