![]() |
Ενδοσχολική βία
Έως πριν μερικά χρόνια ήταν φαινόμενο σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα,
τώρα όμως έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και στην χώρα μας επηρεάζοντας καθοριστικά τη ζωή χιλιάδων μαθητών. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τουλάχιστον 10% έως 15% των μαθητών έχουν πέσει θύμα συστηματικής βίας από συμμαθητές τους, ποσοστό άνω του 5% έχουν παραδεχθεί ότι έχουν ασκήσει κάποια μορφή ενδοσχολικής βίας, ενώ στη συντριπτική τους πλειονότητα οι μαθητές δηλώνουν ότι έχουν γίνει μάρτυρες επεισοδίων ενδοσχολικής βίας. «Το φαινόμενο του εκφοβισμού (bullying) ή θυματοποίησης (victimization) αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης», επισημαίνει ο Ιωάννης Τσιάντης, αναπληρωτής καθηγητής Παιδοψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ). Το μέγεθος του προβλήματος σε παγκόσμια κλίμακα γίνεται αντιληπτό εάν ληφθεί υπόψη ότι περίπου 200 εκατομμύρια παιδιά σε όλον τον πλανήτη, έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού ή και κακοποίησης από τους συνομηλίκους τους. Το κόστος για την εκπαίδευση, την περίθαλψη, τις κοινωνικές υπηρεσίες, αλλά και τη δικαιοσύνη είναι τεράστιο. Στην ετήσια έκθεσή του, ο Συνήγορος του Παιδιού επισημαίνει τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων ενδοσχολικής βίας, που παρατηρείται στην Ελλάδα. «Η Αρχή διαπιστώνει ότι η εκδήλωση αυτού του φαινομένου σχετίζεται μεν με προβλήματα των ίδιων των παιδιών, θυτών και θυμάτων, και των οικογενειών τους, ωστόσο οι σχολικές μονάδες και οι εκπαιδευτικοί φαίνονται συχνά ανέτοιμοι να το διαχειριστούν και αναφέρουν ότι τους λείπει τόσο η ειδική εκπαίδευση, όσο και η κατάλληλη υποστήριξη», αναφέρεται στην έκθεση. Το φαινόμενο, εξάλλου, ξεφεύγει από το πλαίσιο ενός καβγά στο σχολείο, του σωματικού ή λεκτικού εκφοβισμού. Ο έμμεσος εκφοβισμός, όπως είναι η διάδοση μιας ψευδούς φήμης, είναι εξίσου σκληρή μορφή ενδοσχολικής βίας. Οι ειδικοί διακρίνουν, επίσης, τον ρατσιστικό εκφοβισμό, τον σεξουαλικό και -με την εξέλιξη της τεχνολογίας- τον τεχνολογικό εκφοβισμό, μέσω του κινητού τηλεφώνου ή του διαδικτύου. Το «κάδρο» της ενδοσχολικής βίας συμπληρώνεται από την κλοπή ή την καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, τον εξαναγκασμό και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Οι επιπτώσεις στα θύματα του εκφοβισμού είναι σοβαρές και βασανιστικές. Ο μαθητής κυριαρχείται από άγχος, ανασφάλεια και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Αρνείται να πάει στο σχολείο, αποφεύγει με απουσίες το εχθρικό περιβάλλον, με άμεσες συνέπειες στις επιδόσεις του. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται διαταραχές στον ύπνο και τη διατροφή, αναπτύσσονται φοβίες, αίσθημα μοναξιάς, κατάθλιψη και τάσεις αυτοκτονίας. Τα θύματα της ενδοχολικής βίας υποθηκεύουν άθελά τους το μέλλον τους. health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Και στα δικά μας χρόνια το ίδιο γινόταν.(Οκ ...ίσως τώρα να έχει μια μικρή αύξηση) Μην μας κάνει εντύπωση τώρα σαν κάτι πρωτόγνωρο:cool:
|
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Δυστυχώς Σόφη .... Και στην εποχή μας, είχαμε κάτι "μπουμπούκια" συμμαθητές ... άστα να πάνε ... Ένας εξ αυτών, είναι πρώην πρόεδρος ΠΑΕ (διωκόμενος σήμερα) ... :mad: Βέβαια, σήμερα υπάρχει και η e - βία ... αυτό είναι αλήθεια και ίσως είναι και "ισχυρότερη" ... :( |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Αχιλλέας:Απορία::Απορία::o |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Το χαλι το σημερινο δεν υπηρχε τοτε ουτε κατα διανια.Εχω δυο κορες αλλα ευτυχως πανε στο κολεγιο με σωματοφυλακα :D
|
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Έχουν αλλάξει τελείως οι εποχές και σήμερα όπως λέει και ο Νίκος έχουμε και το e -βία . :hmmm::hmmm: |
Η βία είναι σχετικό πράγμα. Για παράδειγμα το τσιγγανάκι που τρώει την σφαλιάρα από τον μπαμπά του θεωρείται φυσιολογική αντίδραση προκειμένου να συνετιστεί το παιδί εν αντιθέση με την καθηγήτρια κολλεγίου που αν χαστουκίσει μαθητή πάει στον εισαγγελέα διότι κακοποίησε παρόλο που ο σκοπός μπορεί να είναι ο ίδιος.
Θέλω να πώ ότι με τον όρο βία εννοούμε πολλά πράγματα. Αναφερόμαστε στον θύτη στο θύμα στο αποτέλεσμα της βίας (που μπορεί να είναι και θετικό) στα μέσα που χρησιμοποιούνται (χέρια όπλα λέξεις χειρονομίες κ.α.) στο κοινωνικό πλαίσιο που συμβαίνει κ.α.. Δεν είναι πάντα η βία κακό πράγμα. Οταν τραβάς με την βία το παιδί σου από το δρόμο για να το σώσεις από τροχαίο θα λέγαμε ότι εκεί η βία ήταν σωτήρια. Η ενδοσχολική βία λοιπόν είναι ανησυχητική διότι εκφράζει την ολοένα και αυξανόμενη επιθετικότητα των παιδιών μας σήμερα. Η επιθετικότητα όμως αυτή εκφράζεται από τα παιδιά μας διότι απλά την ΕΙΣΠΡΑΤΟΥΝ και τα ίδια σε μεγάλες δόσεις κυρίως από το καθημερινό οικείο περιβάλλον τους και λιγότερο από το σχολείο. Εν αντιθέση με προηγούμενες δεκαετίες που παρόλο που οι γονείς εύκολα έδερναν τα παιδιά τους , τα ίδια δεν γινόντουσαν τόσο ακραία επιθετικά όσο σήμερα . Πλην εξαιρέσεων πάντα. Σήμερα η βία που δέχεται καθημερινά ένα παιδί στο σπίτι του είναι πολύ περισσότερη και λιγότερο διακριτή. Ας προσέξουμε λοιπόν τα παιδιά μας περισσότερο. Ας μιλάμε μαζί τους πιο πολύ χωρίς να τα υπερπροστατεύουμε. Ας τους δώσουμε ερεθίσματα για την δημιουργία σχέσεων με συμμαθητές τους με φίλους στην γειτονιά στην εξοχή οπουδήποτε. Ας περιορίσουμε την τηλεόραση από τα παιδιά μας. Μπορεί να είναι βολική η τηλεόραση για να μας αφήνουν στην ησυχία μας αλλά τα αποξενώνει και η αποξένωση δημιουργεί τα μεγαλύτερα προβλήματα. Η απομόνωση δημιουργεί πόνο ο πόνος θυμό και ο θυμός βία. Έτσι μπορούμε να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από την βία περισσότερο χωρίς να χρειάζονται σεμινάρια διαλέξεις και μαθήματα. Ας φροντίζουμε καθημερινά τις σχέσεις μας μέσα στην οικογένεια μας , τότε αυτή μπορεί να αποφέρει σπουδαίους καρπούς. Να λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μας για την ενδοσχολική βία. Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο αν νοιαζόμαστε πραγματικά για τα παιδιά μας και ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Συγνώμη για την πολυλογία ....... |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
http://cdn.content.sweetim.com/sim/c...s/000204AE.gif Jefe |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Συγχαρητήρια Σοφία για το θέμα!
Σίγουρα ενδιαφέρει πάρα πολλούς από εμάς! Πέτρο, σε βρίσκω σωστότατο! |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Σχεδόν κάθε μέρα ρωτάω τα παιδιά μου πως τα πέρασαν στο σχολείο, ρωτάω για τους συμμαθητές τους, δείχνω ενδιαφέρον για το ποιός είναι ο πλακατζής, ο ζωηρός, ο άριστος, ο φοβισμένος, ο θρασύς και ούτω καθ΄εξής. Θέλω να βλέπω μέσα απ΄τα μάτια των παιδιών μου, από τις φράσεις τους και τις εκφράσεις τους ποιά παιδιά πραγματικά είναι ο περίγυρος. Εφευρίσκω μύριους τρόπους για να μιλάμε όσο πιο πολύ μπορούμε. Είμαι αφόρητα παρατηρητική κάθε μέρα στα ρούχα στα βιβλία στα προσωπικά τους αντικείμενα, στη διατροφή στις συνήθειες στον ύπνο τους παντού. Η βία είναι παντού, μέσα κι έξω απ΄τα σχολεία, απ΄τα σπίτια, για κάποιο λόγο όλοι την βιώνουμε σε διάφορες μορφές λίγο ή πολύ στο σπίτι στη δουλειά στο δρόμο.
Ας έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά την προσοχή μας τεταμένη τα παιδιά μας όσο πιο κοντά γίνεται, να νιώθουν ασφαλείς να μας εμπιστεύονται και αγάπη πολύ αγάπη ρε παιδιά να το δείχνουμε κάθε στιγμή με όποιο τρόπο μπορούμε. Είμαι σίγουρη πως τίποτα πιό σωστό δεν έκανα στη ζωή μου όσο ότι αξιώθηκα κι έγινα μητέρα οφείλω να προστατεύω τα παιδιά μου από κάθε τι βίαιο κι από πολλά άλλα. Συγχωρήστε την πολυλογία μου:) |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Το Forum είναι μόνο για κατσαβίδια - λάδια - εσωτερικό και εξωτερικό χρονισμό μηχανών? (Αυτοί που τα απαιτούν, τα γνωρίζουν?) |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Όχι ενοχική δεν θέλω να είμαι ενοχλητική. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Σε διαβάζουμε με μεγάλο ενδιαφέρον. Και ειδικότερα τώρα, που έχει να κάνει με τα παιδιά μας. Αν δεν είναι ενδιαφέρουσα η άποψη μιάς μητέρας, ποιανού είναι? Άσε που εκτός από ενδιαφέρουσα ήταν και απόλυτα σωστή. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Όλο αυτό απορρέει από προσωπική εμπειρία που βιώσαμε φέτος στην τρίτη δημοτικού με τον γιό μου, είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη με τα θέματα παιδιών είμαι δε πεποισμένη πως ποτέ δεν φταίνε τα παιδιά για τέτοιου είδους συμπεριφορές σχεδόν πάντα κάτι άλλο κρύβεται. Παρατήρησα ότι πολύ συχνά γυρνούσε σπίτι χωρίς κάποια αντικείμενα σχολικά, πότε έλειπε η σβύστρα πότε η ξύστρα πότε το μολύβι. Άλλες φορές μετά την αντικατάστασή τους θα ήταν σπασμένα, κομένα, άρχισα να τεστάρω την κατάσταση, τα πολύ εντυπωσιακά και μοδάτα που αγόραζα χανόταν τα λιγότερο μοδάτα απλά καταστρεφόταν. Η απαντήσεις στις ερωτήσεις ήταν δεν ξέρω τι έγιναν δεν ξέρω ποιός το έκανε. Τα καινούρια αθλητικά παπούτσια ρημάχτηκαν από την πρώτη ημέρα γιατί του τα πατούσαν συνεχώς, η καινούρια τσάντα κατά λάθος κλοτσήθηκε κι έσπασε το ροδάκι, ένα μολύβι που χάθηκε από ένα άλλο παιδί βρέθηκε στην τσάντα του γιού μου, μια ολόκληρη ημέρα έγινε κλέφτης κι όσο κι αν φώναζε ότι δεν το έκανε κανείς δεν πίστεψε. Από τα κλάματα και την στεναχώρια τα έκανε κι επάνω του κι εκεί η καζούρα έγινε αφόρητη εννοείται ότι αρνιόταν να πάει σχολείο. Στην πορεία ότι συνέβαινε στην τάξη το έκανε ο γιός μου ταμπελώθηκε πως ήταν ο ζωηρός από παιδιά και από δασκάλους και το τρελό της υπόθεσης ήταν πως μου έλεγε ότι περνούσε μια χαρά. Παρ΄όλο που το βράδυ ήθελε να κοιμάται μαζί μου, παρ 'ολο που είχε ξεκινήσει την ονυχοφαγία παρ΄όλο που άρχισε να μη μου λέει διάφορα να κρύβεται και να λέει και ψέμματα βαθιά μέσα του ήταν ευτυχισμένος όταν πήγαινε στο σχολείο. Αυτό που με ανησύχησε ιδιαίτερα ήταν οι διάφοροι μώλωπες στο σώμα του δεν φαινόταν κατά λάθος ούτε κρύβανε παιχνίδι κρύβανε πόνο κατ΄εξακολούθηση. Η απάντηση που πήρα ήταν ότι παίζουμε ξύλο στα διαλλείματα. Αφού εκείνος το έβλεπε παιχνίδι εγώ δεν έπρεπε να χάσω άλλο χρόνο ούτε είχα άλλη λύση από το να γνωρίσω πολύ καλά τους συμμαθητές του να δω με τι είχα να κάνω να γνωρίσω πολύ καλά τον αντίπαλο. Δεν θέλω να σας κουράσω βραδιάτικα παρά μόνο να σας πω ότι ο συγκεκριμένος μικρούλης ήρθε καλεσμένος στο σπίτι μας, παίξαμε μιλήσαμε φάγαμε γελάσαμε, μοιράστηκε ο γιός μου όλα του τα παιχνίδια και ότι άλλο τον είχε εντυπωσιάσει πέρασαν πάρα πολύ καλά, τον έχω ξανακαλέσει άπειρες φορές δεν τον ρώτησα τίποτε για το σχολείο δεν τον παρατήρησα δεν τον μάλωσα δεν του επέβαλα τη φιλία με τον γιό μου του έδειξα απλώς εμπιστοσύνη κι εκείνος σαν να ηρέμησε. Κατάλαβα ότι ο μικρός μου τον θαυμάζει τον ευχαριστεί η παρέα του πίστευε ότι ότι γινόταν του το έκανε λόγω φιλίας και όχι λόγω ζήλιας ή οτιδήποτε άλλο. Υπήρξαν φορές που του έλεγε αν δεν πας να χτυπήσεις την Βάσω δεν θα σε έχω φίλο κι ο γιός μου το έκανε γιατί ήταν φίλοι. Τώρα όμως με την γνωριμία μας άλλαξαν τα πράγματα ίσως φταίει και ότι έπεισα τον γιό μου για κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό. Οι φίλοι οι πραγματικοί φίλοι δεν μας πονάνε και δεν αφήνουν ούτε τους άλλους να μας το κάνουν. Δόξα το Θεό όλα πήραν το δρόμο τους κυρίως βρήκα τον τρόπο να μιλάμε με τον μικρό πολύ δεν σου κρύβω όμως ότι καιροφυλακτώ......και παρακαλώ και την επόμενη φορά να είμαι τόσο ψύχραιμη. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Σοφία, πιστεύω ότι η αντιμετώπισή σου στο θέμα ήταν η ενδεδειγμένη, παρ' ότι ήσουν στεναχωρημένη μ' αυτά που συνέβαιναν, κ θα πρέπει να αποτελεί "μπούσουλα", γιά όλους εμάς τους υπόλοιπους, σε ανάλογα συμβάντα! :) Jefe |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Η μεγάλη μου η κόρη είναι 22. Ακόμη και τώρα, όταν ξέρουμε με την Ειρήνη ότι είναι στην περιοχή, της τηλεφωνούμε για να περάσουμε για ένα... φιλάκι. Ο έλεγχος των φίλων της και τα ραντάρ μου για κακοτοπιές, πάντα εν γρηγόρση… Παίρνουμε και το φιλάκι μας. :cool: |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Χρήστο χρόνια πολλά στην Ειρήνη σου να είναι γερή ευτυχισμένη και να την αγαπάς :) |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Σε ευχαριστώ για τις ευχές. Και συ να χαίρεσαι τους δικούς σου. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Ο δικός μου γιός είχε έναν συμμαθητή του με πολλά προβλήματα που τον καταπίεζε στην πρώτη δημοτικού. Του είπαμε ότι όποτε νιώσει δύσκολα μας το λέει και απλά επεμβαίνουμε. Ο γιός μας δεν ήθελε με τίποτα να εμπλακούμε και στην τρίτη δημοτικού 2 χρόνια μετά βούτηξε τον συμμαθητή του τον έβαλε κάτω και του είπε ότι αν τον ξαναενοχλήσει θα τις φάει. Από τότε ηρέμησαν τα πράγματα και τα δύο παιδιά έχουν γίνει αχώριστοι φίλοι μέχρι το Γυμνάσιο. Το πιο δύσκολο πράγμα στην όλη υπόθεση ήταν αυτό που περιγράφεις πολύ σωστά Hekima να μην παρέμβεις απότομα και χαλάσεις την προσπάθεια του παιδιού σου να φτιάξει σχέση - σωστή σχέση με τους φίλους του. Αντίθετα να διευκολύνεις να δημιουργηθεί η σχέση μεταξύ τους. Ευκολα οι γονείς πια παρεμβαίνουν απροβλημάτιστα και μάλιστα με υπερβολικούς τρόπους χαλώντας την προσπάθεια του παιδιού τους και στην ουσία το απομονώνουν από κάθε προσπάθεια δημιουργίας σχέσης με τα άλλα παιδιά. Αυτ'ό φέρνει θυμό και βία. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Στην δουλειά μου την απογευματινή κάναμε μιά συνεργασία με ένα σχολείο του Χολαργού πάνω στην ενδοσχολική βία. Μοιράσαμε από 10 μπαλάκια του πινκ πονκ σε κάθε παιδί και τους είπαμε ότι για μία εβδομάδα μπορούν να ανταλλάσουν μπαλάκια με άλλους συμμαθητές τους όπως τα ίδια θέλουν. Εγινε το παιχνίδι του σχολείου και για μία εβδομάδα τα παιδιά έπαιζαν μεταξύ τους. !!! Μετά την μία εβδομάδα κάνοντας απολογισμό μαζέψαμε τα παιδιά που δεν είχαν ανταλλάξει καθόλου μπαλάκια και τα παιδιά που είχαν δώσει όλα τους τα μπαλάκια. Αυτά τα παιδιά μετά από ένα πιο λεπτομερές ιστορικό και επαφή με τους γονείς , τα εντάξαμε σε ομάδες παιγνιοθεραπείας μέσα στο σχολείο μιά και αποτελούν την ζώνη υψηλού κινδύνου για ενδοσχολική βία. Αυτό που τα κάνουμε μέσα στην παιγνιοθεραπεία είναι να τους αφήνουμε χώρο να φτιάξουν σχέση με τα άλλα παιδιά της ομάδας χωρίς να καταπιέζονται ή να καταπιέζουν. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι βγάζουν τα παιδιά μέσα στις ομάδες και πόσοι από τους γονείς των συγκεκριμένων παιδιών έχουν αρνητική ή υποτιμητική στάση για την δουλειά του παιδιού τους, την απαξιώνουν και την ευτελίζουν διαρκώς !!!!. Δυστυχώς όμως τα προβλήματα στις οικογένειες ολοένα και διογκώνονται και το φαινόμενο παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις. ΟΛΑ αυτά όμως δεν θα χρειαζόντουσαν αν όλοι κάναμε αυτό που απλά διαισθητικά κάνεις εσύ CKK και η Hekima και τόσοι άλλοι γονείς αφανώς στο σπίτι τους. Οπως λέει και ο CKK "Η επαφή με τα παιδιά μας τα θωρακίζει και τους δίνει ψυχικά αποθέματα για να κάνουν σωστές σχέσεις". Χαίρομαι που συναντώ ανθρώπους που πολεμούν την βία του σχολείου καθημερινά στο σπίτι τους . Αφανείς ήρωες !!!!! Καταλαβαίνω βέβαια ότι και εμείς σαν γονείς κάνουμε τα λάθη μας ή κάποιες φορές αποτυγχάνουν οι προσπάθειες μας , αλλά τουλάχιστον προσπαθούμε προς την σωστή κατεύθυνση για τα παιδιά μας, ώστε να είμαστε όσο το δυνατόν λιγότερο ανασταλτικοί παράγοντες στην ανάπτυξή τους. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Πολύ ενδιαφέρον θέμα ακόμα και για μας (ανήπαντρους-άτεκνους)..:)
και ακόμα πιο ενδιαφέρον οι προσωπικές σας εμπειρίες..:) |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Πέτρο καλημέρα να είσαι καλά.
Είναι όμως και τι κουβαλάς κι εσύ ο ίδιος από το σπίτι σου εγώ προσωπικά δεν γνώρισα βία στο σπίτι μου ίσα ίσα που πολλές φορές ακούγοντας ιστορίες από φίλους απορούσα. Ο πατερούλης μου ίδια μυαλά με μένα είχε δεν πρόλαβε και πολύ να μεγαλώσει κόλλησε στην εφηβεία του. Ήμουν ο κολλητός ο γιός που δεν είχε, πιο πολύ παίζαμε παρά μιλούσαμε. Αργότερα συνειδητοποίησα ότι στα λόγια ήταν φτωχός αλλά στις πράξεις τεράστιος είχε βρει τον τρόπο να μου μιλάει να με συμβουλεύει να με καθοδηγεί στο σωστό μέσα από το παιχνίδι, από το γέλιο από την πλάκα. Συνεννοούμασταν πια με το βλέμα με την διαίσθηση ήταν ο πιο καλός μου φίλος. Στην πορεία μου βγήκε φυσικά να είμαι έτσι με τους φίλους μου, στα σχολεία, στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης τον βίαιο μαθητή δεν τον ξεχώρισα γενικά δεν είχα μάθει να τον φοβάμαι πολλές φορές παρεξηγήθηκα γιατί τον έκανα παρέα. Α! κάνεις παρέα με αυτόν ίδια είσαι κι εσύ...κι όμως δεν ήταν ότι με τραβούσε ο κίνδυνος σχεδόν πάντα ο συγκεκριμένος συμμαθητής ή συμμαθήτρια είχε θέμα από το σπίτι και το μόνο που δεν ήθελε παρ΄ολο που το πάλευε να το δείχνει ήταν η μοναξιά και η απομόνωση. Βάζοντας τον στην παρέα τελικά παρασυρόταν εκείνος προς το καλό και όχι οι υπόλοιποι προς το κακό. Τελικά εκείνος ήταν πιο φοβισμένος από εμάς, στην πορεία γινόταν τόσο ήσυχος τόσο ήρεμος που παύαμε να θυμόμαστε πως ξεκίνησε εξ΄αρχής. Έτσι λοιπόν και στα δικά μου παιδιά κράτησα το ίδιο μοτίβο ποτέ δεν τα άφησα να μείνουν στην επιφάνεια να κρεμάσουν ταμπέλες αλλά να προχωρήσουν πιο μέσα. Θα μου πεις πως γίνεται αυτό σε ένα εννιάχρονο παιδί που είναι ο γιός μου, γίνεται με τη βοήθειά μας όταν δεν θέλει να του μιλήσω παίζουμε και ότι θέλω να του επικοινωνήσω του το κάνω μέσα από το παιχνίδι. Τα παιδιά μου δεν έχουν αποστροφή στον άρρωστο στον ανάπηρο στη δυσμορφία στον άσχημο στον παχύσαρκο στον λιανό στον χαζό στον ευφυή στον πλούσιο στον φτωχό στον μετανάστη στον αλλόθρησκο στο ότι διαφορετικό. Η κόρη μου πήγε στον λυκειάρχη τιμωρημένη επειδή υπερασπίστηκε έναν συμμαθητή της μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος τα έβαλε με 25 παιδιά κι έναν καθηγητή. Γιατί του επιτέθηκε κάποιος άλλος λεκτικά επειδή ο ίδιος δεν έχει την φραστική δυνατότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Στο τέλος δικαιώθηκε αλλά πέρασε δύσκολα είναι αυτή όμως δεν μπορεί να υποκριθεί ότι είναι άλλη. Σε καμία περίπτωση δε να μη θεωρήσετε ότι έχω τα τέλεια παιδιά και είμαστε οι τέλειοι γονείς όχι βέβαια αλλά και σε αυτήν την περίπτωση τα παιδιά μας το γνωρίζουν δεν τα αφήνουμε απ΄εξω ούτε σε αυτό αντιθέτως τους το δείχνουμε ότι είμαστε κι εμείς γεμάτοι ρωγμές και θέματα, αυτό όμως είναι η ανθρωπιά μας αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τα άλλα έμβια όντα. Θέλω να πω και να καταλήξω γιατί πιθανόν κουραστήκατε και ίσως δεν έχει ενδιαφέρον για κάποιους, ότι μέσα από αυτό το θέμα καλό είναι να σκύψουμε σε θέματα που έχουν πραγματική ουσία και για μία ακόμη φορά το φιλικό επίπεδο να κρατηθεί για τα παιδιά μας. Η ουσία δεν είναι να κυριαρχήσουμε πάνω σε κάποιον άλλο, δεν είναι να δείξουμε πόσο πιο έξυπνοι, ικανοί, μορφωμένοι, όμορφοι, διαχειριστικοί, ή ότι άλλο είμαστε, ή νομίζουμε ότι είμαστε, η ουσία είναι κατ΄εμέ να μπορούμε να μεγαλώσουμε ψυχικά και νοητικά υγιείς ανθρώπους. Να αντιληφθούμε πως σε ότι υπολοιπόμαστε εμείς δεν θα αφήσουμε να περάσει και στα παιδιά μας. Δεν αρκεί να έχουμε γεμάτο στομάχι αλλά άδεια ψυχή. Και φυσικά ο κόσμος δεν είναι ιδανικός ούτε ονειρικός ούτε αγγελικά πλασμένος εγώ όμως αν όχι όλοι πρέπει να προσπαθήσω πολύ πάρα πολύ για τα δικά μου παιδιά για το δικό μου μερίδιο ευθύνης. Σας ευχαριστώ που με διαβάσατε και πάλι συγνώμη για το σεντόνι πραγματικά θα ήθελα αν κάποιοι ενοχληθήκατε να το καταγράψετε χωρίς καμία παρεξήγηση ούτως ώστε να μην ξαναανεβάσω τέτοιο thread. Να είστε όλοι καλά και τα παιδιά σας:) |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
συμφωνω σε ολα οσα αναφερθηκατε παραπανω και τονιζω την επικοινωνια μεταξυ παιδιων και γονεων....:)
υπαρχει και καποιος αλλος παραγοντας που θα πρεπει να αναφερθουμε....ο δασκαλος ή ο καθηγητης,που βλεπει τις ασχημες ή τις ομορφες στιγμες και συμπεριφορες παιδιων και δεν αντιδρα...... δυστυχως ειναι πολλα τα παραδειγματα που οι δασκαλοι αδιαφορουν και επιδεινωνουν ασχημες βιαιες καταστασεις....:cool: νομιζω οτι παιζουν σπουδαιο ρολο στην λυση προβληματων βιας στα σχολεια μας....:hmmm: |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Κάποιοι είναι πραγματικά επικίνδυνοι , υπάρχουν όμως και κάτι φωτεινές εξαιρέσεις απίστευτες.... Το δύσκολο είναι να βάλεις πραγματικά τον ικανό να εκπαιδεύσει τα παιδιά μας. Πώς αποκλείεις έναν εκπαιδευτικό από το σχολείο που έχει ο ίδιος ψυχολογικά προβλήματα και τα εκτονώνει στα παιδιά μας αλλά έρχεται πρώτος στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ ? Δεν είναι τυχαίο που στην αρχαία ελλάδα δάσκαλοι ήταν οι φιλόσοφοι η ανώτερη βαθμίδα της κοινωνίας (τότε η ηθική διδάσκονταν και αξιολογούνταν στον κάθε εκπαιδευτικό) και όχι ο οποιοσδήποτε που τελειώνει 4 χρόνια πανεπιστήμιο και διορίζεται....... |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Από τα πιο ενδιαφέροντα και εποικοδομητικά πόστ του φόρουμ!
Αν και δεν είμαι γονιός (ακόμα) πιστεύω ότι ενδιαφέρει όλους μας το φαινόμενο αυτό... |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
παίζει ρόλο και το παιδί,και το περιβάλλον, και μεις, και οι άλλοι
Σοφία, ωραίο θέμα με βρίσκεις σκεπτόμενη πάνω στο θέμα, και ναι.. το νου μας στα παιδιά μας |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Πολύ ενδιαφέροντα όσα γράφετε οι ήδη γονείς, εγώ είμαι εν αναμονή, κι έχω αρχίσει να σκέφτομαι πως θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά μου. Βέβαια είναι ακόμη πολύ νωρίς, αλλά ότι μάθω είναι προς όφελος της οικογένειάς μου.
Σας ευχαριστώ και περιμένω τη συνέχεια... θα ήθελα να σημειώσω ότι βία στα παιδιά παρατηρείται από πολύ μικρή, προσχολική ηλικία, είναι η αντίδρασή τους σε καταστάσεις που δεν τα βολεύουν. Ισως σε αυτή την ηλικία χάνεται το παιχνίδι αν δεν προσέξουν οι γονείς. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
Απόσπασμα:
Σε εμένα συνέβη το τελείως αντίθετο.Ημουν πολύ τυχερός και στα δύο μου παιδιά και είχαν δασκάλους και καθηγητές που ενδιαφερόντουσαν και όποια μικροπροβλήματα βίας προέκυπταν τα έλυναν άμεσα. Το πρόβλημα ήταν άλλο.... και αυτό ήταν ότι δεν ενδιαφερόντουσαν οι γονείς.Σχεδον σε όλες τις συγκεντρώσεις των γονέων η συμετοχή δεν ξεπερνούσε στην καλύτερη το 20% μάλιστα υπήρξε συγκέντρωση η οποία τελικά αναβληθηκε γιατί δεν είχαν έρθει οι γονείς. Μάλιστα σε συζήτηση που είχα με έναν δάσκαλο μου είπε ότι έχει καλέσει μεμονωμένα κάποιους γονείς για να συζητήσουν κάποια σοβαρά θέματα που αφορούσαν το παιδί τους αλλά δεν ανταποκρίθηκαν. |
Απάντηση: Ενδοσχολική βία
8 χρόνια στην πρωτοβάθμια & δευτεροβάθμια εκπαίδευση είδα πολλά, από κακοποιημένα παιδιά από τους ίδιους τους γονείς τους εώς εξαρτημένα (λύκειο στην Γκράβα).
Το σχολείο είναι μία μικρογραφία της κοινωνίας, πολλά εξαρτώνται από το Διευθυντή και πόσο κυνηγάει τους καθηγητές - δασκάλους αλλά και τους μαθητές, αυτός είναι που δίνει το "πνεύμα΄του σχολείου Επίσης είναι η περιοχή που είναι το σχολείο, είτε μας αρέσει είτε όχι άλλο πράγμα το Ζεφύρι και άλλο το Παλαιό Φάληρο. Όπως και να έχει πάντως το μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει πάντα ο γονέας. Και επειδή δούλεψα σε όλες τις βαθμίδες θα τελειώσω με το παρακάτω. Στο Δημοτικό ναι ο δάσκαλος βοηθά στη διαμόρφωση χαρακτήρα (θετικά & αρνητικά) Στο Γυμνάσιο τα πράγματα είναι κάπως ουδέτερα, οι χαρακτήρες λίγο πολύ έχουν διαμορφωθεί. Στο Λύκειο τα πράγματα είναι άγρια, πέφτουν και οι ίδιοι καθηγητές θύματα βίας. |
| Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 08:48. |
vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!