![]() |
Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Δόθηκε στη δημοσιότητα η νέα έκδοση της μελέτης MAIDS σχετικά με τα ατυχήματα μοτοσυκλετών.
Φορέας της μελέτης είναι η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών μοτο και έχουν συνεργαστεί ακόμα 9 εταίροι, ενώ υπάρχει εποπτεία από την Ε.Ε. Το επίσημο site : Maids - In-Depth investigation of motorcycle accidents θέλει εγγραφή για να έχετε πρόσβαση σε ολόκληρη τη μελέτη (δωρεάν) Μεταφράζω και μεταφέρω εδώ συνοπτικά τα πιο ενδιαφέροντα : Εξετάστηκαν λεπτομερώς 921 ατυχήματα, λαμβάνοντας υπόψη περίπου 2000 μεταβλητές για κάθε ατύχημα. Η εξέταση περιελάμβανε πλήρη αναπαράσταση του ατυχήματος, επιθεώρηση των οχημάτων, συνέντευξη μαρτύρων, εμπλεκομένων τραυματιών και αρχών, έλεγχο των ιατρικών αρχείων. Από τα δεδομένα αναγνωρίστηκαν οι παράγοντες που σχετίζονται με τον άνθρωπο, το περιβάλλον, και το όχημα και που συνεισέφεραν στο ατύχημα. Επίσης, προκειμένου να υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία με περιπτώσεις μη τραυματισμού, εξετάστηκαν άλλα 923 (χωρίς τραυματισμό) ατυχήματα. Οι περιπτώσεις αφορούσαν ατυχήματα σε 5 χώρες : Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία. Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν αφορούσαν ατυχήματα τόσο σε αστικό όσο και σε μη αστικό περιβάλλον, ωστόσο η πλειοψηφία των ατυχημάτων συνέβη στο πρώτο. Οι ταχύτητες κατά τις οποίες συνέβη το ατύχημα ήταν χαμηλές, πολύ συχνά κάτω των 50 χαω. Ήταν σχετικά λίγες οι περιπτώσεις όπου η υπερβολική ταχύτητα αποτέλεσε παράγοντα πρόκλησης του ατυχήματος ! Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αιτία ταυτοποιήθηκε ως «ανθρώπινο σφάλμα». Το πιο συχνό ανθρώπινο σφάλμα ήταν η αδυναμία (ή αστοχία) να εντοπισθεί οπτικά το δίτροχο (από τον οδηγό του άλλου οχήματος) στις δεδομένες συνθήκες περιβάλλοντος εξαιτίας είτε ελλιπούς προσοχής, είτε προσωρινής παρεμπόδισης οπτικού πεδίου, είτε λόγω μικρού όγκου του δίτροχου. Λίγο πιο αναλυτικά ορισμένα από τα κυριότερα ευρήματα : Γενικά χαρακτηριστικά ατυχημάτων:
Αίτια ατυχήματος Ετοιμαστείτε για πολύ ενδιαφέροντα σημεία: Καταρχήν γίνεται μια διάκριση σε είδη σφάλματος : - σφάλμα αντίληψης: αδυναμία να αναγνωρίσουμε/εντοπίσουμε μια επικίνδυνη κατάσταση, με βάση τη στρατηγική που χρησιμοποιούμε για τον εντοπισμό καταστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από το προφανές, στη κατηγορία αυτή εντάσσεται και το παράδειγμα: οδηγός αυτοκινήτου δεν ελέγχει καθρέπτες ενώ αλλάζει λωρίδα. - σφάλμα κατανόησης: αντιλαμβανόμαστε μια επικίνδυνη κατάσταση αλλά δεν την κατανοούμε οπότε και αντιδρούμε λάθος. Παράδειγμα : βλέπουμε φλας να αναβοσβήνει σε όχημα που έρχεται προς εμάς, αλλά δεν κατανοούμε ότι το όχημα θα στρίψει ακριβώς μπροστά μας. - σφάλμα απόφασης: βλέπουμε πχ πορτοκαλί φανάρι αλλά το αγνοούμε και αποφασίζουμε να περάσουμε. - σφάλμα αντίδρασης : αδυναμία αντίδρασης ή μη αντίδραση σε μια επικίνδυνη κατάσταση. Έχουμε, ως προς την αναγνώριση των βασικών αιτιών ανα ατύχημα:
Η μελέτη προχωράει σε βάθος και αναλύει και δευτερεύοντες παράγοντες ανα ατύχημα (ανθρώπινος παράγοντας, περιβαλλοντικός παράγοντας, κλπ κλπ) καθώς επίσης αναλύει σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τους πιμέρους παράγοντες και την αλληλεπίδραση αυτών (πχ είδη αδυναμίας αντίληψης, συμπεριλαμβανόμενης και της απόσπασης προσοχής, της κούρασης κλπ, κακοτεχνίες, καιρικές συνθήκες, κλπ). Άλλα γενικά συμπεράσματα για αίτια :
Και εδώ έχει αρκετά ενδιαφέροντα. Ξανά, αν διαβάσει κανείς τις λεπτομέρειες τις μελέτης θα πάθει πλάκα από το πόσους παράγοντες έχουν λάβει υπόψη. Είναι αδύνατο να μεταφερθούν εδώ. Συνοπτικά το πιο βασικά :
Δυναμική συγκρούσεων:
Περιβάλλον
Δημογραφικοί παράγοντες
Κατανομή χτυπημάτων στο δίκυκλο : Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα: http://www.moto.gr/forums/attachment...postid=1421211 Προστασία Σχήμα :κατανομή τραυμάτων. Στη μελέτη γίνεται περαιτέρω ανάλυση ανα σημείο και ως προς τη κατανομή της σοβαρότητας των τραυμάτων ανά σημείο Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα: http://www.moto.gr/forums/attachment...postid=1421215 Προστασία Σχήμα :κατανομή τραυμάτων συνεπιβάτη. Ο/Η road spirit έχει επισυνάψει την παρακάτω εικόνα: http://www.moto.gr/forums/attachment...postid=1421218 Προστασία Κράνη:
Ένδυση και εξοπλισμός:
(απo γειτονικο site, moto.gr ;)) |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
πολυ ενδιαφερον!
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Ενα απο τα στατιστικα που με εντυπωσιασε ειναι πως σε οδηγο και συνοδηγο το ποσοστο ειναι πολυ μεγαλυτερο στα πανω δεξια ακρα και αντιστοιχα στα κατω αριστερα ακρα.Πως γινεται αυτο? |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
ωραια μελετη παντως εμενα μου προκαλεσε μεγαλη εντυπωση οτι τα ασπρα μηχανακια ηταν η πλειοψηφία στα ατυχηματα απ τη στιγμη που ειναι πιο ορατα σε ολες τις συνθηκες.... Ερχεται σε αντιθεση με μια μελετη που ειχα διαβασει στο forum πιο παλια συμφωνα με την οποια οι αναβατες που φορουσαν ασπρο κρανος εμπλεκονταν σε ελαχιστα ατυχηματα σε σχεση με τους υπολοιπους.... |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
Αργυρακο οτι εχει σχεση με την ασφαλεια δυστυχως ΠΑΝΤΑ θα μας αφορα. ΠΑΝΤΑ οι μοτοσυκλετες ηταν,ειναι και θα ειναι ευαλωτες στο δρομο. |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
.... ή να κουβαλάμε άλλα 12 μάτια ??? Γιατί, για να μας βλέπουν ... ΔΕΝ μας βλέπουν ... Άρα ??? Να βλέπουμε ΚΑΙ να προβλέπουμε εμείς ΚΑΙ για τους δυό ... http://i247.photobucket.com/albums/g...S-2/DIAF69.gif . |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Βαγγελάκο, πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες ... σ' ευχαριστούμε ... ;)
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Μπράβο Βαγγέλη για μιά ακόμη φορά για αυτή την ενδιαφέρουσα έρευνα-μελέτη όσον αφορά τη μοτοσυκλέτα και την ασφάλεια του αναβάτη και τα σημεία επαφής σε περίπτωση ατυχήματος . Τα μάτια μας 14 . :sm8::sm8: |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Spam on!!
Απόσπασμα:
:sm7::sm7::sm7::sm7::sm7: http://www.altheg.com/wp-content/upl...motorcycle.jpg ( spam off !!! ) |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
όπως αναγράφουν και διάφορα manual απο σχολές ασφαλούς οδήγησης και επιβεβαιώνεται απο την εν λόγω έρευνα:
Ο οδηγός μοτοσυκλέτας θα πρέπει να οδηγεί με φαντασία και να κάνει σενάρια για το που οδηγεί η κάθε του κίνηση....πρέπει να βλέπει τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα μπροστά του και να δίνει ππροτεραιότητα σε όλους Σε πρόσφατη λογομαχία που είχα για παράδειγμα με οδηγό της κίτρινης φυλής (ταρίφα κοινώς) επειδή σταμάτησα σε στενό που δεν είχα στοπ και βιαζοταν ο εν λόγω κύριος.... τον ρώτησα ότι άν πεταχτεί κάποιος απο το ΣΤΟΠ και εφόσον με τραυματίσει... έχει κάποιο νόημα να διεκδικίσω ανάσκελα το δίκιο μου??? προφανώς και δεν έχει και ευτυχώς δεν απάντησε, παρα μόνο κούνησε το κεφάλι γιατί με πέρασε για τρελό. Αμυντική οδήγηση κύριοι, εγώ κινούμαι σαν όλοι να με έχουν σημάδι, και φυσικά αυτό το έμαθα εφόσον δοκίμασα την γεύση της ασφάλτου , γιατί πριν την δοκιμάσω υπήρξα "κάγκουρας" , το θέμα είναι να είσαι απο τους τυχερούς και να έχεις δεύτερη ευκαιρία όταν δοκιμάσεις άσφαλτο. Στο ατύχημα που είχα λοιπόν (και εδώ πέφτει πάλι μεσα η έρευνα καθώς ήταν ατύχημα με 40χλμ/ω δύο στενά απο το σπίτι μου)ήρθε το ανακριτικό της τροχαίας και την ώρα της καταγραφής πέρασε ένα Super Sport με ξεκράνωτο οδηγό, ο οποίος θεώρησε ορθόν να σηκώσει λαμπάδα την μοτό επειδή είδε αστυνομία (αυτοεπιβεβαίωση και αφήγηση στην παρέα του αργότερα) ο αστυνομικός που ήταν μεγάλης ηλικίας είπε στον συνάδελφό του παρακολουθώντας την σκηνή.... "τελείωνε εδώ με τα χαρτιά, βλέπω να μας φωνάζουν για τον πελάτη σύντομα" εκεί κατάλαβα πώς μας βλέπει ο κόσμος και πόσο βέβαιη κατάληξη έχουν κάποιες κινήσεις... μπορεί να ήταν ώμα τα λόγια του αλλά με στιγμάτισαν οφείλω να ομολογήσω Προτιμώ να είμαι ο τρελός που προσέχει γύρω του και φοράει τουλάχιστον Κράνος - Γάντια - Μπουφάν χειμώνα - καλοκαίρι, παρά να κληθεί η οικογένεια μου να πάρει την αποζημίωση απο την ασφαλιστική!!!!! Πάντα όρθιοι αδέρφια και τα μάτια σας 14, γιατί τουλάχιστον η Αθήνα είναι εμπόλεμη ζώνη |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
(Όσα για τα λόγια του αστυνομικού μην μας εκπλήσουν. Γνωστός μου ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ αντί-μοτοσυκλετιστής μας αποκαλεί "μελλοντικούς δωρητές οργάνων"....) |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
πολυ καλη η ερευνα και μπραβο και σε σενα που μας το παρουσιασες!!:sm5::sm5::sm8:
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
πολλή προσοχή,εξοπλισμός ασφαλείας και τύχη ...
συνεχίζουμε,,, :hmmm: |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
Βαγγελη, μην ξεχασεις να του δωσεις τα... συγχαρητηρια μου :cool:!!! Πανεξυπνο... ρητο :mad:... |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Ευχαριστούμε Βάγγο....;)
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Βαγγέλη ευχαριστούμε που ανέβασες την έρευνα..έχει πραγματικά πολύ ενδιαφέρον;)
Όσο για τον γνωστό σου..να ναι πάντα καλά και να μην χρειαστεί ποτέ δωρεά οργάνων από "μελλοντικούς δωρητές" |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Μια παρατήρηση.... όπως είδα απο την έρευνα το τεπόζιτο της μηχανής δεν έχει ποσοστά χτυπήματος (0,3%) ....αν αυτό υσχεί τότε γιατί οι περισσότεροι προσπαθούν να το προστατέψουν βάζωντας το κράνος εκεί?
ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ!!!!!! |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Σφίγγεται η καρδιά μου ρε παιδιά κάθε φορά που κάποια είδηση έχει να κάνει με τροχαίο. Σήμερα διάβασα για 2 νεαρά παιδιά (ζευγάρι) που χασαν τη ζωή του από υπερβολική ταχύτητα. Δεν ήταν μοτοσυκλετιστές αλλά τι σημασία έχει....
Δυστυχώς η τρέλα της νεαρής ηλικίας αλλά και η αντιμετώπιση κάποιων θεμάτων ασφαλείας από εμάς τους μεγαλύτερους είναι οι κύριοι παράγοντες των ατυχημάτων. Οκ, χάλια δρόμοι, οκ χάλια σήμανση, οκ ζούμε σε ένα θεόστραβο κράτος που η πρόληψη είναι συνυφασμένη με την καταστολή όμως αν εμείς οι ίδιοι σκεφτόμασταν λίγο περισσότερο την κάθε μας κίνηση στην μοτοσυκλέτα ή στο αυτοκίνητο τότε απλά θα συζητάγαμε για το ποσοστό των ατυχημάτων της "κακιάς στιγμής" που σίγουρα θα ήταν πολύ μικρότερο. Ας αποφασίσει ο καθένας μας πόσο κοστολογεί την ζωή του και τη ζωή των συνανθρώπων του... |
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Δεν ειναι τυχαιο οτι οι ασφαλιστικες, τους επαγγελματιες οδηγους μοτο,τους κατατασουν στην red λιστα,ισαξια με τους πιλοτους μαχητικων αεροσκαφων.
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Πολυ ενδιαφεροντα (αν και προβλεπομενα) στοιχεια!.. :sm8:
|
Απάντηση: Έρευνα : μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Απόσπασμα:
|
| Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 11:51. |
vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!