![]() |
Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Η αφορμή του παρόντος θέματος, είναι μια επιστολή ενός αναγνώστη που αναφέρεται στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης της Οξφόρδης στη Μ. Βρετανία, να καταλογίζει πρόστιμο των 60 ευρώ, σε όσους αφήνουν τον κινητήρα του αυτοκινήτου τους αναμμένο για πολλή ώρα, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο λόγο μια γνωστή σε όλους μας συνήθεια, που γίνεται για να ζεσταθεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου τις κρύες μέρες του χειμώνα,
Όμως, το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές.Όση ώρα χρειάζονται για να προετοιμαστούν (να κουμπώσουν το μπουφάν και να φορέσουν κράνος και γάντια), αφήνουν τον κινητήρα αναμμένο, για να ζεσταθεί. Όσοι όμως νομίζουν πως με αυτή τη μέθοδο, μειώνεται η φθορά του κινητήρα, επειδή ζεσταίνεται αργά, χωρίς να ζορίζεται, γελιούνται οικτρά. Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Περισσότερο από το 90% της φθοράς ενος κινητήρα, προκαλείται όταν δουλεύει και είναι κρύος. Αυτό που πρέπει να κάνουμε λοιπόν, είναι να τον βοηθήσουμε να φτάσει όσο γρηγορότερα γίνεται στη θερμοκρασία λειτουργία του, αποφεύγοντας όμως να τον ζορίζουμε όσο ο ίδιος και τα λάδια του είναι κρύα. Αυτό ακριβώς είναι και το σκεπτικό όσων αφήνουν τη μοτοσικλέτα τους στο ρελαντί, για να ζεσταθεί. Προσέξτε όμως! Ένας κινητήρας στο ρελαντί, καταναλώνει τόσο λίγο καύσιμο, που μπορεί να μην καταφέρει ποτέ να φτάσει ούτε αυτός αλλά ούτε και τα λάδια του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους. Η σημαντικότερη παράμετρος στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η λειτουργία των πρόσθετων ουσιών του λιπαντικού. Συνήθως πρόκειται για ένα συνδυασμό μολυβδαινιούχων σουλφιδίων (molybdenum sulphide) και ZDDP (zincdialkyldithiophosphate), που δυστυχώς,για να αρχίσουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, θα πρέπει πρώτα να ζεσταθούν. Αυτό συμβαίνει γύρω στους 6Ο°c. ενώ κάτω από αυτή τη θερμοκρασία, επειδή αυτά τα πρόσθετα είναι ακόμα αδρανή, ο κινητήρας φθείρεται πολύ περισσότερο, και ας δουλεύει στο ρελαντί. Και αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ χαμηλή, όπως για παράδειγμα τον χειμώνα, ο κινητήρας θα χρειαστεί πολλή ώρα μέχρι η θερμοκρασία του να φτάσει τους 60°c. Στην περίπτωση που είναι αερόψυκτος, ίσως να μην τη φτάσει και ποτέ! Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών και λιπαντικών, συνιστούν, αφού βάλουμε μπροστά τον κινητήρα μας. αμέσως να ξεκινήσουμε, αλλά στα πρώτα χιλιόμετρα να οδηγούμε προσεκτικά, και να μη ζορίζουμε τον κινητήρα μας. είτε ανεβάζοντας πολλές στροφές, είτε κρατώντας τις στροφές υπερβολικά χαμηλά. Μην ξεχνάτε πως στις μοτοσικλέτες με καρμπιρατέρ, θα πρέπει να κλείνουμε όσο το δυνατό συντομότερα το τσοκ, γιατί το πλούσιο μείγμα που μπαίνει στον θάλαμο καύσης, "σπάει" το λάδι που βρίσκεται στα τοιχώματα του κυλίνδρου, επιταχύνοντας με τη σειρά του τη φθορά. Αντίθετα, στις μοτοσικλέτες που δεν έχουν χειροκίνητο τσοκ και εχουν ψεκασμό, το προηγούμενο δεν ισχύει, καθώς το μόνο που κάνει το τσοκ είναι να αυξάνει τις στροφές και όχι να επηρεάζει τη σύσταση του μείγματος. πηγή : moto |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Πολύ καλό και ενδιαφέρον Λεωνίδα..!!
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Ευχαριστούμε Λεό,
πολύ κατατοπιστικό ποστ !! |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
μόλις με έβαλες σε προβληματισμό για να κόψω κι εγώ κακές συνήθειες !!! χρησιμότατο !
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Καλοοοοοο!!!! Ευχαριστουμε:)
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές προβληματίζονται με την προθέρμανση του κινητήρα. Ιδίως στην Ελλάδα που θέλουμε να τον ζεστάνουμε το συντομώτερο, προκειμένου ζεστός πλέον, να ανεβάσουμε στροφές και κατ' επέκταση την ταχύτητά μας με στόχο την ταχύτερη διάνυση της αποστάσεως μέχρι τον προορισμό μας.
Προσωπικά μέχρι σήμερα ακολουθούσα την μέση οδό. Όχι πολύ ώρα ζέσταμα, ίσα να φορέσω γάντια και κράνος, στη συνέχεια χαμηλές στροφές και ταχύτητα, και μετά από 1 περίπου χιλιόμετρο με τη θερμοκρασία λίγο κάτω από το μισό επιταχύνω και πάντως όχι φουλ γκάζια. Γιατροί μου κάνω σωστά; |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Μπράβο Λεωνίδα πολύ καλό ποστ . Γέλιο Γέλιο . |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Απολύτως σωστό και σύμφωνο με τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Για να διαβάζουμε λίγο τα manual παίδες. |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Πολύ χρήσιμο πόστ!!! ευχαριστούμε Λεωνίδα:)
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Λεωνίδα πολύ καλό...
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Ειμαι απο τους φανατικους του ζεσταματος ...μετα απο ψαξιμο ηρθα στα γραφωμενα του Λεωνιδα ...αμεσως ξεκινημα με χαμηλες στροφες για λιγη ωρα......;)
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Δεν έχω ιδέα από μηχανές και κινητήρες όμως όλα τα γραφόμενα τα είχα παρατηρήσει με το ΠΕΖΟ (17χρονια πριν ) και έκτοτε δεν ζεστενα κανένα μηχάνημα .
Μεγάλη διαφορά στον κινητήρα ;) |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Καλό θέμα,... για να θυμόμαστε ορισμένα πράγματα!
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Πολύ καλό μπράβο Λεό !!!!Γέλιο
Ο μέγιστος χρόνος ζεστάματος είναι όσοι ώρα κάνεις να βάλεις γάντια και κράνος Γέλιο |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
:oοοοoh:... πεφτω απ τα σύννεφα !...πιστευα ακριβως το αντιθετο!
...............http://www.mybike.gr/style_emoticons.../thumbsup1.gif |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Καλοοοοοοοοοοοοοοο
Ευχαριστω. |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Ωραίος Λεό.
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
ωραιο λεωνιδα!:sm5:
κι εγω αρχικα εκανα το αντιθετο αλλα ευτυχως εμαθα το σωστο εγκαιρα! |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Απόσπασμα:
Καθημερινά χειμώνα καλοκαίρι ζεσταίνω τη μηχανή μου για 15 με 20 δευτερόλεπτα. Θεωρώ σε μερικά σημεία, λάθος το άρθρο. Πρέπει να κάνουμε ένα μικρό ζέσταμα πριν ξεκινήσουμε, για να ανέβουν τα λάδια στο κινητήρα, να πάνε στο σασμάν οι βαλβολίνες και να "ξεκοκαλώσει" το αμπραγιάζ. Να θυμάστε πάντα. Ζεσταίνουμε 15 με 20 δεύτερα και έπειτα συμπιέζουμε τη μανέτα του αμπραγιάζ 2 με 3 φορές για να ξεκοκαλώσει. Η υπερβολή σαφώς μηχανικά αντενδεικνύεται και περιβαλλοντολογικά είναι καταδικαστέα. Αυτή βέβαια είναι η εντελώς προσωπική μου άποψη (εμένα και των μηχανικών μου) ύστερα από 28 χρόνια μοτοσικλεστιστής και με περίπου πάνω από 10 μηχανές που έχουν περάσει από τα χέρια μου. Θεωρώ επίσης ότι χειρότερο να βάλω μπροστά το μοτέρ και να ξεκινήσω αμέσως κι ας με συγχωρέσει ο συντάκτης του άρθρου στο μοτό αλλά εμένα αυτό μου ακούγεται εντελώς λάθος. Αλλάζω θέμα τώρα και πάω στο περιβαλλοντολογικό τομέα. Το 1992 όταν σπούδαζα στη Γερμανία είχα αυτοκίνητο. Ύστερα από δυνατή πολιορκία καταφέρνω να συνάψω σχέσεις με μια πολύ όμορφη νεαρή Γερμανίδα (τότε 25άρα). Το διαλύσαμε σύντομα. Ο λόγος ήταν ότι από την αρχή φάνηκαν οι διαφορές στο χαρακτήρα μας. Η 1η λοιπόν μας κόντρα ήταν όταν κατέβηκα σε μινιμαρκετ να ψωνίσω κάτι στα γρήγορα και άφησα αναμμένο το κινητήρα. Όταν γύρισα μου έβαλε τις φωνές και με έκανε να νοιώσω βάρβαρος και απολίτιστος. Ναι υπερθεμάτισε αλλά .... αχ πόσο δίκιο είχε, που το κατάλαβα χρόνια αργότερα!!! Και σας θυμίζω μιλάμε για το 1992 - πριν 16 ολόκληρα χρόνια!! |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Πολύ καλό ποστ !!
Ευχαριστώ Λεωνίδα ! |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
εγω που την εχω στο υπογειο και πρεπει να ανεβω τη ραμπα, την αφηνω να ανεβασει μια γραμμουλα στο θερμομετρο η λιγο πριν, και μετα φευγω. δεν μου παει η ψυχη να φυγω αμεσως...
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
:sm8:Πολύ καλό το θέμα σου
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
πολυ καλοοο:sm8:
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Ενα καλο διαβασμα στο βιβλιαρακι της μοτο και θα ξερει ο καθενας τι να κανει..ΓέλιοΓέλιο
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
:sm8:
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Thanks!!!
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Θεωρούσα πάντοτε ότι το να αφήνω τον κινητήρα (είτε στο αυτοκίνητο, είτε στην μηχανή) στο ρελαντί για να ζεσταθεί, είναι το ίδιο με το να ξεκινήσω αμέσως και απλά να μην "γκαζώσω" για λίγα λεπτά. Οπότε και αυτό έκανα για να μην καθυστερώ άσκοπα.
Να , που μετά από τόσα χρόνια αποδείχθηκε ότι δεν ήταν το ίδιο αλλά και καλύτερο. |
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
Ωχ...Και είμαι ένας από αυτούς που ζεσταίνω τον κινητήρα πριν ξεκινήσω! ! !Thank you Λεωνίδα!!!
|
Απάντηση: Προθέρμανση: O αργός θάνατος του κινητήρα
:sm8:
|
Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 01:50. |
vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!