GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ασφαλειοθήκη ή fusebox;; (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=44770)

Carduelis 25-11-2013 23:56

Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Oι νορμάλ άνθρωποι ρωτάνε πριν κάνουνε την πατάτα, αλλά εγώ δεν είμαι απ' αυτούς! :o
Σήμερα αποφάσισα και έβαλα μια απλή ασφαλειοθήκη κάτω από την εργαλειοθήκη της σέλας, (αυτοκινητάδικου τύπου, 6 θέσεων, σκεπαστή). Η αφορμή ήταν οτι με τον καιρό στη μηχανή μπήκαν ένα σωρό ρευματοφάγα μπλιμπλίκια και τελικά μαζεύτηκαν κάτω από τη σέλα διάφορα καλώδια και οι ασφάλειες ήταν σε διάφορα σημεία ώστε να μην θυμάμαι ποια κάνει τι. (Κάποτε είχα διαβάσει ένα ωραίο ποστ για την τοποθέτηση fusebox -από τον γνωστό μηχανόσαυρο Boxer αν θυμάμαι καλά :)- που δυστυχώς δεν μπορώ να το ξαναβρώ). Ερώτηση:
1. επηρεάζει σε κάτι η ασφαλειοθήκη τη λειτουργία του περιβόητου canbas;;:confused:
2. αν έβαζα fusebox (που εγώ το καταλαβαίνω σαν ασφαλειοθήκη + ρελές) τι παραπάνω θα κερδίσω από πλευράς λειτουργικής/ασφάλειας/κλπ;; :confused:

vpentza 26-11-2013 00:06

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
1. Η ασφαλειοθήκη σου παίρνει ρεύμα κατευθείαν από τον θετικό πόλο και όχι μέσω can bas άρα λογικά δεν έχουν μεταξύ τους απολύτως καμιά σχέση ...
2. Θετικός πόλος μετά καλώδιο μετά ασφαλειοθήκη και τέλος οι καταναλώσεις.....ότι "κακό" σου κάνει η μπαταρία, αυτό θα κάψει την αντίστοιχη ασφάλεια και δεν θα γίνει κύκλωμα να κάνει περισσότερη ζημιά....

Τάδε έφη ερασιτέχνης ηλεκτρολόγος...
Αν λαμπαδιάσεις καθ οδόν δεν θα φταίω εγώ αλλά η κούτρα σου που έχεις κάνει το GS, υποσταθμό της ΔΕΗ !!! :D

ΙoannisPanagiotidis 26-11-2013 15:54

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
:ye36: ... ο φιλος Βασιλης τα ειπε πολυ απλα και κατανοητά παραπανω!

Απ τη στιγμη που τραβας κατευθειαν νεα γραμμη απ το θετικο της μπαταριας ,...δεν επηρεάζεται το Canbus. θα επηρεαστεί μονο αν τραβηξεις ρευμα απ καποιο σημειο ( κλεψεις ρευμα στο προβολεα ή στα φλας ή ...και τροφοδοτήσεις καποια καταναλωση) στο οποιο ερχεται μεσα απ το canbus με αποτελεσμα να ενημερωθει ο εγκεφαλος για καποια μεγαλυτερη καταναλωση και το λαβει σαν απωλεια ή οτιδηποτε αλλο.

απο κει και περα χωρις να ειμαι και εγω ηλεκρολογος ...παντα για να μιλαμε για σωστη και κιπάρικη δουλια ...οταν τραβας ρευμα κατευθειαν απο μπαταρια εκτος της ασφάλειας, καλα ειναι να απομονωνεις το βασικο κυκλωμα και τον διακοπτη μεσολαβωντας για την τροφοδοσια ενα ρελε που αναλαμβανει τη δουλια!

:ye02:

Carduelis 26-11-2013 16:27

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Γιάννη στην ασφαλειοθήκη έχω συνδέσει 1 ζεύγos προβολέων (που έχει ήδη δικό του ρελέ) και το GPS που δεν έχει. Δεν είμαι ηλεκτρολόγος και πιθανόν να μην τα καταλαβαίνω καλά, όμως το ρελέ συνήθως παρεμβάλεται όταν θέλουμε η λειτουργία μιας συσκευής να μην γίνεται απευθείας με τη λειτουργία του κινητήρα αλλά με τη διαμεσολάβηση ενός διακόπτη. Άρα είναι απαραίτητο πχ σε φώτα και προβολάκια που θέλουμε να ανάβουν με διακόπτη και όχι με το που παίρνει μπρος ο κινητήρας.
Όμως σε μια ασφαλειοθήκη που η δουλειά της είναι να "τακτοποιήσει" τα καλώδια και να έχεις τις ασφάλειες όλες μαζί γιατί θα πρέπει να παρεμβάλλεται και επιπλέον ρελέ;;; Αν κάτι συμβεί δεν θα κάψει την ασφάλεια προστατεύοντας το κύκλωμα;
Καταλαβαίνω λάθος;; :confused:

Carduelis 26-11-2013 16:32

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Η ερώτηση για το fusebox επίσης έγινε γιατί προσπαθώ να καταλάβω αν και σε τι βοηθά παραπάνω σε σχέση με μια ασφαλειοθήκη στη μοτο. Λογικά σου δίνει τη δυνατότητα (μέσω διακόπτη απ΄ότι είδα) άλλες φορές μια συγκεκριμένη συσκευή να παίρνει ρεύμα απευθείας από την μπαταρία και άλλες μέσω του ρελέ. Αν όμως υπαρχουν ήδη ρελέ εκεί όπου χρειάζονται σε τι ωφελεί;; :confused:

vpentza 26-11-2013 16:40

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Ο ηλεκτρονόμος, ρελέ (relay) ή ρελές είναι ένας ηλεκτρικός διακόπτης που ανοίγει και κλείνει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα κάτω από τον έλεγχο ενός άλλου ηλεκτρικού κυκλώματος.

Κάθε επαφή ενός ηλεκτρονόμου μπορεί να είναι Κανονικά-Ανοικτή (Normally Open, NO), Κανονικά-Κλειστή' (Normally Closed, NC) ή μεταγωγικός (change-over), ανάλογα με τον τύπο της.
  • Μια επαφή Κανονικά-Ανοικτή συνδέει το κύκλωμα όταν ο ηλεκτρονόμος ενεργοποιείται· το κύκλωμα αποσυνδέεται όταν ο ηλεκτρονόμος είναι ανενεργός. Η επαφή μορφής Α είναι ιδανική για εφαρμογές που απαιτούν την ενεργοποίηση μιας πηγής υψηλής τάσης από απόσταση.
  • Μια επαφή Κανονικά-Κλειστή αποσυνδέει το κύκλωμα όταν ο ηλεκτρονόμος ενεργοποιείται· το κύκλωμα συνδέεται όταν ο ηλεκτρονόμος είναι ανενεργός. Η επαφή μορφής Β είναι ιδανική για εφαρμογές που απαιτούν το κύκλωμα να παραμένει κλειστό (ενεργό) μέχρι ο ηλεκτρονόμος να ενεργοποιηθεί.
  • Μια επαφή Μεταγωγική μπορεί να ελέγχει δύο κυκλώματα. Ισοδυναμεί με μια επαφή κανονικά-ανοικτή και μια επαφή κανονικά-κλειστή που έχουν ένα κοινό ακροδέκτη.

Carduelis 26-11-2013 16:45

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από vpentza ( 977655)
Ο ηλεκτρονόμος, ρελέ (relay) ή ρελές είναι ένας ηλεκτρικός διακόπτης που ανοίγει και κλείνει ένα ηλεκτρικό κύκλωμα κάτω από τον έλεγχο ενός άλλου ηλεκτρικού κυκλώματος.



Κάθε επαφή ενός ηλεκτρονόμου μπορεί να είναι Κανονικά-Ανοικτή (Normally Open, NO), Κανονικά-Κλειστή' (Normally Closed, NC) ή μεταγωγικός (change-over), ανάλογα με τον τύπο της.
  • Μια επαφή Κανονικά-Ανοικτή συνδέει το κύκλωμα όταν ο ηλεκτρονόμος ενεργοποιείται· το κύκλωμα αποσυνδέεται όταν ο ηλεκτρονόμος είναι ανενεργός. Η επαφή μορφής Α είναι ιδανική για εφαρμογές που απαιτούν την ενεργοποίηση μιας πηγής υψηλής τάσης από απόσταση.
  • Μια επαφή Κανονικά-Κλειστή αποσυνδέει το κύκλωμα όταν ο ηλεκτρονόμος ενεργοποιείται· το κύκλωμα συνδέεται όταν ο ηλεκτρονόμος είναι ανενεργός. Η επαφή μορφής Β είναι ιδανική για εφαρμογές που απαιτούν το κύκλωμα να παραμένει κλειστό (ενεργό) μέχρι ο ηλεκτρονόμος να ενεργοποιηθεί.
  • Μια επαφή Μεταγωγική μπορεί να ελέγχει δύο κυκλώματα. Ισοδυναμεί με μια επαφή κανονικά-ανοικτή και μια επαφή κανονικά-κλειστή που έχουν ένα κοινό ακροδέκτη.

Το ηλεκτρικό κύκλωμα της καρδιάς
The bundle of His is an important part of the electrical conduction system of the heart as it transmits impulses from the atrioventricular node, located at the inferior end of the interatrial septum, to the ventricles of the heart. The intrinsic rate of the bundle of His is 20 or less beats per minute.[3] The bundle of His branches into the left and the right bundle branches, which run along the interventricular septum. The left bundle branch further divides into the left anterior and the left posterior fascicles. These bundles and fascicles give rise to thin filaments known as Purkinje fibers. These fibers distribute the impulse to the ventricular muscle. The ventricular conduction system comprises the bundle branches and the Purkinje network. It takes about 0.03–0.04 seconds for the impulse to travel from the bundle of His to the ventricular muscle.

Επίσης κατανοητό;; :D:D

vpentza 26-11-2013 16:46

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
αν καταλαβαίνω σωστά, ο διακόπτης του μικρού κυκλώματος (στη προκειμένη του ηλ κυκλώματος του GPS) θα δώσει την εντολή στο ρελέ να εμπλέξει και το "μεγάλο" ηλ κύκλωμα της μοτό στο να δώσει ρεύμα....:)

vpentza 26-11-2013 16:48

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 977656)
Το ηλεκτρικό κύκλωμα της καρδιάς
The bundle of His is an important part of the electrical conduction system of the heart as it transmits impulses from the atrioventricular node, located at the inferior end of the interatrial septum, to the ventricles of the heart. The intrinsic rate of the bundle of His is 20 or less beats per minute.[3] The bundle of His branches into the left and the right bundle branches, which run along the interventricular septum. The left bundle branch further divides into the left anterior and the left posterior fascicles. These bundles and fascicles give rise to thin filaments known as Purkinje fibers. These fibers distribute the impulse to the ventricular muscle. The ventricular conduction system comprises the bundle branches and the Purkinje network. It takes about 0.03–0.04 seconds for the impulse to travel from the bundle of His to the ventricular muscle.

Επίσης κατανοητό;; :D:D

τί δεν κατάλαβες από τα παραπάνω να στα εξηγήσω ????????? :lo19:

GeorgeP 26-11-2013 16:55

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 977656)
Το ηλεκτρικό κύκλωμα της καρδιάς
The bundle of His is an important part of the electrical conduction system of the heart as it transmits impulses from the atrioventricular node, located at the inferior end of the interatrial septum, to the ventricles of the heart. The intrinsic rate of the bundle of His is 20 or less beats per minute.[3] The bundle of His branches into the left and the right bundle branches, which run along the interventricular septum. The left bundle branch further divides into the left anterior and the left posterior fascicles. These bundles and fascicles give rise to thin filaments known as Purkinje fibers. These fibers distribute the impulse to the ventricular muscle. The ventricular conduction system comprises the bundle branches and the Purkinje network. It takes about 0.03–0.04 seconds for the impulse to travel from the bundle of His to the ventricular muscle.

Επίσης κατανοητό;; :D:D

μιλαμε πεθανα στο γελιο εδω στο γραφειο....οι συναδελφοι νομισαν οτι επαθα ντελιριο γελιου!!!!!:sm2::lo19::sm3:

Carduelis 26-11-2013 16:59

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Την πρώτη μου μηχανή το 1982 την πήγαινα για επισκευή στην Βουλιαγμένης, σε έναν κλασσικό μάστορα (τσιγάρο, λίγδα και ασήκωτη μαγκιά) αλλά ατσίδα στη δουλειά του .
Του την έσπαγε να είσαι από πάνω του όσο και να τον ρωτάς τι και πως.
Μια φορά του πήγα το CB 50 και άρχισα τα κλασσικά "μάστορα τι έχει το μηχανάκι και κάνει έτσι κλπ" οπότε μούριξε ένα φονικό βλέμμα και την ατάκα: "Παλληκάρι σου έχει πέσει ένα χιλιάρικο στον κινητήρα!"

Ετσι και με τα ηλεκτρολογικά, συνεχίζω το κουσούρι να ρωτάω αλλά ...αφού πληρώσω πρώτα!:sm7:

Carduelis 26-11-2013 17:05

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 977662)
μιλαμε πεθανα στο γελιο εδω στο γραφειο....οι συναδελφοι νομισαν οτι επαθα ντελιριο γελιου!!!!!:sm2::lo19::sm3:

Ωχ Παναγιά μου... πες μου οτι φταίει ο Σύριζα για τα ηλεκτρολογικά μου να με αποτελειώσεις!!!!
:sm7::sm2:

ΙoannisPanagiotidis 26-11-2013 17:21

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 977649)
Γιάννη στην ασφαλειοθήκη έχω συνδέσει 1 ζεύγos προβολέων (που έχει ήδη δικό του ρελέ) και το GPS που δεν έχει. Δεν είμαι ηλεκτρολόγος και πιθανόν να μην τα καταλαβαίνω καλά, όμως το ρελέ συνήθως παρεμβάλεται όταν θέλουμε η λειτουργία μιας συσκευής να μην γίνεται απευθείας με τη λειτουργία του κινητήρα αλλά με τη διαμεσολάβηση ενός διακόπτη. Άρα είναι απαραίτητο πχ σε φώτα και προβολάκια που θέλουμε να ανάβουν με διακόπτη και όχι με το που παίρνει μπρος ο κινητήρας.
Όμως σε μια ασφαλειοθήκη που η δουλειά της είναι να "τακτοποιήσει" τα καλώδια και να έχεις τις ασφάλειες όλες μαζί γιατί θα πρέπει να παρεμβάλλεται και επιπλέον ρελέ;;; Αν κάτι συμβεί δεν θα κάψει την ασφάλεια προστατεύοντας το κύκλωμα;
Καταλαβαίνω λάθος;; :confused:


:ye02: ...οχι φιλε μου δεν καταλαβες τιποτα λαθος!...ειναι ακριβως οπως τα εγραψες! Απ τη στιγμη που στα προβολακια εχεις ρελε...κανενα προβλημα! ..και εγω στο Gps εχω γραμμη κατευθειαν στη μπαταρια μονο με μια ασφαλεια!

....... :ye02:

vpentza 26-11-2013 17:24

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
νομίζω η σύνδεση οφείλει να είναι η ακόλουθη :

μπαταρία (θετικός πόλος) σε ασφάλεια και από εκεί σε ασφαλειοθήκη
η ασφαλειοθήκη δίνει ρεύμα σε ρελέ και στον διακόπτη του τιμονιού
ο διακόπτης του τιμονιού είναι στο καλώδιο ασφαλειοθήκη προς το ρελέ
άρα.... το ρελε έχει στην είσοδό του ρεύμα από ασφαλειοθήκη και διακόπτη τιμονιού...

το ρελέ στην έξοδο έχει ρεύμα προς το αξεσσουάρ και γείωση
ανάποδα τώρα....η γείωση φεύγει από αξεσσουάρ, συνδέεται με τη γείωση του ρελέ, συνδέονται με τη γείωση της ασφαλειοθήκης και από έκεί στη κεντρική γείωση της μοτό ή τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας !!!

πόσο πιό απλό να στο κάνω !!!!! :u55::u55::u55::u55:

:ha16:

vpentza 26-11-2013 17:27

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από ΙoannisPanagiotidis ( 977671)
:ye02: ...οχι φιλε μου δεν καταλαβες τιποτα λαθος!...ειναι ακριβως οπως τα εγραψες! Απ τη στιγμη που στα προβολακια εχεις ρελε...κανενα προβλημα! ..και εγω στο Gps εχω γραμμη κατευθειαν στη μπαταρια μονο με μια ασφαλεια!

....... :ye02:

άρα η γραμμή του GPS σου, έχει πάντα ρεύμα και αντί διακόπτη και ρελέ ..μπαινοβγάζεις το GPS.....

αν δηλαδή το GPS μου, δεν έχει μπαταρία αλλά ξέρω που είναι η μοτό σου, κουμπώνω πάνω στη παροχή το δικό μου και το φορτίζω και χωρίς το κλειδί της ....σωστά ??????? :p:p:p

Carduelis 26-11-2013 18:12

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από vpentza ( 977675)
άρα η γραμμή του GPS σου, έχει πάντα ρεύμα και αντί διακόπτη και ρελέ ..μπαινοβγάζεις το GPS.....

αν δηλαδή το GPS μου, δεν έχει μπαταρία αλλά ξέρω που είναι η μοτό σου, κουμπώνω πάνω στη παροχή το δικό μου και το φορτίζω και χωρίς το κλειδί της ....σωστά ??????? :p:p:p

Δεν προλαβαίνεις!!!
Το GPS με τα λίγα που καταλαβαίνω πρέπει να παίρνει ρεύμα από κάπου που μεσολαβεί το canbas οπότε δίχως το κλειδί δεν παίζει τίποτε!!
Επίσης έχω παρατηρήσει οτι αφού κλείσω τη μηχανή για 1-2 λεπτά τα προβολάκια μπορούν να μένουν αναμμένα και μετά σβήνουν!!
Άν δάκρυζε και το κεντρικό φανάρι θάλεγα οτι είναι θαύμα της Παναγιάς, ή οτι όντως έχω πάρει επετειακό μοντέλο! :ha16:
Με τα ηλεκτρο-παράλογα δεν βγάζω άκρη... πάω στα πολιτικά να διαβάσω GeorgeP και Κωστόπουλο! :sm7:

vpentza 26-11-2013 19:51

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 977706)
Δεν προλαβαίνεις!!!
Το GPS με τα λίγα που καταλαβαίνω πρέπει να παίρνει ρεύμα από κάπου που μεσολαβεί το canbas οπότε δίχως το κλειδί δεν παίζει τίποτε!!
Επίσης έχω παρατηρήσει οτι αφού κλείσω τη μηχανή για 1-2 λεπτά τα προβολάκια μπορούν να μένουν αναμμένα και μετά σβήνουν!!
Άν δάκρυζε και το κεντρικό φανάρι θάλεγα οτι είναι θαύμα της Παναγιάς, ή οτι όντως έχω πάρει επετειακό μοντέλο! :ha16:
Με τα ηλεκτρο-παράλογα δεν βγάζω άκρη... πάω στα πολιτικά να διαβάσω GeorgeP και Κωστόπουλο! :sm7:

Ο παραπάνω σύντροχος έβαλε δική του γραμμή ρεύματος από τη μπαταρία (λέει)....άρα έχει μόνιμη παροχή όντας εκτός κυκλώματος canbas......
Τα προβολάκια σου πέρνουν ρεύμα από δίκτυο canbas εξ ου και η απενεργοποίησή τους μετά από περίπου 2 λεπτά......για να επιβεβαιώσεις ότι περνούν από canbas, άνοιξε τον διακόπτη τους πριν εκκινήσεις τη μοτό.....πάτα μίζα και θα δεις ότι θα ανάψουν με μικρή καθυστέρηση και αφού πάρει εμπρός η μηχανή........
:)

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ 26-11-2013 21:22

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Όλοι οι παραπάνω φίλοι, καλά τα είπαν …
Μόνο που υπάρχει ένα γενικό μπέρδεμα με GPS, προβολάκια ρελεδάκια κ ασφάλειες …
θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κατ’ αρχήν, τι θέλουμε να κάνουμε …
Γιατί, άλλη παροχή δίνουμε στο GPS κ άλλη στα προβολάκια …
Όπως κ άλλη σε πριζάκι στο ταμπλώ κ διαφορετική σε έξτρα κόρνες …
Και πάμε …
Η ασφαλειοθήκη που έβαλες – πολλές ασφάλειες σε ένα ‘’κουτάκι’’ αν κατάλαβα καλά - είναι το ίδιο πράγμα,
με τις ξεχωριστές ασφαλειοθήκες – γραμμής – που είχες μέχρι τώρα …
Το υπέρ είναι ότι, τις έχεις όλες μαζεμένες/νοικοκυρεμένες
και με μια ματιά, μπορείς να δεις αν και ποιά ασφάλεια είναι καμένη …

Τώρα … όσον αφορά τα ρελέ …
Είναι χρήσιμα, αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά …
Δλδ, ρελέ πίσω ή μετά από ρελέ, είναι άσκοπο …
Το ρελέ, το χρησιμοποιούμε δίκην διακόπτη …
Και μάλιστα, ενός μεγάλου/ισχυρού διακόπτη …

Και ας πάρουμε τα δυο παραδείγματά σου …
Το GPS, το συνδέεις παίρνοντας ρεύμα από το έτοιμο φισάκι, που είναι προεγκατεστημένο – ‘’μαμά’’, κάτω απ’ το ταμπλό …
Έτσι, δεν τραβάς καλώδια απ’ την μπαταρία
αλλά - κ το βασικότερο – είναι ‘’προστατευμένο’’ απ’ το Canbus…
Επιπροσθέτως, όταν σβήνεις τη μηχανή σου, κόβεται κ το ρεύμα στην βάση στήριξης του GPS.

Για τα προβολάκια …
Παίρνεις ρεύμα από τη μπαταρία κ ‘’εντολή’’ από τον διακόπτη στο τιμόνι …
Θα μου πεις … γιατί να βάλω το ρελέ, αφού έχω διακόπτη ???
Το ρελέ είναι κι αυτό διακόπτης, αλλά ‘’αντέχει’’ σε μεγάλα φορτία ρεύματος,
(10 Α στην περίπτωσή μας – 2 προβολάκια των 55W έκαστο)
εν αντιθέσει με τον απλό διακόπτη στο τιμόνι,
που μετά από μερικά αναβοσβήματα θα ‘’καεί’’ …
Παρακάτω, το σχεδιάγραμμα για την συνδεσμολογία …




http://img856.imageshack.us/img856/7273/kxqh.jpg


Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, συνδέεις κ τις έξτρα κόρνες/τενόρους ...




.

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ 26-11-2013 21:30

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Kάτι ακόμη σημαντικό ...

Οι ασφάλειες που θα χρησιμοποιήσεις, να είναι στα σωστά αμπέρ,

ανάλογα με την γραμμή που προστατεύουν ...

Στα προβολάκια δλδ, χρειάζεσαι μια ασφάλεια 15Α,

ενώ στο GPS - αν τελικά τραβήξεις δική σου γραμμή κ όχι την έτοιμη "μαμά",

θα χρειαστείς 2Α ή max 5A...


.

Carduelis 26-11-2013 22:30

Απάντηση: Ασφαλειοθήκη ή fusebox;;
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ ( 977767)
Όλοι οι παραπάνω φίλοι, καλά τα είπαν …
Μόνο που υπάρχει ένα γενικό μπέρδεμα με GPS, προβολάκια ρελεδάκια κ ασφάλειες …
θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κατ’ αρχήν, τι θέλουμε να κάνουμε …
Γιατί, άλλη παροχή δίνουμε στο GPS κ άλλη στα προβολάκια …
Όπως κ άλλη σε πριζάκι στο ταμπλώ κ διαφορετική σε έξτρα κόρνες …
Και πάμε …
Η ασφαλειοθήκη που έβαλες – πολλές ασφάλειες σε ένα ‘’κουτάκι’’ αν κατάλαβα καλά - είναι το ίδιο πράγμα,
με τις ξεχωριστές ασφαλειοθήκες – γραμμής – που είχες μέχρι τώρα …
Το υπέρ είναι ότι, τις έχεις όλες μαζεμένες/νοικοκυρεμένες
και με μια ματιά, μπορείς να δεις αν και ποιά ασφάλεια είναι καμένη …

Τώρα … όσον αφορά τα ρελέ …
Είναι χρήσιμα, αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά …
Δλδ, ρελέ πίσω ή μετά από ρελέ, είναι άσκοπο …
Το ρελέ, το χρησιμοποιούμε δίκην διακόπτη …
Και μάλιστα, ενός μεγάλου/ισχυρού διακόπτη …

Και ας πάρουμε τα δυο παραδείγματά σου …
Το GPS, το συνδέεις παίρνοντας ρεύμα από το έτοιμο φισάκι, που είναι προεγκατεστημένο – ‘’μαμά’’, κάτω απ’ το ταμπλό …
Έτσι, δεν τραβάς καλώδια απ’ την μπαταρία
αλλά - κ το βασικότερο – είναι ‘’προστατευμένο’’ απ’ το Canbus…
Επιπροσθέτως, όταν σβήνεις τη μηχανή σου, κόβεται κ το ρεύμα στην βάση στήριξης του GPS.

Για τα προβολάκια …
Παίρνεις ρεύμα από τη μπαταρία κ ‘’εντολή’’ από τον διακόπτη στο τιμόνι …
Θα μου πεις … γιατί να βάλω το ρελέ, αφού έχω διακόπτη ???
Το ρελέ είναι κι αυτό διακόπτης, αλλά ‘’αντέχει’’ σε μεγάλα φορτία ρεύματος,
(10 Α στην περίπτωσή μας – 2 προβολάκια των 55W έκαστο)
εν αντιθέσει με τον απλό διακόπτη στο τιμόνι,
που μετά από μερικά αναβοσβήματα θα ‘’καεί’’ …
Παρακάτω, το σχεδιάγραμμα για την συνδεσμολογία …




http://img856.imageshack.us/img856/7273/kxqh.jpg


Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, συνδέεις κ τις έξτρα κόρνες/τενόρους ...




.

Αναλυτικότατος!!
Νομίζω τα ξεδιάλυνα τα περισσότερα από τα βασικά.
Αρα λογικά αν έχεις ρελέ εκεί που πρέπει (πχ στα προβολάκια) είναι περιττό το fuse box και αρκεί η ασφαλειοθήκη μόνο. Γλυτώνεις το κόψιμο στο στήριγμα της σέλλας για να βρεις χώρο και έχεις όλα τα καλώδια τακτοποιημένα και τις ασφάλειες μαζεμένες.
Ευχαριστώ!


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 13:28.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!