GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Περί ελαστικών (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=543)

leonidas 14-01-2009 23:46

Περί ελαστικών
 
Τα ελαστικά που θα βρούμε στα περισσότερα καταστήματα χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα παντός καιρού και τα ελαστικά χειμώνα, στα οποία υπάρχει και η σχετική ένδειξη στα πλαϊνά τους M+S (mud + snow), δηλαδή Λάσπη + Χιόνι.
Τα συγκεκριμένα τοποθετούνται σε οχήματα που κινούνται πιο πολύ σε ορεινές περιοχές, όπου το χιόνι και η λάσπη είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο.
Επίσης σε σχέση με τα παντός καιρού, τα M+S, έχουν θορυβώδης κύλιση και πιο γρήγορη φθορά.


To τελευταίο καιρό πολλά εργοστάσια κατασκευής ελαστικών βγάζουν και προτείνουν ενα συγκεκριμμένο τύπο για κάποιες μηχανές.
Πριν αγοράσετε ελαστικό, ελενξτε το εργοστάσιο που σας ενδιαφέρει εαν έχει κάποιο συγκεκριμένο τύπο για τη Μoto σας.
Σχετικά links θα βρείτε στη προηγούμενη σελίδα.


Σημαντικός παράγοντας είναι και η ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού που εκφράζεται με ενα τετραψήφιο νούμερο ανάγλυφα τυπωμένο επάνω στο λάστιχο.



Εχει τη μορφή wwyyόπου το ww=α/α εβδομάδας του έτους και yy=η χρονιά παραγωγής. Ετσι για παράδειγμα 1408 σημαίνει 14η εβδομάδα του 2008
(Στα ελαστικά παραγωγής προ του 2000 ο αριθμός ηταν τριψηφιος με το τελευταίο γράμμα να ειναι το ετος παραγωγής)
Πρέπει πάντα ο καταναλωτής να κοιτά την ημερομηνία παραγωγής των ελαστικών επειδη τα ελαστικά ΕΧΟΥΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ακόμη και εαν δεν χρησιμοποιηθούν.
Η Ευρωπαική Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συνιστά ελαστικά που έχουν κλείσει 6 χρόνια απο τη παραγωγή να μην φορεθούν σε όχημα.


Τώρα ανάλογα με τη χρήση που θέλουμε να κάνουμε επιλέγουμε το αντιστοιχο ελαστικό.


Για χρήση δρόμου σε ρυθμούς τουρισμού έχουμε πυκνό πέλμα με τακούνια μεγάλης επιφάνειας για αθόρυβη λειτουργία και άντληση του νερού, στρογγυλεμένοι ώμοι για δυνατότητα μεγαλυτέρων κλήσεων, ανθεκτικότερες γόμες για αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες, ταχύτητες και στο χρόνο, σκελετοί radial ακόμη και Kevlar για να βρίσκονται υπό ακραίες συνθήκες όσο το δυνατόν σε επαφή με το δρόμο.


Ακριβώς αντίθετα η χρήση πόλης απαιτεί μικρές ταχύτητες και διαδρομές, συχνές επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, ελιγμούς, μικρές κλίσεις κλπ, γι' αυτό χρειάζονται ελαστικά που να έχουν αραιότερο πέλμα με μικρής επιφάνειας τακούνια για μεγαλύτερες τριβές και απλούς σκελετούς για να φθάνουν γρήγορα στην θερμοκρασία λειτουργίας.
Δηλαδή ευέλικτα ελαστικά που μπορεί να φθείρονται λίγο γρηγορότερα αλλά θα παρέχουν την ασφάλεια που απαιτούν οι δρόμοι των πόλεων.
Στην επόμενη αλλαγή των ελαστικών σας λοιπόν θα λάβετε υπ’ όψιν πρώτα τον παράγοντα χρήση και έπειτα θα επιλέξετε μάρκα και μοντέλο.


Λάστιχα - Αζωτο
Αζωτο, πνοή στα λάστιχα
Προέρχεται μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας στους αγώνες F1 και ταχύτητας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Πρόκειται για ένα αδρανές αέριο με μεγαλύτερο μέγεθος μορίων από αυτά του οξυγόνου, πλεονεκτήματα τα οποία χρησιμοποιούνται ώστε στα ελαστικά εφοδιασμένα με άζωτο να διατηρείται η σωστή πίεση κάτω από συνθήκες μεγάλων διαφορών θερμοκρασίας αλλά και για να παραμένει αμετάβλητη για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Με την διατήρηση της σωστής πίεσης στα ελαστικά πετυχαίνουμε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, μείωση της φθοράς του πέλματος προβλέψιμη συμπεριφορά και βελτίωση της πρόσφυσης.
Επίσης το άζωτο είναι πιο ξηρό από τον αέρα, έτσι εξαλείφει εντελώς το φαινόμενο της οξείδωσης των ζαντών και στα σημεία επαφής με τα ελαστικά. Φουσκώνοντας με άζωτο αποφεύγονται οι χημικές οξειδώσεις ( που προκαλεί το οξυγόνο ) άρα και η σκλήρυνση και γήρανση των ελαστικών.


Διαστάσεις Ελαστικών με το μετρικό σύστημα
Οι διαστάσεις ενος ελαστικού απεικονίζονται συνηθως -άλλα οχι πάντα- με μια σειρά ψηφίων και αριθμών όπως αυτή.

P185/70-HR13

Η σημασία αυτών των ψηφίων είναι η εξής (Σημειωστε οτι κάποια απο αυτα τα ψηφία μπορεί να παραλείπονται)




P ή LΤ ή τίποτα : Ρ=Επιβατική χρήση LT=Ελαφριά φορτηγά
185 : Η συνολική διάμετρος του ελαστικού. Πρακτικά το πόσο φαρδύ είναι το λάστιχο.
70 : Η απόσταση απο τη ζάντα στο πέλμα του ελαστικού (Υψος προφίλ). Το νούμερο αυτο είναι ποσοστιαίο και σημαινει 70% της διαμετρου του ελαστικού. Ετσι στο παράδειγμά μας ειναι 185*70%=129,5 Βασικά αυτο το νούμερο μας λεει πόσο ψηλό είναι το ελαστικό.
Η : Δείκτης ταχύτητας.
R ή ή D ή Β ή τίποτα : R=radial D=Διαγώνια πλέγματα B=Απλό.
13 : Η Διάμετρος της ζάντας


Δείκτες ταχύτητας
Οι δείκτες ταχύτητας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην σωστή επιλογή.
Είναι κάποια γράμματα τα οποία θα βρούμε ανάγλυφα τυπωμένα ανάμεσα ή μετά από το νούμερο του ελαστικού (π.χ. 175/70 – 13 84Τ) που μας δείχνουν τα όρια ή την αντοχή του στις υψηλές ταχύτητες.
Για την επιλογή του σωστού δείκτη θα λάβουμε υπ’ όψιν μας την τελική ταχύτητα του οχήματος.


Αντιστοιχία δεικτών ταχύτητας moto σε Km/h

ΔΕΙΚΤΗΣ B C D E F G J K L M N
ΤΑΧΥΤΗΤ 50 60 65 70 80 90 100 110 120 130 140


ΔΕΙΚΤΗΣ P O R S T U H V Z ZR W
ΤΑΧΥΤΗΤ 150 160 170 180 190 200 210 >210 240 >240 300



Αλλες πληροφορίες που μπορεί να βρούμε σε ένα ελαστικό είναι το μέγιστο φορτίο που μπορεί να σηκώσει, η πίεση του αέρα που πρέπει να λειτουργεί το ελαστικό, και σε κάποια ελαστικά το δείκτη κατευθυνσης, που είναι ενα βέλος και σημαινει οτι το ελαστικό πρέπει να φορεθεί με μια ορισμένη φορά, εκει που δείχνει το βέλος όταν το αμάξι κινείται προς τα εμπρός.
Αυτό έχει επίδραση κυρίως σε βρεγμένο δρόμο, και οφείλετε στο ότι το πέλμα του ελαστικού, δεν έχει συμμετρική σχεδίαση απο εμπρός προς τα πίσω, με αποτέλεσμα να έχει διαφορετικές αντιδράσεις αναλογα με τη φορά στροφής του.


Αντιστοιχίες διαστάσεων ελαστικών αυτοκινήτων
Ο παρακάτω σύνδεσμος περιέχει κάποιες αντιστοιχίες μεταξύ των διαστάσεων ελαστικών. Ο πίνακας περιέχει θεωρητικές αντιστοιχίες διαστάσεων των ελαστικών, γι' αυτό θα πρέπει να είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι, η μετατροπή δεν πρόκειτε να δημιουργήσει κάποιο μηχανικό πρόβλημα στο αυτοκίνητο, και προτείνεται σαν εναλλακτική, από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Αντιστοιχίες ελαστικών


Μετατροπή πιέσεων BAR - PSI
BAR 1,6 1,8 1,9 2,0 2,1 2,2 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 2,8 2,9 3,0
PSI 23 26 28 29 30 32 33 35 36 38 39 41 42 44


σύνδεσμοι:
Avon tyres
http://www.avonmotorcycle.com/us/en/

Metzeler tyres
http://www.metzeler.com/index.html

Pirelli tyres
http://www.pirelli.com/start/index_f.html

Michelin tyres
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/af...828&lang=EN

Dunlop tyres
http://www.dunlopmotorcycle.com/

Bridgestone tyres
http://mc.bridgestone.co.jp/en/

Continental tyres
http://www.conti-tyres.co.uk/contibike/



....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

adventure 15-01-2009 00:12

Απάντηση: Περί ελαστικών
 


Λεωνίδα είσαι αστέρι .


Γέλιο Γέλιο Γέλιο Γέλιο Γέλιο



ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ 15-01-2009 01:46

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Ωραία παράθεση πληροφοριών !

Εύγε Λεό !!!!!

syan 15-01-2009 06:32

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Λεωνίδα πολύ καλή πληροφόρηση...Μπράβο!

HAWK_46 15-01-2009 07:53

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Γειά σου Λεωνίδα.
Πολύ καλή ενημέρωση, απ΄ότι κατάλαβα είναι σαν να μου λές μην πουλήσεις τίποτα και βάλε τον κατάλληλο τύπο ελαστικών στο κάθε ένα!!! ........αυτό κάνω!!! χεχε
Πολύ καλημέρα σου.

Bmwnek 15-01-2009 10:59

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Πολύ καλό Λεωνίδα και επίκαιρο για μένα, μια και ψάχνομαι για να τα αλλάξω!

Arkas 15-01-2009 13:46

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Μπράβο Λεωνίδα για το post!

ΙoannisPanagiotidis 15-01-2009 14:07

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Πολύτιμο και ολοκληρωμένο !...αυτο ειναι ποστ!


....keep good posting Leo!!!!http://www.mybike.gr/style_emoticons...t/_rock-on.gif

skippybi 15-01-2009 15:19

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Ευχαριστώ πολύ γιατί είμαι σε διαδικασία αντικατάστασης ελαστικών!!!;)

Να μου λέγατε και καμιά γνώμη για μάρκα ή μοντέλο ελαστικού, τι καλά που θα ήταν!!! ΒMW R 850R:Μπερδεμέν

gtbike 03-02-2009 23:15

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
:sm8:

riko46 03-02-2009 23:30

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
:sm5::sm8:

kostas_366 04-02-2009 00:27

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Ωραίος..

falcon 04-02-2009 08:13

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
-Καλη ενημερωση......
''''''''-__Σημαντικός παράγοντας είναι και η ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού που εκφράζεται με ενα τετραψήφιο νούμερο ανάγλυφα τυπωμένο επάνω στο λάστιχο.''''''
........θα εβαζες ενα λαστιχο 24 μηνων στη μηχανη σου????

και επισης θα ηθελα να σου υπενθυμισω οτο το 78% του αερα μας αποτελειται απο αζωτο.Ετσι για να πετυχεις τα οφελη του αεριου θα πρεπει να βαλεις 22%...που ειναι αδυνατο.Δεν μπορεις να κανεις Vagum(υποπιεση) και να αφαιρεσεις ολο τον αερα για να γεμισης με αζωτο το εσωτερικο του ελαστικου.Οσο για τα οφελη.........σαν απλους πολιτες δεν μας ενδιαφερει και πολυ η διαφορα θερμοκρασιας διοτι δεν ειμαστε αγωνιζομενοι στην F1 ετσι ωστε ν΄αλλαξει το υψος της σκαφης του οχηματος.(Εξ ου και ο θανατος του Αυρτον Σενα).Η φθορα των ελαστικων οντως προερχεται και απο την κακη πιεση μεγαλυτερη η και μικροτερη.Ομως δεν βρισκεις παντου αζωτο,στο εξωτερικο δεν υπαρχει καν και ας μην πω για την ελληνικη περιφερεια.Ας κοιταμε ν'αλλαζουμε τα ελαστικα μας καθε 3 χρονια απο την ημερομηνια τοποθετησης για τα Ι.Χ και 2 χρονια για τις μοτο και ας αφησουμε το αζωτο.Το τι κυκλοφορει για το αζωτο δεν μπορειται να φανταστηται.Μεχρι οτι ψυχει τις δισκοπλακες εχω ακουσει....
Παντως η ενημερωση του φιλου μας ηταν παρα πολυ καλη.........

droggitiszak 04-02-2009 10:15

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
:sm8:ευχαριστούμε leo !

GeorgeP 04-02-2009 14:29

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από leonidas ( 4995)
............................................................................
Λάστιχα - Αζωτο
Αζωτο, πνοή στα λάστιχα
Προέρχεται μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογίας στους αγώνες F1 και ταχύτητας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Πρόκειται για ένα αδρανές αέριο με μεγαλύτερο μέγεθος μορίων από αυτά του οξυγόνου, πλεονεκτήματα τα οποία χρησιμοποιούνται ώστε στα ελαστικά εφοδιασμένα με άζωτο να διατηρείται η σωστή πίεση κάτω από συνθήκες μεγάλων διαφορών θερμοκρασίας αλλά και για να παραμένει αμετάβλητη για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Με την διατήρηση της σωστής πίεσης στα ελαστικά πετυχαίνουμε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, μείωση της φθοράς του πέλματος προβλέψιμη συμπεριφορά και βελτίωση της πρόσφυσης.
Επίσης το άζωτο είναι πιο ξηρό από τον αέρα, έτσι εξαλείφει εντελώς το φαινόμενο της οξείδωσης των ζαντών και στα σημεία επαφής με τα ελαστικά. Φουσκώνοντας με άζωτο αποφεύγονται οι χημικές οξειδώσεις ( που προκαλεί το οξυγόνο ) άρα και η σκλήρυνση και γήρανση των ελαστικών.
.............................................................................................

....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Σε όλα συμφωνώ εκτος απο το παραπάνω!! Το αζωτο δεν μπορεί να διασταλει/συσταλει αναλογα με την θερμοκρασια του ελαστικου με αποτέλεσμα να μην φτανει ποτε το ελαστικό στην σωστή θερμοκρασια λειτουργίας του!! Γιαυτό και ΟΛΕΣ οι εταιρείες συστηνουν ατμοσφαιρικό αέρα και ποτε αζωτο!!
Διαβαστε εδω http://www.goodyear.com/truck/pdf/ra...tread_S5_V.pdf στην τελευταια σελιδα (nitrogen inflation).
Εδω http://rs511.rapidshare.com/files/16...8859-7__SI.pdf είναι και η επισημη θέση την BMW Hellas!

Ο συνάδελφος billy BMW είχε δημοσιευσει για το θέμα δυο καταπληκτικα επιστημονικά αρθρα (τα παραπάνω λινκς είναι απο τα δικά του αρθρα) σε άλλο φορουμ τα οποια αν θέλει τα ανεβάζει κι εδώ, αν οχι με την αδεια του το κανω κι εγώ με copy paste. Υπάρχει και ο τριτος δρόμος με απ'ευθείας λινκ αλλα εδω θα χρειαστώ αδεια απο τον αντμιν για ευνοητους λογους!!

arisxios 04-02-2009 15:03

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Μπράβο λεω !!!!!

PortoLeone 04-02-2009 15:08

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από arisxios ( 9318)
Μπράβο λεω !!!!!

Μπράβο!:sm8:

arisxios 04-02-2009 15:10

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 9308)
Σε όλα συμφωνώ εκτος απο το παραπάνω!! Το αζωτο δεν μπορεί να διασταλει/συσταλει αναλογα με την θερμοκρασια του ελαστικου με αποτέλεσμα να μην φτανει ποτε το ελαστικό στην σωστή θερμοκρασια λειτουργίας του!! Γιαυτό και ΟΛΕΣ οι εταιρείες συστηνουν ατμοσφαιρικό αέρα και ποτε αζωτο!!
Διαβαστε εδω http://www.goodyear.com/truck/pdf/ra...tread_S5_V.pdf στην τελευταια σελιδα (nitrogen inflation).
Εδω http://rs511.rapidshare.com/files/16...8859-7__SI.pdf είναι και η επισημη θέση την BMW Hellas!

Ο συνάδελφος billy BMW είχε δημοσιευσει για το θέμα δυο καταπληκτικα επιστημονικά αρθρα (τα παραπάνω λινκς είναι απο τα δικά του αρθρα) σε άλλο φορουμ τα οποια αν θέλει τα ανεβάζει κι εδώ, αν οχι με την αδεια του το κανω κι εγώ με copy paste. Υπάρχει και ο τριτος δρόμος με απ'ευθείας λινκ αλλα εδω θα χρειαστώ αδεια απο τον αντμιν για ευνοητους λογους!!



Θα συμφωνήσω απόλυτα!!!
Το σωστό είναι οτι το ελαστικό πρέπει να φτάνει σε μια θερμοκρασία για να μπορεί να δουλέψει

gs1150 29-06-2009 00:47

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
:sm8:

konstantinos 29-06-2009 01:16

Απάντηση: Περί ελαστικών
 
:sm5::sm8::sm5:


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 17:31.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!