GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Ασφάλεια και τεχνικές οδήγησης (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Το βγάζουμε ή όχι ? (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=8279)

Carduelis 25-12-2009 20:33

Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Μέρος 1ο

Αφορμή για το γράψιμο αυτού του άρθρου είναι δυό φίλοι. Ο soter3gm που έριξε πρώτος την ιδέα σε μια μοτοβόλτα και ο Γ. Σαββίδης που με “γαργάλησε”με τα σχόλιά του.
Το ενδιαφέρον αυτοτροφοδοτήθηκε όταν ψάχνοντας στο δίκτυο και στις online ιατρικές βιβλιοθήκες διαπίστωσα ότι οι μοτοσυκλετιστές και τα θέματα ασφάλειας/υγείας τους είναι μάλλον υποβαθμισμένα απ όλους.
Έτσι ενώ υπάρχουν δεκάδες μελέτες που δείχνουν πως πληρώνουν τον βαρύτερο φόρο σε ζωές λίγα ουσιαστικά γίνονται πάνω στα θέματα της ασφάλειας που τους αφορούν. Το θέμα “κράνος” βέβαια δεν αποτελεί εξαίρεση.
Πολλοί δεν γνωρίζουμε με ποιό τρόπο βοηθούμε ουσιαστικά τραυματία αναβάτη σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και περιοριζόμαστε απλά να περιμένουμε το 166.
(αντίστοιχο θέμα έχει ποσταριστεί παλιότερα και από τον ΚΑΓΚΕΛΑΡΙΟ http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=6487)

Το βγάζουμε ή όχι το κράνος σε τραυματία αναβάτη?

Παλιά διαφωνία που δυστυχώς ακόμα υπάρχει στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών. Ας δούμε το γιατί.
Σε ενδεχόμενο τροχαίο δεν μπορεί να αποκλειστεί ο κίνδυνος τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης (ΣΣ) σε οποιοδήποτε σημείο της, έτσι είναι ευρύτατα διαδεδομένο το “μην μετακινείτε καθόλου τον τραυματία αναβάτη”. Ο κύριος φόβος, αν δεχτούμε ότι έχει μόνο κρανιοεγκεφαλική κάκωση, είναι η ύπαρξη καταγμάτων του αυχένα. Σε μια τέτοια περίπτωση κάθε απρόσεκτη κίνηση προκαλεί μετατόπιση της σπονδυλικής στήλης στο σημείο του κατάγματος με αποτέλεσμα κάκωση του νωτιαίου μυελού. Οι συνέπειες από κάτι τέτοιο είναι παράλυση από το σημείο της βλάβης και κάτω, δηλαδή τετραπληγία (παράλυση χεριών-ποδιών) όταν μιλάμε για την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης (Εικόνα 1 ).



(Εικόνα 1: το βέλος δείχνει το σπασμένο αυχενικό σπόνδυλο που πιέζει το νωτιαίο μυελό-άσπρος κάθετος σχηματισμός- και σχεδόν τον κόβει)

Υπάρχει μάλιστα και κυκλοφορεί ειδικό αυτοκόλλητο stick για το κράνος για όποιον δεν θέλει να του το αφαιρούν σε ενδεχόμενο τροχαίο ανεκπαίδευτα άτομα! (Εικόνα 2)


(εικόνα 2)





Παρότι λογική λοιπόν η θεωρία της μή μετατόπισης του κεφαλιού τραυματία-αναβάτη, στην πράξη είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα. Το σημαντικότερο που πρέπει να μας απασχολεί είναι πρωτίστως η επιβίωση του αναβάτη και αυτό σημαίνει την εξασφάλιση:
  • ελεύθερων αεραγωγών -στόμα,τραχεία- από αίματα, σπασμένα δόντια και εμετούς
  • κανονικής αναπνοής
  • κυκλοφορίας αίματος (διατήρηση καρδιακής λειτουργίας, σταμάτημα αιμορραγίας)
Επομένως σε έναν τραυματισμένο αναβάτη που πρέπει να εφαρμοσθεί μάσκα οξυγόνου ή να αναρροφήσει κανείς ότι φράσει το στόμα και την τραχεία του για να πάρει αέρα ή χρειάζεται να γίνει καρδιοαναπνευστική αναζωογόννηση (το “φιλί της ζωής”) γιατί είναι σε κώμα και δεν αναπνέει, πρέπει να αφαιρείται το κράνος!
Κάποιοι υποστηρίζουν οτι σε αναβάτη με καλή επικοινωνία και πόνο στον αυχένα (άρα υπόνοια κατάγματος) το ίδιο το κράνος βοηθά στην σταθεροποίηση της ΣΣ και άρα να μην αφαιρείται. Ακόμα και στην περίπτωση αυτή όμως, αν στριφογυρνά το κεφάλι του πχ από πόνο και δεν μένει ακίνητος πάλι διατρέχει τον κίνδυνο αναπηρίας ακόμα και με κράνος.
Άρα μπορεί να είναι σημαντικό πρόβλημα η ακεραιότητα της σπονδυλικής στήλης, αλλά θα απασχολήσει αφού πρώτα εξασφαλιστεί η επιβίωση του αναβάτη.
Με αυτό σαν πρωτεύοντα στόχο έχουν εκδοθεί επίσημες οδηγίες για την ασφαλή αφαίρεση του κράνους σε κάθε σπόρ. Τα περισσότερα δεδομένα αφορούν.. τους αθλητές του αμερικάνικου ποδοσφαίρου!! Όχι παράξενο αν σκεφτούμε οτι εκεί τα ατυχήματα αφορούν ένα δημοφιλέστατο άθλημα, πλούσια αμοιβόμενους αθλητές και συμβαίνουν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες! Έστω κι έτσι όμως ωφεληθήκανε έμμεσα και οι αναβάτες μοτοσυκλέτας..


Carduelis 25-12-2009 21:29

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Μέρος 2ο

Οι οδηγίες λοιπόν της Αμερικανικής Χειρουργικής Εταιρείας ήδη εδώ και 13 χρόνια (Απρίλης 1997) περιγράφουν διεξοδικά την ασφαλή αφαίρεση του κράνους η οποία προυποθέτει την καλή συνεργασία 2 ατόμων (διασώστες) σε 7 στάδια:
http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/1.jpgΟ ένας διασώστης πηγαίνει πίσω από τον αναβάτη και σταθεροποιεί το κεφάλι κρατώντας το ευθειασμένο από την κάτω γνάθο, ώστε αν το λουρί είναι χαλαρό ή λυτό να μην του γλυστρίσει το κεφάλι.


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/2.jpgΟ δεύτερος διασώστης πρώτα ανοίγει τη ζελατίνα και βγάζει τα γυαλιά, αν φοράει, του αναβάτη. Κατόπιν λύνει ή κόβει το λουρί του κράνους (αν προσπαθήσει κανείς να βγάλει δεμένο κράνος κάνει μεγαλύτερο κακό!)


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/3.jpgΣτη συνέχεια ο δεύτερος διασώστης αναλαμβάνει τη σταθεροποίηση του κεφαλιού από τον πρώτο βάζοντας το αριστερό χέρι πίσω, στην ινιακή περιοχή του κρανίου του αναβάτη, ενώ με το δεξί σταθεροποιεί το σαγόνι. Έτσι τώρα είναι εκείνος υπεύθυνος για τη σωστή ακινητοποίηση του κεφαλιού.


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/4.jpgΟ πρώτος διασώστης που βρίσκεται πίσω από το κεφάλι του αναβάτη αρχίζει να αφαιρεί προσεκτικά το κράνος πιάνοντάς το από τα δύο πλάγια στα σημεία που είναι οι ιμάντες του και μάλιστα ανοίγοντάς το προς τα έξω ώστε να απελευθερώσει τα αυτιά. Προσοχή στα κράνη που είναι ανοιγόμενα! Εκείνα “πιάνουν” πιο χαμηλά στο σαγόνι και για να αφαιρεθούν πρέπει πρώτα να ανασηκώσουμε το κάτω μέρος τους, αλλιώς κάνουμε ζημιά!


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/5.jpgΌσο ο πρώτος διασώστης αφαιρεί το κράνος ο δεύτερος στηρίζει καλύτερα το κεφάλι ώστε να μην μετακινηθεί αριστερά-δεξιά ούτε να πέσει προς τα πίσω. Το κεφάλι δεν πρέπει να ακουμπά στο έδαφος γιατί τότε είναι σε υπερέκταση!


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/6.jpgΑφού αφαιρέσει το κράνος ο πρώτος διασώστης βάζει τα δυό του χέρια ώστε οι παλάμες να καλύπτουν τα αυτιά και με τα δάχτυλα να στηρίζει το σαγόνι του αναβάτη και τον αυχένα του.


http://i865.photobucket.com/albums/a...0removal/7.jpgΟ πρώτος διασώστης έχει πλέον αναλάβει εξ΄ολοκλήρου τη σταθεροποίηση του κεφαλιού με τα δυό του χέρια αλλά και με το να φέρει τα γόνατά του κάτω από το κεφάλι του αναβάτη σαν υποστήριγμα. Ο δεύτερος διασώστης αναλαμβάνει την τοποθέτηση του αυχενικού κολλάρου (αν υπάρχει) ή ενός ρούχου κάτω από τον αυχένα του αναβάτη ώστε να κρατά το κεφάλι σταθεροποιημένο.

Εδώ μπορείτε να δείτε το αντίστοιχο video με τον σωστό τρόπο αφαίρεσης που περιγράψαμε πιό πριν

Κι εδώ μπορείτε να δείτε τα λάθη όταν αφαιρείται το κράνος


Ετσι στη χώρα του παραλόγου Αμερική, ενώ δεν έχουν ακόμα επιβάλλει υποχρεωτικά το κράνος σε 23 πολιτείες, επιβάλλουν πλέον στους αγωνιζόμενους ειδικά στο ΜΧ να φοράνε κράνη που έχουν ειδικό μηχανισμό για να αφαιρείται εύκολα.
Δείτε λοιπόν:
1. Τη λύση της ARAI με κράνη που φέρουν ειδική εσωτερική επένδυση που βοηθάει στη σωστή αφαίρεσή τους:

2. Τη λύση της shockdoctor με μικρή αντλία αέρα που μπαίνει σαν αξεσουάρ σε όλα τα κράνη, ώστε να αφαιρείται εύκολα και σωστά!
http://vodpod.com/watch/1990041-shoc...t-eject-system

Γνώμη μου βέβαια αλλά για την ώρα τα κράνη μας είναι λίγο αρχαία τεχνολογικά! πιο κοντά στο "καλύπτω" και λιγότερο στο "προστατεύω". Όσο υπάρχει όμως η ανάγκη για προστασία των αναβατών και η συνεργασία διαφόρων επιστημόνων θα βλέπουμε όλο και μεγαλύτερες προόδους στο θέμα. Και αν σκεφτείτε πως σήμερα δοκιμάζονται κράνη με αερόσακκο στον αυχένα που φουσκώνει αυτόματα σε πτώση ή με.. ψυκτικούς μηχανισμούς για την πρώιμη αντιμετώπιση του εγκεφαλικού οιδήματος ήδη από τη στιγμή του ατυχήματος..

..τότε πιθανά στο μέλλον να μπορούμε να αγοράσουμε το κράνος που θα είναι τόσο εξελιγμένο ώστε να μπορεί να τροποποιεί ακαριαία τη μοριακή δομή των υλικών του ανάλογα με τη σφοδρότητα του χτυπήματος για να προφυλάξει τον εγκέφαλο, να αναλαμβάνει να σταματά το εγκεφαλικό οίδημα, να ειδοποιεί τροχαία και ΕΚΑΒ ότι τράκαρε ο αναβάτης του, να δίνει τις συντεταγμένες του μέσω GPS, να στέλνει στο κοντινότερο νοσοκομείο την ομάδα αίματός του και δεδομένα της εγκεφαλικής του λειτουργίας ώστε να ετοιμάζονται οι αντίστοιχες ειδικότητες!
Σενάριο επιστημονικής φαντασίας ή επιστημονική πρόοδος, τι λέτε??

Καλές γιορτές και γερά κεφάλια για όλους!
Νότης
ΥΓ: Είναι αυτονόητο πως γίνεται δεκτή κάθε παρατήρηση, διόρθωση ή επισήμανση!

georgekostas 25-12-2009 21:33

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Πολυ καλο και ενδιαφερον Νοτη...ευχαριστουμε!!

gper 25-12-2009 21:34

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:sm4:

ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ 25-12-2009 21:37

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Απόσπασμα:

Καλές γιορτές και γερά κεφάλια για όλους!
Νότης
ΥΓ: Είναι αυτονόητο πως γίνεται δεκτή κάθε παρατήρηση, διόρθωση ή επισήμανση!






Τί να διορθώσουμε γιατρέ μου ;;;;;;

Εσύ έκανες "διατριβή" .....:)

Καλές γιορτές κ σε σένα φίλε Νότη ....;)






.

riko46 25-12-2009 21:45

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
:sm8: Ευχαριστούμε.............

Arkas 25-12-2009 21:52

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Νότη,

έγραψες!!!!

:sm5::sm4::sm5:

vp_68 25-12-2009 23:12

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Πολύ καλό. Ευχαριστούμε.

S.T 26-12-2009 07:51

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Ωραίο ποστ γιατρέ :sm5:.Το stick για το κράνος μήπως γνωρίζεις που το προμηθεύομαστε?

Carduelis 26-12-2009 10:04

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από S.T ( 109091)
Ωραίο ποστ γιατρέ :sm5:.Το stick για το κράνος μήπως γνωρίζεις που το προμηθεύομαστε?

http://www.streetglo.net/helmet.remo...ing.decal.html

S.T 26-12-2009 10:13

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 109105)

Ευχαριστώ;)!!

linex 26-12-2009 10:21

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
ΜΠΡΑΒΟ !!!!!!!!

xenos 26-12-2009 12:51

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
εγραψες ιστορία νοτη..μπράβο!!..θα το διαβάσω κ θα το ξαναδιαβάσω κ θα το στείλω κ στην σύντροφο μου να το εμπεδώσουμε καλά ποτε δεν ξέρεις...ευχαριστούμε!!!:D:D

gsa1200 26-12-2009 15:44

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Ωραίοοοοοοοοοοοοοοος !!!!!!!!!!!!

frits 26-12-2009 15:47

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Μπράβο Γιατρέ,

αλλά επειδή είμαι και γκρινιάρης, γιατί για όλα αυτά να μην υπάρχει μία εκπομπή στο χαζοκούτι να το δουν μερικές χιλιάδες άτομα και να είμαστε μόνο εμείς οι τυχεροί.

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ.

Carduelis 27-12-2009 16:58

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
1 Συνημμένο(α)
Κι επειδή προφανώς ορισμένες εταιρείες κατασκευής κρανών αναγνωρίζουν την ανάγκη σωστής πληροφόρησης ως προς το αν το βγάζουμε ή όχι το κράνος στους αναβάτες δείτε τη λύση της Schuberth που έχει ειδική θήκη στο εξωτερικό του κράνους με οδηγίες πρώτων βοηθειών και αφαίρεσης του κράνους!!!
Επισυναπτόμενα 1913

antonis1150GSA 27-12-2009 17:51

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Arkas ( 109005)
Νότη,

έγραψες!!!!

:sm5::sm4::sm5:


Και πολυ μαλιστα...:sm7::sm7::sm4:

KAS 28-12-2009 13:30

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
:sm8:

kostasx 29-12-2009 12:08

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Carduelis ( 109395)
Κι επειδή προφανώς ορισμένες εταιρείες κατασκευής κρανών αναγνωρίζουν την ανάγκη σωστής πληροφόρησης ως προς το αν το βγάζουμε ή όχι το κράνος στους αναβάτες δείτε τη λύση της Schuberth που έχει ειδική θήκη στο εξωτερικό του κράνους με οδηγίες πρώτων βοηθειών και αφαίρεσης του κράνους!!!
Επισυναπτόμενα 1913

Θα εκτυπώσουμε τις παπαπάνω οδηγείες και θα τις βάλουμε στα δικά μας κράνη !!

skippybi 29-12-2009 19:03

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
:sm4::sm4:;)

Γιώργος Σαββίδης 14-01-2010 03:36

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Φίλε Νότη ένα μπράβο είναι πολύ λίγο για αυτά που διαβασα και δεν έχω ανάλογα λόγια να εκφραστώ ….….!!!!! :)

Και τώρα ο μπελάς των ερωτήσεων

Σε ένα ατύχημα μου το 1980 μου κόπηκε η αναπνοή ( αυτό κατάλαβα εγώ ) ευτυχώς για μένα κάποιοι από τους συναθλητές μου κάτι ήξεραν ! Μου έβγαλαν το κράνος ……στην συνέχεια ο ένας κρατώντας με τα γόνατα του το κεφάλι μου ακίνητο πίεσε τους ώμους μου προς τα κάτω και ο δεύτερος σήκωσε τα πόδια μου προς τα επάνω και στην συνέχεια τα λύγισε προς τα κάτω και συνέχισε με μερικές επαναλήψεις …..αμέσως ένιωσα μια ανακούφιση και ανάπνεα ……..ευτυχώς για μένα γλίτωσα το φιλί της ζωης από άντρα ….:)( ο φίλος Δημολιανης δεν ήταν και τόσο ομορφούλης )

Το έχω συζητήσει με συνάδελφο σου και μου είπε ότι μπορεί να μην ανάπνεα από τον πόνο ….η να νόμιζα ότι μου κόπηκε η αναπνοή λογο του μεγάλου πόνου της στιγμής
Η ερώτηση φίλε Νότη είναι
Υπάρχει πιθανότητα να ανοίξει η αναπνοή με τον τρόπο αυτό…… πριν προβούμε στο φιλί της ζωης και αν ο μεγάλος πόνος μπορεί να δώσει την εντύπωση στον τραυματία ότι έχει κοπεί η αναπνοή του ?

Μια δεύτερη εμπηρεία που βεβαιώνει όσα έγραψες ! ήταν ένα ατύχημα που είχε ο φίλος Ντον σε αγώνα στην Βουλγαρία που του γύρισε η γλώσσα …. Δυστυχώς για εκείνον μπήκε σε μεγάλη περιπέτεια γιατί οι δικοί μας συνοδοί από την Ε.Λ.Π.Α δεν γνώριζαν …..και δεν αφήσαν τους Βούλγαρους συναθλητές να ενεργήσουν άμεσα ….και από άγνοια και έλλειψη εμπιστοσύνης στους γιατρούς και τα νοσοκομεία της Βουλγαρίας η μητέρα του δεν έδωσε την συγκατάθεση της και τον έφεραν στην Ελλάδα < οδικός > με μεγάλο ρίσκο και περιπέτειες που ακολούθησαν …….ΑΧ ….. μεγάλος ο πόνος της ενημέρωσης στην χώρα μας

Και η τελευταία ερώτηση σε ατύχημα φίλου πριν 8 χρόνια που χτύπησε με το κεφάλι κάθετα στο έδαφος στην συνέχεια τον χτύπησε η μοτοσικλέτα στην πλάτη και συνέχισε επαναλαμβάνοντας τον ίδιο κύκλο …….στην συνέχεια του προσφέραμε τις πρώτες βοήθειες και με όσες γνώσεις είχαμε παρατηρήσαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, είχε τάσεις εμετού , ζάλη και “ επιθυμία” ύπνου ……! Αποφασίσαμε να τον μεταφέρουμε με προσοχή στο κοντινότερο εφημερεύον νοσοκομείο ….κακός βέβαια ….αλλά στα νταμάρια που έγινε το ατύχημα φοβόμασταν ότι το Ε.Κ.Α.Β δύσκολα θα μας έβρισκε και φοβόμασταν τον χρόνο …….. αποφασίσαμε με στηριγμένο το κεφάλι με πρόχειρα μέσα να τον μεταφέρουμε ….….
(στην βιασύνη μας δεν προβλέψαμε την ακινητοποίηση όλης της σπονδυλικής στήλης.....Ευτυχώς για όλους δεν είχαμε κάτι δυσάρεστο από την παράληψη μας )

Aυτό που θέλω να ρωτήσω, δεν είναι αν κάναμε καλά που τον μεταφέραμε ………αλλά ότι δεν το άφησα να κοιμηθεί και τον είχα γυρισμένο στο πλάι μην τυχών κάνει εμετό …….

Στον νοσοκομείο μας είπαν ότι ήταν μια μικρή εγκεφαλική διασειση …..αλλά δεν μου είπαν αν έκανα το σωστό που δεν τον άφησα να κοιμηθεί……..δεν ήταν και η κατάλληλη στιγμή βέβαια με τον κόσμο που είχαν έτρεχαν και δεν έφταναν

Αν έχεις τον χρόνο και σου “επιτρέπετε” ως γιατρός ……..και είναι εύκολο να λύσεις τις απορίες μου απαντάς… κατανοώ την δυσκολία να απαντήσεις σε έναν που δεν γνωρίζει ούτε τα βασικά ……και τους λογους που
αποφεύγεται πολλές φορές να δίνεται οδηγίες με τον τροπο αυτόν στο τι να κάνουμε ……γνωρίζοντας ότι με την ημιμάθεια μας μπορεί να έχουμε τα χειρότερα ……..


Υς μια μικρή επισήμανση για το διαφημιστικό σποτακι της ARAI ! Μήπως θα ήταν καλλίτερα να είναι ελαστικό και να ξεκουμπώνει με μικρή πίεση το υποσιάγωνο ……το βλέπω λίγο δύσκολο να κυκλοφορώ με ένα ψαλίδι μήπως και χρειαστεί να κόψω κανένα υποσιάγωνο από κράνος

Για την πρόοδο δεν είναι επιστημονική φαντασία……. για τα περισσότερα που αναφέρθηκες, γίνονται έρευνες και έχουμε συνεχείς επινοήσεις και εξελίξεις !!! μάλιστα υπάρχει και νόμος που επιτρέπει την αντιγραφή της κάθε πατέντας που προσφέρει καλλίτερη ασφάλεια στον μοτοσικλετιστή , αυτοκινητιστή κ.λ.π μετά από 5 έτη. Ο νόμος βασίζετε στην λογική της εξέλιξης κάθε ιδέας ! Με βάση τον νόμο αυτόν, μπορεί ο οποιοσδήποτε να αντιγράψει τη κάθε πατέντα σε θέματα ασφάλεια ζωης (με μικρές αλλαγές)

Carduelis 26-01-2010 13:59

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
[QUOTE=Γιώργος Σαββίδης;114954]
Και τώρα ο μπελάς των ερωτήσεων
Φίλε Γιώργο δεν είχα δεί το ποστάρισμά σου γι αυτό και απαντάω καθυστερημένα! :(
Σε ένα ατύχημα μου το 1980 μου κόπηκε η αναπνοή.. Μου έβγαλαν το κράνος ……στην συνέχεια ο ένας κρατώντας με τα γόνατα του το κεφάλι μου ακίνητο πίεσε τους ώμους μου προς τα κάτω και ο δεύτερος σήκωσε τα πόδια μου προς τα επάνω και στην συνέχεια τα λύγισε προς τα κάτω και συνέχισε με μερικές επαναλήψεις …..αμέσως ένιωσα μια ανακούφιση και ανάπνεα ……..
Η ερώτηση φίλε Νότη είναι
Υπάρχει πιθανότητα να ανοίξει η αναπνοή με τον τρόπο αυτό…… πριν προβούμε στο φιλί της ζωης και αν ο μεγάλος πόνος μπορεί να δώσει την εντύπωση στον τραυματία ότι έχει κοπεί η αναπνοή του ?
Ο πολύ έντονος πόνος (ειδικά αν υπάρχει κάκωση στο θώρακα) μπορεί να προκαλέσει παροδική διακοπή της αναπνοής. Ο χειρισμός που περιέγραψες στην ουσία βοήθησε το διάφραγμα σου να κινηθεί. Δεν ξέρω αν βοήθησε μόνο αυτό ή απλά κατάφερες εκείνη τη στιγμή να ανασάνεις ξεπερνώντας τον πόνο. Ειδικά αν υπάρχει σπάσιμο σε πλευρές ο πόνος είναι μεγάλος οπότε η αναπνοή είναι ρηχή και "επιπόλαιη" γι αυτό και σε αρρώστους με κατάγματα πλευρών δίνουμε αναλγητικά που βελτιώνουν και την αναπνοή.
Μια δεύτερη εμπηρεία που βεβαιώνει όσα έγραψες ! ήταν ένα ατύχημα που είχε ο φίλος Ντον σε αγώνα στην Βουλγαρία που του γύρισε η γλώσσα …. Δυστυχώς για εκείνον μπήκε σε μεγάλη περιπέτεια γιατί οι δικοί μας συνοδοί από την Ε.Λ.Π.Α δεν γνώριζαν …..και δεν αφήσαν τους Βούλγαρους συναθλητές να ενεργήσουν άμεσα ….και από άγνοια και έλλειψη εμπιστοσύνης στους γιατρούς και τα νοσοκομεία της Βουλγαρίας η μητέρα του δεν έδωσε την συγκατάθεση της και τον έφεραν στην Ελλάδα < οδικός > με μεγάλο ρίσκο και περιπέτειες που ακολούθησαν …….ΑΧ ….. μεγάλος ο πόνος της ενημέρωσης στην χώρα μας
Στο θέμα αυτό δεν υπάρχουν πλέον διχογνωμίες! Το κράνος πρέπει να βγαίνει άν ο αναβάτης δεν έχει συνείδηση ή αναπνοή και να του προσφέρονται οι πρώτες βοήθειες επί τόπου. Ασφαλώς και μας νοιάζει η κατάσταση της σπονδυλικής στήλης αλλά αν δεν αναπνέει, είτε γιατί γύρισε η γλώσσα του, είτε γιατί εισρόφησε εμετούς και αίματα και σπασμένα δόντια τότε πρέπει να του δώσουμε οξυγόνο ή το φιλί της ζωής και να τα αφαιρέσουμε όλα αυτά.
Το κράνος μπορούμε να το αφήσουμε στον αναβάτη μόνο αν έχει τη συνείδησή του, αναπνέει φυσιολογικά και διαμαρτύρεται για πόνο στο σβέρκο του. Εκεί αφού αναπνέι και υπάρχει η υπόνοια κατάγματος στον αυχένα λόγω του πόνου, καλό είναι να μείνει το κράνος και να το βγάλουν οι διασώστες.

Carduelis 26-01-2010 14:02

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
Και η τελευταία ερώτηση σε ατύχημα φίλου πριν 8 χρόνια που χτύπησε με το κεφάλι κάθετα στο έδαφος στην συνέχεια τον χτύπησε η μοτοσικλέτα στην πλάτη και συνέχισε επαναλαμβάνοντας τον ίδιο κύκλο …….στην συνέχεια του προσφέραμε τις πρώτες βοήθειες και με όσες γνώσεις είχαμε παρατηρήσαμε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, είχε τάσεις εμετού , ζάλη και “ επιθυμία” ύπνου ……! Αποφασίσαμε να τον μεταφέρουμε με προσοχή στο κοντινότερο εφημερεύον νοσοκομείο ….κακός βέβαια ….αλλά στα νταμάρια που έγινε το ατύχημα φοβόμασταν ότι το Ε.Κ.Α.Β δύσκολα θα μας έβρισκε και φοβόμασταν τον χρόνο …….. αποφασίσαμε με στηριγμένο το κεφάλι με πρόχειρα μέσα να τον μεταφέρουμε ….….
(στην βιασύνη μας δεν προβλέψαμε την ακινητοποίηση όλης της σπονδυλικής στήλης.....Ευτυχώς για όλους δεν είχαμε κάτι δυσάρεστο από την παράληψη μας )
Aυτό που θέλω να ρωτήσω, δεν είναι αν κάναμε καλά που τον μεταφέραμε ………αλλά ότι δεν το άφησα να κοιμηθεί και τον είχα γυρισμένο στο πλάι μην τυχών κάνει εμετό …….
Σε κάθε χτύπημα στο κεφάλι ο κίνδυνος είναι η εσωτερική ενδοεγκεφαλική αιμορραγία. Αυτή δυστυχώς δεν εκδηλώνεται πάντα αμέσως γιατί αρχικά είναι μικρή και θέλει κάποιο χρόνο να εμφανιστεί σε όλο της το "μεγαλείο". Αρα γενικά σε χτυπήματα στο κεφάλι αν δεν έχουμε τη δυνατότητα αξονικής τομογραφίας (η οποία δείχνει τα αιματώματα, ακόμα και μικρά) αυτό που κάνουμε είναι να ζητάμε από τους συγγενείς του αρρώστου να έχουν το νού τους το επόμενο 24ωρο για τυχόν συμπτώματα από τον εγκέφαλο και κυρίως υπνηλία και λήθαργο. Αν είναι νύχτα και ο άρρωστος μπορεί να κοιμάται λέμε στους συγγενείς να τον ξυπνάνε συχνά και να τον ρωτάνε αν είναι καλά. Αν παρατηρηθεί οποιαδήποτε διαταραχή (λήθαργος, αποπροσανατολισμός, δυσαρθρία, διαταραχές αναπνοής κλπ) τότε ξανά νοσοκομείο και αξονική εγκεφάλου.
Στο δικό σου παράδειγμα όπως είπες ήταν λάθος η μετακίνηση του αρρώστου και λάθος η μετακίνηση δίχως ταυτόχρονη ακινητοποίηση όλης της σπονδυλικής στήλης.
Αν ο αναβάτης έχει αναπνοή και συνείδηση και δεν αιμορραγεί σημαντικά καλύτερα να περιμένατε το ΕΚΑΒ με τον άρρωστο ακινητοποιημένο.
Η εικόνα που περιγράφεις με τάση για εμετό και υπνηλία σημαίνει από μικρή εγκεφαλική θλάση (διάσειση) μέχρι επερχόμενο εγκεφαλικό οιδημα και βαριά αιμορραγία. Αν ο συγκεκριμένος αναβάτης επρόκειτο να κάνει κάτι τόσο σοβαρό δεν θα μπορούσες να τον κρατήσεις ξύπνιο όσο και να προσπαθούσες. Σωστά τον τοποθετήσατε στο πλάι για να μην εισροφήσει τυχόν εμετό και εμποδίσει την αναπνοή του. Αν όμως έπεφτε σε κώμα αυτό που θα είχατε να κάνετε θα ήταν να τον βάλετε ανάσκελα για τεχνητή αναπνοή μέχρι να έρθει βοήθεια. Ολα τροποποιούνται ανάλογα όμως και με τις υπόλοιπες κακώσεις. Αν αιμορραγεί? αν έχει καποιο πόδι σπασμένο? αν πονάει και κουνιέται?

Υς μια μικρή επισήμανση για το διαφημιστικό σποτακι της ARAI ! Μήπως θα ήταν καλλίτερα να είναι ελαστικό και να ξεκουμπώνει με μικρή πίεση το υποσιάγωνο ……το βλέπω λίγο δύσκολο να κυκλοφορώ με ένα ψαλίδι μήπως και χρειαστεί να κόψω κανένα υποσιάγωνο από κράνος
Σωστά τα λές για το υποσιάγωνο, θα πρέπει να υπάρχει τρόπος να "υποχωρεί" και να μην εμποδίζει το κράνος να βγαίνει. Να υπενθυμίσω οτι στο ανοιγόμενο κράνος ΠΡΩΤΑ ανοιγουμε το κάτω μέρος του και μετά το αφαιρούμε με τον τρόπο που δείχνει στο video.
[/QUOTE]

spot 05-02-2010 16:41

Απάντηση: Το βγάζουμε ή όχι ?
 
:sm5::sm4::sm4:


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:28.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!