GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ρύθμιση πίσω ανάρτησης (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=14431)

zarcous 08-10-2010 14:13

Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει...

Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο.....
1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό.
3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??)

Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο.

:sm1::sm1:please help!!!:sm1::sm1:

GeorgeP 08-10-2010 15:55

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
1 Συνημμένο(α)
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από zarcous ( 226140)
Αρχικά να πώ οτι είμαι κάτοχος RGS1200 ADV/2006 (περίπου στα 40.000klm).
Θα ήθελα την άποψη σας για την καλύτερη κατανόηση της λειτουργίας της πίσω ανάρτησης. Προφανώς και έχω πειραματιστεί με διάφορες ρυθμίσεις αλλά δυστυχώς δεν έχω καταφέρει να βρω μια ρύθμιση που να με βολεύει...
Σίγουρα δεν μπορεί να υπάρξει μια ρύθμιση για όλους τους οδηγούς και επίσης που θα κάνεις τα πάντα (πόλη, ταξίδι, χώμα) αλλά το κυρίως πρόβλημα μου είναι εντός πόλης. Θα μου πεις οτι εξαρτάται και από τον δρόμο.....
1. Μια ερώτηση είναι αν βγαίνοντας από το εργοστάσιο η μοτό έχει μια default ρύθμιση για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς.
2. Έχω παρατηρήσει οτι σε λακούβες - αυλάκια (όχι τεράστιες) όταν βουτήξει το πίσω έχεις την αίσθηση οτι χάνεις το γκάζι(προφανώς λόγω μη προσφυσης), ακούγονται όλα τα μεταλλικά μέρη από κάτω, δείχνει σα να μη μπορεί να επαναφέρει άμεσα και γενικότερα μια άσχημη οδηγική συμπεριφορά με το πίσω μέρος να το νιώθεις εντελώς ξερό.
3. Όταν πειράζουμε τη ρύθμιση της πίσω ανάρτησης επεμβαίνουμε στη σκληρότητα της βύθισης (προφόρτιση το λένε??) μόνο ή και στο πόσο άμεσα επαναφέρει (rebound το λένε??)

Τέλος θα ήθελα τη γνώμη σας αν στους θορύβους που ακούγονται στο διαφορικό παίζει ρόλο η αλλαγή βαλβολίνων μιας και τώρα τελευταία ακούγεται περισσότερο.

:sm1::sm1:please help!!!:sm1::sm1:

Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustement) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!





zarcous 08-10-2010 17:11

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226197)
Aγαπητε συνάδελφε,

θα προσπαθησω να σε κανω να καταλαβεις ολα αυτα που ρωτας με οσο το δυνατον πιο απλο τροπο μπορω.
Θα πρέπει ομως να διαβασεις ολο το ποσταρισμα μου αν και θα ειναι (κι αυτο) μακρυ σαν σεντονι!!!!! Δεν γινεται ομως διαφορετικα!!!!

Το πρωτο και κυριο που μας ενδιαφερει να ρυθμισουμε ειναι το υψος του πισω μερους ουτως ωστε η μοτοσυκλετα να μην ''καθεται'' πισω οταν ανεβαινει ο αναβατης και να μην ''παρακαθεται'' οταν φορτωνεται με συνεπιβατη και βαλιτσες!!! Οταν λεω ''καθεται'' εννοω το εμπρος μερος να μην ειναι ψηλοτερα του πισω αποφορτιζοντας τον εμπρος τροχο, δημιουργωντας ασταθειες κατα την οδηγηση γλυστρηματα κ.λ.π.!

Οι αναρτησεις των Μοτοσικλετων εχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε τα ελατήρια να βρισκονται πάντα υπό συμπίεση, ακόμα και όταν εκτείνονται πλήρως. Η προφορτιση του ελατηριου (pre load adjustment) χρησιμοποιειται για να προσαρμοσουμε την αναρτηση στην αρχικη της θεση οταν ο αναβατης/ες αλλα και το βαρος της ιδιας της μοτοσυκλετας επενεργουν πανω σε αυτες!

Η διαφορα του μηκους μεταξυ μιας αναρτησης σε πληρη εκταση (οχι συμπιεσμενη) και της ιδιας σε συμπιεση (απο αναβατη και μοτοσυκλετα) ονομαζεται ''static sag'' η σε ελευθερη μεταφραση ''στατικό κρεμασμα''!!!! την λεξη ''SAG'' κρατα της θα μας χρειαστεί!!!!
Δηλαδη αν η αναρτηση εχει διαδρομη 100mm -απο τελειως ασυμπιεστη μεχρι τελειως συμπιεσμενη - οταν ο αναβατης καθισει επανω στην μοτοσυκλετα συν το βαρος αυτης ''τρωγονται'' π.χ. 30mm, τα υπολοιπα 70mm ειναι το εναπομειναν ποσο προς συμπιεση και τα 30mm το ''total sag''!!!!

Το ''static sag'' εχει οριστει για την βελτιστοποιηση της αρχικης θεσης της αναρτησης ετσι ωστε να αποφευγεται το ''τερματισμα''αυτης αλλα και η αποτομη επαναφορα της στης αρχικη της θεση!!!

Πως θα το βρεις αυτο και τι μας χρειαζεται? εδω θα χρειαστεις δυο ατομα να σε βοηθησουν.
  1. Βαλε την μοτοσυκλετα στο κεντρικο σταντ ¨η στηριξε την με τετοιον τροπο ωστε η πισω ροδα να μην παταει εδαφος και η αναρτηση να ειναι σε πληρη εκταση!! και μετρησε την αποσταση απο τον αξονα της ροδας μεχρι ενα σταθερο σημειο π.χ. τον σκελετο οπως φαινεται στην εικονα sag 1. Αυτη ειναι η μετρηση Νο 1.
  2. Κατεβασε την μοτοσυκλετα απο το σταντ και ανεβα επανω της μαζι με τον συνηθη εξοπλισμο σου π.χ. μπουφαν, μποτες, και ανεβασε τα ποδια σου στους μαρσπιεδες ουτως ωστε η αναρτηση να εχει ολο το βαρος της μοτο και το δικο σου!!! θα σε βοηθησει ο ενας εκ των δυο φιλων σου σε αυτο . Αν εχει βαλιτσα η μοτο ¨η αλλο εξοπλισμο φορτωσης για ταξιδια......βγάλε την/τα!!!!
  3. Οπως εισαι ανεβασμενος στην μοτο, ο εταιρος φιλος σου ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1. αυτη ειναι η μετρηση Νο 2
  4. Εν συνεχεια ο φιλος που σε σταθεροποιει σε οδηγικη κατασταση δηλ. με τα χερια στο τιμονι και τα ποδια στους μαρσπιεδες, πιεζει την μοτοσυκλετα κατω και την αφηνει να επανελθει ΜΟΝΗ ΤΗΣ (ισα ισα που την ακουμπαει μονον και μονον για να μην πεσεις!! Ο εταιρος φιλος σου τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει στα ιδια σημεια οπως στο νουμερο 1!! αυτη ειναι η μετρηση Νο 3.
Το στατικο sag ειναι η διαφορα της μετρησης Νο 1 απο την Νο2+Νο 3!!!!! δηλαδη sag= No1-(No2+No3).

Ενα sag περιπου 30cm ειναι ΟΚ για χρηση νορμαλ στην πολη/χωμα και 20-25cm για γρηγορη οδηγηση στην ασφαλτο.

Οταν βαζεις δευτερο ατομο ¨η και βαλιτσες αυτα τα 30cm πρέπει να παραμενου 30!!! και αν θελεις να οδηγησεις πιο γρηγορα ακομα και με δευτερο ατομ ¨η και βαλιτσες θα πας στα λιγοτερα απο 25cm.

Ελπιζω να σε βοηθησα, αν θες κι αλλες πληροφοριες απλα....... πεστο!!!!

Σημ. αν θελεις και εξηγησει για το πως χρησιμοποιεις την αποσβεση επαναφορας (αν εχει τετοια η μοτοσυκλετα σου) .......παλι εδω ειμαι!




George σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου.

Πραγματικά η απαντηση σου αποτελεί ένα βασικό αξονα για τη ρύθμιση και το περιέγραψες άψογα!!!

Η αλήθεια είναι οτι κανείς μηχανικός δεν έχει μπει στη διαδικασία να μου τα εξηγήσει...
Παρα μόνο ένας αλλά και αυτός έλεγε λίγα και πολύ σύνθετα με αποτέλεσμα να μην καταλάβω τίποτα άρα να μην έχω και ερωτήσεις.

Αυτό που έκανε (σε ένα ΚΤΜ που είχα πριν) ήταν οτι συμπίεζε τη μοτό με το χέρι του στο πίσω μέρος της σέλας (χωρίς αναβατη) και μετά τράβαγε το φτερό προς τα πάνω για να δει τη βύθιση. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί... Για να μην χορο###### μου έλεγε...

Κατά τ'αλλα όλοι μου έλεγαν οτι η ανάρτηση είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και πρέπει να παίξεις με τις ρυθμίσεις και να επιλέξεις που σε βολεύει... Αν είναι λάθος εξαρχής όμως τι να επιλέξω???

Πριν κλείσω να σε ρωτήσω κάτι ακόμα. Οσον αφορά τη μέτρηση 3 γιατί να είναι διαφορετική από τη μέτρηση 2?? επειδή μου γράφεις:
τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει.

Νασαι καλά πάντως!!

GeorgeP 08-10-2010 18:55

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από zarcous ( 226262)
George σ'ευχαριστώ για το χρόνο σου.

Πραγματικά η απαντηση σου αποτελεί ένα βασικό αξονα για τη ρύθμιση και το περιέγραψες άψογα!!!

Η αλήθεια είναι οτι κανείς μηχανικός δεν έχει μπει στη διαδικασία να μου τα εξηγήσει...
Παρα μόνο ένας αλλά και αυτός έλεγε λίγα και πολύ σύνθετα με αποτέλεσμα να μην καταλάβω τίποτα άρα να μην έχω και ερωτήσεις.

Αυτό που έκανε (σε ένα ΚΤΜ που είχα πριν) ήταν οτι συμπίεζε τη μοτό με το χέρι του στο πίσω μέρος της σέλας (χωρίς αναβατη) και μετά τράβαγε το φτερό προς τα πάνω για να δει τη βύθιση. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί... Για να μην χορο###### μου έλεγε...

Κατά τ'αλλα όλοι μου έλεγαν οτι η ανάρτηση είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και πρέπει να παίξεις με τις ρυθμίσεις και να επιλέξεις που σε βολεύει... Αν είναι λάθος εξαρχής όμως τι να επιλέξω???

Πριν κλείσω να σε ρωτήσω κάτι ακόμα. Οσον αφορά τη μέτρηση 3 γιατί να είναι διαφορετική από τη μέτρηση 2?? επειδή μου γράφεις:τοτε και αφου η μοτο εχει επανελθει στην οποια θεση ξαναμετραει.

Νασαι καλά πάντως!!


Οταν το κανεις θα καταλαβεις και μονος σου γιατι εινα διαφορετικη! και μονον οτι θα παρεις διαφορετικη ενδειξη απο την Νο. 2 λεει πολλα απο μονο του!!!

Ηθελα να σου πω και κατι άλλο απαντωντας στην πιθανη ερωτηση σου ''καλα ρε φιλε καθε φορα που θα βαζω δευτερο ατομο θα πρέπει να φωναζω και τους φιλους μου να ρυθμιζω την αναρτηση??""
Οχι υπαρχει και πιο ευκολος τροπος........απο τον προβολεα της μοτοσυκλετας!!!!!!!! Μην γελας!!!!!!!:)

Οταν θα εχεις βρει το σωστο sag για σενα θα πας και θα ρυθμισεις τα φωτα σου σε εναν τοιχο με τον ακολουθο τροπο (θα χρειασθεις εναν κολλητο)
  1. βρισκεις επιπεδο τοιχο (αν εχεις γκαραζ ειναι τελειο)
  2. βαζεις τον εμπρος τροχο της μοτο στα 4,5μ απο τον τοιχο μετρωντας απο τον αξονα αυτου
  3. Βαζεις την μοτο ορθια με εσενα επανω και ο φιλος σου μετραει την αποσταση απο το εδαφος προς την λαμπα Η7 του προβολεα,
  4. την ευρεθεισα αποσταση του Νο3 την βαζεις στον τοιχο τραβωντας μια οριζοντια γραμμη επανω της (καλο θα ηταν να παραμεινει μονιμα εκει αυτη η γραμμη, θα σου χρειαστει για το sag;))
  5. αναβεις τον προβολεα στην μεσαια σκαλα και με εσενα επανω, το πανω μερος της δεσμης πρέπει να ειναι 5 ποντους κα;τω απο την γραμμη που τραβηξες στον τοιχο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;):)
Και τωρα που εχεις ρυθμισμενο sag και τελεια ρυθμισμενα φωτα με εσενα επανω......., για να βρεις το σωστο sag οταν βαλεις δευτερο ατομο π.χ. την κοπελια σου αρκει να πηγαινεις στον τοιχο να την βαζεις (την κοπελια) επανω στην μοτο και να κοιτας την δεσμη στην οριζοντια γραμμη! αν ειναι κατω απο την γραμμη εισαι ΟΚ, αν ειναι πανω απο την γραμμη σφιγγεις το ελατηριο (προφορτιζεις) μεχρι τους 5 ποντους κατω απο αυτην!! Ομοιως και οταν βαλεις βαλιτσες, βαλιτσες και δευτερο ατομο κ.λ.π.!!

Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!!

Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με την Βανα/Μαρια/Αγγελικη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και απει λεγοντας!!!

Αν η αναρτηση σου διαθετει βιδακι αποσβεσης επαναφορας και δεν ξερεις τι δουλεια κανει πεστο μου να στο εξηγησω!!!! Αυτο το βιδακι ειναι μεγάααααααααλη ιστορια προσφεροντας απιστευτη αισθηση και επιπλεον ασφαλεια αν ξερεις να το ρυθμιζεις............. ειδικα στο ταξιδι!!!!!

manosamos 08-10-2010 19:14

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Ελα ρε GeorgeP που χαθηκες τοσες μερες?;)
Ειδα τα σεντονια απλωμενα και ειπα κατσε να του πω ενα γεια..:D
Χαρας το κουραγιο σου με αυτα τα κατεβατα.:)

aeriko 08-10-2010 20:01

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP ( 226339)
Οταν το κανεις θα καταλαβεις και μονος σου γιατι εινα διαφορετικη! και μονον οτι θα παρεις διαφορετικη ενδειξη απο την Νο. 2 λεει πολλα απο μονο του!!!

Ηθελα να σου πω και κατι άλλο απαντωντας στην πιθανη ερωτηση σου ''καλα ρε φιλε καθε φορα που θα βαζω δευτερο ατομο θα πρέπει να φωναζω και τους φιλους μου να ρυθμιζω την αναρτηση??""
Οχι υπαρχει και πιο ευκολος τροπος........απο τον προβολεα της μοτοσυκλετας!!!!!!!! Μην γελας!!!!!!!:)

Οταν θα εχεις βρει το σωστο sag για σενα θα πας και θα ρυθμισεις τα φωτα σου σε εναν τοιχο με τον ακολουθο τροπο (θα χρειασθεις εναν κολλητο)
  1. βρισκεις επιπεδο τοιχο (αν εχεις γκαραζ ειναι τελειο)
  2. βαζεις τον εμπρος τροχο της μοτο στα 4,5μ απο τον τοιχο μετρωντας απο τον αξονα αυτου
  3. Βαζεις την μοτο ορθια με εσενα επανω και ο φιλος σου μετραει την αποσταση απο το εδαφος προς την λαμπα Η7 του προβολεα,
  4. την ευρεθεισα αποσταση του Νο3 την βαζεις στον τοιχο τραβωντας μια οριζοντια γραμμη επανω της (καλο θα ηταν να παραμεινει μονιμα εκει αυτη η γραμμη, θα σου χρειαστει για το sag;))
  5. αναβεις τον προβολεα στην μεσαια σκαλα και με εσενα επανω, το πανω μερος της δεσμης πρέπει να ειναι 5 ποντους κα;τω απο την γραμμη που τραβηξες στον τοιχο!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;):)
Και τωρα που εχεις ρυθμισμενο sag και τελεια ρυθμισμενα φωτα με εσενα επανω......., για να βρεις το σωστο sag οταν βαλεις δευτερο ατομο π.χ. την κοπελια σου αρκει να πηγαινεις στον τοιχο να την βαζεις (την κοπελια) επανω στην μοτο και να κοιτας την δεσμη στην οριζοντια γραμμη! αν ειναι κατω απο την γραμμη εισαι ΟΚ, αν ειναι πανω απο την γραμμη σφιγγεις το ελατηριο (προφορτιζεις) μεχρι τους 5 ποντους κατω απο αυτην!! Ομοιως και οταν βαλεις βαλιτσες, βαλιτσες και δευτερο ατομο κ.λ.π.!!

Ολα τα παραπανω περι ρυθμισεων των αναρτησεων βολευουν το 90% των αναβατων, ομως.......αν παρόλο που εχεις ρυθμιαει το sag σωστα στην Εθνικη οδο αισθανεσαι να ''ψαρευει'' η μοτοσυκλετα ¨η αν μεσα στην πόλη την ωρα που στριβεις σε στροφες 90 μοιρών με 0 κμ αισθανθεις το τιμονι ''ελαφρυ ¨η/και ασαφες ειναι δειγμα οτι πρέπει να δωσεις 2-3 κλικς + στην προφορτιση επιπλεον!!!

Ολα αυτα θα σου γινουν δευτερη φυση οταν τα μαθεις και μετα απο ενα διαστημα θα ξερεις οτι π.χ. με εσενα επανω θελει +15κλικς απο το τερμα χαλαρο, με την Βανα/Μαρια/Αγγελικη κι εσενα θελει άλλα 5 κλικς και απει λεγοντας!!!

Αν η αναρτηση σου διαθετει βιδακι αποσβεσης επαναφορας και δεν ξερεις τι δουλεια κανει πεστο μου να στο εξηγησω!!!! Αυτο το βιδακι ειναι μεγάααααααααλη ιστορια προσφεροντας απιστευτη αισθηση και επιπλεον ασφαλεια αν ξερεις να το ρυθμιζεις............. ειδικα στο ταξιδι!!!!!

Να είσαι καλά Γιώργο για τις πληροφορίες. Πές μου κάτι: με το σύστημα ESA γλυτώνεις απ όλες αυτές τις ρυθμίσεις 100%;

Gemat 08-10-2010 20:34

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Ε αφου εγραψες ρε Γιωργο ολα αυτα, γραψε και το βιδακι της αποσβεσης ωστε να ειναι κομπλε το νημα...

Πραγματι, κανει μεγαλη διαφορα στην οδικη συμπεριφορα της μηχανης η καλη ρυθμιση της αναρτησης!

zarcous 08-10-2010 20:36

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Γιώργο εχεις σκεφτει να βάλεις ενα κουμπι ''DONATE'' σε καθε post σου?? οχι για το χρημα αλλα τις γνωσεις!!!:D:D:D

Thanks και παλι!

GeorgeP 08-10-2010 21:39

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από manosamos ( 226352)
...........................................................
Χαρας το κουραγιο σου με αυτα τα κατεβατα.:)

Αυτα τα κατεβατά ομως διαβαζονται απο εκατονταδες ανθρωπους οι οποιοι ελπιζω να αποκομιζουν κατι και να τους φαινονται χρησιμα!!! τουλαχιστον τα 2-3 παραπανω ποστς απο αυτο εδω το δικο μου αυτο μου δειχνουν!!!

Και οσο μου το δειχνουν εγω θα γραφω σεντονια.......υπερδιπλα!!!!.......γιαυτους που θελουν να μαθουν!!!!!!!;)

GeorgeP 08-10-2010 21:42

Απάντηση: Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από Gemat ( 226394)
Ε αφου εγραψες ρε Γιωργο ολα αυτα, γραψε και το βιδακι της αποσβεσης ωστε να ειναι κομπλε το νημα...

Πραγματι, κανει μεγαλη διαφορα στην οδικη συμπεριφορα της μηχανης η καλη ρυθμιση της αναρτησης!

Αυριο θα ανοιξω νημα σχετικα με τα παραπανω και εκει θα κανω ιδιαιτερη μνεια σε αυτο το βιδάκι!!!!!
Λιγη υπομονη γιωργο γιατι δεν ειναι κι ευκολο να συνταξω τοσα και τοσα ουτως ωστε να ειναι κατανοητα απο ολους!!!!
Ειπαμε ρε φιλε.....δεν ειμαι καθηγητης......μοτοσυκλετιστης ειμαι!!!!:)


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:09.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!