GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Τεχνικά θέματα διάφορα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=18578)

ALX 18-03-2011 15:21

Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Καλός καιρός, ρεπό από τη δουλειά, κι επιτέλους αλλαγή των δισκοπλακών.

Μουσικούλα για καλή διάθεση και ξεκίνησα...

Πρώτα πρώτα ασφάλισα τη μοτοσυκλέτα μην έχουμε καμιά βουτιά εμπρός όταν βγάλω τον τροχό, με ένα τρίποδο κάτω από την ποδιά.
Στη συνέχεια, ξεβιδώνω τον άξονα του τροχού

http://img19.imageshack.us/img19/846...0745custom.jpg

...αφαιρώ και τις δύο δαγκάνες για να ελευθερώσουν τον τροχό.

http://img847.imageshack.us/img847/4...0747custom.jpg

...και ο τροχός έφυγε!

http://img29.imageshack.us/img29/853...0748custom.jpg

...από χτες είχα σκαρφιστεί ένα αυτοσχέδιο "πάγκο" εργασίας, ώστε να μην τραυματίσω τις δισκόπλακες όταν θα τις αλλάζω. Ένα παλιό λάστιχο αυτοκινήτου από παρακείμενο βουλκανιζατέρ κι ένα καφάσι, ήταν ό,τι έπρεπε. (κι ένα καφάσι ακόμα για να κάθομαι φυσικά)

http://img849.imageshack.us/img849/3...0749custom.jpg

Παρόλα αυτά που άκουσα περί δυσκολίας λυσήματος των βιδών, αυτές έλυσαν με μεγάλη ευκολία θα έλεγα. (24Nm έτσι κι αλλιώς έχουν δύναμη σφιξίματος, πόσο δύσκολα να έλυναν πια!? Παρόλη και την κόλλα σπειρώματος.) Ξεβίδωμα λοιπόν οι πέντε βίδες torx και έξω η πρώτη δισκόπλακα!

http://img828.imageshack.us/img828/4...0752custom.jpg
http://img806.imageshack.us/img806/8...0753custom.jpg

Ένα ελαφρύ καθάρισμα με ψιλό γυαλόχαρτο να καθαρίσει η μάκα από τη σκόνη των τακακιών πάνω στα σημεία που εδράζεται η δισκόπλακα...

http://img824.imageshack.us/img824/9...0754custom.jpg

Η παλιά και η νέα... (στα 3,9χιλ βγήκε από πάνω η δισκόπλακα)

http://img576.imageshack.us/img576/6...0756custom.jpghttp://img38.imageshack.us/img38/141...0757custom.jpg

Καθάρισμα της καινούριας με οινόπνευμα να φύγει το συντηρητικό λιπαντικό που έχει πάνω της...

http://img846.imageshack.us/img846/1...0758custom.jpg

...καθάρισμα των βιδών από την παλιά κόλλα σπειρώματος για να πιάσει σωστά η καινούρια...

http://img607.imageshack.us/img607/7...0761custom.jpghttp://img833.imageshack.us/img833/9...0762custom.jpg

...και τοποθέτηση της νέας προσέχοντας να κάτσει όσο γίνεται στα σημάδια που είχε αφήσει η παλιά... (φοβούμενος ότι ίσως να χρειαστώ ζυγοστάθμιση μετά, αν και μάλλον δεν θα το αποφύγω. Η πρώτη βόλτα που θα κάνω, θα το δείξει βέβαια) Σφίξιμο στα 24Nm όπως λέει το Factory μάνουαλ της BMW...

http://img847.imageshack.us/img847/2...0763custom.jpghttp://img861.imageshack.us/img861/2...0764custom.jpg

...και έτοιμη η πρώτη!

Η ίδια διαδικασία κι από την άλλη πλευρά (προσέχοντας πολύ μην τραυματίσω τον δίσκο του ABS) ...

http://img4.imageshack.us/img4/8096/p1010765custom.jpghttp://img4.imageshack.us/img4/4079/p1010766custom.jpg

Η ανάποδη διαδικασία για να φορεθεί ο τροχός πάνω στο μπροστινό....

...και έρχεται η σειρά για την αλλαγή των τακακιών τώρα... (φρέσκα φρέσκα brembo τακάκια για τις brembo δισκόπλακες!) ...και έτοιμος ο μπροστινός τροχός στη θέση του.

http://img88.imageshack.us/img88/782...0767custom.jpghttp://img121.imageshack.us/img121/4...0769custom.jpg


Πάμε στον πίσω τώρα... Αφαίρεση των 4άρων μπουλονιών με 17άρι καρυδάκι.

http://img828.imageshack.us/img828/1...0770custom.jpg

Η ίδια διαδικασία με τις μπροστινές για την αφαίρεση και της πισινής δισκόπλακας, με βίδες που έλυσαν ακόμα πιο εύκολα! Η νέα και η παλιά με εμφανή την φθορά της πια. Αφαιρέθηκε με 3,8χιλ πάχος.

http://img59.imageshack.us/img59/345...0775custom.jpg

Καθαρισμός βάσεων, καθαρισμός βιδών από την παλιά κόλλα, νέα σπειρόκολλα και τοποθέτηση και της 3ης δισκόπλακας με σφίξιμο στα 21Νm.

http://img405.imageshack.us/img405/6...0776custom.jpg

Τοποθέτηση ξανά του τροχού σφίγγοντας σταυρωτά τα 4 μπουλόνια στα 72Νm αρχικά για να κάτσει/κεντραριστεί η ζάντα
και στα 105Nm στο τελικό σφίξιμο.


Η επόμενη εργασία αφορούσε την αλλαγή των υγρών φρένων, για να είναι τα πάντα καινούρια! :winking:
Πρώτα μπροστά...

http://img857.imageshack.us/img857/4...0780custom.jpg

...και μετά πίσω

http://img864.imageshack.us/img864/1...0781custom.jpg

Αυτό ήταν... τέλειωσε ακόμα μια δουλειά στα πλαίσια της σωστής λειτουργίας της μοτοσυκλέτας! :)

Κόστος δισκοπλακών και τακακιών 417€ (Όλα γνήσια brembo και φυσικά όχι αγορασμένα από την BMW που ζητούσε για τα ίδια πράγματα 950€)

Αξία τοποθέτησης να την κάνεις μόνος σου... ανεκτίμητη!!! :meeting:






ΥΓ: Η Γερμανίδα θέλει απεγνωσμένα πλύσιμο :blush2:

kostas_366 18-03-2011 15:47

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Ωραίος ο ψηλός..
36ωρο θα πας φέτος?

ALX 18-03-2011 15:54

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
EννοΟΥται :D

yns 18-03-2011 17:10

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Πολύ σωστό σε βρίσκω!! ;)

basilis76 18-03-2011 18:34

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
:sm8:

batman 18-03-2011 18:57

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
μεγάλη διαφορά στα χρήματα.Πόσο κάναν οι δισκόπλακες και συγκεκριμένα η πίσω?Απο που?

ALX 18-03-2011 19:36

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Τασούλης Καλλιρόης 110Χ2 και 100

kostas_366 18-03-2011 20:00

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από ALX ( 340396)
Τασούλης Καλλιρόης 110Χ2 και 100

Ρε αλεξ, τόσο δεν κάνει το 1150 :sm7::sm7:.
Μηχανάκι που διάλεξες και εσύ!!! Πάρε κανένα βαραντέρο :sm7:

gsmaniac 18-03-2011 20:06

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
ωραιος ο μαστορης.....:)
ποσα χλμ εχει το κοντερ και χρειαστηκες αλλαγη δισκων;;;

Capitain 18-03-2011 20:40

Απάντηση: Αλλαγή δισκoπλακών σε BMW R1150GS
 
Αλέξανδρε πάντα ήσουν νοικοκύρης, αλλά και ακούραστος να δείχνεις....
Εχω μια απορία όμως, τις άλλαξες επειδή σου περίσσευαν λεφτά η έφτασαν σε όριο που λέει η μαμά? Εχει κάποια σχετική οδηγία σχετικά με το πάχος αλλαγής?
Με γειες.


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 16:15.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!