GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Ασφάλεια και τεχνικές οδήγησης (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Προσοχή στο πίσω φρένο (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=35005)

hontakias 01-10-2012 22:51

Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Προσοχή στο πίσω φρένο

Κατά την καθημερινή μετακίνηση έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό αναβατών χρησιμοποιούν απερίσκεπτα το πίσω φρένο κάθε στιγμή που επιθυμούν να μειώσουν ή να σταθεροποιήσουν την ταχύτητά τους. Ιδιαίτερα οι πρωτάρηδες ή οι αναβάτες που έχουν περιορισμένη εμπειρία, όσον αφορά την οδήγηση, καταλήγουν να χρησιμοποιήσουν και μάλιστα με απότομο, έως βίαιο τρόπο το πίσω φρένο. Σχεδόν πάντα η συγκεκριμένη ενέργεια επιφέρει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού, που είναι πιθανό να οδηγήσει στο χάσιμο ελέγχου και της ισορροπίας της μοτοσικλέτας, ιδίως όταν ο αναβάτης κινείται με αυξημένη ταχύτητα.




http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/...so_freno_1.JPG
To πίσω φρένο μπορεί να μπλοκάρει εύκολα, οπότε χρειάζεται προσοχή και εμπειρία.



Tο να πείσεις κάποιον αναβάτη να περιορίσει ή να τροποποιήσει τη χρήση του πίσω φρένου, ιδίως σε περιπτώσεις πανικού, δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Κι αυτό γιατί όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης του οδηγού και με την πείρα που έχει στον τρόπο οδήγησης της μοτοσικλέτας. Αρχικά θα πρέπει να μάθει να επιβραδύνει σωστά, κάνοντας περισσότερη χρήση του εμπρός φρένου, ξεκινώντας από κρυφές προπονήσεις σε κάποια περιοχή με καλό οδόστρωμα. Αργότερα, θα πρέπει να εξασκηθεί σε ολισθηρή άσφαλτο, για να βελτιώσει την αίσθηση και τη δύναμη που θα ασκεί στα χειριστήρια και το αντίστοιχο ποδωστήριο.
Έχοντας τονίσει τη σιγουριά του τότε, και μόνο, θα μπορέσει να αντιδράσει με διαφορετικό τρόπο στις πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, απαιτείται χρόνος και συμβουλές από κάποιον που εμπιστεύεται και φυσικά που έχει τις γνώσεις για να τον καθοδηγήσει κατάλληλα.
Επιπλέον, μπορεί να αλλάξει τη θέση του κάτω άκρου στο μαρσπιέ και να πατάει με το εμπρός μέρος του ποδιού, ώστε να μην ενεργοποιεί ασυναίσθητα το πίσω φρένο με το πρώτο ενδεχόμενο.
Τοποθετώντας ένα σκληρό ελαστικό που να συγκρατεί (διατηρεί) πιο σφιχτό το πετάλ του φρένου, περιορίζει την απόδοσή του όταν προσπαθήσει να το πατήσει «μηχανικά» ο οδηγός σε περίπτωση πανικού.
Βελτιώνοντας σε αίσθηση και ισχύ το πίσω φρένο θα διορθώσει αρκετά τις επιδόσεις τους. Συνεπώς, κατάλληλα τακάκια, σωστή εξαέρωση και τοποθέτηση σωληνάκι υψηλής πίεσης είναι τα πρώτα στοιχεία που μπορεί να ελέγξει ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας.
Τελευταία επιλογή αποτελεί η ρύθμιση του πετάλ κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ενεργοποιείται το φρένο στην αρχή της διαδρομής του, περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ρίσκο του άμεσου μπλοκαρίσματος του τροχού. mototriti.gr


http://www.mototriti.gr/jpg/mtr/390/...so_freno_2.JPG
Το πετάλ του πίσω φρένου μπορεί να ρυθμιστεί, σύμφωνα με τις ανάγκες του αναβάτη.

vpentza 01-10-2012 23:26

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Βρωμο-integral ABS, θα με κάνεις να ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.....:D:D:D

gandreas 02-10-2012 01:15

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από vpentza ( 769620)
Βρωμο-integral ABS, θα με κάνεις να ξεχάσω κι αυτά που ξέρω.....:D:D:D


Δεν είναι για μας αυτά:D

NLS 02-10-2012 09:18

Πως δεν είναι.

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

aeriko 02-10-2012 09:29

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από NLS ( 769824)
Πως δεν είναι.

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

Κι όμως δεν είναι.:D

NLS 02-10-2012 09:59

Δεν μας ενδιαφέρει η διαφορά μπροστινού με πίσω φρένο;

Στάλθηκε από το GT-N7000 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk 2

aeriko 02-10-2012 10:38

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Μας ενδιαφέρει στην περίπτωση που έχουμε συμβατικό σύστημα πέδησης. Με το integral πατάμε μόνο δεξιά μανέτα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα (κατανομή πέδησης κλπ), στα 2 1/2 χρόνια που έχω την μηχανή έχω πατήσει το ποδόφρενο μόνο στα φανάρια για να αλλάζω πόδι στήριξης.

NLS 02-10-2012 11:14

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Γιατί δεν πας χώμα. Αν πήγαινες και θα το είχες πατήσει και θα σε ενδιέφερε η λειτουργία του.

Όπως και να έχει το "προσοχή στο πίσω φρένο" αφορά και εμάς. Είναι λάθος χρήση στην καθημερινότητα. Μόνος σου λες ότι το κάνεις σωστά, άρα έρχεσαι στα... λόγια του.

Βέβαια το "δεν μας αφορά" μπορεί να ταιριάξει σε κάτι άλλο... στο ABS που δεν θα αφήσει να μπλοκάρει ο πίσω αν κάνει κάποιος το λάθος (ABS έχουν πια οι περισσότερες μηχανές - η πλάκα είναι ότι όταν είχε μόνο η BMW, το ABS ήταν του διαβόλου).

szygo 02-10-2012 18:32

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από aeriko ( 769882)
Μας ενδιαφέρει στην περίπτωση που έχουμε συμβατικό σύστημα πέδησης. Με το integral πατάμε μόνο δεξιά μανέτα και τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το σύστημα (κατανομή πέδησης κλπ), στα 2 1/2 χρόνια που έχω την μηχανή έχω πατήσει το ποδόφρενο μόνο στα φανάρια για να αλλάζω πόδι στήριξης.


Τυχεροί 1200άρηδες....:yz

kron 12-10-2012 21:31

Απάντηση: Προσοχή στο πίσω φρένο
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από NLS ( 769899)
Γιατί δεν πας χώμα. Αν πήγαινες και θα το είχες πατήσει και θα σε ενδιέφερε η λειτουργία του.

Όπως και να έχει το "προσοχή στο πίσω φρένο" αφορά και εμάς. Είναι λάθος χρήση στην καθημερινότητα. Μόνος σου λες ότι το κάνεις σωστά, άρα έρχεσαι στα... λόγια του.

Βέβαια το "δεν μας αφορά" μπορεί να ταιριάξει σε κάτι άλλο... στο ABS που δεν θα αφήσει να μπλοκάρει ο πίσω αν κάνει κάποιος το λάθος (ABS έχουν πια οι περισσότερες μηχανές - η πλάκα είναι ότι όταν είχε μόνο η BMW, το ABS ήταν του διαβόλου).

Έτσι ακριβώς.Αν στο 1200 πατήσεις και το πίσω φρένο πιστεύω οτι μπερδεύεις το integral;)


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 12:30.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!