GS Forum

GS Forum (http://www.gsforum.gr/index.php)
-   Γενικά - Μοτοσυκλέτα (http://www.gsforum.gr/forumdisplay.php?f=24)
-   -   ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ F650 GS (http://www.gsforum.gr/showthread.php?t=8264)

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ 24-12-2009 09:39

ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ F650 GS
 
Προχθές το πρωί τράκαρε στη διασταύρωση της Χ.Τρικούπη με τη Λασκάρεως ένα κόκκινο F650 GS με ένα CITROEN ΖΧ.
Το CITROEN ανέβαινε τη Χ.Τρικούπη προς Αλεξάνδρας και η μηχανή
κατέβαινε τη Λασκάρεως.
Στο σημείο υπάρχει φανάρι και προφανώς ένας εκ των δύο πέρασε
με κόκκινο ή βαθύ πορτοκαλί.....
Ευτυχώς υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές οι οποίες στάθηκαν η αφορμή
να αναβάσω αυτό το post.
To σημείο πρόσκρουσης ήταν η πίσω δεξιά ρόδα του αυτοκινήτου
με τη μπροστινή ρόδα της μηχανής.
Ο αναβάτης σημειώστε δεν έφυγε (δεν απογειώθηκε) πάνω από τη μηχανή,πράγμα σύνηθες σε μια τέτοια πρόσκρουση.Οι ζημιές του αυτοκινήτου ελάχιστες : στράβωσε ελάχιστα το χείλος της σιδερένιας
ζάντας και μπήκε λίγο το φρύδι του φτερού στο σημείο που τελειώνει
κοντα στη πίσω δεξιά πόρτα.Τη μπόρα την άρπαξε η ρόδα.
Και ερχόμαστε στη μηχανή

Κόπηκαν και τα δύο καλάμια όπως το αγγούρι !! (Κυπριακή έκφραση
που αποδίδει την ευκολία με την οποία κόβεται κάτι).
Κόπηκαν 2 εκ περίπου πάνω από το σημείο που περνάει ο άξονας που
κρατάει τη ρόδα.

Αν υποθέσουμε ότι η μηχανή είχε ταχύτητα 30-40 χλμ και 270 κιλά
βάρος μηχανής και αναβάτη η δύναμη της πρόσκρουσης πρέπει να
ήταν από 810 Kgr μέχρι 1080 kgr (Bάρος x ταχύτητα)...

Η απορία μου λοιπόν , έπρεπε να κοπούν τα καλάμια ??
Από άλλα περιστατικά που έτυχε να πέσουν στην αντίληψη μου γνωρίζω
ότι συνήθως στραβώνουν οι μπουκάλες.

Προσπάθησα να σας το περιγράψω όσο πιο αναλυτικά μπορούσα γιατί
δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες.

vasorfa 24-12-2009 10:08

Απάντηση: ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ F650 GS
 
Φιλε μου μηπως ειναι σχεδιασμενα τα καλαμια να σπανε απο πλευρας παθητικης ασφαλειας?

και για να μην προκυψει μεγαλυτερη ζημια στη μηχανη?

στα 1200αρια να δεν κανω λαθως παιζει αυτο.....:hmmm::hmmm:ειναι σαν το συστημα που εχει και το aprillia Caponord πανω στο σασι εχει συγκεκριμενο σημειο που σε περιπτωση προσκρουσης σπαει και την γλυτωνει ο οδηγος,αλλα η μηχανη σακατευετε....αλλο βεβαια που καποιοι τα ξανακολλαν και τα βγαζουν σε κυκλοφοριαΝεύραΝεύραΝεύραΝεύρα

και 810 Kgr μέχρι 1080 kgr δεν ειναι και λιγα........:(:(

gemara 24-12-2009 11:20

Απάντηση: ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ F650 GS
 
Απόσπασμα:

Αρχική Δημοσίευση από ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ( 108650)
...
Αν υποθέσουμε ότι η μηχανή είχε ταχύτητα 30-40 χλμ και 270 κιλά
βάρος μηχανής και αναβάτη η δύναμη της πρόσκρουσης πρέπει να
ήταν από 810 Kgr μέχρι 1080 kgr (Bάρος x ταχύτητα)...

....

Ok αλλά αυτό είναι η "ορμή" (μάζα Χ ταχύτητα, kgr X km/h ή καλύτερα kgr X m/s)...

Η "δύναμη" πάλι έχει να κάνει με το κλάσμα του χρόνου που η συγκεκριμένη ορμή μεταβάλλεται, δηλ. δύναμη=ορμή/χρόνο. Η ταχύτητα της F650 θα πρέπει μέσα σε κλάσμα δευτερολέπτου να μηδενίστικε, οπότε αυτό ανεβάζει πάρα πολύ τελικά τη "δύναμη".

Αν βάλουμε τα νούμερα στο συγκεκριμένο παράδειγμα (όποιος έχει όρεξη!) είναι σίγουρος ότι η "δύναμη" που τράβηξαν τα καλάμια της F650 είναι αρκετοί τόνοι...

Αν έχετε και παραπάνω όρεξη, κάντε το παράδειγμα με ένα κουτάκι αναψυκτικού στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου, να δείτε ότι σε τρακάρισμα με 50χλμ/ω, φτάνει στο παρμπρίζ με δύναμη ενός τόνου περίπου. Ή το σώμα της μάνας με 30χλμ να δείτε με πόσους τόνους πέφτει πάνω στο κορμάκι του μωρού που κρατάει στην αγκαλιά της.

ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ 24-12-2009 11:42

Απάντηση: ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ F650 GS
 
Σωστός ο Γιώργος η δε παρατήρηση του Βασίλη περί παθητικής ασφάλειας ενδέχεται
να είναι η απάντηση.


Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 14:08.

vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!