![]() |
Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Η αφορμή για τον συλλογισμό μου ήταν ο τρόπος που βάζουμε τον κινητήρα ενός αυτοκινήτου AUDI σε λειτουργία. Για τους μη γνωρίζοντες, πρέπει να πατήσουμε τον συμπλέκτη την ώρα που γυρνάμε το κλειδί ώστε να εκκινηθεί ο κινητήρας..
Κατ' αρχήν μου φάνηκε χαζό αλλά κατόπιν ωρίμου σκέψης, σκέφτηκα ότι ο μεγαλόσχημος, οργανωτικός, επαγγελματίας Γερμανός δεν θα έκανε κάτι χωρίς λόγο. Κανένας δεν μπορούσε να μου το εξηγήσει αλλά η ηλεκτρονική αναζήτηση έφερε αποτελέσματα. Τα AUDI λοιπόν που πωλούνται εδώ, πωλούνται και πχ στη Φινλανδία, Σουηδία και λοιπές Βόρειες παγωμένες χώρες. Όταν λοιπόν έχει πολύ πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και ο οδηγός εκκινεί το αυτοκίνητο, αυτό έχει πολύ πολύ πιο δύσκολο έργο προσπαθώντας με τη μπαταρία να "γυρίσει" εκτός των άλλων και το δίσκο "κολλημένο" στο πλατώ. Δηλαδή, προκειμένου να ζοριστεί, σε αναγκάζει να απομονώσεις τον δίσκο από τα υπόλοιπα κινούμενα μέρη και το αυτοκίνητο (η μπαταρία δηλ) που ήδη αντιμετωπίζει δυσκολία λόγω του καιρού να εκκινηθεί, να μπορέσει να "γυρίσει" το στρόφαλο μόνο του χωρίς "περιττά" για την εκκίνηση βάρη... Έχοντας αυτή την εποχή κάποια δείγματα ότι η μπαταρία μου εκπνέει σιγά σιγά, σκέφτηκα να δοκιμάσω την ίδια συνταγή και στο 1200.... Έχω λοιπόν την αμυδρή εντύπωση (ή τουλάχιστον έτσι θέλω να πιστεύω) ότι η μοτό μου διευκολύνεται στην εκκίνηση όταν έχω κρατημένη (τραβηγμένη) τη μανέτα του συμπλέκτη...... |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Απόσπασμα:
|
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Βασίλη, αυτό το "κόλπο",
μου το είχε συστήσει ένας μηχανικός της ΤΟΥΟΤΑ, πριν από 30+ χρόνια .... Από τότε, το έχω σαν συνήθεια να το κάνω ΠΑΝΤΑ στο αυτοκίνητο. Στις μοτοσυκλέτες, πότε-πότε ....;) |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Χμμ...
Έχω δύο AUDI στην κατοχή μου. Το αυτόματο Q5 πέρνει μπροστά με πατημένο το φρένο και όχι το συμπλέκτη. Το manual ΤΤ δεν θέλει τίποτα - παίρνει όπως όλα. Ένα 116 BMW δε, που υπάρχει στην οικογένεια, πέρνει με πατημένο το φρένο και τον συμπλέκτη. Το μόνο κοινό που έχει το BMW και το Q5, είναι ότι η ανάφλεξη γίνεται με κουμπί και όχι με το κλασικό γύρισμα του κλειδιού... |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Αν και νομίζω ότι ο λόγος που το έχει η AUDI, σαν προαπαιτούμενο,
είναι για λόγους ασφαλείας κ όχι για λόγους οικονομίας ρεύματος ...:rolleyes: |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Το αυτόματο Q5 θέλει να έχεις πατημένο το φρένο (όπως σε όλα τα αυτόματα) και όχι τον συμπλέκτη γιατί απλά...δεν έχει συμπλέκτη :D (sorry... δεν κρατήθηκα)
Στη μοτο ίσως να καταλάβετε κάτι όταν η μπαταρία δεν είναι και πολύ στα πάνω της..... Από την άλλη, αν έχετε προσέξει, με νεκρά στο κιβώτιο και τη μοτοσυκλέττα στο κεντρικό stand, κατά την εκκίνηση, η πίσω ρόδα φέρνει κάποιες αργές μεν, περιστροφές δε..... Αυτό σημαίνει ότι και με νεκρά ταχύτητα ο δίσκος ψιλο-ακουμπάει στο πλατώ.....και ενώ εσείς γνωρίζετε ότι στο φανάρι πρέπει να έχετε νεκρά για αποφυγή φθοράς στον συμπλέκτη.....αυτός (έστω και λίγο) συνεχίζει να φθείρεται..... εκεί επεμβαίνουμε και ρυθμίζουμε τη σύμπλεξη/αποσύμπλεξη, στο 800GS που είχα, ρύθμισα τη ντίζα και όλα καλά, στο 1200 δεν έχω κάνει τίποτε ακόμη.... |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Απόσπασμα:
το θεώρησα..αυτονόητο ! |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
Απόσπασμα:
Ο λογος που γυρναει ο τροχος ειναι επειδη τα γραναζια ειναι σε κινηση μεσα στο σασμαν απλα τα συχρονιζε τους δεν ειναι ''κουμπομενα'' , τυγχανει να παρασυρει το γραναζι τον αξονα του και αυτος με ην σειρα του τον αξονα μεταδοσης. Συνοψιζοντας, δεν υπαρχει καμια φθορα στον δισκο και αυτο που γινεται ειναι φυσιολογικο δεν ειναι προβλημα ;) |
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
ευχαριστώ για τη πληροφορία, πάντα είχα το άγχος ότι και στη νεκρά ο δίσκος φθείρεται..... τον έχω πληρώσει σε 1150 και ο εφιάλτης δεν ξεχνιέται...;)
|
Απάντηση: Μανέτα συμπλέκτη και εκκίνηση
πολυ σωστο.εγω το εκανα παντα για λογους ασφαλειας.
|
Όλες οι ώρες είναι σε GMT +3. Η ώρα τώρα είναι 15:08. |
vBulletin Version 3.8.4
Jelsoft Enterprises Ltd.
Όλα τα γραφόμενα αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του GS Forum!