View Single Post
  #4  
Παλιό 08-12-2009, 09:55
vpentza Ο/Η vpentza βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jul 2009
Περιοχή: Καλλιθεα/Αθηνα
Μoto: R1200 GS SE
Μηνύματα: 5,102
Προεπιλογή Απάντηση: Τι Μπουζί προτείνετε?

To 1200GS έχει 2 μπουζί ανά κύλινδρο τα οποία δεν ανάβουν ταυτόχρονα αλλά με μία μικρή καθυστέρηση το ένα από το άλλο προκειμένου να επιτύχουν τη καλύτερη δυνατή καύση του μείγματος. Το αποτέλεσμα δεν φαίνεται τόσο στην απόδοση/κατανάλωση του κινητήρα όσο στις εκπομπές καυσαερίων του που πρέπει να ανταποκρίνονται στα όρια χρήσης εντός Ευρωπαικής Ενωσης.

Εάν η επιθυμία σου είναι να "παίξεις" με τα μπουζί, η απάντηση για τα ιριδίου δεν είναι και απαραίτητα αποδοτική. Τα ιριδίου έχουν τη δυνατότητα να δουλεύουν και με "λιγότερο" ρεύμα που μπορεί να προκύψει, ας πούμε, σε μια αστάθεια του κυκλώματος λόγω υπερκατανάλωσης ρεύματος. Τα χρησιμοποίησα σε 1150 GS μια εποχή που εκτιμούσα ότι η μπαταρία μου έκανε "νερά". Δεν ξέρω αν αυτή η "χειρουργική" μου κίνηση έφερε αποτέλεσμα αλλά ηλεκτρικό πρόβλημα στη σπίθα του μπουζί δεν αντιλήφθηκα ποτέ, εξάλλου μετά από κάποιους μήνες άλλαξα και τη μπαταρία.
Εκτιμώ ότι σε 1200 GS που έχουν πιο "σοφιστικε" ηλεκτρικό σύστημα (βλ.CAN-BAS) τα μπουζί ιριδίου δεν έχουν λόγο ύπαρξης διότι, κι ας με διορθώσουν οι ειδικοί, εάν ο "εγκέφαλος" αντιληφθεί αστάθεια, κατεβάζει αμέσως το σύστημα και μένεις στο δρόμο περιμένοντας την οδική βοήθεια.

Αυτό που πολλοί ίσως δεν γνωρίζουμε είναι ότι τα μπουζί εκ κατασκευής έχουν τη καλύτερη δυνατή απόδοση μέσα σε συγκεκριμένα εύρη θερμακρασιών. Κατασκευάζονται λοιπόν "ψυχρά" , "θερμά" μπουζί αλλά και για ενδιάμεσες θερμοκρασίες. Με λίγα λόγια, ανάλογα με τη μέση θερμοκρασία του περιβάλλοντος, θεωρητικά πάντα, μπορούμε να επιλέξουμε στο "ίδιο νούμερο" μπουζί θερμό ή ψυχρό ή για ενδιάμεσες θερμοκρασίες.

Κάποια άλλη στιγμή θα γίνω πιο συγκεκριμένος, βέβαια ειναι πολύ θεωρητικά όλα αυτά, γεγονός όμωςείναι ότι στην αγορά διατίθενται όλες αυτές οι παραλλαγές στα μπουζί....
Reply With Quote