Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ
Θα ήθελα ένα διαχωρισμό ....ή αλλαγή τίτλου …
Moto εναντίον scooter ή Moto ΚΑΙ scooter ????
Από το 1984, που αγοράσαμε με τον αδερφό μου μια Vespa ΡΧ200Ε,
(μιας κ όλα τα οχήματα τάχουμε από κοινού),
έχουμε ένα ή δύο – κ για ένα διάστημα τρία Scooter ….
Πάντα παράλληλα με μοτοσυκλέτες - μεσαίου κ μεγάλου κυβισμού.
Αλλά θα το θέσω διαφορετικά …
Σαν αυτοκίνητα, μεταξύ των άλλων – έχουμε ένα τζιπ 3000cc,
(που κάνουμε εκτός δρόμου εξορμήσεις κ 4Χ4 enduro - ή κάναμε παλιότερα )
ένα Passat 1,8 turbo για ταξίδια σχεδόν αποκλειστικά
και ένα Matizάκι για τις μέσα στην πόλη μετακινήσεις.
(2, 3, 10 χιλιόμετρα, super market, σύζυγοι κ.λ.π)
Και εδώ θέλω να επισημάνω τον παραλληλισμό ή την διαφορά …
Τι σχέση έχουν αυτά τα τρία αυτοκίνητα μεταξύ τους ;;;;
Μεταλλικά κουτιά πάνω σε 4 ρόδες.
Το καθένα όμως για την δουλειά του ….
Άρα κ το Scooter είναι φτιαγμένο για κάτι συγκεκριμένο...
Και …… έχει … κ τα καλά του …
Λίγα ή πολλά …. τα έχει
Aν θέλετε, τ' αναλύουμε παρακάτω ....
.
|
Εγώ έβαλα το θέμα θέλοντας να συγκρίνω μία μοτοσυκλέτα και ένα σκούτερ στο πεδίο που υποτίθετε ότι υπερτερεί το σκούτερ και που αντικειμενικά έχει τις περισσότερες πωλήσεις δηλαδή την χρήση στην πόλη και σε ένα εύρος κυβικών από 125 - 250.
Από ότι διάβασα οι περισσότεροι υποστηρίζεται ότι δεν συγκρίνονται, αν έβαζα π.χ σύγκριση SUPER ON-OFF vs Scooter να το καταλάβω, αλλά εδώ μιλάω για δύο δίκυκλα ίδιων κυβικών, τιμής, που προορίζονται για την ίδια δουλειά (καθημερινή μετακίνηση).
Και να ξεκαθαρίσω ότι το θέμα δεν το έβαλα για να κατηγορήσω τους ιδιοκτήτες scooter, η κουβέντα με το φίλο ήταν απλά η αφορμή. Αυτό που θέλω να επισημάνω και δεν το έγραψα στο πρώτο μου θέμα είναι ότι αυτή η κατηγορία, η ¨καλύτερη¨κατά την γνώμη μου για να μπεις στον κόσμο των 2 τροχών έχει ουσιαστικά καταργηθεί από τις εταιρείες (εξαίρεση το ΚΑWASAKI KLX250, το YAMAHA WR250 είναι πιο πολύ ΟFF).
Μηχανάκια όπως το ΑΧ-1, ΝΧ-1, KLR250, KLE250, TTR250, έχουν καταργηθεί χωρίς να αντικατασταθούν από κάτι ανάλογο. Θα μου πείτε οι εταιρείες ξέρουν ... (Φοβάμαι για αυτά που γίνουν για μένα, χωρίς εμένα) λέει ο Παπακωσταντίνου.
Θα ήθελα πάντως να διαβάσω που υπερτερεί ένα scooter σε σχέση με ένα "κλασικό μηχανάκι", καλό είναι όμως να ορίσουμε και ποιά είναι τα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ κριτήρια επιλογής π.χ. "
1. Κατανάλωση καυσίμου.
2. Κόστος συντήρησης.
3. Κόστος σε ενδεχόμενη πτώση.
4. Ενεργητική Ασφάλεια
5. Οδηγική ευχαρίστηση.
Για να κλείσω γιατί σας κούρασα. η γνώμη μου είναι το scooter ήρθε για να απευθυνθεί στον πιό "καθώς πρέπει" αναβάτη σε αυτόν που "δεν μπορούσε" να πάει με το παπί στο γραφείο φορώντας την γραβάτα, αλλά και σε αυτόν που είχε συνδέσει το μικρό enduro με "ΡΟΔΑ ΤΣΑΝΤΑ & ΚΟΠΑΝΑ" και εκεί οι εταιρείες πέτυχαν διάνα μιας και η διείσδυση των scooter στην αγορά είναι τεράστια (και αυτό είναι πολύ καλό). Αλλά δεν νομίζω ότι έδωσε κάτι καινούργιο στον τομέα της προόδου του δικυκλισμού (δεν γράφω μοτοσυκλετισμού γιατί θα συμφωνήσω με τον gemara).
Από εκεί κα πέρα έγινε μόδα, δεν υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις και να που γεμίσαμε.