View Single Post
  #8  
Παλιό 13-01-2010, 22:35
Γιώργος Σαββίδης Ο/Η Γιώργος Σαββίδης βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: Πολλές - των φίλων μου ....
Μηνύματα: 72
Προεπιλογή Απάντηση: Κατάστρεψα τη ζελατινα στο κράνος.

Οι σύγχρονες ζελατίνες είναι κατασκευασμένες από ένα μίγμα διάφανου πλαστικού polycarboneti ,lexan που τους δίνει
την δυνατότητα να είναι ελαστικές χωρίς να χάνουν την φόρμα και την αντοχή τους. Έχουν μεγάλη αντοχή σε κρούση
(αναλογικά με το πάχος τους που είναι 2-2,5mm).
Ο τρόπος κατασκευής τους είναι παρόμοιος με τα θερμοπλαστικά κελύφη. Τελειώνοντας από την κατασκευή της μια
ζελατίνα, στη συνέχεια ψεκάζεται ή μπανιάρεται με μια αντιχαρακτική επίστρωση που την κάνει εξωτερικά σκληρότερη
αλλά παραμένοντας εσωτερικά ελαστική και άθραυστη.

Αντιθαμβωτικές ζελατίνες οι συνήθεις τρόποι κατασκευής αυτών των ζελατίνων είναι δύο:
α ) Τελειώνοντας την κατασκευή μιας ζελατίνας ψεκάζεται η μπανιάρεται με μια αντιχαρακτική επίστρωση εξωτερικά και
εσωτερικά ψεκάζεται με αντιθαμβωτικό υλικό , δυστυχώς αυτός ο τρόπος παρόλο που είναι οικονομικότερος δεν είναι
πάντα και τόσο αποτελεσματικός. Λόγω του ότι δεν μπορεί να μπανιαριστεί με αντιθαμβωτικό υλικό διότι θα καλυφθεί
η αντιχαρακτική επίστρωση και θα χάση την ιδιότητα της. Αλλά ούτε να ψηθεί σε ειδικούς φούρνους για να έχουμε
καλύτερη πρόσμιξη των υλικών λόγω του ότι θα καεί το αντιθαμβωτικό υλικό. Με λίγα λόγια η επεξεργασία του ενός
υλικού επηρεάζει την ιδιότητα του αλλού υλικού. Το ποιο σύνηθες φαινόμενο σε αυτές της ζελατίνες είναι η μικρή σε
βαθμό αντιχαρακτικής απόδοσης και συχνά ξεφλούδισμα της antifog επίστρωσης.
β ) Ο δεύτερος τρόπος είναι να επεξεργαστεί με τον καλύτερο τρόπο η αντιχαρακτική επίστρωση εξωτερικά και εσωτερικά
να τοποθετηθεί μια επιπλέον ζελατίνα με αντιθαμβωτικές ιδιότητες. Με αυτό τον τρόπο δεν επηρεάζει η μια την άλλη
σε αυτήν την περίπτωση έχουμε δυο συνήθης τρόπους εγκατάστασης της δεύτερης ζελατίνας (antifog ). Ο πρώτος είναι
κολλητός με την βοήθεια δυο στικ ( εικόνα 1 ) και ο δεύτερος τρόπος είναι η συγκράτηση της δεύτερης ζελατίνας να
είναι με δυο πύρους ( εικόνα 3 ) και στις δυο περιπτώσεις καλό θα είναι να υπάρχει μικρό ρέλι σιλικόνης στην περίμετρο
της δεύτερης ζελατίνας για να εφάπτονται καλύτερα οι δυο ζελατίνες ώστε να μην μπορούν τα χνώτα να περάσουν ανάμεσα
από της δυο, μην ξεχνάμε ότι η πρώτη δεν έχει αντιθαμβωτική ιδιότητα



Πως μπορώ να πλύνω και να συντηρώ το κράνος μου

Το εξωτερικό του κράνους και την Ζελατίνα μετά από κάθε ταξιδάκι ή κατά τη διάρκεια αυτού τα καθαρίζουμε
από τα μυγάκια με ένα βρεγμένο (νωπό) μαλακό χαρτί. Σε έντονα λερωμένη ζελατίνα από ξερά μυγάκια, πρώτα
ψεκάζουμε την ζελατίνα με μια μποτίλια ψεκασμού με νερό ή ήπιο σαπούνι τζαμιών κολλάμε επάνω της ένα Χαρτί
κουζίνας μουλιασμένο για 1-2 λεπτά και αφήνουμε το μουλιασμένο χαρτί να μαλακώσει τα ξερά μυγάκια
Στην συνεχεία την σκουπίζουμε με καθαρό μαλακό χαρτί η πανί .

Επίσης καλό θα είναι μετά να περάσουμε με μια μπατονέτα, ειδική σιλικόνη η ένα οργανικό λαδί της τσιμούχες
στεγανοποίησης της ζελατίνας για να διατηρήσουν την ελαστικότητα τους .
Πολύ σημαντικός είναι και ο καθαρισμός των αεραγωγών από σκόνη, ή έντομα, ο οποίος μπορεί πολύ εύκολα
να γίνει με μια μπατονέτα ένα μαλακό βουρτσάκι δοντιών η ένα πινελάκι.



Οδήγηση υπό βροχή

Μπορούμε να περάσουμε την ζελατίνα στην εξωτερική της πλευρά με αλοιφή γυαλίσματος χρωμάτων και να
την γυαλίσουμε για να κυλάει το νερό ( προσοχή αλοιφή κεριού η Teflon χωρίς χημικά)
Υπάρχουν και ειδικά υγρά μαντιλάκια καθαρισμού και την μη επικάθηση του νερού.


Reply With Quote