View Single Post
  #6  
Παλιό 23-02-2010, 10:55
kostas-patra Ο/Η kostas-patra βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: α
Μηνύματα: 668
Προεπιλογή Απάντηση: ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΕΣ HAND MADE

θα πώ ορισμένα πραγματάκια τα οποία όλοι τα ξέρουν, αλλά μου αρέσει να μονολογώ

βάζοντας μεταλλικές βαλίτσες, δεν γίνεται η μηχανή αυτόματα adv ούτε αποκτά χωμάτινο ή ταξιδιάρικο προσανατολισμό

η βασική τους χρησιμότητα είναι οτι όντας περισσότερων λίτρων των πλαστικών ή των σαμαριών, γεμίζουν με περισσότερα πράγματα, συν οτι είναι περισσότερ ασφαλή τα πράγματα που περιέχονται σε σχέση με το ύφασμα ή το πλαστικό

το βασικό τους μειονέκτημα είναι η κακή τους αεροδυναμική επειδή έχουν μια μεγάλη κάθετη επιφάνεια κόντρα στον αέρα, την πλαινή, συν οτι είναι μη αμελητέων διαστάσεων, συν οτι επιβαρύνουν το υποπλαίσιο με ένα σημαντικό βάρος που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την ρύθμιση των αναρτήσεων

ουδέν καλόν αμιγές κακού, που λένε

γιατί τα γράφω αυτά;

συνάντησα πριν μερικούς μήνες σε ένα συνεργείο ένα ταλαίπωρο μηχανάκι, ολοκαίνουριο ενός μάστορα κλειδαροσιδεροαλουμινά
σκουτεράκι, με μικρές ρόδες, σχετικά ελαφρύ, διάολος στο γκάζι και ο τυπάς, λόγω δουλειάς σκέφτηκε να του βάλει top case, αλουμινένια βαλίτσα που έφτιαξε ο ίδιος.

ήταν αυτοσχέδια κατασκευή, στιβαρή, που κλείδωνε από την μεριά του καθίσματος και άνοιγε από την μεριά της πινακίδας, γεμάτο με άπειρα εργαλεία, βίδες, παξιμάδια, κλειδιά, ένα κινητό συνεργείο

αν άνοιγες το γκάζι απότομα το μηχανάκι σηκωνόταν στην πίσω ρόδα για πλάκα και σε επιτόπια στοφή αν σου γερνε λίγο παραπάνω έπρεπε να το αφήσεις να πέσει

ο ίδιος είχε τσακιστεί κανα δυό φορές απ ότι μου παν και ήταν στο συνεργείο για να μαζέψει τα πλαστικά και όχι για να το βγάλει

αυτό για την κακή γεωμετρία

σχετικά με την αεροδυναμική, οδηγώντας σε ατέλειωτες ευθείεςς θα βρίσκεις διαφορά στην κατανάλωση, μιας και η αντίσταση που που προκαλούν είναι σημαντική, ενώ άλλωστε υπάρχει μια μελέτη που λέει οτι πάνω από τα 140, το μισό καύσιμο που καταναλώνεται είναι όχι για την επιτάχυνση αλλά για την εξισορρόπηση των αεροδυναμικών αντιστάσεων

που αναλόγως με τα κυβικά σου μπορεί να σου στερήσει σημαντική επιτάχυνση σε κάποια προσπέραση


σε στροφιλίκα, θα έχεις την αίσθηση οτι κουβαλάς έρμα, θα πέφτει και σηκώνεται πριν και μετά τη στροφή δυσκολότερα

για χώμα και δη φορτωμένος, ξέχνα τες, μόνο οι long way down-round το κάνουν και την πληρώνει είτε το υποπλαίσιο του 1100, είτε οι αναρτήσεις του 1200



μερικά για την κατασκευή κι από μένα

το να φτιάξεις ένα κουτί είναι εύκολο, έξι πλευρές για ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο, ανά απέναντι δύο όμοιες, σωστά;

χμ...
θεωρητικά ναι, μόνο που θα χεις κοφτερές ακμές και σύνολο 8 στο κουτί που θα πρέπει να κολλήσεις και 8 στο καπάκι του

κόλληση-στερέωση: μπορείς να κολλήσεις με αργκόν ή με ράβδους αλουμινίου και καμινέτο ή μηχανικά στερεώνοντάς τες, όπως ο φίλος εν προκειμένω με πριτσίνια-πριτσιναδόρο ή τέλος με βίδες παξιμάδια

αργκόν:η καλύτερη λύση , αλλά θέλεις εξειδικευμένο εξοπλισμό

αλουμινοκόλληση: φθηνότερη σίγουρα, αλλά θα πρέπει να παραγγείλεις τις βέργες που κοστίζουν γύρω στα 15Ε για ένα διπλό ζευγάρι βαλίτσες

πριτσίνια:η πιο φθηνή μέθοδος μαζί με τα παξιμάδια βίδες. το κόστος των πριτσινιών είναι ελάχιστος, ο πριτσιναδόρος, επίσης και το καλό τους σε σχέση με τις βίδες παξιμάδια είναι οτι δεν προεξέχουν

οι πρώτες δύο τεχνικές αν εφαρμοστούν σωστά χρειάζονται μόνο τρίψιμο πρίν και σβούρισμα μετά και είναι υδατο-αεροστεγείς όπου κολληθούν, ενώ για τις δύο τελευταίες θα πρέπει να εισαχθεί ή επαληφθεί ένα ελαστομερές σφραγιστικό υλικό

το καλό με το αλουμίνιο είναι οτι δεν σχίζεται, μόνο κόβεται, το κακό του έινια οτι βουλιάζει, αν και στην πείπτωσή μας, αυτό αυξάνει την παθητική ασφάλεια απορροφώντας μέρος της ενέργειας της σύγκρουσης

το κακό του είναι οτι μαυρίζει, αλλά με την χρήση ενός βερνικιού εσωτερικά ή εσωτερικών τσαντών αποφεύγεται

αν θέλεις να το επαναφέρεις, άμα τσαλακωθεί, με μια ματσόλα και ένα θερμοπίστολο ή χρήση κάποιας θερμαντικής πηγής το φέρνεις όπως θες.
τα παραπάνω μέσα ισχύουν και για κάμψη του στις γωνίες για να δωθεί κουρμπαριστό προφίλ

πριν αγοράσει κανείς αλουμίνιο και προσπαθήσει να φτιάξει βαλίτσες, καλό είναι να να μεταχειριστεί χαρτόνι οντουλέ, πρώτα σε μικρογραφία, μετά σε κανονικές διαστάσεις και μετά να το ξεδιπλώσει με τέτοιο τρόπο ώστε όταν το εφαρμόσει πάνω στο φύλλο του αλουμινίου, να έχει τα λιγότερα κοψίματα, για λόγους στηρικτικούς και ευκολίας.

δεν θα με χάλαγε καθόλου βεβαίως βεβαίως, αν η μπροστινή πλευρά της βαλίτσας ήταν καμπύλη εξωτερικά για καλύτερη αεροδυναμική, ενώ εσωτερικά ήταν κουτί για καλύτερη μηχανική αντοχή σε παραμόρφωση.

περισσότερα θα γράψω σαν φτιάξω τις δικές μου

Last edited by kostas-patra; 23-02-2010 at 10:56.
Reply With Quote