View Single Post
  #5  
Παλιό 03-03-2010, 10:58
Neo Ο/Η Neo βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2009
Περιοχή: Αθήνα
Μηνύματα: 326
Προεπιλογή Απάντηση: Ρυθμιση αναρτησης σε F800GS.Πως;

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
Λοιπόν αγαπητε συνάδελφε, για να ρυθμιστει ΣΩΣΤΑ η πισω αναρτηση πρέπει πρωτα να ξερουμε ορισμενα πραγματα!!!
Αν ρωτησω τους αναβατες ολων των μοτοσυκλετων λιγοι (το 1% το πολυ) θα μου απαντησουν σωστα στην ερωτηση τι συμβαινει στο αμορτισερ οταν προφορτιζουμε το ελατηριο απο το γνωστο στροφιγγακι!!! Το 99% θα μου απαντησει οτι ''σκληραινει'' το αμορτισερ!!!!! Αν επεκτεινω την ιδια ερωτηση στο ''πως σκληραινει το αμορτισερ'' θα μου απαντησουν (το 99%) ΄΄λογω της συμπιεσης του ελατηριου που συμβαινει απο την προφορτιση του!!!''
Φυσικα αυτο ειναι λαθος!!! Κανενα ελατηριο δεν συμπιεζεται λογω προφορτισης διότι ετσι θα μικρυνε η διαδρομη του αμορτισερ και θα ειχε ολεθρια αποτελεσματα ''κτυπωντας'' σε καθε λακουβα ¨η σαμαρακι!!!!
Τοτε γιατι σκληραινει το αμορτισερ οταν το προφορτιζουμε???? Διότι με την προφορτιση μεταβάλλουμε το υψος του πισω μερους της μοτοσυκλετας ΜΟΝΟΝ!!! και πως γινεται αυτο? Πολυ απλα ως εξης: Το σωμα του αμορτισερ αποτελειται απο δυο τμηματα α)το κυριως σωμα όπου βρισκονται τα λαδια και το αζωτο του και β) το εμβολο! Το (α) ειναι το ακινητο/σταθερο μερος του αμορτισερ και το (β) το κινητο, αυτο που μπαινοβγαινει μεσα στο κυριως σωμα δηλαδη στο (α). Και το ελατηριο? το ελατηριο ειναι εκει για πρωτον και κυριότερο, να επιστρεφει το εμβολο (β) στην αρχικη του θεση το γρηγοροτερο δυνατον και δευτερον οταν καθεται ο αναβατης επανω στην μοτοσυκλετα αυτη να μην ''καθεται'' αφου τα λαδια και το αζωτο του κυριως σωματος (α) απο μονα τους δεν θα μπορουσαν να συγκρατησουν το βαρος αυτου και της μοτοσυκλετας!! σημειωστε εδω οτι ολα τα ελατηρια ειναι ασυμπιεστα! Συμπιεζονται και μικραινει το μηκος τους μονον οταν τα δυό ακρα τους ειναι σταθερα και εφαρμοζεται δυναμη στο ενα ¨η και στα δύο αυτων!! Κρατηστε το αυτο!!!!!!
Τι γινεται λοιπόν οταν εμεις προφορτιζουμε το ελατηριο? Αφου λοιπόν το σωμα του αμορτισερ αποτελειται απο δυο κομματια το ενα σταθερο και το άλλο κινουμενο, το ελατηριο πιανει στο ενα ακρο του στο σταθερο σημειο του σψματος και το άλλο στο κινουμενο!!! Ετσι οταν εμεις προφορτιζουμε το ελατηριο, δηλαδη εφαρμοζουμε δυναμη στο ενα ακρο του η δυναμη αυτη σπρωχνει το ελατηριο (και οχι συμπιεζει) στην αντιθετη κατευθυνση όπου βρισκεται το κινουμενο μερος του αμορτισερ αναγκαζοντας το (το κινουμενο μερος) σε έκταση μεγαλωνοντας το μηκος του αμορτισερ ψηλωνοντας την μοτοσυκλετα!!!!!!!!! Σε ολη αυτην την διαδυκασια το μηκος του ελατηριου παραμενει αναλλοιωτο!!

Αφου τα παραπανω γινανε κατανοητα παμε στο κεφάλαιο ''πως ρυθμιζουμε την πισω αναρτηση ¨η ποτε η πισω αναρτηση ειναι σωστα ρυθμισμενη?΄΄

Η ολη διαδυκασια λεγεται ρυθμιση SAG κι εχει να κανει με το ποσο ψηλο πρέπει να ειναι το πισω μερος της μοτοσυκλετας ουτως ωστε οταν κατσει ο αναβατης (με συνεπιβατη ¨η οχι, με βαλιτσες ¨η οχι, με ολα αυτα μαζι ¨η οχι) επανω σε αυτή (τη μοτοσυκλετα) να ειναι παραλληλη με το οδοστρωμα και οχι π.χ. να καθεται πισω πολυ και το φαναρι να φεγγει τα αστρα ¨η το αντιθετο!!! Αν δεν ειναι παράλληλη (μη σωστο SAG) εχουμε προβληματα ευστάθειας στις ευθείες και τις στροφες και προβληματα στα φρεναρισματα αφου το προστινο (αν το φαναρι κοιταει τα αστρα π.χ.) εχει ελαφρυνει απο την μεταφορα βαρους πισω!! Αν εχουμε προφορτισει πολυ την πισω αναρτηση τοτε η μηχανη μπρουμουτιζει με αποτέλεσμα την μεταφορα βαρους μπροστα αρα ελαφρωμα του πισω τροχου με αποτέλεσμα την κακη ευσταθεια στην ευθεια και τα γλυστριματα στις στροφες και τα φρεναρισματα!!!

Πως ρυθμιζεται αυτο το SAG? Αναλυτικες πληροφορίες θα βρειτε εδω: http://www.4strokes.com/tech/racesag.asp, κι εδω http://www.feelthetrack.com/downloads/Suspension3.pdf

Φυσικα το SAG πρέπει να ρυθμιζεται ξεχωριστα για καθε αναγκη π.χ. αναβατης μονος, αναβατης -συνεπιβατης, αναβατης-βαλιτσες, αναβατης-συνεπιβατης-βαλιτσες κ.λ.π.!!

Εγω εχω βρει εναν δικο μου τρόπο για την σωστη ρυθμιση του SAG ο οποιος ειναι απλος κι σχετιζεται με την σωστη ρυθμιση των προβολεων!!!
Κατάρχην σετάρω την αναρτηση στις εργοστασιακες ρυθμισεις παραδοσης της μοτοσυκλετας, μετα κανω τα παρακατω για να ρυθμισω την σωστη δεσμη του προβολεα με εμενα επανω!!

1- βρες ένα κάθετο τοίχο
2- μέτρα 4μ από τον τοίχο ΚΑΙ τράβα μιά γραμμή εκεί (στο έδαφος)
3- βάλε τον μπροστινό τροχό ΠΑΝΩ σ'αυτήν την γραμμή
4- μέτρα το ύψος του προβολέα (στην λάμπα) από το έδαφος (με την μηχανή ευθεία στις ροδες της και κάτω από το κεντρικό σταντ)
5- την μέτρηση του (4) σημείωσε την στον τοίχο μετρώντας από το έδαφος και τράβα μια ευθεία οριζόντια γραμμή
6- βάλε την μηχανή ορθια και κάτω από το κεντρικό σταντ, άναψε τα φώτα στην ΜΙΚΡΗ σκάλα, το πάνω μέρος της δέσμης πρέπει να είναι στο ύψος της γραμμής που έχεις τραβήξει στον τοίχο, ούτε πάνω από αυτήν ούτε κάτω από αυτήν.

Αν έχετε δικό σας χώρο καλό θα είναι τα παραπάνω (γραμμές κ.λ.π) να μην τα σβήσετε ουτως ώστε να τα χρησιμοποιείτε σε περιπτωση π.χ φορτώματος της μοτο ετσι ωστε να βρίσκετε και το σωστό sag!!!

Αφου γινουν τα παραπανω βγαινω για βολτα ΜΟΝΟΣ κανοντας αρκετα κμ σε στενα κι Εθνικη οδο με μικρες και μεγάλες ταχυτητες και παρατηρω την συμπεριφορα της αναρτησης π.χ αν πλεει, αν εχει ασταθεια, πως φρεναρει η μοτο κ.λ.π.! Πανω εκει κανω διορθωσεις στην αναρτηση και οταν το αποτέλεσμα με ικανοποιησει γυρναω στο γκαραζ και ξαναρυθμιζω τα φωτα!!! Τωρα ξερω οτι στην θεση π.χ +15 κλικς απο τερμα μαλακο ειναι η καταλληλη ρυθμιση για το Βαραντερο κι εμενα μονον επανω. αν βαλω συνεπιβατη, καθομαστε και οι δυο επανω στην μοτο και βλεπω την δεσμη των φωτων στον τοιχο και ρυθμιζω αναλογα, το ιδιο κανω οταν εχω βαλιτσες, συνεπιβατη και βαλιτσες κ.λ.π. Oλες τις παραπανω ρυθμισεις τις εχω σημειωσει στο pda μου και στο τηλεφωνο μου κι ετσι ξερω - χωρις να ξαναστηνω την μοτοσυκλετα σε τοιχους κ.λ.π. - σε καθε περιπτωση τι ρυθμισεις χρειαζεται η μοτοσυκλετα ΑΥΤΗ!!!


Τα παραπανω αφορουν την σωστη ρυθμιση της προφορτισης του πισω ελατηριου! Ομως τα σωστα αμορτισερ εχουν και κατι άλλα βιδακια ¨η μονον ενα βιδακι τα οποια αποτελουν την αποσβεση συμπιεσης ¨η και την αποσβεση επαναφορας! Συνηθως οταν υπαρχει μονον ενα βιδακι αφορα την αποσβεση επαναφορας!! Αυτα τα βιδακια δεν εχουν καμια σχεση με το SAG, αφορουν μονον το ποσο αργα / γρηγορα επαναφερεται (αποσβεση επαναφορας) το αμορτισερ στην αρχικη του θεση μετα απο μια λακουβα/σαμαρακι π.χ. ¨το ποσο γρηγορα συμπιεζεται το αμορτισερ (αποσβεση συμπιεσης) οταν συναντα μια λακουβα/σαμαρακι!!

Αλλα αυτα σε άλλο νημα!!!
Πολύ καλό, ευχαριστούμε
Reply With Quote