Απάντηση: Ξεκίνημα στο χώμα...
Καλησπερα Αγαπητε,
Το χωμα ειναι παντα ενα καλο μερος να παιξεις με την μοτοσυκλετα σου,με ασφαλεια. Ασφαλεια ως προς το, οτι κανεις επηρρεαζει εσενα και την μηχανη σου και οχι τους γυρω σου.
Για τον εξοπλισμο τωρα:
Η λιγοστη μου εμπειρια στο χωμα (σε επιπεδο βολτας δηλαδη και οχι αγωνων), λεει οτι το 1ο πραγμα που πρεπει να εχεις ειναι... διαθεση και το να βγαλεις τον φοβο απο μεσα σου. Αν εχεις φοβο δεν θα το ευχαριστηθεις και υπαρχει περιπτωση να παθεις ζημια. Φυσικα εννοω τον κακης εννοιας φοβο.
Φοβο και σεβασμο πρεπει να εχουμε, για να ξερουμε τι μας γινεται.
Απο εξοπλισμο τωρα, για αρχη, το κρανος το κανονικο και μια στολη κανονικη ειναι αρκετα.
Αν θες να το χοντρυνεις τοτε καλο ειναι να παρεις ενα κρανος εντουρο.Ειναι πιο ανετο και με περισσοτερους αεραγωγους απο τα στριταδικα. Ετσι το κεφαλι αναπνεει καλυτερα.
Στολη τωρα. Παρε μια στολη εντουραδικη ή rallye (σαν την bmw rallye 2 pro ή σαν την revit cayenne pro ή κατι πιο φθηνο). Αυτες οι στολες εχουν αεραγωγους για ν αναπνεει το σωμα καλυτερα και να μην σκαει. Επισης πλεονονται πιο ευκολα, διοτι δεν εχουν μεμβρανες που χαλανε αν τις πλυνεις στο πλυντηριο.
Επισης μπορεις να παρεις και μπλουζα-θωρακα, για καλυτερη προστασια του σωματος.
Μετα μπορεις να παρεις και επιγονατιδες, για καλυτερη και περισσοτερη προστασια των γονατων. Οι παραπανω στολες που σου ειπα εχουν τετοιες, αλλα ειναι πιο απλες.
Το κυριοτερο για μενα ομως ειναι μποτες. Εντουραδικες μποτες απαραιτητα. Αν σε χτυπησει καμια πετρα, αν σου πλακωσει το ποδι η μηχανη με την απλη μποτα θα εχει σοβαρο προβλημα. Μπορει στην αρχη να σου φαινεται σαν να εχεις βαλει το ποδι σου στον γυψο, αλλα θα σε σωσουν σιγουρα σε καποια στραβη.
Τελος για την μηχανη σου βαλε και κανενα καγκελο προστασιας, μπας και σωσεις κανενα πλαστικο.
Αφησα τελευταια τα λαστιχα, διοτι αν δεν εισαι αποφασισμενος να πηγαινεις συχνα χωμα, δεν χρειαζεται να δωσεις 230ευρω για κατι που θα χρησιμοποιησεις σπανιοτατα.
Μπες στο χωμα με τ ασφαλτινα, δες αν σου αρεσει και μετα κανε την κινηση.
Οταν μπεις ομως με ασφαλτινα, φροντισε να κατεβασεις την πιεση τους στα 2bar, διοτι με 32-36psi θα σιχαθεις το χωμα απο την πρωτη στιγμη, νομιζοντας οτι δεν κανεις για το χωμα.
Θα μου πεις με ασφαλτινα λαστιχα; Και αν συναντησω καμια νερολακουβα;
Στο Enduro 1 του Σπανου πριν 4 χρονια, περασα μια λασπο-νερολακουβα, οπου η μηχανη μπηκε μεχρι τα πλαστικα μεσα. Την περασα ομως με ασφαλτινα λαστιχα.
Ως ενα σημειο μπορεις να κινηθεις με ασφαλτινα. Για πιο σοβαρα πραγματα, πρεπει να βαλεις χωματινα.
Ομως δες πρωτα αν σου αρεσει και μετα αγορασε.
Επισης το να βγαζεις και να βαζεις συνεχεια ασφαλτινα και χωματινα δεν ειναι οτι καλυτερο για την διαρκεια ζωης των ελαστικων. Οποτε μετα πρεπει ν αποφασισεις αν θα εισαι συνεχεια με χωματινα, κατι που θα επηρρεασει τις ασφαλτινες αποδοσεις της μηχανης σου (ταχυτητα, κρατηματα κλπ).
Αυτα τα ολιγα και απλα απο μενα.
Διαθεση να εχεις και καλης εννοιας φοβο και ολα τ αλλα θα τα βρεις.
Last edited by emix; 06-04-2010 at 18:55.
|