View Single Post
  #5  
Παλιό 21-04-2010, 16:31
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Απαράδεκτη συμπεριφορά εξουσιοδοτημενου συνεργείου

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από bill 800gs Εμφάνιση μηνυμάτων
Καλα κανω και τα αλλαζω μονος
Παναγιωτη αν αυτο που λεει η αποδειξη (15 - 50) ειναι και στο μοτερ σου,τοτε τι να πω;
Η διαφορα στο SAE ειναι μεγαλη.
Σε ενα σεμηναριο για τα λαδια που ειχα παρακολουθησει μας ειχαν δειξει την διαφορα της ταχυτητας που ανεβαινει ενα λαδι (σε μια γιαλινη στυλη) 10-40 και ενα 15-40 με την ιδια πιεση και ιδια θερμοκρασια.
Η διαφορα εστω για αυτα τα 5 SAE ηταν πολυ μεγαλη.
Γιαυτο προσοχη οτι λεει το μανουαλι
Αυτο ακριβως μας ειπαν και στο σεμηναριο
Σωστα το ειπες, ιδια πιεση και ιδια θερμοκρασια!!! Αν τωρα εκεινη την ημερα η θερμοκρασια ηταν π.χ 10 βαθμους λογικο ηταν να υπαρχει διαφορα μεταξυ τους και υπερ του 10/40!!!
Τα παντα εξαρτωνται απο την εξωτερικη θερμοκρασια και το βιβλιαρακι του οχηματος!!! Αν το βιβλιαρακι λεει 10/40 σε ευρος θερμοκρασιων απο -5 εως 40+ και 15/50 απο 0 ¨η +5 εως 40+ τοτε δεν υπαρχει κανενα προβλημα διότι στην Αθηνα και γενικα στην ελλαδα το -5 δυσκολα να το πιασουμε εκτος κιαν ζουμε απο Λαρισα και πανω ¨η σε κανενα βουνο της νοτιας Ελλαδας και πανω απο 600μ υψομετρο!!!!!!!!!!
Αυτο που μας ενδιαφερει ειναι ο πρωτος βαθμος ο οποιος υποδυλωνει την συμπεριφορα του λαδιου (κινηματικη ροη λεγεται) αναλογως των εξωτερικων θερμοκρασιων κατα την εκκινηση του οταν ειναι κρυος!!!! Διοτι απο εκει και υστερα οταν το λαδι ζεσταθει ειτε 0/40 βαλεις ειτε 20/50 το ιδιο θα ρεει και θα λιπαινει!! το δυσκολο ειναι το πρωτο ''τσακ'' ωστε το λαδι να τρεξει και να λιπανει τον κινητηρα!! Αν εχεις 0 βαθμους εξω και η μηχανη ειναι ενα 24ωρο στον χιονια παγωμενη, με το 20/50 εχεις προβλημα!! Μεγάλο προβλημα!! υπαρχει περιπτωση αν το ιξωδες ειναι λαθος (20/50 αντι 0/40) σε παγωμενες συνθηκες ο κινητρας να μην εκινησει, να μην περιστραφει καν ο στροφαλος οταν παταμε την μιζα λογω της μεγάλης πυκνοτητας του λαδιου (20/50), ενω με το 0/40 δεν θα υπηρχε προβλημα!! Και αν τα καταφερει και περιστραφει η λιπανση θα ειναι τοσο ελλιπης που ο κινητρας μπορει ακομα και να καταστραφει!!
Οχι ομως στα αεροψυκτα μποξερ, ΜΟΝΟΝ στα υδροψυκτα!! Κιαυτο διότι ο μποξερ της GS σαν αεροψυκτος εχει τεραστιες ανοχες και το 20/50 ειναι υπεραρκετο για ολες τις καιρικες συνθηκες της Ελλαδας!! Αν τωρα καποιος ζει στο ''Κορφοβουνι'' των 1200μ υψομετρο τοτε ενα 10/40 και για την GS1200 ειναι υπεραρκετό!!!!! Εδω και στην Γερμανια που οι θερμοκρασιες ειναι υπο του μηδενος κατω απο 10/40 (για τα μποξερ) δεν χρησιμοποιει κανεις και το καλοκαιρι απο ανοιξη και μετα ολοι γυρνανε στο 20/50!!!

διαβαστε τα παρακατω:
Car Bibles : The Engine Oil Bible
http://www.engineersedge.com/lubrica..._viscosity.htm
Motor oil viscosity - Castrol Motor Oil
http://www.moto.gr/arthra/00024.php?offset=0&artid=5
Reply With Quote