View Single Post
  #10  
Παλιό 27-04-2010, 16:31
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Yγρόψυκτο boxer ετοιμάζουν οι Γερμανοί;

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από Neo Εμφάνιση μηνυμάτων
Σύμφωνα με την MCN, ναι! Ως βάση για αυτό τον ισχυρισμό, χρησιμοποιήθηκαν τα λεγόμενα τεχνικών της BMW Motorrad , οι οποίοι εκμυστηρεύτηκαν τα εξής σε συντάκτη γερμανικού περιοδικού: «Ετοιμάζουμε με απόλυτη μυστικότητα ένα κινητήρα, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον αερόψυκτο boxer».Η αλήθεια είναι πως μια τέτοια κίνηση από την BMW δεν θα ήταν αναιτιολόγητη. Ο αεροελαιόψυκτος boxer στη σημερινή του μορφή, είναι ένας εκπληκτικός κινητήρας, με εξέλιξη που αγγίζει τα 90 χρόνια. Θεωρούμε πως η BMW δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα στο να αυξήσει την ισχύ του μελλοντικά, προκειμένου να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό. Οι μεγάλες ανοχές των μηχανικών τμημάτων και οι μεγαλύτερες θερμοκρασίες λειτουργίας στους αερόψυκτους κινητήρες όμως, έχουν ως αντίκτυπο την απώλεια ισχύος σε σχέση με τα υγρόψυκτα μηχανικά σύνολα.

Με λίγα λόγια, ο υγρόψυκτος κινητήρας, «μετατρέπει» μεγαλύτερο ποσοστό του καυσίμου σε ισχύ, σε σχέση με έναν αερόψυκτο. Το πραγματικό πρόβλημα ωστόσο θα εμφανιζόταν στις εκπομπές ρύπων, οι οποίες θα αυξάνονταν σε μεγάλο βαθμό παράλληλα με την «αναζήτηση» για περισσότερους ίππους. Με τις νέες και αυστηρές προδιαγραφές Euro4 να τίθενται σε ισχύ το 2012, είναι σίγουρο πως η BMW θα αντιμετώπιζε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα, αδυνατώντας να ακολουθήσει τον υγρόψυκτο ανταγωνισμό. Πόσο μάλλον δε, όταν μοτοσικλέτες όπως το νέο Multistrada 1200 και το αναμενόμενο Aprilia Tuareg (πιθανόν με κινητήρα V4) , εκτινάσσουν τον πήχη της ιπποδύναμης πολύ ψηλά.

Με τα δεδομένα αυτά, η εξέλιξη ενός υγρόψυκτου boxer κάθε άλλο παρά ανούσια φαντάζει. Η BMW σαρώνει στις πωλήσεις, ειδικά με τα GS, και το ενδεχόμενο του να αντιστραφεί αυτή κατάσταση είναι σίγουρο πως θα έχει βάλει στην άκρη τους οποίους ρομαντισμούς περί διατήρησης του παραδοσιακού αεροελαιόψυκτου boxer. Το πότε ακριβώς θα παρουσιαστούν τα πρώτα «R» μοντέλα με υγρόψυξη είναι άγνωστο. Το σίγουρο είναι όμως ότι η BMW θα το πράξει και οι «μαρτυρίες» των μηχανικών της εταιρείας, καταδεικνύουν πως αυτό πρόκειται να συμβεί σύντομα.

Πηγή: www.mototriti.gr
Το μοτοτρίτη καλα θα κανει να μην κανει εικασιες περί υδρόψυκτου μπόξερ και να παραμείνει στο γραπτό του MCN που πολυ προσεκτικα ανεφερε: '«Ετοιμάζουμε με απόλυτη μυστικότητα ένα κινητήρα, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον αερόψυκτο boxer».'
Δηλαδή,α) εναν κινητηρα (ακρως γενικόλογο αφου ''ενας κινητηρας'' ειναι και ο εν σειρα, και ο 'V' κ.λ.π.) και β) ''ο οποίος θα αντικαταστήσει τον αερόψυκτο boxer''!!!
Με άλλα λογια αν δειτε υδροψυκτο μποξερ............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Μάλλον ο 800αρης θα γινει 1200αρης (εν σειρά).

Και ο λογος ειναι απλος, αν τον κανουνε υδρόψυκτο θα εχει το μεγεθος ενος μισου κινητηρα απο Subaru forester!! Τόσο απλα!! Εκτος κι αν οι Γερμανοι εχουν ανακαλυψει την πυριτιδα κι εμενα μου διαφευγει!!!
Η μονη ελπιδα τους, για να εξοικονομησουν χωρο και να κανουν τον κινητηρα πιο συμπαγη, ειναι να αντικαταστησουν τον ξερο συμπλεκτη με υγρό πολυδισκο πράγμα πολυ δυσκολο και ισως ακατορθωτο απο οικονομικης αποψης γιαυτον τον κινητηρα!!!
Μονον η Goldwing 1800 GL διαθετει μποξερ υδροψυκτο κινητηρα με υγρο πολυδισκο συμπλεκτη, αλλα αυτη ηταν ετσι απο το 1982!!!!!

Last edited by GeorgeP; 27-04-2010 at 16:33.
Reply With Quote