Απάντηση: Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας
ΤΡΟΧΟΙ-ΡΟΥΛΕΜΑΝ-ΤΙΜΟΝΙ
Ελέγχουμε τις τσιμούχες του πιρουνιού για διαρροές λαδιών.
Ελέγχουμε τις τσιμούχες των τροχών για διαρροές γράσου.
Σηκώνουμε στο διπλό σταντ την μοτοσυκλέτα(αν έχει...διαφορετικά ζητάμε βοήθεια από κάποιον φίλο που είμαστε μαζί ή από τον ίδιο τον καταστηματάρχη) και γυρίζουμε με το χέρι δυνατά τον μπροστινό και μετά τον πισινό τροχό, ώστε να ακούσουμε τυχόν θόρυβο από τα ρουλεμάν του ή και να δούμε αν η ζάντα είναι ίσια και δεν κάνει οχτάρια (Οι ζάντες κοστίζουν αρκετά)
Αν η μοτοσυκλέτα έχει τροχούς με ακτίνες, ελέγχουμε αν όλες οι ακτίνες είναι στην θέση τους και δεν είναι κάποιες στρίβεις.
Επίσης όταν η μοτοσυκλέτα είναι στο διπλό σταντ, πιέζει κάποιος την ουρά της ώστε να σηκωθεί ο εμπρόσθιος τροχός στον αέρα και μείς με πολύ απαλές κινήσεις, κουνάμε το τιμόνι δεξιά αριστερά, από την ευθεία του.
Αν νιώσουμε κάποιο "σκάλωμα" στο σημείο που το τιμόνι είναι εντελώς ευθεία, αυτό σημαίνει ότι έχουν πρόβλημα τα ρουλεμάν του λαιμού. Το όποιο πρόβλημα το οικονόμησαν από τα πολλά χιλιόμετρα ή από καμία πτώση.
ΦΡΕΝΑ
Ελέγχουμε επίσης για διαρροές του συστήματος των φρένων. Αν δούμε υγρασίες των σωλήνων στις ενώσεις με δαγκάνες και αντλίες, κάτι συμβαίνει. Επίσης υγρασία από υγρά φρένων μπορεί να βγαίνει και από τα κυλινδρικά των δαγκάνων αλλά δεν φαίνεται εύκολα. Εκεί πρέπει να τσεκάρουμε αν η μοτοσυκλέτα φρενάρει κανονικά στην βόλτα που θα κάνουμε. Αν όχι πάει να πει πως κάποιο "λιπαντικό" έχει βρέξει τα τακάκια και την δισκοπωλεία και πιθανόν είναι DOT4 (Εκτός πια κι αν τα τακάκια έχουν πιάσει μέταλλο ή η δισκόπλακα/ες έχουν γίνει τσιγαρόχαρτα.
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Ελέγχουμε επίσης τις αναρτήσεις, κρατώντας την μοτοσυκλέτα εντελώς όρθια χωρίς να είμαστε πάνω της και πιέζοντας τις αναρτήσεις της εναλλάξ.
Αν δούμε γρήγορες επαναφορές και τραμπαλίσου πάει να πει ότι οι αναρτήσεις δεν έχουν πια απόσβεση, πράγμα που σημαίνει πως χρήζουν αντικατάστασης /επισκευής.
Επίσης μπορούμε να δούμε αν υπάρχουν λάδια στο εμβολο του αμορτισέρ ή πάνω στα καλάμια του πιρουνιού.
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Τσεκάρουμε αν δουλεύουν τα πάντα και σωστά πάνω στην μοτοσυκλέτα. Φωτά φλας ΣΤΟΠ κόρνα σινιάλο διακόπτες, ενδεικτικές λυχνίες ταμπλό και φυσικά σωστή λειτουργιά του κινητήρα χωρίς ρεταρίσματα.
ΤΑΜΠΛΟ
Ελέγχουμε αν δουλεύουν τα πάντα πάνω του. Κοντέρ, στροφόμετρο, δείκτης βενζίνη, θερμόμετρο κ.λπ.
Αν τα βρείτε λοιπόν όλα ΟΚ ή σε μια ανεκτή κατάσταση, προχέατε στην αγορά της μοτοσυκλέτας.
Αν κάποια πράγματα πάνω της δείτε πως όντως έχουν πρόβλημα και δεν είναι σημαντικά, και χρήζουν αντικατάστασης, προσπαθήστε να κόψετε από την τιμή πώλησης την άξια της αντικατάστασης τους.
Αν δείτε σοβαρές φθορές ...καλύτερα θα είναι να κοιτάξετε κάτι άλλο.!!!
Ελπίζω να βοήθησα. Όποιος έχει επιπλέον γνώσεις παρακαλώ ας μας τις μεταδώσει!!!!
.....
|