
21-07-2010, 11:17
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
|
|
Απάντηση: Θέλω γνώμες για αντικατάσταση - Από HONDA σε GS
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από pirate
Τις βαλβιδες τις κανει ενα Χοντα στις 24000κμ με κοστος οσο τις ΤΖΙΕΣ στα 10000κμ δηλαδη κοντα στα 150-170ε! Αρα ο Γερμανος εχει κανει 2,5 ρυθμισεις πριν το χοντα κανει την πρωτη του!
φυσικά βρε Γιώργο και στο GS και γενικά στον boxer ρυθμίζεις πιο συχνά βαλβίδες γιατί δεν πρέπει να λύσεις όλο το μηχανάκι για να φτάσεις στις βαλβίδες !!!! αν μπεις στο youtube υπάρχει και η μαρτυρία του blackshadow 
|
Δεν ειναι αυτος ο λογος, ''δεν πρέπει να λυσεις ολο το μηχανακι......'', αλλα διότι ειναι αεροψυκτος και φερει κοκορακια αντι για καπελοτα!!!
Κοκορακια= εμμεση επαφη του εκκεντροφορου με τις βαλβιδες με αρθρωσεις (κοκορακια, λογω σχηματος) οι οποιες φερουν στο ακρο τους πυρο με κοντρα παξιμαδι! Αυτο το συστημα ειτε υδροψυκτο ειναι ειτε αεροψυκτο θελει ρυθμισεις συχνοτερα. Το Αφρικα Τουιν (υδροψυκτο) ειχε το ιδιο συστημα και χρειαζοντουσαν ρυθμιση καθε 12000κμ
Καπελοτα= αμεση επαφη του εκκεντροφορου με τις βαλβιδες, τα εκκεντρα ''χτυπανε'' και βυθιζουν τις βαλβιδες κατευθειαν απο πανω τους με την παρεμβολη στρογγυλων παρεμβυσματων μεγεθους 50λεπτου του ευρο σε διαφορα παχη του 0,05, 0,012, 0,015mm κ.λ.π.
Γιατι καπελοτα και οχι κοκορακια?
Κοκορακια (Rocker arm - Wikipedia, the free encyclopedia) = οι θερμοκρασιες διαστελλουν συστελουν τα μεταλλα και το πυρακι με το κοντρα παξιμαδι χανει το διακενο του με το στελεχος της βαλβιδας! ακομα οι επικαθισεις στερεων καταλοιπων μεταβαλλουν το παραπανω διακενο σημαντικα οποταν χρειαζεται συχνοτερη ρυθμιση!
Το ευρος ασφαλους διακενου στα κοκορακια ειναι πολυ μικρο, συνηθως δεκατα του χιλιοστου!
Τελος περισσότερα κινουμενα μερη=περισσοτερες φθορες! Τα κοκορακια θελουν αλλαγη μετα τα 100,000κμ ειδικα αν δεν φερουν βελονοειδη ρουλεμαν στους πυρους κινησης!
Αλλο παραδειγμα φθορας, αν το διακενο μεταξυ στελεχους βαλβιδας και πυρου (αυτου με το κοντρα παξιμαδι) ειναι λαθος εμφανιζεται φθορα που ονομαζεται pitting (Pitting corrosion - Wikipedia, the free encyclopedia) στο αμυγδαλο του εκκεντροφορου και στην επιφανεια του κοκορακιου που αυτο εφαπτεται! Το τελευταιο ειναι πολυ συχνο στις περιπτωσεις του ''διχαλωτου'' κοκορακιου, δηλαδη αυτου που ενα εκκεντρο εκκεντροφορου κινει δυο βαλβιδες π.χ. εξαγωγης με σω διχαλου κοκορακιου!!
Καπελοτα (κανε scroll down κι ανοιξε το pdf εδω Tappet and shim assembly for internal combustion engine) = ανεπηρεαστα απο θερμοκρασιες λογω σχεδιασμου, οι επικαθισεις καταλοιπων δεν τα επηρεαζουν διοτι εχουν μεγάλο ευρος διακενου με τον εκκεντροφορο (μεχρι και 3mm!!!)
Λιγοτερα κινουμενα μερη λιγοτερες φθορες!
Τελος, κανενας κινητηρας με καπελοτα δεν χρειαζεται ρυθμιση, δηλαδη αλλαγη του καπελοτου με άλλο αλλης διατομης, πριν τα 50,000κμ!!!!!
Στα Χοντα και στα 24000κμ μονον ελεγχος γινεται με την αφαιρεση του καπακιου βαλβιδων μονον (4 βιδες), ασχετα αν τα συνεργεια χρεωνουν πληρη ρυθμιση!!!! 3 βαραντερο και 250,000κμ κι εχω αλλαξει μονον 2 καπελοτα!!!!
Last edited by GeorgeP; 21-07-2010 at 11:24.
|