View Single Post
  #10  
Παλιό 18-08-2010, 11:14
manosamos Ο/Η manosamos βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Nov 2009
Περιοχή: ΠΕΡΑΜΑ-ΑΕΚΑΡΑ
Μoto: Varadero 1000 CBR 600F4 Honda C70 6V
Μηνύματα: 2,173
Προεπιλογή Απάντηση: Πρώτη στον κόσμο η ελληνική ναυτιλία

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από S.T Εμφάνιση μηνυμάτων
Τα μελανά σημεία
Ωστόσο υπάρχουν και μελανά σημεία που οι δυνάμεις του κλάδου και οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς οφείλουν να εξετάσουν.
Για παράδειγμα παραμένει δυσεπίλυτο το πρόβλημα των υπερήλικων πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου για το 2007, περίπου το 44% των επιβατηγών - ακτοπλοϊκών πλοίων είναι ηλικίας άνω των 20 ετών. Η δυνατότητα συνέχισης δρομολογίων με πλοία άνω των 30 ετών (Π.Δ. 144, Ιούλιος 2006), όπως και η δυνατότητα κατάταξης πλοίων άνω των 17 ετών στο ελληνικό νηολόγιο (κυβερνητική απόφαση του 1983), οριοθετούν ένα πλαίσιο λειτουργίας για αρκετές εταιρίες.
Αλλωστε αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων με ηλικία άνω των 30 ετών. Πρόκειται κυρίως για φορτηγά, δεξαμενόπλοια και πορθμεία χωρητικότητας 350 - 1.500 κόρων ολικής χωρητικότητας, που έχουν τοπική δραστηριότητα στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, το 2007 καταγράφηκαν 741 πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών (έναντι 645 το 2006) και 240 πλοία μεγαλύτερης των 40 ετών (έναντι 209 το 2006).
Επίσης τομέας που, όπως φαίνεται, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία. Ισως διόλου τυχαία ελάχιστα από τα πλοία που ναυπήγησαν οι Ελληνες εφοπλιστές «κτίστηκαν» επί ελληνικού εδάφους, δείχνοντας ότι τα εγχώρια ναυπηγεία έχουν σχεδόν συμπληρωματικό ρόλο, με επίκεντρο τις επισκευές και την αντικατάσταση ελασμάτων των πλοίων.
Κι αυτό ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται συνεχής αύξηση της παγκόσμιας ναυπηγικής δραστηριότητας. Μιλώντας ειδικότερα για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ), τα 309 ναυπηγεία της και τις περίπου 9.000 εταιρίες ανεφοδιασμού που τα πλαισιώνουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Ναυπηγείων» (CESA), ο ετήσιος τζίρος τους ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ άλλες πηγές εκτιμούσαν τον τζίρο του 2004 στα 13 δισεκατομμύρια ευρώ. Ετσι σήμερα τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% αυτής της παγκόσμιας ναυπηγικής δραστηριότητας.
Κεντρικά η Ε.Ε. έχει ως στρατηγική επιλογή την ενίσχυση της ευρωενωσιακής ναυπηγικής βιομηχανίας και προς τούτο υλοποιεί σχετικά προγράμματα στήριξης όπως το «LeaderSHIP 2015» ή το «Seaborne 2020». Μάλιστα η έκθεση προόδου και οι προτάσεις της Ε.Ε. για το κοινοτικό πρόγραμμα «LeaderSHIP 2015» (COM 2007- 220/25.4.2007) δίνουν κατευθυντήριες γραμμές για την παραπέρα ενίσχυση της ανάπτυξης και της κερδοφορίας των ναυπηγείων της Ε.Ε.
Σημειωτέον ότι οι ευρωπαϊκοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγικό τομέα και οι προμηθευτές τους κυριαρχούν στους κλάδους της αγοράς, κατασκευής τουριστικών - επιβατικών πλοίων, των μικρών εμπορικών πλοίων, των πλοίων ειδικών χρήσεων, των σκαφών αναψυχής καθώς και των πολεμικών πλοίων νέας υψηλής τεχνολογίας. Τέλος, άλλο ένα ενδιαφέρον στοιχείο της πορείας του κλάδου είναι και το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία, ενώ μειώθηκαν οι θέσεις εργασίας κατά 36% στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, στα κράτη - μέλη της ΕΕ, την ίδια περίοδο ο κλάδος αύξησε την παραγωγικότητά του κατά 43%.| Express.gr |


Απ'ότι διαβάζω στην Ευρώπη πάει καλά η ναυπηγική βιομηχανία εδώ τι γίνετε και πάει κατά διαόλου δεν ξέρω .
Φευγωντας απο την εποχη του κρατισμού και μπαινοντας στην εποχη των ιδιοτων,το Ναυπηγειο Ελευσινας εχει κανει καλες και σοβαρες ναυπηγησεις βλεπε επιβατηγο ''νησσος Χιος'' τις κανονιοφορους του Π.Ν(κτισμενες απο Ρουμανικα σχεδια...πολλυ γελιο ενω το Ελληνικο Πολυτεχνειο προσφερε τα σχέδια δωρεαν!!!-σκανδαλο?)
Αντιθετως ο Σκαραμαγκας,ναι μεν πουληθηκε στην HDW
αλλα τα κοπροσκυλα περεμειναν,οπως και η φιλοσοφια εργασιας του ναυπηγειου οταν ηταν κρατικο.
Εχει γινει απεργια,επειδη οι Γερμανοι επιασαν υπαλληλο δοιηκητικο να κλεβει και τελικα δεν απολυθηκε........
Αντε με τετοια καμμωματα να ερθει σοβαρος επενδυτης.
Παντως και εξω τα πραγματα ειναι δραματικα.
Το 2005 ημουνα σε ενα ναυπηγειο της Ολλανδιας που εχτυσε το ExtaSEA του Abramovic.
Κλαιγανε και οι Ολλανδοι λογω του Ευρω.
Πριν το ευρώ,καποιος επρεπε να παραγγηλει το σκαφος του και να το παραλλαβει σε 2-3 χρονια,λογο φορτου εργασιας.
Μετα το 2002 λογω ευρω η ναυπηγηση εγινε ασυμφωρη επειδη λογω διασφορας ισοτιμιας οι πελατες παραγγελναν στις ΗΠΑ με κερδος κοστους 30% τουλαχιστον και αυτο ειχε σαν αποτελεσμα το ολλανδικο ναυπηγειο να κτιζει σκάφοι και να μην μπορει να πουλησει.
Το επακολουθο ηταν...ανεργια.
Reply With Quote