View Single Post
  #3  
Παλιό 18-09-2010, 22:45
gemara Ο/Η gemara βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Γλυφάδα
Μoto: [Piaggio Vespa P150X] [R26 '56] [R51/3 '54] [R60/2 '66] [R69S '61] [R1200GS]
Μηνύματα: 5,006
Προεπιλογή Απάντηση: 6η ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΛΙΑΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ (στα Χανιά)

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από gemara Εμφάνιση μηνυμάτων
Από "έγκυρες" πληροφορίες που έχω - μου το είπε ένας συνάδερφος με ένα R25 στα Χανιά που συνάντησα δηλαδή - από αύριο ο "ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΧΑΝΙΩΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ" διοργανώνει μια έκθεση με κλασσικές μοτοσυκλέτες στο παλιό Τελωνείο από 18.00 – 24.00 με ελεύθερη είσοδο.

Αναμείνατε ανταπόκριση,



6η Έκθεση Παλιάς Μοτοσυκλέτας
"Κάλλιο αργά, παρά ποτέ"

Λοιπόν φίλοι μου, βρήκα καιρό να δω και να ανεβάσω τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει τον Αύγουστο στα Χανιά και να γράψω δυο λόγια για τις περισσότερες.
Κύρια, βασική και μόνη πηγή που με ευχαρίστηση με ξενάγησε ήταν ο νεαρός συλλέκτης Παναγιώτης Τσουρουνάκης, που ας πούμε με δόση λίγης (λίγης ε; ) υπερβολής, τα μισά μηχανάκια εκεί μέσα ήταν δικά του!!!

Μου παρουσίασε πρώτη, μια BSA H28 350cc του 1928… δικιά του!





Προσέξτε την αγγλική τεχνοτροπία του των αρχών του περασμένου αιώνα που ήθελε τις βαλβίδες με τα ελατήριά τους να είναι εξωτερικά του κυλίνδρου για καλύτερο έλεγχο και λίπανση!

Λεπτομέρειες περισσότερες για τους αγγλικούς κινητήρες μοτοσυκλετών, από το 1911 και εντεύθεν, αντλώ ξεκοκκαλίζοντας αυτό το βιβλιαράκι που έχω ανακαλύψει! ---> κλικ




Φυσικά η λίπανση χειροκίνητη – τι περιμένατε;;; - λίγο φλιτ φλιτ κάθε 3 χιλιόμετρα για να μην ξεχνιόμαστε όπως προέβλεπε ο κατασκευαστής!





Ένα πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων για την εποχή του, όπου διαφημίζοταν επί της κεφαλής του, όπως πχ. χρόνια αργότερα η Honda έγραφε RFVC στον τετραβάλβιδο κινητήρα του XLR…

"Three Speed Gear" παρακαλώ και με αριθμό πατέντας επάνω!




Συνέχεια καινοτομιών, προβολέας ασετυλίνης!
Φαντάζομαι θα ήταν πιο ζεστός από την εξάτμιση…




DKW 200 LUXUS του 1929, του Παναγιώτη κι αυτό…
Γνωστό το σύστημα μετάδοσης κίνησης με ιμάντα του DKW
(Dampf Kraft Wagen = ατμοκίνητο όχημα…)




Το «αρχαιότερο» κομμάτι της έκθεσης, ένα Triumph Junior 225cc του 1914, του Παναγιώτη Τσουρουνάκη κι αυτό…




Λεπτομέρεια του κινητήρα του...




Σύστημα μετάδοσης και πίσω φρένο…




Γερμανική Ardie B250 του 1950 του κου Γ. Παπαδοκοκολάκη...




Αυτό μη με ρωτάτε, δεν ξέρω τι είναι, σα ρο51 μου φαίνεται…




Ένα R25/2...



με το όμορφο Seitenwagen της Steib .




Απολαύστε το γιατί μου άρεσε πολύ!










Άλλα τρία R25 παρατεταγμένα στη σειρά…




Δυστυχώς πρόσεξα ότι και στα τρία ο αυτόματος ήταν βγαλμένος έξω.

Κάποτε τους αυτόματους στα R25, 26, 51, 50 κλπ, όταν χάλαγαν τους πέταγαν και έβαζαν άλλους.
Κάποια στιγμή άρχιζαν να ξαφανίζοταν και το κόστος τους εκτινάχθηκε, στα 600 -700€ αν μιλάμε για σήμερα.

Και τι είναι ο αυτόματος ή voltage regulator στα «ξένα»; Ένας ηλεκτρομαγνήτης που όταν το ρεύμα της γεννήτριας που τον διαρρέει αυξηθεί, κλείνει κάτι επαφές και την «περίσσεια» την στέλνει στην μπαταρία για να γεμίζει. Αυτός χάλαγε είτε γιατί κάποια στιγμή «κουραζόταν» η περιέλιξή του, καιγόταν γιατί στα ελληνικά κλίματα άναβε το μηχανάκι όταν του ζήταγαν από τα 250 κυβικά να τραβήξει στην ανηφόρα το καλάθι γεμάτο μπάζα ή από το πολύ τσάφ τσαφ οι πλατίνες του (επαφές) φθείρονταν και το διάκενό τους μεγάλωνε τόσο που δεν έπαιρνε άλλη ρύθμιση.

Έτσι λοιπόν την περασμένη βδομάδα όταν τα «έπαιξε» ο original αυτόματος την δικιάς μου γιατί μετά από 54 χρόνια λειτουργίας οι πλατίνες του πήγαν περίπατο, επέλεξα να τον ανακατασκευάσω με τα 3 κατοσταρικάκια , αντί να βάλω καινούργιο με 700€ , ή να βάλω ηλεκτρονική (ιεροσυλία σε κλασσική μηχανή) με 230€…




Επειδή τίποτε δεν είναι τζάμπα σε αυτόν τον κόσμο, ο ατυχής κάτοχος μιας παλιάς μηχανής επέλεγε να βάλει έναν φτηνό αυτόματο αυτοκινήτου έξω από το διαμέρισμα ηλεκτρικών της μηχανής (επειδή δεν χώραγε μέσα και για να δροσίζεται επίσης). Αυτός όμως επειδή ήταν φτιαγμένος να διεγείρεται από μεγαλύτερα φορτία (αυτοκινήτου βέβαια!), άρχιζε να «κουράζει» σιγά σιγά την περιέλιξη της «μπομπίνας» με συνέπεια shortly after να τα παίζει και μπομπίνα. Το αποτέλεσμα είναι τα περισσότερα παλιά BMW να εγκαταλείπονται από ηλεκτρικά, εξαιτίας των «φτηνών» λύσεων που επιλέγονταν, οι οποίες στην ουσία μόνο φτηνές δεν ήταν.


R67/2 με ντεπόζιτο Adventure…




Δυο R67/2 στα δεξιά και άλλα δυο R51/3 στα αριστερά.




Τα μπεμβεδικά στη σειρά.
Διακρίνονται με τη σειρά που είναι, R25/2, R25/2, R25/2, R67/2, R67/2, R51/3, R51/3, R51/3




Αυτό κι αν είναι κλασσικό!
Σφαγμένο R67 για να γίνει φουρκόνι.

Στη δεκαετία του 50-60 η κατεστραμμένη από τον εμφύλιο πόλεμο χώρα μας, χτίστηκε πάλι και τα φουρκόνια ανέλαβαν ένα μεγάλο ρόλο…




Furgone στα ιταλικά σημαίνει φορτηγό.
Η πατέντα της πατέντας…








Πολεμική μηχανή, τύπου BMW R12, 750cc του 1937 του κου Παύλου Καραγιαννίδη.







Και άλλη μια «κλασσική» πολεμική μηχανή, η Zundapp KS75…




Στο σημείο αυτό να σας υπενθυμίσω ότι καμία μηχανή της εκθέσεως δεν ήταν στατική, αλλά όλες μα όλες κανόνιζαν "για πάρτη τους" το πήγαινε έλα...


Matchless G3L, 350cc του 1941 του κου Παύλου Καραγιαννίδη επίσης.



Norton 16H, 500cc του 1941, του Παναγιώτη Τσουρουνάκη! Τον θυμάστε...




BSA M20 του 1941 του κου Κώστα Ανωμεριανάκη με ένα πρωτότυπο σταντ!




Τι’ ν’ αυτό; Εγγλέζικο Victoria KR 35S, 350cc του 1940 του κου Γιώργου Μαλινάκη.




Πόσο πιο όμορφη μπορεί να είναι μια κλασσική μηχανή;;;
Προσέξτε το topcase τύπου Vario...







Ο χώρος του τελωνείου στην παλιά πόλη των Χανιών, ότι πιο όμορφο και εντυπωσιακό για να φιλοξενήσει την έκθεση κλασσικών μοτοσυκλετών!



Μικρό διαλειμματάκι και επανερχόμεθα...
Reply With Quote