Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από gandreas
Και εγώ νόμιζα ότι είναι η ιδέα μου. Άσχετο με το θέμα αλλά πώς γίνετε αυτό?
|
Αντιγράφω από ένα πόστ που αφορά το telelever και εξηγεί γιατί φθείρεται το εμπρός ελαστικό (δεν θυμάμαι που το είχα βρεί..)
TELELEVER
Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται κατα κανόνα η ανάρτηση με τηλεσκοπικό πιρούνι. Το μεγάλο μείον αυτού του συστήματος είναι πως δεν διαχωρίζεται η λειτουργία αλλαγής διεύθυνσης με αυτή της ανάρτησης. Παράλληλα - ή σαν συνέπεια - έχουμε "καμπτικές" ροπές που δημιουργούν καταπονήσεις στο λαιμό του πλαισίου όπως επίσης στρεβλώσεις των καλαμιών και βύθιση, κατά το φρενάρισμα, που σαν συνέπεια έχει την αλλαγή της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας. Βέβαια με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχουν λυθεί σε ένα μεγάλο μέρος τα παραπάνω προβλήματα αλλά δεν έχουν εξαλειφθεί εντελώς
Βασική αρχή - και στόχος - του συστήματος Telelever είναι απαλειφθεί αυτό ακριβώς το μειονέκτημα. Έτσι για αυτό τον σκοπό, την διευθυνση την αναλαμβάνει ένα ζευγάρι τηλεσκοπικά καλάμια - σαν τα συμβατικά - μόνο που στο εσωτερικό τους δεν υπάρχουν ελατήρια. Αντί αυτών υπάρχει ένα αμορτισέρ συνδεδεμένο με ένα ψαλίδι σαν των αυτοκινήτων που έχουν αναλάβει την δύσκολη δουλειά της ανάρτησης. Η έδραση αυτού του συστήματος γίνεται πάνω στη κεντρική δοκό του πλαισίου, μεταφέροντας εκεί όλες τις δυνάμεις που αναπτύσσονται. Με αυτόν τον τρόπο καταπονείται ένα τμήμα του πλαισίου με μεγαλύτερη αντοχή από αυτό του λαιμού, ενώ το μήκος των καλαμιών που υπόκειται σε κάμψη μειώνεται σχεδόν στο μισό, με αποτέλεσμα την ελάχιστη παραμόρφωση.
Η BMW έχει επιλέξει το μήκος του ψαλιδιού και τις θέσεις έδρασης του ώστε να μην βυθίζεται ή ανυψώνεται κατα το φρενάρισμα. Με αυτόν το τρόπο η μηχανή, παραμένει ακίνητη - στον κάθετο άξονα ως προς το οδόστρωμα - δηλαδή δεν "μπρουμουτίζει" οπότε δεν αλλάζουν τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά και κατα συνέπεια δεν μειώνεται η σταθερότητα που είχε το σύνολο πριν την επιβράδυνση. Έτσι δεν δημιουργείται πρόβλημα κατευθυντικότητας όπως στα συμβατικά πιρούνια λόγω της υπερφόρτωσης της ανάρτησης.
Όμως όλα έχουν κι ένα "αλλά". Στην συγκεκριμένη περίπτωση μπορούμε να επισημάνουμε δύο. Καταρχήν η δύναμη που ασκεί το αμορτισέρ και πιέζεται ο τροχός στο έδαφος, κατα την πορεία, είναι μεγαλύτερη από ότι με τα κλασικά πιρούνια οπότε κερδίζουμε σε πρόσφυση
αλλά αυξάνεται δραματικά η φθορά του εμπρόσθιου ελαστικού. Κατα δεύτερον, στο φρενάρισμα επειδή δεν υπάρχει μεταφορά βάρους εμπρός - λόγω της μη βύθισης - αυξάνεται η ευκολία που μπλοκάρει ο τροχός,το ABS κρίνεται, τουλάχιστο, απαραίτητο!