
24-04-2009, 14:45
|
Senior Member
|
|
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
|
|
Απάντηση: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το λάδι της μοτοσυκλέτας μας.!!!
Συγνωμη Ρικο46 αλλα εχω ενστασεις σε καποια σημεια μονον!!!
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
…………………………………………….
Αν πχ έχεις μια μοτοσυκλέτα σαν το ZX12 , το Hayabusa , ή το XX δεν μπορείς να του βάλεις ενα απλό ορυκτέλαιο και να έχεις απαίτηση να σου προστατέψει τον κινητηρα.Είναι φύσην αδύνατο ενα απλό ορυκτέλαιο να σου προσφέρει την προστασία που χρειάζονται οι κινητήρες αυτών των μοτοσυκλετών με τις επιδόσεις που έχουν,.εκει αναγκαστικά πηγαίνεις στην ανώτερη ποιότητα λιπαντικών που συνήθως είναι τα συνθετικά λάδια και επιλέγεις εφόσον συμβουλευθείς και το μάνουαλ του κατασκευαστή(απαραιτητα)
|
Παραδόξως όμως το μανουαλ το ΧΧ π.χ συνιστα λαδι απλο ορυκτελαιο APISG κι αλλαγες καθε 12000κμ!!
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
Οι πολλοί και διάφοροι κινητήρες είναι η αιτία που υπάρχουν τόσοι διαφορετικοί τύποι λαδιών στο εμπόριο,αλλιώς τα λάδια θα ήταν σαν τα υγρά φρένων,τα οποία έχουν ΜΙΑ σύσταση ανεξάρτητα από ποια εταιρία βγαίνουν και κρατάει αυτή η σύσταση μέχρι να βγει κάποια καλύτερη.
Όταν λες DOT 4 ...είναι DOT 4 παει και τελειώσε είτε την βγάζει η Bosch είτε η ipone ειτε οποιοσδήποτε άλλος.
Ετσι θα υπήρχε ΕΝΑ είδος λαδιού και αυτό θα χρησιμοποιούσαν ολοι στις μοτοσυκλέτες τους.
|
σωστο στην πρωτη παραγραφο ‘’λαθος’’ στην δευτερη. Το DOT 4 για τα υγρα φρενων ειναι κι αυτο μια προδιαγραφη όπως οι ΑΡΙ για τα λαδια!!Ετσι οταν γραφει APISG π.χ ειναι APISG ειτε το βγαζει η shell ειτε η aral!!
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
.....................................................
Ο Νορβηγός σπάνια θα χρειαστεί ιξώδες μεγαλύτερο του 30 αλλά ο Έλληνας θέλει τουλάχιστον του 50 ως προς τις μέγιστες θερμοκρασίες.
Γι αυτό βλέπουμε πάνω στα μπουκάλια των λιπαντικών τα νούμερα 20-50........15 - 40 ........10- 40 κτλ
Ο πρώτος αριθμός δηλώνει εως ποιες χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να λειτουργήσει σωστά το λάδι χωρίς να παγώσει,και ο δεύτερος αριθμός δηλώνει εως ποιες υψηλές θερμοκρασίες μπορεί το λάδι να προστατεύει τον κινητήρας μας χωρίς να γίνει «νερό»
|
Εξαρταται απο τον κινητηρα και τις προδιαγραφες του (βλεπε ανοχες) διότι, στο Βαραντερο π.χ το 10/40 ειναι για θερμοκρασιες απο –10 εως πανω απο 40, το ιδιο λαδι 10/40 για το YhundaiAccent ειναι απο –20 εως πανω απο 40!! Αλλο παραδειγμα ειναι οτι στα μοντελα του Βαραντερο απο το 1999-2006 υπαρχει μια ευρεια γκαμα λαδιων που μπορει να χρησιμοποιηθουν με ιξωδες απο 0-30 εως και 20-50 αναλογα της εξωτερικης θερμοκρασίας! Στα μοντέλα απο το 2007 και μετα το εργοστασιο συνιστα αυστηρως 10/30(!!??) και 10/40 για ολα τα κλιματα! Ετσι κοιτωντας τα δυο βιβλια του κατασκευαστη που αφορουν το λυσιμο δεσιμο κ.α εργασιες στον κινητηρα παρατηρω οτι οι ανοχες σε καποια σημεια (κουζινετα π.χ) ειναι διαφορετικες απο το ενα μοντελο στο άλλο!!!!
Από κει και πέρα σημαντικό ρόλο παίζουν τα διάφορα πρόσθετα που εχει το κάθε λάδι.Αυτά τα πρόσθετα στα τελευταίας γεννιάς λάδια είναι ο φώσφορος,ο ψευδάργυρος,το βόριο,το ασβέστιο και το μαγνήσιο.
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
.........................................................................................................
Tα τελευταίας γεννιάς λιπαντικά έχουν API: SJ το οποίο σημαίνει οτι περιέχουν αντιτριβικά Φωσφόρου και Ψευδαργύρου (ZDDP) αλλά προσέξτε κάτι εδώ!
Ναι μεν είναι ότι καλύτερο εχει να επιδείξει η τεχνολογία των λιπαντικών εως τώρα,όμως απ την άλλη αυτά τα λάδια ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιούνται στις μοτοσυκλέτες.Αυτά τα λάδια προορίζονται για αυτοκίνητα τα οποία ‘εχουν ξηρ’ο συμπλέκτη ή ακόμα και για κάποιες μοτοσυκλέτες όπως η δική μου και γενικά όλες οι BMW (εκτός της σειράς F) ή τα Guzzi κτλ.
Αν κοιτάξει κάποιος λοιπόν τα API των καθαρά μοτοσυκλετιστικών λαδιών,δεν θα δει σε καμμία μάρκα και μοντέλο λιπαντικού τον κωδικό SJ ή ακόμα και τον παλιότερο SH,αλλά μόνο SG (ή ακόμα παλιότερο)που θεωρείται ο ποιο εξελιγμένος τύπος λαδιού που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια μοτοσυκλέτα με δίσκους που δουλεύουν μέσα σε λάδι ο οποίος μάλιστα είχε προδιαγραφές του 1993 παρακαλώ κι εκεί έμεινε!!!Ενώ οι προδιαγραφές SJ είναι κι αυτές αρκετά παλιές και είναι
|
Ο συγγραφεας του αρθρου (μοτο) δεν μας τα λεει ολα διότι, αν δεις εδω http://www.amsoil.com/storefront/mcv.aspx βλέπεις ενα λαδι (συνθετικο δεν εχει σημασια) το οποιο ειναι για μοτοσυκλετες με πρωτη προδιαγραφη κατα ΑΡΙ την SG ωστε να υποδυλωνει οτι απο εκει ξεκιναει η καλυψη κ;ι τελευταια κατα ΑΡΙ την SL/CF η οποια ειναι μεταγενεστερη της SJ. Αυτο υποδηλωνει οτι και η SJ καλυπτεται στο παρον λαδι!!! Αυτο που κανει την διαφορα οσον αφορα τους υγρους συμπλεκτες ειναι η προδιαγραφη JASOMA/MA2 η οποια επιβληθηκε απο τους Ιαπωνες στις εταιρειες πετρελαιοειδων κι αφορα την καταληλοτητα του λαδιου για υγρους συμπλέκτες ανεξαρτητως της ΑΡΙ προδιαγραφης!!!
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
Για να επανέλθω στα προηγούμενα ,αυτό συμβαίνει διότι τα αντιτριβικά ZDDP που περιέχουν τα λάδια με APISH και SJ σε πολλές των περιπτώσεων αναγκάζουν τους δίσκους να «πατινάρουν» χωρίς λόγο ακόμα κι αν είναι καινούριοι.(Το πρόβλημα βέβαια διορθώνεται αν αλλαχθεί το λιπαντικό (Μην πανικοβάλεστε αν κάνετε λάθος κάποια φορά )
|
Εφοσον πληρουν την προδιαγραφη JASOMA/MA2 δεν υπαρχει κανενα προβλημα!!!
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
Με την είσοδο όμως των καταλυτών στα αυτοκινήτα και τις μοτοσυκλέτες που όπως πάνε τα πράγματα κάποια στιγμή θα γίνει στάνταρ και σ αυτές,έρχονται νεα προβλήματα.(Μιλάω μόνο για τις μοτοσυκλέτες με ξηρό συμπλέκτη που μπορούν να χρησιμοποιήσουν λιπαντικά με αντιτριβικά.)και για τα αυτοκίνητα (που έχουμε σχεδόν όλοι μας) .Για τις άλλες μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούν λάδια με APISG ή παλιότερο,κανένα πρόβλημα.
Τα προβλήματα αυτά έχουν να κάνουν με το αν τα αντιτριβικά πρόσθετα που κάνουν καλό στον κινητήρα μας,κάνουν το ίδιο καλό ή κακό και στον καταλύτη μας.Και η απάντηση είναι «κάνουν κακό».Οχι τα’οσο ο ψευδάργυρος,όσο ο φώσφορος ο οποίος μειώνει δραματικά την ζωή του καταλύτη αν υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες σε κάποιο συγκεκριμένο λάδι κάποιας εταιρίας που θα χρησιμοποιηθεί.Κι αυτό γιατί το λάδι καίγεται και αναγκαστικά περνάει στην εξάτμιση.
Οι νέες προδιαγραφές που θα έρθουν ( οι SK ίσως) μιλάνε για μείωση του ποσοστού φωσφόρου.
|
Η χοντα σε ολα τα μοντελα της λεει SGorhigher το οποιο καταλαβαινεις τι σημαινει!! Το μυστικο ειναι η JASOMA/MA2!! Οσο για το προσθετο ZDDP υπαρχει απο πολυ παλια σε μεγάλες ποσοτητες μεσα στα όποια λαδια, η διαφορα ειναι οτι επειδη βλαπτει τους καταλυτες εχει μειωθει κατα πολυ η ποσοτητα του σε ολα τα λαδια τα τελευταια 20 χρόνια!!
Η SK εχει ξεπεραστει (υπηρξε για πολυ μικρο χρονικο διαστημα) απο την SL/CF η οποια πληροι αυτο που λεω/λες ‘’ελαχιστες ποσοτητες φοσφορου (ZDDP).
Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από riko46
Τελικά αξίζει να πληρώνεις εως και τριπλάσιες τιμές παραπάνω για τα ακριβά λιπαντικά σε σχέση με τα φθηνότερα;
................................................................................................................................................................................................................................
Αν μη τι άλλο,το θέμα λιπαντικά είναι το άλφα και το ώμεγα της σωστής συντηρήσης της
Πηγη:Περιοδικο moto
|
Ναι θα συμφωνησω εδω με τον συγραφεα και θα προσθεσω οτι ειναι κριμα να αγοραζεις λαδια απο το εξουσιοδοτημενο ενω μπορεις να τα βρεις γαι την GSπχ εδω http://www.trade-wind.gr/index.php?o...mid=57&lang=el με 4,75ε το λιτρο!!!
Eγω πριν 10 χρονια που τον εμαθα ψωνιζω τα λαδια μου απο εκει με –30% απο οποιοδηποτε συνεργείο!!!!
Last edited by GeorgeP; 24-04-2009 at 14:53.
|