View Single Post
  #20  
Παλιό 29-04-2009, 20:39
NLS Ο/Η NLS βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Μoto: BMW R1200GS (από τους βλάκες που την είχαν πάρει καινούρια)
Μηνύματα: 4,915
Προεπιλογή Απάντηση: Honda Varadero 2009

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από GeorgeP Εμφάνιση μηνυμάτων
...
Φυσικά συζήτηση να γίνεται.

1) Πάσο, σύμφωνοι. Βέβαια δεν ξεχνάει κανείς τι πρόσφερε η Honda, αλλά είναι και too much να ξεχνάμε ότι και η Ευρώπη κάτι έκανε.

2) Πάσο, για το μάθημα ιστορίας. Για το 2ο μέρος συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω. Φυσικά τα περισσότερα κιλά έχουν (καλή) σημασία σε ένα ανοιχτό δρόμο, μέχρι ένα σημείο, αλλά ξεχνάς δυο πράγματα.
(α) Μετά από ένα σημείο δεν έχεις πιο σταθερή μηχανή, αλλά μια αντικειμενικά ΠΟΛΥ βαριά μηχανή. Το σημείο αυτό το έχει περάσει το Varadero (γνώμη μου πάντα) και ενώ συζητάς για το πόσο πιο μοντέρνο είναι από ένα BMW και ένα KTM, τελικά βλέπουμε μια άποψη του χτες σε ένα πολύ σημαντικό πράγμα.
(β) Ξεχνάς μια μαγική λέξη: Boxer. Ο boxer εκ φύσεως (δηλ. της φοράς των ροπών που παλεύουν μέσα του), δίνει τέτοια σταθερότητα σε στροφές και ευθείες, που ΚΑΜΙΑ σχέση με κάτι άλλο. Ακόμα και το (κακό για πολλούς) σχήμα του βοηθάει σε αυτή τη σταθερότητα, δεν θα ξεχάσω ότι όταν είχα μονοκύλινδρο (τέσπα κάτι που δεν εξείχε), το κόλπο των παλιών ήταν "όταν φυσάει από πλάι, να ανοίγεις τα γόνατα σου όσο μπορείς, είτε το ένα από εκεί που φυσάει, είτε και τα δυο" (πράγμα που πράγματι δούλευε, δοκίμασε το και εσύ). Ίσως έχεις ξεχάσει λοιπόν τι προσφέρει ο boxer στην σταθερότητα (ή δεν επιτρέπεις στον εαυτό του να το θυμάται αφού τώρα έχεις κάτι άλλο), αλλά καμία σχέση. Συμβαίνει και οδηγώ ψιλοσυχνά άλλες μηχανές και πάντα μου θυμίζουν χωρίς να το θέλουν αυτό το πράγμα.

3) -

4) Δεν λέω ότι έχει σχέση το TDM με την κατηγορία, απλά ότι με αυτό η Yamaha μας έχει δείξει ότι όταν θέλει να φτιάξει ΠΟΛΥ καλή μηχανή, μπορεί.

5) Εδώ υπάρχουν κάποιες υπερβολές ή ανακρίβειες. Ο σημερινός boxer, λίγα θυμίζει από αυτόν πριν 70 χρόνια. Αν το πάρουμε έτσι, πρέπει να καταδικαστούν και όλοι οι V, όλοι μα όλοι οι μονοκύλινδροι και όλα τα μοτέρ γενικώς. Τα περισσότερα κυβικά δεν είναι ο εύκολος τρόπος να πάρεις περισσότερους ίππους, αλλά πρωτίστως, περισσότερη ροπή και στο on-off αυτό έχει ΜΕΓΑΑΑΑΛΗ σημασία και εκεί το GS δεν έχει αντίπαλο. Η σέλα του KTM είναι ότι λες, αλλά κανείς δεν σε εμποδίζει να την αλλάξεις. Μετά πάλι μιλάμε για τα κιλά (αλλά για χώμα). Αν πιστεύεις ότι η διαφορά του GS από το Varadero στο χώμα είναι τα κιλά και του GSA καμιά, τότε μάλλον πάλι ξεχνάς πολλά πράγματα. Τιμόνι, ζύγισμα, κέντρο βάρους. Καμία σχέση με το Varadero (ειδικά το τρίτο ΚΑΜΙΑ). Το GSA προσωπικά δεν με τρελαίνει (το GS vs. GSA είναι άλλο θέμα), αλλά πρέπει να φέρω εδώ ένα φίλο μου (με KTM 950 btw και πολύ χεράς στο χώμα) να σου πει πόσο καλό είναι το GSA που έχει κολητός του στο χώμα που πάνε... μαζί. Άλλο είδος οδήγησης από το KTM στο χώμα, αλλά με το ίδιο αποτέλεσμα. Για το δρόμο δεν το συζητάμε, αν δεν είσαι "motardάς" με balls (ώστε να οδηγήσεις motardάδικα κάτι με 220+ κιλά)... που αν είσαι το KTM "μαμάει", τότε με το GS είσαι και εκεί καλύτερος (είσαι δηλαδή "καλύτερος με τον εύκολο τρόπο").

6) Τι φέρνει το μέλλον. Μιλάς για κρατήματα, φρένα, κατανάλωση, αξιοπιστία και ότι σε δυο τουλάχιστον από αυτά ότι ο Ιάπωνας είναι καλύτερος. Για κρατήματα δεν το συζητάω καν, της GS απλά δεν παίζονται, συγκρίνονται με άλλου είδους μηχανές (τους λόγους τους είπα πιο πάνω). Τα φρένα μάλλον είναι το ένα που εννοείς. Περιέργως όλα τα περιοδικά του ειδικού τύπου λένε ότι η GS έχει τα καλύτερα φρένα ίσως όχι μόνο απλά της κατηγορίας. Άσε που το συνδιασμένο φρενάρισμα του GS είναι πιο κοντά στο ρόλο της μηχανής, από ότι του Varadero. Το μπροστινό "πιάνει λίγο" και το πίσω, το πίσω όμως (στο GS) είναι και φυσικά ΜΕ ΛΟΓΟ, μόνο του. Κατανάλωση; Παρόμοια έχουμε με της BMW ελαφρώς καλύτερη. Αξιοπιστία; Μάλλον εκεί είναι το δεύτερο που συζητάς για την Honda. Οι Honda είναι ασυζητητί σούπερ σε αξιοπιστία, οι BMW όμως δεν είναι και τόσο αίσχος όσο θες να παρουσιάσεις. ΦΥΣΙΚΑ σε φόρα θα δεις τις γκρίνιες πρώτα και μετά τα καλά - και σε ένα Honda forum να μπεις το ίδιο θα γίνει. Δεν σημαίνει και πολλά αυτό. Της 1200GS(A) τα προβλήματα ήταν συγκεκριμένα και όλα μα όλα αυτή τη στιγμή είναι λυμένα. Αναμενόμενο εξάλλου εφόσον όταν η 1200 βγήκε, δεν ήταν βασισμένη στην 1150 αλλά κάτι τελείως νέο. Αν τώρα θες να μου πεις ότι το Varadeo 1ης γενιάς δεν είχε κανένα πρόβλημα που μάθαμε ή δεν μάθαμε (ας είναι καλά τα εξουσιοδοτημένα σέρβις), τότε σόρρυ δεν θα σε πιστέψω.
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι θα έπρεπε να έχουν λιγότερες απαιτήσεις συντήρησης οι μηχανές. Η BMW δεν έχει όσο μεγάλη διαφορά θες να παρουσιάσεις. Η KTM οκ ίσως έχει, αλλά είναι λογικό μια και μιλάμε για ένα μοτέρ που έχει φτάσει στα όρια του και πωλείται κοντά στα όρια του (παγίδα που δεν έπεσε ούτε η BMW ούτε η Honda). Το BMW αλλάζει λάδια κάθε 10000 και σέρβις θέλει κάθε 10000 επίσης (αλλά είναι "διασταυρωμένα", άρα κάθε 5000 κάτι πρέπει να κάνεις), ενώ το μεγάλο της (που είναι btw φτηνότερο από της "Σαρακακοκαταραμένης") είναι κάθε 20000. Το Honda από ότι ξέρει αλλάζει λάδια κάθε 12000 και σέρβις (συμπεριλαμβανόμενης ρύθμισης βαλβίδων) θέλει κάθε 12000 επίσης. Αν μάλιστα είναι "διασταυρωμένα" (που μάλλον είναι), τότε κάθε 6000 είσαι στο συνεργείο. Δεν ξέρω αν κάνω τόσο λάθος. Βέβαια η αλλαγή λαδιών δεν είναι κάτι τόσο τρομερό ώστε να μη μπορείς να κάνεις ταξίδι 10000χλμ. (ποιος κάνει 10000 και δεν ξέρει να αλλάξει λάδια; όχι πείτε μου ΕΝΑΝ), ενώ και το 10000 σέρβις, δεν είναι τόσο τρομερό (είναι πάντως δυσκολότερο από παλιά) και ο μόνος λόγος που κάποιος θέλει να πάει στο συνεργείο, είναι επειδή θέλει σφραγγισμένο το service book του (και εκεί "τα βρίσκεις" αν είσαι πράγματι γνώστης). Το 20000 οκ, έχει πραγματάκια που θέλουν οργανωμένο συνεργείο.

Τα περί μέλλοντος που είπα και η άποψη μου ή κάπως δογματική, έχει να κάνει με το ότι είναι σαφές τι κάνει ένα GS και πως το κάνει και τι κάνει ένα KTM και πως το κάνει. ΟΛΟΙ οι άλλοι, θέλουν να κάνουν "περίπου" αυτό (οι περισσότεροι προς GS, παρά προς KTM), αλλά για μένα έχουν χάσει κάποια διασταύρωση. Απόψεις είναι αυτές.

Αυτά είχα να πω. Θα ήθελα μια διασταύρωση στο θέμα σέρβις/λάδια από άλλους κατόχους 1200GS και Varadero. Εγώ έτσι τα ξέρω όπως τα είπα.
Reply With Quote