View Single Post
  #33  
Παλιό 03-05-2009, 00:13
GeorgeP Ο/Η GeorgeP βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Jan 2009
Περιοχή: Αθηνα
Μoto: VARADERO MK3
Μηνύματα: 6,530
Προεπιλογή Απάντηση: Honda Varadero 2009

Απόσπασμα:
Αρχική Δημοσίευση από NLS Εμφάνιση μηνυμάτων
Γιώργο θα ήταν ενδιαφέρον να έσπαγε η συζήτηση μας από κάποιον admin. Εγώ θεωρώ κρίμα να το χάσουμε μια και (νομίζω) παρουσιάζει ενδιαφέρον και για τους άλλους.

Όσο παλιός είσαι εσύ εγώ δεν είμαι μια και έχουμε μια δεκαετία διαφορά (μοτοσικλετιστική και ηλικιακή). Επιπλέον η ενασχόληση σου σίγουρα βοηθάει στα στοιχεία που γράφονται.

1) Πάλι είσαι λίγο απόλυτος. Νομίζω και μεταγενέστερα οι Ευρωπαίοι είχαν κάτι να δείξουν. Τέσπα αυτό ας το αφήσουμε εκεί.

2) (α) Να με συγχωρείς αλλά το GS δεν είναι μια μοτοσυκλέτα τουρισμού όπως θέτεις το τι είναι μοτοσυκλέτα τουρισμού. Μοτοσυκλέτα τουρισμού η BMW έχει άλλη (και η Honda επίσης) και έχουν πράγματι αρκετά μεγαλύτερο βάρος. Όσο για τις βελτιώσεις του Varadero σε σχέση με το XS1100 του 83 ε αυτονόητες είναι. Δεν έχει το ζύγισμα της GS όμως με τίποτα. Το λέω με την άνεση που μου δίνει όχι μια επιστήμη, αλλά πολύ απλά το να έχω τις δυο δίπλα δίπλα και να δοκιμάσω να κάνω τα ίδια πράγματα.
(β) Δεν είπα ότι είναι κάτι μαγικό. Είπα ότι δεν έχει σχέση με τον τότε. Οι αναφορές στη γεωμετρία δεν μου λένε κάτι, δεν έπρεπε να λένε και σε σένα. Θες να μου πεις ότι δυο V με ίδια γεωμετρία είναι και ίδια μοτέρ; Τα ωστήρια του 90 γιατί τα αναφέρεις; Πάνε 19 χρόνια από τότε (ναι έχω το ίδιο πρόβλημα, μου φαίνεται χτες, δεν είναι όμως). Η περιγραφή της λειτουργίας των ροπών του boxer που κάνεις είναι μεν σωστότατη, η πράξη όμως λέει κάποια πράγματα. Όπως είπα και πιο πάνω η πράξη μετράει. Ο boxer καταφέρνει όταν πας ευθεία να σε κρατάει ευθεία, όταν πας πλαγιαστός να σε κρατάει έτσι. Χωρίς να αντιτίθεται σε αυτό που θες "ενδυναμώνει" αυτό που θες. Χωρίς να θέλει να μείνει εκεί που ήταν, πάει με... "ευχαρίστηση του" εκεί που θες αλλά όταν πάει μένει. Με άλλα λόγια αφεντικό της κατεύθυνσης της μηχανής είναι ο αναβάτης. Αυτό ταυτόχρονα και στην ευθεία και στο πλάγιασμα δεν το έχω δει σε ΚΑΜΙΑ άλλη μηχανή - το έχω δει φυσικά σε καλύτερο βαθμό είτε μόνο στην ευθεία (κάτι μηχανές touring πάναργης γεωμετρίας ή και -μπλιαχ- τσόπερ) είτε μόνο σε στροφές (SS μηχανές). Οι μηχανές με boxer χαίρονται να πηγαίνουν ευθεία και χαίρονται να πλαγιάζουν το ίδιο. Πιθανά σε αυτό πέρα από τον boxer φταίει και το ιδιαίτερο μπροστινό τους αφού δίνει χαρακτηριστικά και αυτό "διπλής" γεωμετρίας.

5) Πάλι μου παραθέτεις γεωμετρίες κινητήρων ενώ ξέρεις καλύτερα από μένα ότι δεν αρκεί αυτό για να τον περιγράψεις (ούτε και τα υλικά). Ξέρεις καλύτερα από μένα ότι ακόμα και ένα περιφερειακό σωληνάκι να αλλάξει διαδρομή μπορεί να έχει αλλάξει η συμπεριφορά του μοτέρ. Επιμένω, ο boxer του 2008/9 δεν είναι ούτε ο boxer του 1990, ούτε του 1970, ούτε φυσικά του 1930. Ή να το πω αλλιώς, είναι όσο ένας V κινητήρας του 1930 είναι ίδιος με έναν του 21ου αιώνα.

Σέλα) Ναι πράγματι. Αλλά τελικά που καταλλήγουμε με αυτό; Ότι (1) το KTM κακώς μπαίνει (μόνο στη χώρα μας εξάλλου γίνεται αυτό) στην κατηγορία του Varadero ή και του GS, αφού είναι κάτι διαφορετικό και (2) ο κάθε κατασκευαστής έχει κάνει επιλογές με βάση τους στόχους του. Εκεί που τα όρια συγχέονται είναι ότι και το KTM και το GS και το Vara θέλουν να κάνουν λίγο από όλα, πολύ καλά. Για μένα το KTM και το GS "overall" (δηλ. αν αθροίσεις αυτό το "λίγο απ΄' όλα") είναι πιο κοντά σε αυτό το "απ' όλα καλά" από ότι το Varadero. Η αγορά μάλλον συμφωνεί μαζί μου επίσης. Όσο αφορά τα χρήματα, μεγάλη και διαφορετική συζήτηση.

Χώμα) Δεν ξέρω τι λένε τα περιοδικά (ή μάλλον ξέρω, ότι δεν έχω διαβάσει ούτε ένα άρθρο που να λέει αυτό που λες - αν έχεις κάποιο που το λέει, ευχαρίστως να μας το σκανάρεις), ξέρω ότι αν πας μια βόλτα με το Θέμη και τη GSA του, στο πρώτο 3 λεπτο θα έχεις μείνει... 3 λεπτά πίσω.

6) Ώπα ώπα ανακρίβιες.
(α) Ούτε το ABS της GS χρειάζεται για πάνω από το 30% των περιπτώσεων (θα έλεγα μάλιστα αρκετά λιγότερο, εγώ άντε να το νιώσω 2-3 φορές το μήνα με 900 χλμ/μήνα όταν ΔΕΝ κάνω ταξίδι). Σημείωση δεν μιλάω για τα ηλεκτροϋδραυλικά που είχε μέχρι πριν 2.5 χρόνια, μιλάω για τα σημερινά φρένα.
(β) Η μοτό που φημίζεται ότι κάθεται στις ρόδες της (αντί να γονατίζει) είναι γνωστή: Είναι φυσικά η GS. Αυτό επιτυγχάνεται πρώτα από όλα από τις ιδιαίτερες αναρτήσεις της (μάλιστα σε χαμηλή ταχύτητα το μπροστινό θα "σηκωθεί" αντί να γονατίσει) και δεύτερων και από τα συνδιασμένα φρένα (εδώ και η ανακρίβεια σου). Όπως είπα και στο προηγούμενο post μου, το μπροστινό φρένο (αυτό δηλαδή που φρενάρουμε) "πιάνει" και το πίσω. Οπότε δεν κατάλαβα τι εννοείς με αυτό: "Στην BMW επειδη μονον το μισο CBS της χοντα εχει τοποθετηθει λογω πατεντας αυτο δεν συμβαινει!!"
(γ) Μην βγάλουμε και μείον ότι η BMW έχει διακόπτη για το ABS. Μην τρελαθούμε. Ε μην τον χρησιμοποιείς αν δεν θες. Εγώ πχ. σπάνια το κλείνω (πχ. σε μια ΠΟΛΥ απότομη χωμάτινη κατηφόρα από αυτές που δεν πλησιάζουν ποτέ τα Varadero). Ο Σπανός εξάλλου το λέει και το ξαναλέει, αν δεν θέλετε μην το κλείνετε.

Αξιοπιστία) Τυχαίνει να είμαι και εγώ μέλος σε BMW fora και εδώ και έξω και οι βλάβες είναι συγκεκριμενότατες (αυτές που λέμε "τυπικές"). Φυσικά θα δεις σε κάθε forum και την περίεργη βλάβη για οποιαδήποτε μηχανή. Δεν ξέρω τι μήνυμα θες να περάσεις, αλλά η GS (και η 1200 στη γενιά που έχει φτάσει) είναι αξιόπιστότατη μηχανή. Ναι έχει ατέλειες. Ω τι περίεργο όλες οι μηχανές (και όλες οι κατασκευές του ανθρώπου και ναι και οι ακριβές) έχουν.

Πάσο για το θέμα συντήρηση. Θα επιστρέψω περισσότερο διαβασμένος κάποια στιγμή.

Χαίρομαι που δεν σου φαίνεται αίσχος. Καμιά φορά οι περιφερειακοί χαρακτηρισμοί (πχ. ένας που έβαλες στην ίδια παράγραφο με το ότι δεν σου φαίνεται αίσχος, "παλιομοδίτικος") λένε πλαγίως το τι θα ήθελες να πεις (ή έτσι μου φαίνεται). Αν οι Boxer της 1200GS είναι παλιομοδίτικος, χίλιες φορές με παλιομοδίτικο.

...α και μου έδωσε και μια δεύτερη ευκαιρία και μια τρίτη ευκαιρία να έχω δεξί πόδι. Αλλά αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης.
Οι κινητηρες ''V'', ¨η οι εν σειραδεν ειναι ολο ιδιοι οπως και οι μποξερ δεν Ειανι ολοι ιδιοι οποταν και να κατασκευαστηκαν! Ομως ο μποξερ της BMW (γιαυτον μιλαμε) ειναι ιδιος εδω κι εβδομηντα χρονια διοτι κραταει πολλα στοιχεια του τοτε, οποταν και σχεδιαστηκε, κοινα με το τωρα που εξελισεται!! Δεν ειναι τυχαιο οτι η διαδρομη ειναι παντα η ιδια απο το 1950 μεχρι σημερα και το μονο που αλλαζει ειναι η διαμετρος του εμβολου!!!
Και γιατι συμβαινει αυτο? διοτι αν η διαδρομη ανεβαινε π.χ. στα 75 χιλιοστα (αντι του μεγιστου 73) τοτε οι δυναμεις θα ηταν τεραστιες λογω του δικυλινδρου και απλα θα.....εσπαγε!!!!!! Οι μπιελες θα γινοντουσαν φιτιλια!! Το ιδιο προβλημα εχουν ολοι οι δικυλινδροι ''V'' & boxer! Ο μοξερ της BMW εχει φτασει στο τελος της εξελιξης του!! Δεν ειναι τυχαιο που πριν 10 χρονια οι Βαυαροι ηθελαν να σταματησουν την παραγωγη του!! αυτο που τον εσωσε, μεχρι τωρα, ειναι η εξελιξη της μεταλουργιας που επετρεψε μεγαλυτερη αντοχη στις μπιελες ουτως ωστε να αυξηθει (σημαντικα) η διαμετρος του εμβολου!!! Αν δεν γινοταν αυτο οι μποξερ θα ηταν παρελθον λογω της παλαιοτητας σχεδιασης τους!! Δεν ειανι σαν τον μποξερ της subaru π.χ όπου εχει ξεκινησει σχεδιαση και παραγωγη απο το 0 πριν 10 χρονια και αντεχει απο 130 μεχρι 330 άλογα!!!
Το ιδιο προβλημα με τους μποξερ εχουν και οι V κινητηρες. Oμως ο V της χοντα που κινει ταο βαραντερο σχεδιαστηκε το 1995 και απο 1000 κυβικα με την ιδια παντα διαμετρο χ διαδρομη αποδιδει απο 95 εως και 150 ιππους!! Δεν ειναι το ιδιο!!! Ομοιως και της Ντουκατι απο το 916 και μετα, τελειως νεος κινητηρας που φοριεται μεχρι σημερα στο 1098!!!!!!
Σου μιλαω καθαρα απο μηχανολογικης αποψης κι οχι απο αντιπαθεια για την BMW

Οσο για την αξιοπιστία δεν ειπα ΠΟΤΕ οτι η GS ειανι αναξιοπιστη!! >Ουτε θελω να περασω καποιο μυνημα!!! αλιμονο να προσπαθουσα να κανω κατι τετοιο σε φορα BMW!!! Ειχα GS, δεν ειμαι χθεσινος!!!
Αλλα επαναλαμβανόμενες βλαβες απο το 1999 π.χ αξονα κινησης δεν μπορουν να εκλειφθουν ουτε σαν τυχαιες ουτε σαν τυπικες βλαβες!!!


Τεσπα, επειδη αναγεται η συζητηση σε debate BMW vs Honda & Europe vs Japan αστο να το συζητησουμε εκτενως σε καμια συναντηση μας στο μελλον σε κανα καφε του φορουμ που ελπιζω να παραβρεθω!!!!!
Attached Images
File Type: jpg BMW final_drive.jpg (92.3 KB, 85 views)
File Type: jpg BMW final_drive broken.jpg (91.2 KB, 105 views)
Reply With Quote