View Single Post
  #3  
Παλιό 02-02-2011, 14:31
gsmaniac Ο/Η gsmaniac βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: May 2009
Περιοχή: πειραιας
Μoto: GS1200adve - BMW2002 MONT 1973
Μηνύματα: 19,324
Προεπιλογή Απάντηση: Rally Acropolis Hall of Fame: Γιώργος Μοσχούς

«Ιαβέρης»



Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι και σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70 και στις αρχές του ʼ80 κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Καλύτερο αποτέλεσμα η 5η θέση με Ford Escort το 1979!



Στo πάνθεον των καλύτερων Eλλήνων οδηγών αγώνων, ο Tάσος Mαρκουίζος και κατά κόσμον «Ιαβέρης» υπήρξε ο αγαπημένος των θεατών, με όποιο αυτοκίνητο, σε λόφους, βουνά και αεροδρόμια. Μέχρι πρόσφατα ακόμη, οι φίλοι των αγώνων αυτοκινήτου στην χώρα μας γοητεύονταν και μόνο αν έβλεπαν το όνομά του στην λίστα συμμετοχών κάποιου αγώνα.

Mε το ψευδώνυμό του επιλεγμένο από τους «Άθλιους» του Oυγκό, ο Tάσος θυσίασε σειρά πρωταθλημάτων στο κυνήγι της απόλυτης επίδοσης και της τέλειας διαδρομής. Όμως, το «ποτάμι» των αναμνήσεων που οι περισσότεροι κουβαλάμε μέσα μας από την πληθωρική του δραστηριότητα στους αγώνες, είναι ο μεγαλύτερος τίτλος γι αυτόν. Ήταν ξεχωριστός με ό,τι κι αν αγωνίστηκε κατά καιρούς (NSU TT, πρωτότυπο Mπούμπη, Alfa «Nτόλι», Escort «Πλαπούτας», Fiat 131, Quattro κλπ), καταφέρνοντας να πάρει από τα εκάστοτε «όπλα» του το απόλυτο όσων μπορούσαν να του δώσουν.



Oδήγησε θεαματικά, με το πλάι και τους τροχούς να αιωρούνται στο κενό, αλλά και μαθηματικά, ανάλογα με την εξέλιξη της κάθε αναμέτρησής του με «θεούς» κι «ημίθεους». Δίπλα του ως συνοδηγοί, οι καλύτεροι. Κώστας Φερτάκης, Κώστας Στεφανής, ξανά Κώστας Φερτάκης και εντέλει «Ελ-Εμ», χωρίς να υποτιμούμε τον πολύ σημαντικό ρόλο και των υπολοίπων.



Εντυπωσίασε από την αρχή κιόλας της εμπλοκής του στο ράλλυ Ακρόπολις, κερδίζοντας το 1975 τους χρονομετρημένους γύρους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου με την Alfa Romeo Giulia Sprint (Ντόλι) τις Οpel Ascona και τις Lancia Stratos του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έκανε το ίδιο και το 1979, στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας με το Escort MK2 και «με όλους μέσα». Μπορεί να έχει μόνο δύο τερματισμούς στον εθνικό μας αγώνα, αλλά –όπως προαναφέραμε- ποτέ το ζητούμενο δεν ήταν ακριβώς αυτό.

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ


ΕΤΟΣΚΑΤΑΤΑΞΗΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΣΥΝΟΔΗΓΟΣ1975 Alfa Romeo Giulia Sprint 197814οςFord Escort RS 1800Κώστας Στεφανής19795οςFord Escort RS 1800Κώστας Στεφανής1980 Ford Escort RS 1800Κώστας Στεφανής1981 Toyota Celica GT 2000Κώστας Φερτάκης1986 Renault 5 TurboMadleen1989 Peugeot 205 GTIΕλ-Εμ1991 Opel Manta 2.0 EΕλ-Εμ1992 Lancia Delta IntegraleΕλ-Εμ1993 Audi 90 QuattroΦίλιππος Τζεφεράκος1994 Audi Coupe S2Γιάννης Αλβανός1995 Lancia Delta Integrale 16VΦίλιππος Τζεφεράκος1998 Lancia Delta HF IntegraleΣου Παπαδάκου

Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1979

ο αγαπημενος μου.......ημουν ενας απο τους τυχερους συνοδηγους,μετα απο μια κληρωση,στην ειδικη του Διονυσου και ενα opel manta 400....

απιστευτη εμπειρια,απο εναν τυπο φανταστικο και εναν παλαβο οδηγο...
Reply With Quote