View Single Post
  #2  
Παλιό 23-05-2009, 01:52
Γιώργος Σαββίδης Ο/Η Γιώργος Σαββίδης βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Feb 2009
Περιοχή: ΑΘΗΝΑ
Μoto: Πολλές - των φίλων μου ....
Μηνύματα: 72
Προεπιλογή Απάντηση: Τι πρέπει να γνωρίζω για την ασφάλεια του κράνους

Υπάρχει ημερομηνία παραγωγής & λήξης στα κράνη, αν ναι πως θα γνωρίσω για αυτήν;

Όχι ημερομηνία λήξης δεν υπάρχει στα κράνη.
Από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη homologation, οι εταιρείες υποχρεούνται να έχουν μια ετικέτα ραμμένη
επάνω στον ιμάντα συγκράτησης του κράνους,ωστόσο, δεν είναι δυνατό να καθοριστεί η ακριβής ημερομηνία της
παραγωγής & λήξης ενός κράνους. Παρόλο αυτά, η δεξιά σειρά αριθμών της ετικέτας είναι ο αύξων αριθμός
παραγωγής του κατασκευαστή.
Αλλά, μη έχοντας όμως τις καταστάσεις ημερομηνίας και παραγωγής του κατασκευαστή δεν μπορούμε να
καθορίσουμε την ακριβή ημερομηνία της παραγωγής ενός κράνους. Ορισμένοι κατασκευαστές αποτυπώνουν έναν
ανάγλυφο κώδικα στο εξωτερικό κέλυφος του κράνους που αντιπροσωπεύει την ημερομηνία της παραγωγής και
κάποιοι άλλοι με μια ετικέτα στο εσωτερικό μέρος του κράνους συνήθως στην πολυστερίνη.


Μια ημερομηνία λήξης ισχύει για ένα κράνος;

Οι έρευνες δεν έχουν παρουσιάσει κανένα στοιχείο της υποβάθμισης των υλικών που χρησιμοποιούνται στην
κατασκευή κρανών λόγω της επίδρασης του χρόνου. Εντούτοις, η έκθεση στο ηλιακό φως και τις ακραίες
καιρικές συνθήκες της ατμόσφαιρας (ακραίο καυτό και ακραίο κρύο) καθώς και η έκθεση στους ατμούς των
λιπαντικών και της βενζίνης, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τα υλικά του κράνους.

Ο συνήθης χρόνος ζωής ( ικανός να απορροφήσει ένα χτύπημα με το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα )
α ) για τα κράνη με θερμοπλαστικά υλικά είναι τα 3 έως 5 χρόνια
β ) για τα σύνθετα υλικά ( fiber class carbon kevlar ) 7 έως 10 χρόνια

Σημείωση: Όλα τα κράνη μετά από οποιοδήποτε χτύπημα είτε λόγω εμπλοκής σε ατύχημα, είτε επειδή έπεσαν
από κάποιο ύψος καθίστανται ανεπαρκή για να δεχθούν και αποροφήσουν με ασφάλεια καινούργιο κτύπημα.
Ιδίως, τα σύνθετα υλικά ( fiber class carbon kevlar ), για αυτό και πρέπει να αντικαθίστανται, καθότι μειώνεται
δραστικά η αντοχή του στο επόμενο κτύπημα.
Όταν δεν χρησιμοποιείτε το κράνος σας αποθηκεύεστε το σε μια σκούρα βαμβακερή θήκη μακριά από περιβάλλον
με μεγάλο ποσοστό υγρασίας από υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες και αναθυμιάσεις από διαλύτες και πετρελαιοειδή
( Η ''ζωή'' των υλικών του κράνους μεγαλώνει κατά ένα ποσοστό όσο αυτό δεν εκτίθεται στα παραπάνω αναφερόμενα ).


Τα ανοιγόμενα παρέχουν την ίδια ασφάλεια με τα κλειστά;

Οι έρευνες δεν έχουν παρουσιάσει κανένα στοιχείο που τα καθιστά ανίκανα να προστατέψουν το κεφάλι των
Αναβατών. π.χ μια ερεύνα σχετική με τα ανοιγόμενα κράνη έδειξε ότι τα κτυπήματα που μπορεί να δεχτεί το
κράνος από μια σύγκρουση, ή πτώση του μοτοσικλετιστή, δεν είχαν φορά παράλληλη με το άνοιγμα του κράνους
παρά μονό σε ορισμένες περιπτώσεις είχαν πιέσεις από τριβή με το έδαφος παράλληλες με το άνοιγμα τους.

Συμπέρασμα:
Δυο στοιχεία που πρέπει να προσέξουμε κατά την αγορά ενός flip up κράνους είναι .α ) να έχει μεταλλικά κλείστρα
και μηχανισμό συγκράτησης του σαγονιού από το υπόλοιπο κράνος ( φυσικά μεταλλικά κλείστρα και στο κράνος )
β ) προσοχή στο σημείο του κουμπιού που ανοίγει το κράνος θα πρέπει να είναι σε ένα σημείο που να μην μπορεί
να πιεστεί σε περίπτωση πρόσκρουσης και τριβής με το έδαφος, η να έχει προστατευτικές προεξοχές γύρω από
το κουμπί που να εξέχουν προς τα έξω περισσότερο από το κουμπί ώστε να μην μπορεί να έρθει σε επαφή με το
έδαφος σε περίπτωση τριβής ως παράδειγμα δείτε την εικόνα 1.
Ένα άλλο αρκετά καλό σύστημα είναι να έχει δυο κουμπιά που η κίνηση ανοίγματος είναι πάτημα του πρώτου
κουμπιού ταυτόχρονα με το δεύτερο με κατεύθυνση συνάντησης και των δυο (παράδειγμα στην εικόνα 3 ).
Και ο τελευταίος είναι να έχει το κουμπί ανοίγματος από την μέσα πλευρά του σαγονιού ώστε να μην υπάρξει
πιθανότητα να πιεστεί σε περίπτωση πρόσκρουσης και τριβής με το έδαφος ( παράδειγμα στην εικόνα 5 ).
Αυτή η περίπτωση είναι η οικονομικότερη για τους κατασκευαστές, με μειονέκτημα να μην δέχεται προστατευτικό
υποσιάγωνο ή να έχει μια τρύπα που να δίνει την δυνατότητα του χειρισμού, αλλά με επίπτωση την είσοδο του
αέρα στο εσωτερικό του κράνους.



Προσέξτε!!! Τα περισσότερα ανοιγόμενα κράνη έχουν σχεδιαστεί κυρίως για χρήση μέσα στην πόλη μόνο τα
κλειστού τύπου έχουν ενδεχομένως τις προϋποθέσεις να περάσουν ή και περνούν ακόμα, τα αγωνιστικά test!!!
Σε γενικές γραμμές δεν συνίσταται ένα ανοιγόμενο κράνος για ταξίδι, αφού οι ρυθμοί ταξιδίου είναι κατά κάποιο
τρόπο ανάλογοι των αγωνιστικών ρυθμών!
Επίσης δεν μπορούμε να αναζητάμε υπηρεσίες ανάλογες π.χ. από τα ανοιγόμενα, όπως στα κλειστού τύπου!
Πρέπει να γνωρίζουμε τις διαφορές και ενδεχόμενα τα όρια τους!
Παρόλα αυτά αν επιθυμείτε να αγοράσετε ένα ανοιγόμενο κράνος για χρήση ταξιδιού πρέπει πρώτα να λάβετε
υπό όψιν μερικά από τα στοιχεία του άρθρου , “Πώς μπορώ να διαλέξω το κατάλληλο κράνος”.


Το χρώμα του κράνους έχει σχέση με την ασφάλεια;

Οι έρευνες δεν έχουν παρουσιάσει κανένα στοιχείο, που το χρώμα του κράνους να έχει ιδιαίτερη σημασία για
την ασφάλεια του αναβάτη όσο ο μοτοσικλετιστής επιβαίνει στην μοτοσικλέτα του. Ο λόγος είναι ότι για να
πωλούνται ελευθέρα οι μοτοσικλέτες στην Ε.Ε , πρέπει να συμμορφώνονται με κάποια πρότυπα που επιβάλλονται
στους κατασκευαστές για την ασφάλεια του μοτοσικλετιστή. Όπως ανακλαστικά στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας,
ορισμένη απόσταση μεταξύ των δυο φλας και απαιτούμενη φωτεινότητα, ώστε να μπορούν να κάνουν αντιληπτή
και να δηλώσουν την κατεύθυνση πορείας της μοτοσικλέτας και άλλα πολλά.

Σε περιπτώσεις όμως που ο μοτοσικλετιστής έχει ανατραπεί και βρίσκεται στο έδαφος το χρώμα του κράνους
μπορεί να είναι σωτήριο για την ασφάλεια του. Ο λόγος είναι ότι, οι μοτοσικλετιστές συνήθως φορούν χρώματα
ουδέτερα του μαύρου και γκρι όμοια με αυτό της ασφάλτου και δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα. Έτσι, η περίπτωση
ένας αφηρημένος οδηγός να μην αντιληφθεί έγκαιρα τον πεσμένο μοτοσικλετιστή στην άσφαλτο, με ενδεχόμενο
να τον τραυματίσει θανάσιμα είναι δυστυχώς συχνώ φαινόμενο. Και σε έλλειψη φωτισμού κατά την διάρκεια της
νύχτας τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Σε μερικές χώρες όπως στην Γαλλία η πώληση των κρανών δεν
επιτρέπεται εάν το κράνος δεν έχει φωσφορίζων ανακλαστικά και στις τέσσερις πλευρές του.
Στην Αγγλία επίσης ο μοτοσικλετιστής πρέπει να φοράει μια ανακλαστική ζώνη λοξού L.


Μπορώ να κολλήσω αυτοκόλλητα στο κράνος μου υπάρχει πρόβλημα ασφάλειας;

Πολλά διαφημιστικά αυτοκόλλητα έχουν κόλλα που περιέχει ισχυρές χημικές ουσίες και διαλύτες που μπορούν να
επηρεάσουν και να έχει επιπτώσεις στα μηχανικά χαρακτηριστικά των θερμοπλαστικών υλικών (polycarboneti ,lexan ) .
προκαλώντας την ανικανότητα να προστατευθεί το κεφάλι σε περίπτωση πρόσκρουσης.

Οι διακοσμητικές αυτοκόλλητες ετικέτες και τα grafith που χρησιμοποιούνται από τους κατασκευαστές κρανών
χρησιμοποιούν κόλλες που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, οι οποίοι εξετάζονται προσεκτικά από τον
κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής και της εφαρμογής τους. Εξαίρεση αποτελούν τα ειδικά
αυτοκόλλητα για θερμοπλαστικά κράνη. Φυσικά, η εφαρμογή με αυτοκόλλητες ετικέτες και grafith επιτρέπετε
σε κελύφη κράνους από σύνθετα υλικά ( fiber ,carbon ,Kevlar)


Μπορώ να βάψω το κράνος μου η θα έχω πρόβλημα με την ασφάλεια του;

Πολλά χρώματα περιέχουν ισχυρούς διαλύτες που μπορούν να επηρεάσουν και να έχουν επιπτώσεις στα μηχανικά
χαρακτηριστικά των θερμοπλαστικών υλικών ( polycarboneti ,lexan ,κλπ ), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να
αντέξουν τις καταπόνησης για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί .
Οι κατασκευαστές κρανών χρησιμοποιούν χρώματα που περιέχουν μη επιθετικούς διαλύτες, η άλλες ισχυρές χημικές
ουσίες και εξετάζονται προσεκτικά από τον κατασκευαστή κατά τη διάρκεια της παραγωγής του κελύφους.
Ορισμένοι κατασκευαστές σε μερικά μοντέλα χρησιμοποιούν χρώματα που περιέχουν ειδικό χημικό υλικό που
εμποδίζει το πέρασμα των UV ακτινών του ηλίου, με αποτέλεσμα να έχουν μεγαλύτερη ζωή έναντι των άλλων,
που δεν χρησιμοποιείται αυτό το υλικό.



Προσοχή: Η χρήση στοιχείων επιτρέπεται για κάλυψη προσωπικών αναγκών. Το σύνολο του άρθρου και του
Φωτογραφικού υλικού του, αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία www.moto-accessories.gr .
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποστολή, ή αναμετάδοσή του, σε οποιαδήποτε μορφή (έντυπη η ηλεκτρονική),
με σκοπό το εμπορικό, η το οικονομικό κέρδος, (site's , forum's κ.α.) τυχόν κλοπή τους επιφέρει έννομες συνέπειες.
Εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου έχει προηγηθεί συνεννόηση με το www.moto-accessories.gr για λήψη αδείας.
Επιτρέπονται φυσικά η αναφορές και οι συνδέσεις με μορφή link από το www.GSforum.gr
Reply With Quote