View Single Post
  #2  
Παλιό 27-05-2009, 11:22
Arkas Ο/Η Arkas βρίσκεται εκτός σύνδεσης
Senior Member
 
Ημερομηνία εγγραφής: Dec 2008
Περιοχή: Νέα Σμύρνη - Αθήνα
Μoto: R 1200 RT - R 1200 GS Adventure - KTM 640 Adventure - beverly 500 ie
Μηνύματα: 33,829
Προεπιλογή Απάντηση: bmw F650 gs VS honda xl 650 transalp

Καλωσόρισες φίλε Billakos στην παρέα μας!

Προς ενημέρωσή σου, σου παραθέτω κάποια τεστ μετ/νων
από το Mototriti.
Πιστεύω πως θα σε βοηθήσουν στην τελική σου επιλογή.

Όποιο μηχανάκι επιλέξεις, να είσαι σίγουρος πως η παρέα μας θα είναι εδώ και θα σε περιμένει!

ΜΤΧ: BMW F650 GS (2006)
Ένα κλασικό on-off μοντέλο από τη γερμανική εταιρεία, το οποίο διέγραψε λαμπρή εμπορική πορεία όλα τα χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή. Μάλιστα, τα πήγε τόσο καλά που η BMW αποφάσισε να το ξαναπεράσει στην παραγωγή, ύστερα από λίγους μήνες, με μόνη αισθητή διαφορά στην… ονομασία του.






+: Φιλικότητα, άνεση, μοτέρ
-: Πολύ ####### αναρτήσεις

Εργονομία

Το πολύ χαμηλό ύψος της σέλας είναι αυτό που χαρακτηρίζει το γερμανικό on-off σε γενικές γραμμές. Η επιλογή αυτή της BMW έκανε τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα ιδιαίτερα φιλική σε ένα ευρύτατο φάσμα του αγοραστικού κοινό, με αποτέλεσμα να γίνει ένα από τα αγαπημένα μοντέλα του «ασθενούς» φύλου. Η θέση οδήγησης είναι φυσικά «μέσα», με τον αναβάτη να έχει τον απόλυτο έλεγχο, αφού το τιμόνι πέφτει κοντά στον κορμό, τα πόδια φτάνουν πανεύκολα και γρήγορα στο έδαφος και τα μαρσπιέ δημιουργούν άνετες γωνίες για τα γόνατα. Και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στη σέλα του γερμανικού μοντέλου, έχοντας μάλιστα στη διάθεσή του, πέρα από ένα άνετο μερίδιο με μπόλικο αφρώδες και σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ, και μία πρακτική χειρολαβή από την οποία μπορεί να κρατιέται. Τα χειριστήρια στο τιμόνι δεν θα δυσκολέψουν κανέναν ως προς τη χρήση τους και συνηθίζονται γρήγορα, ενώ όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, τα πράγματα είναι αρκετά καλά. Τόσο η βαφή των πλαστικών όσο και των μεταλλικών μερών βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, κάτι που διακρίνεται άλλωστε και στα πάμπολλα παραδείγματα που βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους όλα αυτά τα χρόνια.

Μοτέρ

Αξιοπιστία, ροπή, γραμμική απόδοση της ισχύος και χαμηλή κατανάλωση. Αυτές οι λέξεις αρκούν για να περιγράψουν το μονοκύλινδρο μοτέρ που κινεί το βαυαρικό μοντέλο. Τα 650 κ.εκ. του παράγουν αρκετή ροπή ώστε να μπορεί να διατηρεί με άνεση ταχύτητες της τάξης των 150 χλμ./ώρα στο αυτοκινητόδρομο, ακόμη και αν βρίσκονται στη σέλα του δύο μεγαλόσωμα άτομα και οι αποσκευές τους, διατηρώντας ακόμη αρκετά αποθέματα ισχύος για ασφαλή προσπεράσματα. Το κιβώτιο είναι μαλακό στη χρήση του, με τη διαδρομή του λεβιέ να χαρακτηρίζεται μέτρια και την κλιμάκωσή του να τείνει προς το μακρύ, προς όφελος της κατανάλωσης.

Συμπεριφορά

Η φιλικότητα του συγκεκριμένου μοντέλου της BMW προς τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του, δύσκολα κρύβεται. Ξεχάστε τα περίεργα χειριστήρια των μεγάλων μοτοσικλετών της βαυαρικής εταιρείας. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει για να κινηθείτε απροβλημάτιστα σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Στην πόλη, το χαμηλό ύψος της σέλας θα βοηθήσει ακόμη και τον άπειρο αναβάτη να κινηθεί με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα και μόνο το τιμόνι που βρίσκεται στο ύψος των καθρεπτών θα τον απασχολήσει. Στον αυτοκινητόδρομο, το F650 GS θα ταξιδέψει με άνεση, με τις ####### αναρτήσεις του να απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, κρατώντας έτσι ξεκούραστους τόσο τον αναβάτη όσο και το συνεπιβάτη. Σε δρόμο με στροφές το μονοκύλινδρο on-off θα δείξει γρήγορα την προτίμησή του για ένα πιο χαλαρό στιλ οδήγησης, όπου τα στραμπουλήγματα πριν τη στροφή και τα οριακά φρεναρίσματα απουσιάζουν από το λεξιλόγιό του. Η οδήγηση με γραμμές είναι αυτή που του ταιριάζει καλύτερα και αν εμπιστευτείτε το μπροστινό του, τότε το μικρό BMW θα σας ανταμείψει με μεγάλες ταχύτητες μέσα στη στροφή, ανάλογες κλίσεις και πολλά… χαμόγελα. Τέλος, πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει ούτε κατά την κίνησή του στο χώμα, με τις ####### αναρτήσεις και τη θέση οδήγησης να βάζουν τους περιορισμούς. Θα φτάσει χωρίς πρόβλημα οπουδήποτε ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του, θα περάσει μέσα από ποτάμια και μεγάλες λασπολακκούβες και όλα αυτά θα τα κάνει με ασφάλεια, αρκεί να ξέρετε ότι αυτό που έχετε κάτω από τα πόδια σας δεν είναι… καθαρόαιμο.

Συμπέρασμα

To μοντέλο της BMW είναι μία κλασική αξία στο χώρο των on-off μοτοσικλετών, τόσο για το ανδρικό όσο και για το γυναικείο μοτοσικλετιστικό κοινό. Φιλικό κάτω από όλες τις συνθήκες, με ένα δυνατό, αξιόπιστο και οικονομικό σε κατανάλωση μοτέρ, το F650GS μπορείτε να το βρείτε εύκολα σε αρκετά καλή κατάσταση, κάνοντας το την πρώτη ή ακόμη και την καθημερινή σας μοτοσικλέτα, ένα ρόλο που το γερμανικό on-off μπορεί να παίξει άριστα.

Μίνι ιστορικό

Το βαυαρικό μοντέλο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το όχι και τόσο μακρινό 2001, αντικαθιστώντας μία άλλη επιτυχημένη εμπορικά μοτοσικλέτα της BMW, το F 650 , το γνωστό Funduro. Από την πρώτη στιγμή βγήκε στην παραγωγή και σε έκδοση Dakar, η οποία διέφερε βασικά ως προς τη μεγαλύτερη διαδρομή των αναρτήσεών της, τον τροχό των 21 ιντσών μπροστά και τα γραφικά. Δέχτηκε μία μικρή αισθητική και μηχανική επέμβαση, ως προς τα εσωτερικά του κινητήρα του λίγα χρόνια αργότερα, και σε αυτή τη μορφή παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι και πέρυσι.

Τι να προσέξετε

Αν αφήσουμε στην άκρη τα τυπικά σημεία που πρέπει να ελέγξετε πριν από την αγορά οποιασδήποτε μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας, τότε δεν μένουν και πολλά πράγματα που πρέπει να κοιτάξετε πάνω στο μονοκύλινδρο F650GS. Για την ακρίβεια, δεν μένει τίποτα, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο αποδείχθηκε τέρας αξιοπιστίας όλα τα χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή.

Τι να αλλάξετε

Και αυτός ο τομέας είναι μία… εύκολη υπόθεση για το μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Οι ψηλότεροι αναβάτες θα προτιμήσουν μία ψηλότερη σέλα, σε συνδυασμό με διαφορετικό τιμόνι και καβαλέτα. Επίσης, οι πολύ ####### αναρτήσεις είναι άλλος ένα τομέας με τον οποίον πρέπει να ασχοληθείτε, αν ζητάτε περισσότερα από τη συμπεριφορά του μονοκύλινδρου στις στροφές.





Honda XLV 650V Transalp



Όταν το Transalp 600 απέκτησε 50 κυβικά εκατοστά παραπάνω το 2000, οι άνθρωποι της Honda ήξεραν ότι το ήδη δημοφιλές μοντέλο τους έμελλε να γνωρίσει ακόμη περισσότερη επιτυχία. Το Transalp 650 έχει γράψει δική του ιστορία στην Ελλάδα και μπορεί κανείς να το βρει μεταχειρισμένο από 3.500€.




Ο κινητήρας του παραμένει ο ίδιος μέχρι σήμερα. Το δικύλινδρο υγρόψυκτο σύνολο αποδίδει 55 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 5,6 kgm ροπής στις 5.500 σ.α.λ. και πολλοί είναι αυτοί που πλέον το θεωρούν γερασμένο, ωστόσο, το Transalp συνεχίζει ακάθεκτο και χωρίς αλλαγές.

Οι μόνες βελτιώσεις που δέχθηκε αυτά τα χρόνια αφορούν κυρίως στο face lift του 2005, όταν το μοντέλο απέκτησε νέα ζελατίνα, σέλα, όργανα, ζάντες και δύο τελικά εξάτμισης. Το Transalp, πάντως, αγνοεί τα όσα αρνητικά ακούγονται.
Άλλωστε, παραμένει μια άκρως ανταγωνιστική μοτοσικλέτα, ειδικά στο χώμα, ενώ και σε ταξίδια κινείται ήρεμα και χαλαρά, παραμένοντας άνετο και προβλέψιμο.

Επιπλέον, παραμένει άνετο και πρακτικό και μέσα στη πόλη. Με λίγα λόγια, μπορεί το Transalp να ζητά κάποιους συμβιβασμούς από τον αναβάτη του, ωστόσο, παραμένει μια τίμια και αρκούντως πρακτική πρόταση.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι μετά από αρκετά χρόνια απουσίας σημαντικών αλλαγών στο Transalp, οι φήμες για ανανέωση (με κινητήρα μάλιστα 700 κ. εκ.) από τη Honda για το 2008 είναι εντονότερες από ποτέ…

Τιμή μεταχειρισμένου:
Από 3.500 έως 6.000 €
Τιμή καινούργιου:
6.990 €

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Κινητήρας – 2κ, 6 βαλβ., Υ/Ψ
Χωρητικότητα – 647 κ. εκ.
Ισχύς – 55 ίπποι/ 7.500 σ.α.λ.
Ροπή – 5,6 kgm/ 5.500 σ.α.λ.
Φρένα (εμπρός, πίσω) – 2Δ 256 χιλ., Δ 240 χιλ.
Μήκος x Πλάτος – 2.260 x 920
Ύψος σέλας – 843
Μεταξόνιο – 1.505
Βάρος – 191 κιλά
Reply With Quote